M'n nieuwste aanwinst; bidsprinkhaan!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: M'n nieuwste aanwinst; bidsprinkhaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 23:50

Dankjewel... ja, mis haar nog steeds best wel.

En dit is gewoon een foto nemen van m'n hoofd... kwaliteit is ook niet opperbest, het is vrij lastig om Nero er ook op te krijgen :')

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:54

Nou,ik vind het knap hoe je dat hebt gedaan! Normaal foto's nemen vind ik al een hele klus :+ laat staan van je eigen hoofd met nero erop.hihi
Ga zo door!
Oh,mijn kreeft heeft nero gevolgd (eindelijk),ze heeft ook van velletje gewisseld :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 23:55

Oeh goedzo kreeftje :D hoe groot is ze nu?

Ik heb ook een hoop mislukte foto's hoor, staat Nero half op of zie je alleen zijn kontje omdat hij weer zo nodig over mijn hele hoofd moet rennen. :')

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:46

Hahaha ik zie het helemaal voor me.
Nou,eigenlijk zie ik niet echt dat ze groter is,heb eigenlijk meer het idee dat ze kleiner is geworden :P maar misschien komt dat nog wel.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 19:21

Nero heeft vandaag lekker met m'n moeder en mij in de tuin gezeten :) als het morgen weer zulk mooi weer is maak ik wel even wat foto's. Hij vond het wel leuk om even wat rond te lopen geloof ik :D

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:28

Jaa gaaf!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 16:53

Nou hier dan zoals beloofd de buitenfoto's :D Nero was een goed model vandaag, hij ging er netjes voor zitten. :j

In de eerste instantie nog een beetje quasi verlegen achter zijn pootje schuilen :Y)
Afbeelding

Maar dat is geveinsde verlegenheid, meneer weet dat 'ie er mag zijn 8-)
Afbeelding

Afbeelding

En even een zwaar gecropte foto, als je goed kijkt zie je 3 stipjes op zijn voorhoofd (tussen de ogen in). Dit zijn zijn andere 3 ogen :)
Afbeelding

Poging doen om te kijken of het eetbaar was? := Zijn conclusie was: nee :+
Afbeelding

Afbeelding

Met dit warme weer zijn er ook weer volop vliegen. Ik hoor er nu een zoemen tegen het raam. Eens kijken of Nero (die in de vensterbank zit) daar raad mee weet ~~}>

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:00

Wel handig zo'n vliegenvanger!
Maar ben je niet bang dat je hem kwijtraakt buiten? Of dat één of ander hongerig ding hem opvreet als je even niet oplet?
En hoe pak je hem weer op eigenlijk?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 17:06

Tot nu toe is hij 3x buiten geweest en nu dus op die plantjes terwijl ik foto's maakte, daarvoor zat hij gewoon op m'n arm. Het enige wat hij doet is lopen maar meestal zit hij gewoon stil. Hij zou misschien kunnen opvliegen vanaf m'n mouw maar dat zie ik hem echt niet zo snel doen (dan nog zal hij niet zo ver komen ook het zijn niet zulke goede vliegers)... weet van meerdere mensen dat ze ze wel vaker buiten hebben zitten. Dus nee, daar ben ik niet bang voor.
Als ik hem wil oppakken houd ik gewoon mijn hand ervoor dan loopt hij er vanzelf op. Soms even wiebelen met de vingers van mijn andere hand dan ziet hij de beweging en komt hij meteen al op me af.

Vlieg was alweer het raam uit gevlogen, helaas pindakaas voor Nero :+

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:00

Aaw wat een fotomodel is het toch.
Die zal wel genoten hebben van de warme zon.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:32

Wat leuk dat hij ook "los" kan buiten :')
het is net een hond _O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 15:26

Hij vindt de zon inderdaad erg lekker volgens mij :) en MarlindeRooz ik moet 'm toch maar niet proberen aan te lijnen denk ik hoor :')

Nero mag mee naar de klas van mijn moeder (die is lerares op een basisschool) ze had over Nero verteld aan de kinderen en die waren zwaar gefascineerd, dus nu willen ze 'm zien ook :D school is hier vlakbij dus ik ga even met hem langs. Hij wordt nog eens beroemd :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:27

Wat gaaf!
Heb je al een halsband voor hem <<)

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:32

Ach wat leuk!
Dat deed mijn juf vroegâh ook. Kwam ze met kikkerdril,kuikens en nog meer aan,vond ik prachtig om te zien (met open mond zaten we dan te kijken.haha)

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:50

Kikkerdril mag je niet uit de sloot halen hé <<) (grapje)
Onze juf kwam ook altijd met kuikens van een boederij, die hielden we tot ze kipjes waren. Een ker probeerde ze te houden. Ze liepen de kinderen uit die klas hele tijd achterna was echt leuk. Maar ze waren nog geen week buiten of iemand had het hek van het hok open gemaakt en ze vrijgelaten (stomzinnig natuurlijk die dieren overleven het niet) daarna mog het dus niet meer...

