Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 18:20

Ik was voor 2 volwassenen katten rond de 350 euro kwijt.

Smee__

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 19:13

In welke regio zit je? Hier houdt Stichting Kat In Nood in Friesland binnenkort weer een actie dat steriliseren maar 30 euro is, nu is dat 50 euro. Speciaal voor minima inkomens. En als je niet hier in de buurt zit heb je misschien bij jou in de buurt ook wel zoiets!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 19:33

Hier is de poes ongeveer 1x in de 3 weken krols en het heeft na haar 1e nest 7 maanden geduurd voor zij weet krols was en de eerste was halfbakken krols. De andere poes wordt in juli 1 jaar en die is nog niet krols. Ben wel huiverig hoe luid zij gaat worden :=

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:04

Marcella schreef:
Ik was voor 2 volwassenen katten rond de 350 euro kwijt.

Maar ik tel daar benzine kosten bij op, gezien ik 3 kwartier moet rijden. Maar bij de DA in de buurt ben ik nog steeds meer kwijt in totaal. Ik tel daar dus ook de controle afspraak bij waar ze allebei hun jaarlijkse vaccinatie bij gaan krijgen. Ik tel daar de medicatie ook bij op. Dan moet ik erom liegen of het nou 400 of 500 is waar ik op uit kom, maar 1 van de 2 in totaal. Ik denk eerlijk gezegd dat het 400 was :')
Ik vergeet nog dat ik daar ontwormingsspul bij moet kopen etc. Die is namelijk ook op :+

Ik zit in midden limburg. Ik ga naar de da waar ik op school heb gezeten omdat ze daar alles 20% goedkoper doen, gezien de assistentes daar dus leerlingen zijn.

Al met al zijn dit dus een hele hoop kosten in een keer bij elkaar gepropt. Daarom dat ik zo duur uit kom :')

Maar mijn vriend is er nu zijn geld voor aan de kant aan het leggen zodat ik de aurokeuring deze maand kan betalen (en onze auto heeft best wat gebreken dus dat kost ook best veel).
Ik ben daarbij ook nog jong dus ik moet nog leren om met geld om te gaan zeg maar :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:11

Was met de scooter toen nog scheelt ook een hoop onkosten met gecombineerd met naar de moestuin gaan. Dus kat afgezet en dan door. En zo regelen dat ik op de terugweg weer kan ophalen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:16

Zoveel betaal ik niet ga met mijn katten naar Kessel eik (ook limburg zal net Noord zijn)
Weet niet waar je precies zit maar ik heb ze ook al voor €100 gevonden in midden limburg.

Ik hoop gewoon dat je poesje er geen gevolgen aan over houd. En ja ik snap dat je het niet kunt betalen nu. Is ook geen verwijt alleen bezorgdheid.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 23:06

Marcella schreef:
Was met de scooter toen nog scheelt ook een hoop onkosten met gecombineerd met naar de moestuin gaan. Dus kat afgezet en dan door. En zo regelen dat ik op de terugweg weer kan ophalen.

Onze electrische scooter haalt die afstand absoluut niet :')

We zijn nu wel enorm blij daar in te hebben geinvesteerd. Daardoor hebben we al heel wat benzine kosten bespaard :j

xoranlover schreef:
Zoveel betaal ik niet ga met mijn katten naar Kessel eik (ook limburg zal net Noord zijn)
Weet niet waar je precies zit maar ik heb ze ook al voor €100 gevonden in midden limburg.

Ik hoop gewoon dat je poesje er geen gevolgen aan over houd. En ja ik snap dat je het niet kunt betalen nu. Is ook geen verwijt alleen bezorgdheid.

Met alles bij elkaar? Waar?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 23:14

Even opzoeken op google. Ik betaal €150 bij mijn dierenarts. Voor alles.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 06:28

xoranlover schreef:

:oo

Hoe? :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 07:30

Volgens mij was het bij ook 150 euro per kat en totaal 350 met wat extra dingen erbij.

Anicura was zelfs goedkoper als ik gewild had. Plus 1 maand in het jaar met extra korting.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 09:00

LoveGlove schreef:
xoranlover schreef:

:oo

Hoe? :')

Nou gewoon ze zijn hoe dan ook schappelijk. Echt er zit zoveel prijsverschil tussen dierenartsen. Horst is het €143 en daar komt dan nog medicijnen en medical shirt bij. Maar goed die heb ik zelf liggen en hoef ik niet te hebben. (De tip koop ze zelf op medpets. Veel goedkoper dan bij de dierenarts)
Ik weet dat ik in Panningen meer kwijt ben. Daarom rij ik met alles mbt tot de katten naar Kessel. Zowiezo met de fokpoezen, kittens en voor entingen en zo.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 10:43

Rondje bellen qua prijzen kan geen kwaad.

