Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 13:49

En soms kan je ook wel een betalingsregeling opvragen, als dat nodig is. Maar dat is wel iets wat je van tevoren even moet aangeven.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 15:25

Katten verzekeren als het qua kosten soms behelpen kan zijn. Ik heb om die reden mijn kat verzekerd, de eerste ooit. Misschien nu een beetje laat, maar als kitten is het prima te doen en als ze nog niet bekend zijn met iets (anders wordt dat uitgesloten). Weet je redelijk waar je aan toe bent aan kosten en hier werd de castratie ook in de wachtperiode (de eerste maand) grotendeels vergoed. Evenals entingen, die heb ik er ook maar bij genomen. Ik heb hem redelijk uitgebreid verzekerd.

Ik ben iig enorm blij dat ik hem heb verzekerd. Anders had ik opeens 1000 euro moeten ophoesten toen hij ziek werd... Dat had ik niet zo kunnen betalen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 15:43

Toen ik hoorde wat de kosten voor de röntgenfoto's gaan zijn voor Eevee gaf de dierenarts ook gelijk aan dat ik het in 2 of 3 keer kan betalen. Ik zou gewoon eens bij je dierenarts navragen. Ze staan daar echt voor open hoor en denken met je mee.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 16:12

xoranlover schreef:
Allereerst wat voor natvoer geef je? En hoe vaak.

Kittens vooral jonge kittens hebben veel nodig en zullen nu echt nog niet tonnetje rond worden. Hier krijgen de kittens net zo veel als ze op kunnen. Tot ze een maand of 8 hebben dan ga ik meer doseren. Ze krijgen dan een bepaalde hoeveelheid en ik leer ze hier van jongs af aan dat het eten er staat en dat ze dan kunnen eten tot ik het weg haal. Kan carnibest niet laten staan. Brok hebben ze een hoeveelheid in hun surefeed en als die op is is het op. Ik heb er die brok lekkerder vinden maar ook die liever vlees eten. Brok is bij mij bijvoeding. Ik vind vlees belangrijker. Maar wel van goede kwaliteit.

Bedankt voor je reactie!
Hij is hier nu iets meer dan een week. Bij de fokker kreeg hij gourmet gold als natvoer en royal canin kitten brok.

Ik heb Dos (kitten) nu over op Proplan liveclear kittenbrokken (vanwege mijn allergie) en qua natvoer krijgt hij nu royal canin kitten. (Zakjes van 85gram, meneer eet gerust 3 zakjes per dag als ik hem z’n gang laat gaan.) mijn andere kat krijgt eigenlijk gourmet natvoer (voor volwassenen) maar Dos pikt er graag van, dus ik ben Moon nu maar op kitten natvoer aan het overzetten.

luuntje schreef:
Njiloj, mijn jonste siamees (5 maanden) at geen brokken en wel vlees. Ze viel af.
In verband met een vakantie moest ze meer brokjes gaan eten. Zoon kon niet 4x per dsg vlees geven.
Ik ben vlees gaan mengen met brokken. Prakken.
Zo steeds minder vlees gaan geven.

Haar zus overgezet op volwassen brokken en die vindt ze ook lekker.
Sindsdien eet ze brokken en is ze goed qua gewicht.
Ik voer nu 1x per dag vlees en brokken staan er onbeperkt.

Brokken mengen is een goed idee! Kan ik ook nog proberen. Hopen dat ie dan wat enthousiaster word over z’n brokken.
Hij is gelukkig niet te mager, en ook niet te dik. Een lekker bol buikje net na het eten maar verder gewoon een slungelig kitten.

Ik was hem gisteren trouwens kwijt. Ik overal zoeken, vind ik hem terug in een lege bloempot waar die in was gaan liggen slapen. :')

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 16:41

Huh zoek je mij. :')

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 17:27

Hier werken we ook met Surefeed zodat ze elkaars eten niet kunnen jatten. Hier jat Woezel nog wel eens eten uit het gft bakje :roll:

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 17:47

LoveGlove schreef:
Smee__ schreef:
In welke buurt zit je? Ik wil best voor je zoeken of er bij jou in de buurt dergelijke acties zijn.

