Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 19:57

luuntje schreef:
Glove heeft ze kunnen poepen denk je?

Pff 2 krolse dames,is dat geen hels kabaal?

Ik denk het wel, anders had ze ondertussen wel buikpijn gehad (heb haar nog eens opgevoeld en ze reageerde nergens op) en zou ze nog steeds constant op de bak zitten.

Nee is geen hels kabaal. Alleen Blacky maakt echt kabaal. Nina heeft niet zo'n harde stem. Die maakt alleen maar, eerlijk gezegd, schattige geluidjes :')
Ze zijn er niet omdat ze schattig wil doen natuurlijk, maar er komt niet veel echte mauw uit. Blacky is gelukkig ook niet de luidste, maar wel heeeel spraakzaam :=

Maureen95

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 20:18

Fijn dat het beter gaat met je kat LoveGlove.

Ik heb naar mijn onderbuikgevoel geluisterd en ben toch met Eevee naar de dierenarts gegaan. Ze heeft last van haar rug. Al sinds dat ik haar heb reageert ze gevoelig. Ik heb nu voor 2 weken pijnstillers meegekregen. We kijken hoe ze daar op gaat reageren. Daarna gaan we foto's maken. De dierenarts dacht dat het misschien wel eens een hernia kan zijn. Dus hij wilt het zekere voor het onzekere nemen.

Ze was niet blij met me :P

Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 20:56

Oeh die is zeker niet blij maar het was voor haar eigen bestwil.

Vandaag testresultaten teruggekregen van de jongste poes en alles top. De andere die krijgt al een beste buik en moet nog 4 weken

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 22:39

Oeps boze kat.

Wat Maira en Blue deden was uiteindelijk met de konten tegen elkaar als ze beide krols waren

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 22:40

Och arme Eevee, die kijkt niet blij nee!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 11:52

Aww Eevee. Tis voor je eigen bestwil hoor :(:)

Volgens mij vinden de dames het hier leuk om van beurt te wisselen. Eerst rolt Blacky over de grond met het een en ander aan mauwende kabaal. Daarna gaat Blacky slapen en begint Nina over de grond te rollen. Alleen die maakt geen kabaal :')
Zo gaat her de hele tijd. Echt zo van: ben jij klaar? Oh dan ga ik nu! :')

Even een vraagje: waarom gromt Blacky elke keer als ze haar eigen zaakje likt? Mijn vriend en ik hebben daar echt een beetje vraagtekens over :')

En Blacky is duidelijk nog niet van haar stress af. Ik heb meerdere plasplekjes ontdekt buiten de bak :(:)
Goed in de gaten houden en het laxeermiddeltje blijven geven totdat ze weer rustig wordt dan maar gok ik. Ik geef het nu wel minder gezien ze wel weer kan poepen, maar het voorkomt in elk geval dat her weer gebeurt.

Over krols gesproken, nina zat net haar kont in Blacky's gezicht te duwen _O-
Nu zijn ze tegelijk bezig. Ze lopen beiden een beetje over de vloer te rollen en hun kont in elkaars gezicht te duwen met nog wat gemauw van Blacky. Ik weet hoe gefrustreerd ze zijn, maar her ziet er eerlijk gezegd heel grappig uit :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 12:13

Wacht maar tot ze uitvinden hoe ze elkaar nuttig vinden lig je helemaal in een deuk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 12:56

Glove fijn dat mevrouw weer kan poepen.
Mis plassen kan nog stress zijn. Of angst ivm harde ontlasting.

Maureen goed dat je naar de dierenarts ben gegaan.
Hopelijk voelt ze zich beter door de pijnstillers.
En wie weet is ze ook minder boos naar de andere kat.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 14:18

Marcella schreef:
Wacht maar tot ze uitvinden hoe ze elkaar nuttig vinden lig je helemaal in een deuk.

Ik kan niet wachten :')
luuntje schreef:
Glove fijn dat mevrouw weer kan poepen.
Mis plassen kan nog stress zijn. Of angst ivm harde ontlasting.

Maureen goed dat je naar de dierenarts ben gegaan.
Hopelijk voelt ze zich beter door de pijnstillers.
En wie weet is ze ook minder boos naar de andere kat.

