Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 10:44

Marcella dat scheelt.

Mijn zusje heeft een Ragdoll.
Mag in de tuin, tuin is niet afgezet.
Maar die blijft in de tuin.

Die 2 Siamezen van mij niet hoor.
Die waren zonder net al tig tuinen verder geweest.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 11:45

Ik denk dat ik mijn somaby’s dan niet meer terug zag.
Ze komen alleen onder toezicht buiten.
Dadelijk een lezing over HCM ben benieuwd.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 12:13

Maira en Blue waren echt makkelijk oh afgezet dan mag het niet. Alexia afgezet ik moet het toch proberen. Word de baas boos even lijmen om het daarna stiekem nog een keer te proberen. _O-

Vrees dat ik er toch een keer eraan moet om frame te maken om daar tegen voliere gaas te bevestigen. Heb een net knager. :')

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 12:44

Mijn tuin is afgezet. Inmiddels is het katproof, maar ik controleer het elke week om te kijken of alles nog zit zoals het hoort. Ze genieten echt van het lekker buiten spelen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 16:06

Xoran veel plezier met je lezing.

Tuin/netten controleren doen wij ook.
En alleen met toezicht in de tuin.

Alles wat kruipt en vliegt qua insecten is niet veilig in de tuin of binnen.
Siamezen willen het gespuis vangen en opeten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 18:07

Sibeer en blauwe Rus ook hoor. Poosje terug nog een hommel gered van het gespuis. En toen kon ik nog katten controleren.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:55

Ik heb laatst ook een bij gered van Beifong.
Heb liever niet dat ze geprikt worden door bijen, hommels of wespen.
Paarjaar geleden was hond in zijn oor geprikt door een wesp tijdens het eten.
Dat werd rondje dierenarts.

Beifong gaat 30 mei naar de dierenarts in Oegstgeest om DNA voor PRA af te laten nemen.
Hoop dat het net als bij volle zus negatief is.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:59

Mijn jongste Brit wilt zo graag naar buiten. Ik zit aan een tuig en lang touw te denken. Bij de vorige eigenaar hadden ze een rennen en konden zij van kitten af aan al naar buiten. Toch wel lastiger als ze het buitenleven kennen. De andere zit op de deurmat en zet geen stap over de drempel

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:14

Amelia moet bij haar eigenaar ook aan tuigje anders zit ze aan de andere kant van de straat. Heb wel een stel duivels gefokt geloof ik. Zo makkelijk als Maira en Blue was ik maar mee verwend. Maira is alleen wel eens op bezoek geweest bij vorige buurvrouw, maar dat was simpel op te lossen met plankje ervoor. Kattennet is pas met Blue gekomen omdat ik bang was dat die als kitten vandoor zou gaan. Alexia erbij en het begin fort te worden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:48

caro29 schreef:
Mijn jongste Brit wilt zo graag naar buiten. Ik zit aan een tuig en lang touw te denken. Bij de vorige eigenaar hadden ze een rennen en konden zij van kitten af aan al naar buiten. Toch wel lastiger als ze het buitenleven kennen. De andere zit op de deurmat en zet geen stap over de drempel

Oh dat is idd lastig. Mijn Flappie is op de boerderij geboren en getogen, maar is nu gedegradeerd als binnenkat. Ik heb hem in oktober binnen gehaald, en waarschijnlijk was hij toen 4/5 maanden oud. Ik zou hem echt niet buiten durven laten omdat hij zo bang is voor alles. Dan vliegt hij van schrik van alles weg en vind ik hem nooit meer terug ben ik bang. Nu hij ook nog eens een hartprobleem heeft mag hij al helemaal niet meer buiten. Ik heb stevig gaas voor de ramen boven gemaakt zodat hij daar niet uit kan. En ik zit te denken een hordeur met een metalen onderrand bij de achterdeur te maken, zodat ik wel wat meer kan luchten maar hij niet naar buiten kan. Op termijn wil ik ook een ren maken.

Een tuigje en touw heb ik geprobeerd, maar dat was 0.0 succes.... :Y)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:35

Ik heb Azula ook aan een tuigje met touw gehad.
Zedraaide zich vast. Touw hing in planten.
Tuin afzetten is makkelijker. Kunnen de katten rondrennen en niet verstrikt raken.