Omgeving roermond :)

In Reuver zit DAP de keizer. Zeer kundige mensen en vragen eerlijke prijzen. Ik ga altijd naar hun in Kessel eik. Ga nergens anders meer heen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 17:55

Haha mooie plant.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 22:07

@xoranlover dankje. Ik ben volgens mij daar eens geweest met onze hond Sies toendertijd. Ze was in her weekend een spoedgeval en ze hebben haar daar moeten laren inslapen. Zoals ik het me herinner was her kostenplaatje heeeeel duur. Maar ja ze hadden haar infuus gegeven, opnieuw open gemaakt om de siruatie te zien, en daarna ook nog ingeslapen. Dus ja, dan loopt het ook snel op :=

Ik xal eens kijken of ik morgen de energie heb om eens te informeren daar. Maar na zo'n flut dag als vandaag kan het best zijn dat ik morgen de hele dag nodig ga hebben om bij te komen :(

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 23:02

Ik betaal daar €150 volgens mij.
In termijnen betalen doen ze vaak ook niet moeilijk over. Maar goed ik ben wel vaste klant met al mijn katten en kittens. Laat de kittens daar ook enten, chippen en castreren. En alle fokonderzoeken laat ik ook daar doen. Ik wil gewoon een goede prettige dierenarts die luistert en meedenkt en open staat voor mijn ideeën en dat heb ik daar.

Ik heb een kat die dus echt panisch is voor andere mensen helaas moet ook hij soms naar de dierenarts. Hij moest onder narcose voor zijn tanden. Ik heb een shirt waar ik in geslapen heb in zijn reismand gedaan. Ben daar gebleven tot ie onder narcose was. Daarna hebben ze zijn gebitje gedaan. En hem terug gedaan in zijn reismand in plaats van in een kooi daar. Voordat ie wakker was hebben ze me gebeld en ik was bij hem toen die wakker werd. Dat was voor ons beide zeer fijn. Minimale stress bij Kito en ik durfde hem achter te laten in de wetenschap dat hij al onder narcose was en dus niemand meer kon grijpen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 06:29

xoranlover schreef:
Ik betaal daar €150 volgens mij.
In termijnen betalen doen ze vaak ook niet moeilijk over. Maar goed ik ben wel vaste klant met al mijn katten en kittens. Laat de kittens daar ook enten, chippen en castreren. En alle fokonderzoeken laat ik ook daar doen. Ik wil gewoon een goede prettige dierenarts die luistert en meedenkt en open staat voor mijn ideeën en dat heb ik daar.

Ik heb een kat die dus echt panisch is voor andere mensen helaas moet ook hij soms naar de dierenarts. Hij moest onder narcose voor zijn tanden. Ik heb een shirt waar ik in geslapen heb in zijn reismand gedaan. Ben daar gebleven tot ie onder narcose was. Daarna hebben ze zijn gebitje gedaan. En hem terug gedaan in zijn reismand in plaats van in een kooi daar. Voordat ie wakker was hebben ze me gebeld en ik was bij hem toen die wakker werd. Dat was voor ons beide zeer fijn. Minimale stress bij Kito en ik durfde hem achter te laten in de wetenschap dat hij al onder narcose was en dus niemand meer kon grijpen.

Nicee

Ik ken een van de mensen die toen in kessel-eik werkte. De moeder is hondentrimster in meijel en daar zijn we jaren heen gegaan. Helaas moesten we een andere trimster zoeken omdat onze hond Max toendertijd elke keer een roesje moest hebben voor de kapper. Hij was zo ontzettend fel dat het anders niet te doen was.
Dit is niet iets waar iemand wat aan had kunnen doen. Hij was gewoon heel bang als iemand zijn pootjes aan wilde raken. Het was een schat van een hondje en liet alles toe, behalve dat.

Die trimster die we voor Max hadden gevonden was ook DA assistente, dus ze kon dat roesje ook geven.

