De fantastische Dobermann *Is geplaatst!! zie pag. 18*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De fantastische Dobermann *Uitslag second opinion*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:59

Dat weet ik. En ik kan dan ook eerlijk zeggen dat ik zoiets in het asiel ook nog nóóit heb meegemaakt.

Ik baal er zelf ook van. Vind het verschrikkelijke slechte gang van zaken! Ik voel me zelf zelfs schuldig, terwijl ik er zelf niks aan kan doen, dat weet ik ook wel, maartoch. Zucht. Verdrietig

Maar één ding weet ik wel, dit krijgt de beheerster wel van mij te horen..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:01

jij bent ook niet schuldig Wuis....

maar ik mag alleen hopen dat de beheerster noooooit van haar leven het bedrijfsleven in gaat....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:39

Spijtig dat het allemaal zo lang duurt terwijl voor de hond in kwestie de tijd dringt. Ziek, vakantie, cursus... zeker als je op cursus bent, vind ik dat je gewoon aan het werk bent. Ofwel moet je dan duidelijk communiceren dat het jouw schuld is als beheerder dat de procedure langer dan nodig gaat duren en dat de hond dus niet binnen een maand al afgemaakt wordt, ofwel zorg je ervoor dat het binnen een redelijke tijdspanne in orde komt.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:24

Wat jammer dat het allemaal zo langzaam gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 09:59

Ik ben gister gebeld door iemand van het asiel die me vertelde dat de beheerster nog steeds heel erg ziek is. Zij vinden het nu ook te gek worden en hebben me dus gebeld om te vertellen dat het zo niet langer kan, Constantijn wordt nu dus in ieder geval door iemand anders gebeld, wat er verder geregeld of afgesproken wordt binnen het asiel, ik heb geen idee.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 11:24

Dat is in ieder geval iets!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:05

Is er al wat bekend? *nieuwsgierig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:34

Constantijn is vandaag gebeld. Dat weet ik zeker, ik zat er namelijk zelf naast, met de hond op schoot (voor zover zo'n grote hond bij mij op schoot past). Haha!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:39

Fijn ! Ben erg benieuwd *LOL*

tasjee_bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:41

wat fijn dat er eindelijk schot in zit! Lachen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:09

Haha moeilijk he grote honden die dneken dat ze schoothond zijn *LOL*
Fijn dat er iig contact is gezocht met constantijn!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:07

Ja, er is gisteren gebeld, huisgenoot heeft telefoon aangenomen, weet dus niet WIE ik aan de telefoon had. Was wel vaag: of ik de hond kon komen oppikken. Beetje kort door de bocht. Wil er toch eerst heen, om te zien of het klikt. Zal meteen na het weekend zelf terugbellen (wie is mijn contactpersoon daar, Wuis?) om een afspraak te maken, voor een bezoek, evtl een wandeling. Weet ook niet wat ik mee moet nemen, of allerlei details zoals kosten? Had begrepen dat de beheerster, Janneke, nu weer ziek is? Laat even iets weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:47

Ze is nog steeds ziek, dat klopt. Ja, ik vond haar telefoontje oo wat kort door de bocht, het was niet zo handig geformuleerd. Maar uiteraard kun je gewoon komen kijken, je bent echt niks verplicht. Je had Hilda trouwens aan de lijn. Knipoog

Over de kosten; Hilda vroeg aan mij wat de kosten zouden zijn, waarop ik dus antwoordde: Kosten? Niets natuurlijk! Wij zij al lang blij als hij onderdak is.

Volgens mij kan hij zo mee hoor, ik weet het niet 100% zeker, maar het lijkt mij zéér sterk dat er betaald moet worden.
Want je kunt in zo'n geval gewoon geen geld vragen, vind ik, en dat is met eerdere, gelijksoortige gevallen, ook altijd zo gegaan. Lachen

En wat ik verder gehoord heb, is dat je als je hem meeneemt (uiteraard kun je eerst kennismaken, met hem wandelen, op de speelweide etc.), je gewoon twee week kunt kijken thuis of het wil. Zo niet, dan kun je hem terugbrengen.

Janneke is maandag eindelijk weer terug, als ik het mag geloven.. Lachen

Soms zou ik willen dat ik zelf de touwtjes in handen had...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:50

Blij met je reactie, ik wil dolgraag zo snel mogelijk een afspraak maken, dan kom ik, wil ik wel even met hem lopen , uiteraard, zou het trouwens wel enorm leuk (en wenselijk) vinden, als JIJ er dan ook bij zou zijn, Wuis, jij hebt tenslotte al die moeite voor hem gedaan. Maar als ik niet ogenblikkelijk denk: gadverdamme wat een griezel, dan ja, is het gebeurd (ben je hem kwijt!). Daarna moet er even gekeken worden hoe het hier thuis gaat, zoiets zal hem niet in de kouwe kleren gaan zitten, komt overigens ok ONGELOFELIJK slecht uit nu, want ik zit met nieuwe opdrachten tot mijn nek vol, en een expositie a.s. vrijdag ook nog, waar nog werk heen moet, maar goed, maakt niet uit, we hebben nu in elk geval een direct contact. Hoe gaat het nu verder? Ik bel op, maak een afspraak, dan kom ik, en kijken we verder. Ik wil alleen EEN ding HEEL zeker weten: hij kan dus WEL tegen teven? Want als dat een wtijfelpunt is, dat wil ik mijn Pelle echt niet meer aandoen. Uiteraard krijgen die elkaar op neutraal terrein (in de velden hierachter) te zien/te rennen.
Die betaling is trouwens helemaal geen punt, daar gaat het mij niet om, maar in het Westen (waar ik jaren geleden woonde) moest je altijd standaard een asielvergoeding betalen, vandaar.
Als Janneke maandag terug is, dan kan ik dus met haar spreken (als ik het ook geloven mag?). Voor die tijd lukt het toch niet. Dus: ik neem maandag contact op met het asiel, dan maken wij een afspraak, en hopelijk is dan Miro's verblijf bij jullie snel voorbij. Maar nogmaals: ik ben geen wonderiemand, of de grote Miroredder, ik zie slechts mogelijkheden en kansen, dat lijkt allemaal met elkaar te kloppen, dus dan zit er voor hem (en voor mij met weer een andere Dober) wel weer toekomstmuziek in.
Laten we niet op de dingen vooruitlopen, voornamelijk om teleurstellingen te voorkomen: ik bel maandag het asiel Winschoten en maak een afspraak om Miro op te zoeken, en hoop, dat jij er dan ook kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 09:21

