Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
love_western schreef:Wat ligt ze er er vredig bij
Ik snap goed hoe je voelt. Bij ons zijn de gangmakers nu ook weg. En het is nu rustig en gewoon stil in huis. Boebie, rende altijd achter katten aan. Iets wat wij niet konden afleren. En nu lopen de katten gewoon rustig door het huis. Ik verwacht nog steeds elk moment dat ergens een rode vlek voorbij komt schieten. Maar dat gebeurd gewoon niet meer.
Ik probeer alleen aan de mooie dingen te denken. Wat ik allemaal heb beleefd met ze. Wat voor kattenkwaad ze hadden uitgevreten. Hoe Sasja uren bij mij kon liggen, als ik verdrietig was. Hoe boebie vorige week nog keihard door het hoge gras aan het rennen was en helemaal uit zijn plaat ging.
Maar ik heb sinds maandag nachtmerries. Telkens zie ik voor mij hoe hij de narcose spuit kreeg en mij hele tijd bleef aankijken. Terwijl ik hem aaide en vertroetelde. Ondertussen hoor ik nog steeds zijn zagende ademhaling. Arme vent kreeg het op het laatst zo moeilijk. Dat de DA zijn tong moest vasthouden, omdat hij anders zou stikken. Ik voel mij schuldig dat hij het zo benauwd heeft gehad. Ik had het eerder moeten horen. Maar dat gaat lastig als ik bij paps woon en de honden bij mams
En nu heb ik nog maar 2 maatjes. Een kleine en een grote. Die nu pas eindelijk met elkaar kunnen opschieten. Ik voel gewoon steeds meer leegte in mij. Mijn maatjes laten mij tenminste niet in de steek en accepteren mij hoe ik ben. Ben ik verdrietig dan troosten ze mij. Ben ik boos dan komt de grote naar mij toe en legt zijn kop op mijn schoot neer en wacht totdat ik rustig word. Het zijn de enigste echte vrienden die ik heb. En nu bij ik bij paps woon heb ik geen hond die naar mij toe komt, om mij te troosten. Alleen een kat die komt schooien om eten.