Die dochter van de trimster had dus ook Sies ingeslapen toen. Ze heeft heel goed voor Sies gezorgd. Toen we terug kwamen omdat ze ingeslapen werd (nadat ze opniew open was gemaakt) hadden ze de behandeltafel een soorr bed gemaakt. Een mooi dekentje eroverheen en nof een dekentje opgevouwen als een soort kussen waar Sies dr hoofd op lag. Die ervaring zal ik nooit vergeten. Ze heefr heel goed voor beiden de hond en voor ons gezorgd :j

Toen ik dus de website bekeek en haar naam zag staan wist ik genoeg. eens kijken of ik daar vandaag eens kan informeren :j

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 12:47

Glove informeren kan altijd.
Je woont te ver weg anders was ik het bij mijn dierenarts gaan vragen.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 14:47

Maureen95, wat goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd! Beterschap voor Eevee :(:) Hopelijk slaan de pijnstillers goed aan. Knappe dame trouwens! <3
Esmée, heerlijk zo achter het raam naar buiten kijken. Liggen ze daar graag? Heb je het balkon voor je andere kat afgezet? Of blijft hij gewoon achter de balkonranden?

Over de sterilisatie, krolsheid en de hoeveelheid voer van een kitten ga ik niet meepraten. Daar heb ik echt nog te weinig kennis voor. Wel interessant om te lezen hoe jullie dat doen met het voeren van de katten/kittens. In verband met mijn onregelmatige werk en studie geef ik ook voorkeur aan onbeperkt voer neerzetten en dan af en toe natvoer op een bepaald moment. Ik moet er nog even mee puzzelen.

Heb wel net nog weer wat spulletjes gekocht! :D Een heel leuk donutmandje, krabkarton en een kattenbak. Had van een vriendin wat voer gekregen om te proberen, dus dat ook in een nette voerton gestopt. Nog maar een krappe twee week :):)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 15:45

Oh de voorpret is toch zo leuk he :D In het begin kocht ik echt debiel veel dingen voor ze maar dat is inmiddels wel wat gestabiliseerd _O-

En ja ze liggen ontzettend graag bij het raam hier! Heb dat kussen ding op de vensterbank en nog een hangmat die met zuignappen aan het raam zit. Het balkon is nog niet afgezet, dus nu komen ze er alleen met een tuigje. Ik wil het nog wel afzetten maar weet nog steeds niet hoe :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 18:22

PeerAppel oh ja katten houden van "katten tv" kijken. Oftewel uit het raam kijken. Hier liggen ze allebei graag bij de raam vogeltjes te kijken of te slapen :j

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 18:44

Siamezen rennen graag achter vliegen aan.
Raam is dus vies van de kattenpootjes aan de binnenkant.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 18:55

Niet alleen kattenpootjes hier, maar ook neuzen die klem tegen het raam geduwd worden. _O-

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 19:25

Oh ja hier ook. Het raam van de badkamer kan ik lappen wat ik wil, een dag later zit er weer een rand vlekken. :')

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 19:43

Oh hier is het raam in de woonkamer ook een schilderij van kattenneusjes :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:05

Hier ook hoor :')

Heb het opgegeveb om te poetsen. Ik doe dat alleen als er veel bezoek komt ofzo

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:09

Had net mot met Alexia die vloog het gaas in. Gelukkig genoeg respect voor de boze stem van de baas. Ze vloog net zo snel als ze erin hing het huis weer om achter de bank te gaan zitten. :') Heb gelijk buitendeur dicht gedaan. Even laten moest ze tussen mij en de bank liggen. <3

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:02

Haha meer vieze ramen.
Dagelijks poetsen begin ik niet aan.
Zou leuk zijn om een foto te maken van platte kattenneus tegen het raam.

Marcella, in dehor hangen is niet fijn. Heb je straks muggen binnen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 12:35

Nee was buiten op het balkon bij een gaaspaneel waar mevrouw bijna overheen klom. Was al aan het verzinnen wanneer ze daar zou gaan proberen.

Maar gok gewoon teveel overprikkeld door het weer en tegen krols aan. Want mevrouw heeft de rest van de avond lopen kroelen wat ze dus alleen wil als ze krols is.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 19:57

Marcella wat een draakje.
Wel eng dat ze er overheen kan of ben je erbij?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 22:30

Ik kijk er recht op vanaf de bank.