Een kattenren kan ook.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:31

Hier hebben we de tuin ook afgezet.

Ook al met allebei de katten en een keer met spoed naar de dierenarts geweest ivm een bijensteek :roll:

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 06:47

Ik probeer eerst een tuigje. Dit is zo’n handige klimmer. Zo onhandig die andere is zo handig is deze. Zit wel te kijken naar een ren maar dat is net een gevangenis

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 09:53

Ren is wel beperkt qua oppervlakte.
Tuig proberen kan altijd.

Zussen renden net van buiten naar binnen en vergaten dat de hond (cocker) daar stond.
Daar liepen ze onderdoor en tegenaan dus die viel bijna.

Zit je te ontbijten gaan ze allebei op een bak zitten stinken.
Kwark smaakte niet meer, ben bakken voor de 2e keer gaan schoonmaken.

Maandag dure dag.
Beifong naar Oegstgeest voor PRA test en Azula naar eigen dierenarts voor inenting.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 18:30

Mag ik hier even om advies vragen? :))

Mijn laatste zak droogvoer is bijna leeg, dus tijd om iets te bestellen. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer :+ Er is zo veel keus aan brokken. Voorheen kocht ik gewoon dat wat in de aanbieding was of het goedkoopste van de supermarkt. Maar daar krijgen ze toch vaak niet fantastisch ruikende poep van := Ik heb 3 verschillende beesten rondlopen en ze krijgen in principe onbeperkt droogvoer. De huidige zak is Purizon, die kreeg ik van mijn moeder om te proberen.

Nu twijfel ik of ik weer Purizon bestel (wellicht een andere smaak?) of iets compleet anders?

Gaat om 3 katten dus:
- Poes, 1.5 jaar, slank, mag meer vet kweken
- Poes, 13 jaar, was altijd obesitas maar inmiddels aardig netjes op gewicht. Kotst vrij regelmatig brokken uit door gulzigheid (kauwt ook niet)
- Kater, 19 jaar, slechtziend, slechte periode gehad en daardoor gewicht verloren, mag ook vet kweken

Qua prijs het liefst niet idioot duur natuurlijk, maar als het echt goede kwaliteit is wil ik het overwegen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 19:45

Even een fabel uit de wereld halen. Er zijn maar weinig katten die hun brokken kauwen. Hooguit bijten ze die doormidden. Brok helpt dan ook niet tegen tandplak zoals veel mensen beweren. Sterker nog ze krijgen juist tandplak van brok.

Maar goed dat vroeg je niet.
Ik heb een paar vragen. Je poes die kotst doet ze dat alleen van dit voer? Of ook van eerdere brokken?
Kunnen ze aan elkaars brok of voer je ze met behulp van voerbakken op chip?

Ik zou gaan voor een brok als catlovers gold, carnis, taste of the wild of happy cat.
je katten hebben zo te horen verschillende voerbehoefte. De poes die kotst kan dat ook van dit voer doen. Mijn poes kotste ook heel veel van de purizon. Nu over gestapt op carnis en ik vind het fijne brok. De meeste katten vinden het lekker. En ik kan ze vrij gemakkelijk dikker krijgen of af laten vallen door meer of minder te voeren. Hier krijgen ze per kat een portie in surefeed bakken. Afgestemd op de behoefte. Kito en Lanah hebben niet veel nodig die krijgen minder dan Nishi en Elani. Elani groeit nog dus die krijgt meer dan Nishi.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 19:51

Dat van dat kauwen wist ik inderdaad! Alleen er is een verschil tussen niet kauwen en schransen :') Deze kat is een soort stripfiguur, die pakt een bek vol brokken en slikt het zo door.

Ze kotst van vrijwel elk voer, puur door het schransen en dan veel water drinken. Ze is overigens gezond bevonden door de dierenarts. Het is een beetje een apart geval.

Ze krijgen gewoon voer in een normaal voerbakje, geen chip bakken.

Ik ga de merken die je noemt even opzoeken! Taste of the wild kwam ik al ergens tegen geloof ik :j

Overigens heb ik een hele tijd barfmenu gevoerd, maar kleine Poes blieft dat niet echt en ik wil het ook graag simpel houden ivm vakanties (mn zus of moeder zorgen dan voor de katten).

