We hebben vandaag de eerste eitjes gevonden.
(We wisten wel dat er een paar groot genoeg waren om eitjes te leggen, maar hadden totaal niet verwacht dat er al zo snel eitjes gingen zijn.
Straks hebben we veel te veel babyslakken.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En ook een aantal mee genomen voor in mijn vijver. Die van mij zijn alleen nog niet zo groot, 3 cm denk ik
Trouwens wel aan te raden afentoe een aantal jongen groot te laten worden. Als de ouders rond de 26 graden zitten, groeien ze hard, leggen veel eieren, maar leven niet zo lang als in kouder water. Met een beetje pech kan je dan over een jaar alweer opzoek naar een nieuw kweekgroepje.

Die ga ik straks koken... 
Deze had helaas ook niet echt een heel mooi huisje meer, trof hem paar maand geleden opeens aan met een stuk van z'n huisje af en dat is niet meer helemaal aangegroeid. Maarja om hem weg te gooien vind ik ook weer zonde.. Misschien kan ik er nog eens een verzamelaar een plezier mee doen en tot die tijd zet ik ze voor de sier neer.
Laat ze normaal gewoon liggen tot de slak vergaan is, maar met zo'n grote duurt dat me iets te lang. Weet niet of ik hem eruit trekken wel durf
Morgen maar eens al m'n moed bij elkaar rapen en proberen...
Ze worden morgen opgehaald door iemand die in Duitsland woont, die persoon brengt ze naar een slakken-vriendin en mede-kweker van mij en dan verstuurt zij ze, of ik haal ze op. Het kan dus nog wel even duren, maar ze zijn ''onderweg''
Dinsdag komt daar nog een soort bij. Wil je een foto van de inrichting van de bakken, of van al m'n bakken? Of beide, kan ook natuurlijk
Zal morgen even foto's maken!
Sterker nog, een groot deel van de escargots die je koopt in de winkel (Die blikjes met slakkenvlees en schalen met gevulde huisjes+kruidenboter) zijn Fulica. Er worden dan gewoon stukken reuzenslak in het huisje van Helix Aspersa Maxima of Pomatia gedaan.