Onze dierenarts is fijn en niet de duurste.
Nieuwe grote praktijken in de buurt hangeren grotere prijzen.

Inenten doen ze bij Ranzijn ook.
Die hebben ook dierenartsen op bepaalde tijden.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 11:06

Ik zou niet weten waar hier en ranzijn ligt. Maar entingen is echt geldklopperij. Weet je wat een enting kost? Alleen niesziekte? €15 als ik dan zie dat mensen over de €60 betalen voor consult ja dan snap ik t wel.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 19:55

Bij onze dierenarts is castreren van een kater 55 euro. Sterilisatie van een poes 85, dit is inclusief controle consult. Voor de cocktailenting betaal ik 30 euro.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 08:17

Ik was in Zuid Limburg €127,- kwijt voor de sterilisatie van mijn poes, incl. pijnstilling en nazorg consult. Kan mij niet voorstellen dat de ontworming en de entingen dan nog de hoofdprijs kosten. Ik zou als ik jou was echt wat dierenartsen gaan bellen in de buurt. €400,- is wel heel stevig aan de prijs.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 08:23

Hier trouwens geen medisch shirt of kap gebruikt. Beide dames bleven er netjes vanaf. Geen medicijnen gehad.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 08:59

Het ligt er ook aan of ze via een Laparoscopie opereren of via een buikwand. 1 van mijn kittens van laatste nest is via Laparoscopie gecastreerd (ja gecastreerd want ze halen de eierstokken eruit)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 09:38

Zo’n scopie is duurder zag ik al.
Ranzijn zit vooral in de `randstad.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 09:48

Hier hoefde er ook geen kap of iets omheen. Ik kreeg wel pilletjes mee tegen ontsteking/pijn, en met een dag sprongen zowel poes als kater alweer jolig door het huis heen alsof er niks was gebeurd. :') Ik hield mijn hart een beetje vast, maar alles is goed gegaan. Bij Fred is het geloof ik ook laprascopisch gedaan, want er zat maar een ienieminie wondje.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 10:50

marley93 schreef:
Hier hoefde er ook geen kap of iets omheen. Ik kreeg wel pilletjes mee tegen ontsteking/pijn, en met een dag sprongen zowel poes als kater alweer jolig door het huis heen alsof er niks was gebeurd. :') Ik hield mijn hart een beetje vast, maar alles is goed gegaan. Bij Fred is het geloof ik ook laprascopisch gedaan, want er zat maar een ienieminie wondje.

Ja waarschijnlijk wel. Ze herstellen daar super snel van. Hebben ook minder last en pijn. Maar lang niet overal doen ze dat.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 12:29

Zowel Blue als Maira hadden een wondje onder de buik te grote van 1 euro.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 15:37

Ik heb besloten dat ik maandag gewoon even de afspraak ga afzeggen en dan heel even de sterilisatie aan de kant schuif totdat het wat rustiger wordt hier, aangezien er hier heel veel tegelijk gaande is. Dan ga ik, als ik er de energie weer voor heb, daarna me even orienteren over andere da mogelijkheden. Mijn hoofd zit er nu namelijk echt niet naar. Er zijn nu andere dingen die van veel groter belang zijn

Wie is er in hemelsnaam mee gekomen dat de volwassen wereld zo moeilijk moer zijn? :')

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 15:42

Als hier de da assistent een vermoeden bent dat je prijs aan het shoppen bent kan je geen afspraak maken. Zij is dan ook behoorlijk kattig aan de telefoon. Da is met castreren goedkoop maar als je alleen daarvoor komt krijg je geen afspraak. Vind ik nergens op slaan want dan moet je geen acties op de site zetten.

Hier lijkt de poes drachtig. Krijgt al een mooi buikje. De swap voor testen van de andere is ook in behandeling.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:25

Ooh spannend caro welke kater heb je gebruikt?

Oh swaps doet me eraan denken dat ik ze voor Elani ook nog moet bestellen. Niet dat her zo spannend is want pa en ma hadden bloedgroep A dus zij ook. Pra en pkdef waren bij pa en ma negatief dus kan ze het ook niet hebben. Maar vind t wel fijn om per poes alles te hebben.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:54

caro29 schreef:
Als hier de da assistent een vermoeden bent dat je prijs aan het shoppen bent kan je geen afspraak maken. Zij is dan ook behoorlijk kattig aan de telefoon. Da is met castreren goedkoop maar als je alleen daarvoor komt krijg je geen afspraak. Vind ik nergens op slaan want dan moet je geen acties op de site zetten.

Hier lijkt de poes drachtig. Krijgt al een mooi buikje. De swap voor testen van de andere is ook in behandeling.

Ik ga ook niet zeggen dat ik ga prijzenvergelijken hoor :+