Het straalt gezondheid en geluk uit, echt prachtig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jUst_eVa schreef:spatter schreef:Wat zijn nu 7 mini's![]()
Ik heb jaren 6 honden gehad waarvan 1 bouvier, een spaanse mastin , 2 galgo's, een whippet en een poedeltje.
Nu hebben we er nog maar 4![]()
Ik zou echt nog niet kunnen kiezen, vind ze alle 4 erg leuk.
Haha jeetje!! Dan moet je wel een groot huis hebben! Ik heb gewerkt bij een dalmatier fokker en die had ook ongeveer 15 honden in de woonkamer rond lopen. Plus 4 teckels haha!
jUst_eVa schreef:Ze gaan pas weg rond 10 weken hoor!! Echt niet eerder!!
Ik heb al wat zitten denken over de namen:
Mila: betekenis: Geliefd bij het volk (voor het teefje)
Mosi: Betekenis: Eerst geborende (voor de eerste grijs met witte die geboren is en een dikzak is dus roepnaam moos :p )
Milo: betekenis: Geliefd bij het volk (voor het bruine reutje, spreek je uit als Mylo)
Mexx: De beste (voor het grijze reutje)
dalmarieke schreef:jUst_eVa schreef:Ze gaan pas weg rond 10 weken hoor!! Echt niet eerder!!
Ik heb al wat zitten denken over de namen:
Mila: betekenis: Geliefd bij het volk (voor het teefje)
Mosi: Betekenis: Eerst geborende (voor de eerste grijs met witte die geboren is en een dikzak is dus roepnaam moos :p )
Milo: betekenis: Geliefd bij het volk (voor het bruine reutje, spreek je uit als Mylo)
Mexx: De beste (voor het grijze reutje)
Zou je ze niet iets eerder weg doen? omdat vanaf die periode het ook een erg belangrijke periode is voor de rest van hun leven, indrukken opdoen in hun nieuwe omgeving.
En ook voor moeders is dit wel prettig op den duur. Nu is dit niet zo`n groot nest maar die van ons krijgen er bijv gerust een stuk of 12. Opvoeden doet moeders ook al wel eerder.
Leuke namen!!
dalmarieke schreef:Zou je ze niet iets eerder weg doen? omdat vanaf die periode het ook een erg belangrijke periode is voor de rest van hun leven, indrukken opdoen in hun nieuwe omgeving.
En ook voor moeders is dit wel prettig op den duur. Nu is dit niet zo`n groot nest maar die van ons krijgen er bijv gerust een stuk of 12. Opvoeden doet moeders ook al wel eerder.
Leuke namen!!
Raponsje schreef:Wat een schattige pups.
Het enige wat ik niet snap is dat je ze namen geeft als je weg doet.
Ik baal er ook enorm van dat de fokker van mijn hond een naam die ik helemaal niet wil in het paspoort heeft gezet. Ook al hebben we de naam direct veranderd ik krijg elk jaar een brief met "Lucky" (de oude naam dus) moet een prikje komen halen.
loveskiara schreef:Van wat ik weet van een Schotse Collie fokker hier is dat je (ik dacht) binnen 2 weken moet doorgeven dat je pups hebt en ook gelijk laten chippen + naam. (kan ook langere tijd zijn, weet ik niet 100% zeker) Wat de uiteindelijke roepnaam wordt, is aan de koper zelf. Maar namen staan bij die collie-pups vast op hun paspoort en stamboom ivm dat snel moeten doorgeven en chippen.
jilleroo schreef:Dat ze zo noemt hoeft toch niet te betekenen dat het in het paspoort moet staan? Zolang de chipnummers maar overeen komen, en al staat het er wel in, dqn doet een sticket of tipex ook wonderen. Gewauwel om niets vind ik dit.
Wat betreft die oproep van de dierenarts, diw moet enkel naam in het systeem veranderen. Hond zit er echt niet aan vast.
Bij stamboom klopt het dat zebinnen 2 weken een stamboek naam moeten krijgen. Mijn pup heet officieel chegarny's Dancing in the dark. Maar in zn paspoort staat mijn gekozen roepnaam Aedan.
moyra schreef:Raponsje schreef:Wat een schattige pups.
Het enige wat ik niet snap is dat je ze namen geeft als je weg doet.
Ik baal er ook enorm van dat de fokker van mijn hond een naam die ik helemaal niet wil in het paspoort heeft gezet. Ook al hebben we de naam direct veranderd ik krijg elk jaar een brief met "Lucky" (de oude naam dus) moet een prikje komen halen.
Hier hadden de pups ook allemaal een naam tot ze hun uiteindelijke naam hadden![]()
Ik vind pup1, pup2,pup3,pup4 net overkomen of je het over een dood ding hebt.
De pups zijn echt mooi ts