Ik zou het ook fijn vinden als ik er bij kon zijn. Lachen Ik zit er alleen mee dat ik nog ingeroosterd word op school voor het beoordelen van de vakbeurs, ik weet nog niet wanneer dat is.
Aanstaande donderdag is namelijk een dag waarop ik ingeroosterd kan worden, en de week erna op dinsdag en vrijdag geloof ik.
Donderdag en dinsdag zijn namelijk de dagen waarop ik normaal gesproken juist de tijd heb om naar het asiel te gaan.
Op zaterdag kan ik in principe altijd, maarja, ik weet niet of jou dat lukt. Knipoog

Hij kan inderdaad écht goed met teven, die vindt hij gewoon geweldig. Ik moet zeggen dat ik het met reuen ook steeds beter vind gaan, als ik hem los heb lopen in de gangen van de kennels, en andere reuen in de kennels blaffen en laten hun tanden zien, negeert hij ze al gewoon, omdat hij zijn aandacht dan gewoon compleet op mij gericht heeft. Ja

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:46

Ik zal hoe dan ook bellen en zorgen dat er een afspraak komt waar jij dan ook bij kan zijn, dat moet te regelen zijn, zodra jij je rooster kent en anders moet het zaterdags worden.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 00:43

Ik heb contact opgenomen met Wuis, zodat zij er ook bij kan zijn, en we proberen het nu zo te regelen, dat zij ook mee kan komen, als Miro meteen meegenomen kan worden door mij, zodat Wuis ook kan zien waar hij terecht komt, en dat de eerste wandeling in de (bijna eindeloze) velden hierachter, met mijn Dob-teef Pelle en Miro, ook met Wuis er bij is. De afspraak gaat in principe 12 april worden, maar dan is-ie ook weg, mensen.
Ik wacht nu alleen nog op bevestiging van Wuis voor die datum,
dan weten we nog niet of er een "klik" is, maar ach, soms komt dat later ... Ik zelf vind het, ook voor de hond in kwestie (wat klinkt dat weer lekker rationeel), wel belangrijk, dat Wuis er wel bij is, niet alleen, bij het afscheid, maar ook, dat ze zelf ziet, en begeleidt, waar hij terecht kotm. Dat proberen we nu voor mekaar te krijgen.
Waarom niet al DEZE zaterdag? Ik zit me helemaal tot over m'n oren toe in voorbereidingen voor een expositie (feestje, opening etc. ) Dat kan niet. Als zo'n (nieuwe) hond komt, moet ik de kop leeg hebben, en dan ook 24/7 voor hem er zijn. Het is, hoe je het ook draait of keert, een getraumatiseerde hond, die misscien nu wel gewend is aan het ritueel in het asiel, maar nu dan WEER een nieuwe verandering krijgt te verhapstukken. Daar moet ik bovenop zitten, kan ik niet aan huisgenot overlaten. ik ben de verantwoordelijke, dus, die verantwoordelijkheid wil ik ook kunnen nemen. Ik zie dan opok niet dat ik zaterdag Miro even "ga phalen" terwijl ik dan allerlei dingen op mijn programma heb staan, waar ik niet onderuit kan, en dat ik dan weg moet voor twee of drie uur. Dat vind ik niet kunnen. Ik heb Wuis trouwens uitgebreid ge PB"t of zij het openbaar wil maken moet zij zelf weten (van mij mag het, trouwens!), maar dit is wat ik op dit moment te melden heb. De boel is in beweging, ijzer is soms niet met handen te breken. Het kan nu niet lang meer duren, of er moet een onvoorziene ramp gebeuren. Daar gaan we dan maar niet van uit.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 07:12

Super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:15

Ik kan dan ook, dus.. Perfect! Haha!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:05

Super!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 14:29

Geweldig !!! Haha! Ben benieuwd hoe het gaat lopen 12 april Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:13

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:18

Ontzettend leuk wuis wat een heerlijk blij dier .
En dan te bedenken dat deze misschien afgemaakt moest worden Ach gut

Wat zal jij hem gaan missen straks !!!!! jullie zijn de beste maatjes geworden volgens mij ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:38

Dat klopt. Haha!

Moosje

Re: De fantastische Dobermann *Filmpjes pag. 16!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 23:49

Wat leuk die filmpjes!