Ik denk een beetje van beide. Ze is ook nog steeds krols hoor. Dus ik denk wel dat dit een beetje blijft totdat ze uit haar krolsheid is, wat nog een week kan duren. Haar vorige krolsheid duurde 12 dagen :x

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 17:12

Krols zijn is ook gewoon heel stressvol voor een poes en kan buiten de bak plassen veroorzaken dus dat zal wel blijven totdat ze gecastreerd is.

Marley was vorig jaar met het mooie weer gek op naar buiten gaan maar nu vindt ze het weer een beetje spannend. Dus m'n prinses ligt lekker achter het raam in het zonnetje terwijl Bowie buiten op het balkon speelt :D
Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 19:20

Achter het raam is ook leuk.

Mijn zussen stonden om 7 uur vanochtend al voor de achterdeur.
Ze hadden pech moest met mijn moeder naar het ziekenhuis.
Vanaf 1215 uur tot 1630 uur hebben ze in de tuin kunnen spelen.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 23:41

Voordat ik de fokker ga lastig vallen met mijn misschien stomme vraag:
Mijn kitten is qua eten onverzadigbaar. Hij eet vooral z’n natvoer heel graag, en loopt hier dan ook heel de dag om te miauwen. Hij krijgt in principe zo’n 80 gram nat per dag en kan onbeperkt brokjes pakken. Maar hij eet z’n brokjes mondjesmaat, en schrokt z’n natvoer weg en gaat dan aan het natvoer van z’n grote broer beginnen (deze eet als hij trek heeft en laat z’n natvoer vaak eerst even staan, maar dat werkt nu natuurlijk niet)
Mijn vraag: kan een kitten zich over eten? Ik lees verschillende dingen online. Aangezien de grote alleen eet als hij honger heeft, moet ik ook echt even kijken hoe ik de bakken ga scheiden. Natuurlijk niet de bedoeling dat die kleine zich volpropt en die grote straks te kort komt… jullie nog goede ideeen? En hoe doen jullie dat?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 06:29

Allereerst wat voor natvoer geef je? En hoe vaak.

Kittens vooral jonge kittens hebben veel nodig en zullen nu echt nog niet tonnetje rond worden. Hier krijgen de kittens net zo veel als ze op kunnen. Tot ze een maand of 8 hebben dan ga ik meer doseren. Ze krijgen dan een bepaalde hoeveelheid en ik leer ze hier van jongs af aan dat het eten er staat en dat ze dan kunnen eten tot ik het weg haal. Kan carnibest niet laten staan. Brok hebben ze een hoeveelheid in hun surefeed en als die op is is het op. Ik heb er die brok lekkerder vinden maar ook die liever vlees eten. Brok is bij mij bijvoeding. Ik vind vlees belangrijker. Maar wel van goede kwaliteit.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 08:33

Ehm, nu begint het wel irritant te worden met Blacky's plassen buiten de bak. Ik ben er vanmorgen ingestapt en nu kom ik laat op dagbesteding.

Is er iets wat ik kan doen dat er voor zorgt dat het minder wordt?

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 08:50

Laten castreren....

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 09:36

Njiloj, mijn jonste siamees (5 maanden) at geen brokken en wel vlees. Ze viel af.
In verband met een vakantie moest ze meer brokjes gaan eten. Zoon kon niet 4x per dsg vlees geven.
Ik ben vlees gaan mengen met brokken. Prakken.
Zo steeds minder vlees gaan geven.

Haar zus overgezet op volwassen brokken en die vindt ze ook lekker.
Sindsdien eet ze brokken en is ze goed qua gewicht.
Ik voer nu 1x per dag vlees en brokken staan er onbeperkt.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:19

Emj_23 schreef:
Laten castreren....

Dit ja! Ik heb het al eens eerder geopperd maar kijk eens in de buurt naar asiels of opvangen met castratie-acties. Hier in de buurt doen ze poezen al voor 50 euro. Voor jou is het irritant dat je erin stapt maar voor Blacky is het ook niet leuk.. :(:)

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 11:15

Helaas ben ik het hiermee wel eens.