En idd leuk, he gone be famous :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 16:27

Ben bang dat mijn vingers niet heel blijven als ik aankom met een halsbandje, straks denkt hij dat het eten is. _O-

En ja, wij hadden dat vroeger ook wel, hartstikke leuk :)

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:23

Kan hij nog 'bijten' ook? Voel je dat ook nog of valt dat wel mee?(heb daar echt geen idee van)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 21:47

Het schijnt dat ze kunnen bijten, maar dan moet je wel echt iets heel raars doen met ze. Mensen (handen) zijn te groot om prooi te zijn, dat zien ze :) Maar die vangarmen hebben scherpe klauwen :j die gaan ook door je vel heen. Dus misschien als 'ie om een of andere rare reden denkt dat je vingertopje eten is oid. Maar dat is mij nog nooit gebeurd, enige is dat hij me wel eens met zijn armpjes een beetje heeft geprikt omdat hij soms wat enthousiast op me wil klimmen en dan gaat hij ook wat meer naar me hengelen (bijv als hij op mijn shirt zit en niet goed bij mijn hoofd kan) :') maar dat is meer dat je even schrikt dan dat het pijn doet. Ze zijn absoluut niet agressief naar mensen verder :) (ja, misschien als je het er naar maakt en ze gaat zitten pesten ofzo)

Ik vond wel dit:
"Hope you don't mind, but I really want to caution people about the mantis bite. First, it hurts a lot. Second, it will break the skin in a V pattern, just like its mouth. Third, you will bleed. I learned this the hard way one late summer, clearing out dill stalks. At the end of the summer, some mantises will have become very large and their color will have changed to a dusty brown, the exact color of a dried dill stalk. Since their delicate brown appendages look a lot like dried dill leaves, they are almost invisible while on the plant. I surprised one, and it surprised me in a very bad way!"

Beestje was wss geschrokken, maar ik denk inderdaad dat als ze je bijten het flink hard is. Als je ziet dat ze met dat bekkie zo door een krekel of de huid van een slang heen kauwen :+ en verder vind ik eigenlijk alleen verhalen van mensen die ze hebben lopen pesten en toen gebeten zijn.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:18

Ooh gelukkig zijn ze normaal niet agressief.
Nu krikg ik een beetje het idee dat het klauwen hetzelfde voelt als de klauw van een kat maar dan ietsjes minder pijnlijk.kan ik het daarmee vergelijken?

Nooit geweten dat ze echt konden bijten (ja oke,eten happen). Ik leer hier nog eens wat.haha
Dank voor de uitleg

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 22:28

Nou ik denk dat die van een kat wel wat meer pijn doen omdat die toch wat groter zijn, maar ik ben nog nooit echt door hem gepakt dus ik weet niet hoe pijnlijk het is! Er zit toch best wat kracht achter als je ziet hoe hij uitslaat naar een prooi maar dat heeft hij bij mij nog nooit gedaan dus ik weet het niet... dat hengelen om ergens bij te komen vind ik niet zo heel pijnlijk, meer speldenprikjes omdat het van die haakjes zijn. Maar dan zit er natuurlijk ook niet echt veel kracht achter.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:20

Ik zag een Nero familielid in 'One Life' gisteren.... hij verslond een insect, en net toen hij daar erg tevreden over zat te zijn werd hij zelf verzwolgen door een kameleon.... ai!
Gelukkig lopen er bij jou geen kameleons rond!

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:59

Haha oke houden zo! :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 10:50

Volgens mij ken ik dat filmpje, schijnt dat ze het favo voer zijn van sommige kameleons. := :(:)

Nero heeft zich goed gedragen bij de kinderen :D hij was een beetje in de stress eerst omdat hij zoveel mensen om zich heen zag bewegen maar later ging hij zelfs netjes demonstreren hoe hij zijn pootjes wast :P kinderen waren onder de indruk de meeste vonden hem erg mooi, sommige wel wat spannend. En 110 vragen stellen natuurlijk :))

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:54

Aach wat leuk.
verlegen Nero <3 wat schattig.haha

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 10:55

Nou verlegen.. zeg maar eerder fel :') hij bleef eerst maar lopen en hengelen met zijn pootjes. Is natuurlijk ook spannend ineens al die grote schaduwen om je heen :))