Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 17:01

Zulke dingen hoef je niet te zeggen.
Als je vraagt om de prijs zegt dat voor hun meestal al genoeg.
Zeker als je nog geen klant bent en niet zegt dat je een afspraak wil maken.

Ik haat Cash...
Vanmorgen had ik al snel een zak met broodjes in mn tas gedaan.
Liep snel de keuken in om de kip eruit te halen zodat tie kan ontdooien voor vanavond.
Loop terug naar mn tas, ligt daar mn zak met broodjes buiten mn tas.
Verschillende gaten in de zak en 2 broodjes aangevreten.
Blanco broodjes... Niks is meer veilig voor m.
Vorige week dat tie ook al McDonalds frietjes gejat van mn vriend die even niet op lette.
Grappige is dan wel dat tie snel naar zn "stash" rent om t daar op te peuzelen :roll:

luuntje

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 17:21

Rambogirl hij weet dat hij zijn gejatte waar snel moet opeten en/of meenemen.
Van sommige huisdieren leer je goed opruimen.

Azula zit trouwens niet aan mijn Alpro kwark, mok thee die ernaast staat is interessanter om je hoofd in te stoppen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 19:13

Rambogirl schreef:
Zulke dingen hoef je niet te zeggen.
Als je vraagt om de prijs zegt dat voor hun meestal al genoeg.
Zeker als je nog geen klant bent en niet zegt dat je een afspraak wil maken.

Ik haat Cash...
Vanmorgen had ik al snel een zak met broodjes in mn tas gedaan.
Liep snel de keuken in om de kip eruit te halen zodat tie kan ontdooien voor vanavond.
Loop terug naar mn tas, ligt daar mn zak met broodjes buiten mn tas.
Verschillende gaten in de zak en 2 broodjes aangevreten.
Blanco broodjes... Niks is meer veilig voor m.
Vorige week dat tie ook al McDonalds frietjes gejat van mn vriend die even niet op lette.
Grappige is dan wel dat tie snel naar zn "stash" rent om t daar op te peuzelen :roll:

Ja maar een afspraak afzeggen hebben ze dat niet bij door als ik een leugentje voor bestwil gebruik of gewoon niet zeg waarom als ze verder nergens om vragen :')

Ik vind her vervelend dat ze op veel websites ook nergens prijzen hebben staan. Dat was heel fijn geweest. Maar ja, dat doen ze natuurlijk express niet :roll:

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 21:02

Misschien zou je het nog kunnen brengen als "Ik ben van plan een kitten aan te schaffen, en ik wilde me vast een beetje oriënteren op toekomstige kosten".
Ik snap het ergens wel dat dierenartsen liever niet hebben dat je gaat rondshoppen, maar aan de andere kant: wees gewoon transparant over je tarieven. In mijn hoofd werkt het juist als "Oké, deze is vet duur. Dan moet het wel goed zijn." Belachelijk natuurlijk, maar ik zal heus niet de enige zijn. (Moet ik wel zeggen dat ik deze dierenarts al kende en ook al zeker wist dat ze goed zijn, maar ik ben ook gewoon gevoelig voor dat soort marketing :') )

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 21:44

@ xoran een golden tabby. Zo lastig om een kater in de buurt te vinden en getest. Ik wil geen blauw en niet meer half nl door. Voor de black shaded Ben ik ook aan het rondkijken. In mijn woonplaats zit een mooie maar ook gelijk de hoofdprijs voor een dekking.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 22:15

Wij gaan maandag om ons nieuwe kitten! :D

Onze kat is nu 1 jaar oud, en krijgt er dus een vriendje bij.

Ik heb het internet al omgespit, maar misschien hebben jullie nog goede tips voor de introductie?

Nog even de slachtoffers in kwestie:

Onze Moonshine, geholpen katertje, nu een jaar oud:
Afbeelding

En Calvados, katertje, volgende week 13 weken:
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 23:11

caro29 schreef:
@ xoran een golden tabby. Zo lastig om een kater in de buurt te vinden en getest. Ik wil geen blauw en niet meer half nl door. Voor de black shaded Ben ik ook aan het rondkijken. In mijn woonplaats zit een mooie maar ook gelijk de hoofdprijs voor een dekking.

En wij gaan wss richting Amerika voor een kater _/-\o_ :j

Oké wellis waar om aan te schaffen maar dan nog. Ik doe het wel maar er zijn zo ontzettend weinig somali’s die vrij bloed hebben.