Je hebt duidelijk wel geld over voor medische spoed, misschien moet je dit ook gewoon zo zien.
T is even door een zure appel heen bijten, maar je katten, waar je zelf voor het gekozen om te nemen, vragen hier duidelijk om. Tenminste 1 ervan dan...

Cash is echt vreselijk op t moment. Vorige keer had tie mn broodjes uit mn tas gehaald toen ik even in de keuken was. Nu kan dat kort lijken voor mij, maar natuurlijk langer duren dan ik zelf door heb.
Vanmorgen had ik een tosti in mn tas gestopt. Hij stond er al direct bij. Ik pak m op, zet m op de krabton die halverweg de kamer staat. Ik loop door naar t einde van de kamer op drinken te pakken en hij rent nog met me mee. Ik sta op, draai me om, en hoor geritsel. Heeft tie gewoon mn tosti te pakken!
Dat heeft letterlijk 5 seconden geduurd. Hoe dan?
Als tie nu heel zielig altijd honger heeft is t 1 ding, maar ze hebben onbeperkt brok staan.... -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 11:39

Zo blij dat ze hier niet extreem gefocust zijn op eten. Kan gewoon met kat op schoot rustig broodje eten. Of het handig is punt 2. :')

Ik heb mijn keuken raam open om een beetje door te luchten zit Alexia dus achter de bank te grommen. _O-

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 11:53

Hier heb ik ze ook geleerd dat eten op een bord, wat op tafel staat, of wat ik in mijn handen is, echt van mij is. Ik moet er natuurlijk wel op blijven letten, maar als ik ernaast zit blijven ze er echt wel af. Helpt denk ik ook dat ze nu meer en kleinere voermomenten op de dag hebben door die automatische feeder.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 12:24

Rambogirl schreef:
Helaas ben ik het hiermee wel eens.

Je hebt duidelijk wel geld over voor medische spoed, misschien moet je dit ook gewoon zo zien.
T is even door een zure appel heen bijten, maar je katten, waar je zelf voor het gekozen om te nemen, vragen hier duidelijk om. Tenminste 1 ervan dan...

Cash is echt vreselijk op t moment. Vorige keer had tie mn broodjes uit mn tas gehaald toen ik even in de keuken was. Nu kan dat kort lijken voor mij, maar natuurlijk langer duren dan ik zelf door heb.
Vanmorgen had ik een tosti in mn tas gestopt. Hij stond er al direct bij. Ik pak m op, zet m op de krabton die halverweg de kamer staat. Ik loop door naar t einde van de kamer op drinken te pakken en hij rent nog met me mee. Ik sta op, draai me om, en hoor geritsel. Heeft tie gewoon mn tosti te pakken!
Dat heeft letterlijk 5 seconden geduurd. Hoe dan?
Als tie nu heel zielig altijd honger heeft is t 1 ding, maar ze hebben onbeperkt brok staan.... -O-

Ja ik heb altijd geld aan de kant staan voor zoiets. Maar ik kan niet èn een autokeuring èn de poesjes doen èn nog een hoop voor mijn eigen gezondheid. Ik wilde het nu in juni gaan doen. Maar ik weet niet hoe ik het moet aanpakken kwa zoeken naar een goedkopere DA. Ik ben daar heel slecht mee :=

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 12:55

Gewoon rondbellen.
Heb je eerder huisdieren gehad? Bekend bij een dierenarts?
Sommige dierenartsen sturen ook de rekeningen pas later op.

Dierenarts van mn paarden is pas erg. die stuurt t gerust pas 2 maanden later :+

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 13:20

In welke buurt zit je? Ik wil best voor je zoeken of er bij jou in de buurt dergelijke acties zijn.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 13:23

Smee__ schreef:
In welke buurt zit je? Ik wil best voor je zoeken of er bij jou in de buurt dergelijke acties zijn.

Omgeving roermond :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 13:33

Rambo jouw eten is gewoon lekkerder dan die brokjes.
Ik zou voor een broodtrommel gaan of een tas en de rits dicht doen.

Azula komt weleens op de aanrecht om eten te stelen.
Meestal staat er niks. En zodra we haar zien moet ze eraf.
Zoon is weleens laks. En dat is zelfbelonend, buit is binnen.