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 19:57

Kotst ze ook van gewoon blikvoer?
Hier krijgen ze brok voor erbij. Hoofdvoer is vlees.
Voornamelijk carnibest met een beetje schesir. Kito krijgt schesir met een beetje carnibest.

Als ik hier onbeperkt voer heb ik katten die ik kan rollen. Dat lukt hier echt niet. Nu kunnen ze eten wanneer ze willen maar niet meer dan ik ze geef. Dat houd ik dat ik Nishi vaak maar 1 keer in de 2 dagen brok bij geef.
Elani ligt er echt aan. Kito en Lanah krijgen 2 keer per dag een klein beetje. Zo hou ik gewichten een beetje op pijl (behalve bij Kito maar goed).
Ze hebben hierdoor ook geleerd dat ze echt rustig kunnen eten. Want de rest kan toch niet aan hun brok.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 20:04

Soms wel soms niet! Ze krijgen 1-2x per dag een zakje natvoer. Dus 1 zakje per 3 katten, niet 1 zakje per kat. Merk van natvoer verschilt, net wat er in de aanbieding is bij Bitiba/Zooplus.

Ik vul bakjes brokken ongeveer 1 keer per dag. Ik heb 2 bakjes staan, 1 boven en 1 beneden. Dat weeg ik verder niet, dus hoeveel gram ze krijgen durf ik niet te zeggen.

De bedoeling is wel om ze weer hoofdzakelijk barfmenu te gaan geven, maar met de vakantie in het verschiet lijkt me dat niet zo handig.

Edit: Dubbelcheck, ik heb nu een zak Purizon fresh chicken & wild caught fish for kittens blijkbaar :+
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 27-05-22 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 20:09

Misschien kan je ene kat niet zo goed tegen verschillende soorten voer? Ik heb een kat gekend die verschillende soorten nat voor kreeg. Ging vaak fout dat ze moest kosten. Toen ze vaste brok en vaste soort natvoer is gaan gegeven was het over.

Nee ik snap dat je geen barf wilt geven ivm de vakantie. Als wij weg zijn en iemand anders voert krijgen ze ook schesir in plaats van carnibest.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 20:15

Ik heb geen idee! Ze kotst met periodes meer/minder, soms elke dag, soms dagen of wekenlang niet. Ik heb nooit een "factor" of trigger kunnen vinden eigenlijk. Al kan ik me herinneren dat barf vaak beter ging dan ander voer.

Zou vooral fijn zijn als ze minder stinkbommen neerleggen :D De bakken hier hebben geen klepje (zijn open dus) ivm met onze halfblinde kat. Als er een verse ligt mag het best even ruiken, maar soms komt hier een lucht voorbij pfoe.. :') En vanmorgen vond ik een poepspoor bij 1 bak, er had 1 kat een keutel aan de kont hangen en die heeft met de kont over de vloer gesleept denk ik -O-

Overigens heb ik hier wel eens mijn wandmeubels gepost denk ik? 1 van de plankjes is inmiddels bijna gesneuveld. Iets met te enthousiast er overheen racen. Wel een succesvolle aankoop dus haha

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 20:19

Dat is minder. Hier hebben ze daar gelukkig weinig last van. Tenzij er weer 1 aan mijn haren heeft lopen trekken. Dan krijgen ze wel eens lange haren binnen. Maar verder altijd stevige drollen die niet stinken. Ja als ze net geweest zijn maar dat is zo weg. Zelfs Elani met haar lange broek heeft weinig last van ontlasting in haar broek. (Gelukkig maar want ik wil niet knippen ivm show.)

Haha goede racebaan bij jou dus.
Hier wat foto’s van afgelopen week.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 00:27

Ik kom hier eindelijk ook meekletsen! Na 2 maanden wachten is onze adoptiekat eindelijk bij ons thuis :)
Dit is Nuray: Afbeelding

Nu vooral op ontdekkingstocht en af en toe even een knuffel bij ons halen

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 08:26

Wat een beauty <3

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 18:44

Melissa wat een knap ding.
Hoe oud is de kat?