@ njiloj ik laat mijn kittens gewoon los. Het is een kitten en een jonge kat gaan echt in 99,9% van de gevallen goed. Zelfs met een oudere kat. Ja er zal wat blazen, meppen en rennen zijn maar dat is meestal zo over. Gewoon niet te veel mee bemoeien. Hoe oud is het kitten als het komt?

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 23:27

xoranlover schreef:
caro29 schreef:

En wij gaan wss richting Amerika voor een kater _/-\o_ :j

Oké wellis waar om aan te schaffen maar dan nog. Ik doe het wel maar er zijn zo ontzettend weinig somali’s die vrij bloed hebben.

@ njiloj ik laat mijn kittens gewoon los. Het is een kitten en een jonge kat gaan echt in 99,9% van de gevallen goed. Zelfs met een oudere kat. Ja er zal wat blazen, meppen en rennen zijn maar dat is meestal zo over. Gewoon niet te veel mee bemoeien. Hoe oud is het kitten als het komt?

Wow! Naar Amerika voor een kat! Super gaaf hoor! En bedankt voor je antwoord. Ik dacht al dat ik mezelf veelste druk aan het maken was. :o
Calvados is bijna 14 weken als we hem op gaan halen. Hij is dan compleet geënt, en heeft de laatste controle bij de DA gehad.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 23:39

Ja als je vrij bloed wilt moet je iets. Als we iets dichterbij kunnen vinden ook goed. Maar tot nu toe nog niks geschikts gezien.

Oh joh niet zo druk maken. Komt helemaal goed is ook brit toch? Gewoon laten gaan.

Dat is de reden dat ik altijd de kittens weg breng. Ze hebben hun mensen dan in een nieuwe omgeving. Geeft hun een beetje steun in een nieuw huis met nieuwe mensen en mogelijk andere dieren. Zodra ik zie dat het goed gaat en ze op hun gemak zijn laten we ze met rust en gaan wij naar huis. Nog nooit een probleem mee gehad. Zelfs niet als we ze bij honden plaatsen wat ze hier niet kennen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 06:58

@ xoran gaaf! Deze poes is vrij dus op zich ruime keuze. Wilt eigenlijk in haar kleur range blijven maar tot nu toe vind ik weinig katers. Mijn kleuren kennis gaat nog niet zover dat ik weet welke kleur ik nog meer kan kiezen om in de kleur range te blijven. Haar vader is golden dus daar kijk ik ook naar

@ njiloj gewoon hun gang laten gaan en niet teveel mee bemoeien. Grote kans dat de jongste een keer op zijn plek wordt gezet. Hier ging het met de Britten gelijk goed. De htk heeft de jongste een paar tikken gegeven maar ze was ook opdringerig. Katten regelen dat wel zelf.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 08:03

Ja hier ook vrij van bijna alle katers in Nederland maar zodra ik 1 van die katers erop zet heb ik een kitten met geen vrij bloed meer. En dat is het moeilijke. Ja kleur heb ik niet zo veel issues mee. Het wordt of een wildkleur of een sorrel kater. En die draagt verdunning of niet. Zo niet kan ik alleen wildkleur en sorrel fokken en zo wel dan kan ik ook blauw en fawn uiteindelijk fokken. Beetje kort door de bocht maar even simpel uitgelegd. Zilver willen we miet in de lijn en chocolate ook niet. Dus dit moet het worden. Ik heb liever geen verdunning. Vind sorrel en wildkleur het mooiste.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 08:10

Denk dat je betreffende kleur ook naar de moeder/oma moet kijken. En wil je het echt zeker weten testen op kleur dan.

Trouwens Alexia heeft ook de kraag die Maira heeft. Dan zit er bij de hals duidelijk wat langere haren en dan krijg je een soort van kraag. Schijnbaar hebben meer blauwe Rus dit.

Vind sorrel schitterend. Het is dat ik geen plek heb voor een nieuwe kat van buiten. Met dat Maira protest aantekent.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 08:14

Ik hou van kragen. Elani begint hem te krijge nu. Die heeft overigens voor een poes echt een indrukwekkende staart. Krijg het overal te horen.
Zit er bij Alexia nu nebelung in?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 08:21

Nee als het goed is niet. Maar als Maira gegokt inderdaad door die ene kater gedekt is dan was haar vader een blue point nebelung. Weet dat ze geen blue point drager is, maar kans is dan wel drager lang haar (gok van niet). Alexia vader was 100% korthaar. Amelia heeft ook een kraag begreep ik.

Naar wat ik weet hebben meer 100% Russen dit. Enige manier om er echt achter te komen is testen, maar voor nu zie ik daar geen meerwaarde in. Verwacht eigenlijk ook dat als ik dek met nebelung 100% korthaar.

Al zou ik wel gek kijken als er langhaar tussen zou zitten. :')

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 08:34

Hier zijn de kleuren wel steady in stamboom als ik de ems codes mag geloven. Ik wil wel in die kleur range blijven. Alleen vader is langhaar en die heeft dat van zijn vaderlijn wat ik eigenlijk wel zonde vindt maar hij is wel prachtig
Alles is:
Ny25 black golden
Ny12. Black golden shell
Ns1133 black silver shaded
Ny2533 black golden silver shaded point

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 08:41

@marcella als maira korthaar is en gedekt door een korthaar die lang haar gen draagt kunnen haar kinderen nooit langhaar zijn wel drager van dat gen. Maar dat hoeft niet. Je hebt 2 langhaar genen nodig om tot uiting te komen. Lanah hier draagt het 100% (net als nishi) omdat bij Lanah vader somali was en bij nishi moeder. Die heeft altijd gen door. Zie je ook aan hun vacht hoewel Lanah echt een kortere vacht heeft dan Nishi.
Geld dus ook voor jou caro. Je kittens zullen mors moeder geen langhaargen draagt alleen maar korthaar zijn met het gen voor langhaar. Wat je dus wel ziet in de vacht 9 van de 10 keer. Als je met een kitten daarvan verder gaat en je zet er een korthaar vader op die langhaar gen draagt kun je gewoon langhaar kittens krijgen ( maar hoeft niet)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 08:47

Je voelt ook aan die kat dat vader langhaar is. Hele andere structuur dan de andere Brit. Veel zachter en ietsje langer wat weer nadelen heeft met de kattenbak.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 09:02

Probleem is dat het niet zeker is wie de vader van Maira is. Het is wel bekend dat er een langhaar blue point tussen de poezen liep. Die normaal op tijd weg gehaald werd. Maar als ik nagaat dat het met Maira soms behoorlijk lastig te zien was wanneer krols. Gok ik dat het met de moeder van Maira ook zo was en die heeft een sneaky uitstapje gedaan gok ik.

Nadeel dat de cattery waar ik Maira vandaan heb niet echt eerlijk is geweest.

Bij Russen zie of voel je dat niet.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 09:53

Bij abessijnen ook niet. Ik heb zoveel abessijnen in hand gehad zowel variant als niet variant en alles had een andere vacht. Heb hier 2 variantjes lopen en ze hebben echt een hele andere vacht.

Voor de somali hetzelfde is niet standaard hoe ze aanvoelen. De ene heeft nauwelijks staart en broek en vacht de andere ontzettend veel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 11:14

Klopt ene heeft heel veel en andere matig.

Laten we zeggen over 3 jaar fok ik mijn eerste langhaar dan is Maira 10 jaar. Met dat ik een maximum van 4 katten wil hebben eigenlijk. Blauwe Rus staan wel bekend om het minimaal 15 jaar worden. Tegen de tijd dat ik langhaar fok zit ik op 5de generatie. Maira, Blue en Alexia blijven tot hun dood. Verwacht alleen dat Blue niet zo heel oud gaat worden.

Mits alles meezit.

Heb toen ik bij de voorzitter was van de blauwe Rus/nebelung. Langhaar, variant en kort haar volwassen en kitten geaaid.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 12:48

Hoezo verwacht je dat blue niet heel oud wordt?

Hier ook een max van 4 maar ergens moet ik een overlap hebben om verder te kunnen en zullen er tijdelijk 5 zijn. Hoewel de kater ook van mij is gedeeltelijk maar niet hier woont.
Kito is bijna 11.
Nishi wordt 4 in oktober en Lanah 2 augustus. Elani 1 in juli.

Dus ergens wil ik een kitten van Elani houden om verder te kunnen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 12:59

Gok dat daar inteelt achter zit. Nadeel van sibeer zonder papieren.

Zit zeer waarschijnlijk ook met een overlap. En eigenlijk hoop ik tegen die tijd ook wel verhuist te zijn. Misschien dat ik dan paar nestjes fok met dochter Alexia om die daarna als herplaatser te doen (gesteriliseerd). Maar gaat wel afhangen of volgend nestje welke kater het gaat worden. Blauwe Rus of nebelung niet super veel keuze hier in Nederland van nebelung. En geen variatie kater ook geschikt.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 15:42

Ik heb vandaag wat foto's van Elani gemaakt. Had nieuwe nodig voor op de website.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 15:43

Wauw <3 Wat een prachtkat zeg!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 15:46

Dank je. Ben ook helemaal blij met haar.