Mijn trauma begon toen ik uit een boomhut viel vanwege een spin die hard op me af rende (achteraf bezien rende hij ws vooral weg van mijn broertje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bonita_Bon schreef:Ik krijg er een soort achtervolgingswaan van; zie na het kijken van dit soort topics overal in iedere schaduw, sok, kattenhaar, stofje op het tapijt een potentieele spin!
Waarom kijk ik dit soort topics toch, soort sado-masochisme denk ik.. Torture
MrUlbe schreef:aaaah mijn vriend verklaart me voor gek
ik werd vannacht ''wakker'' en kroop helemaal bang tegen mijn vriend aan.
dus hij vroeg wat er was, waarop ik antwoorde: ''er zit een lichtgevende spin langs me''
Dus hij dat beest zoeken, maar hij kon hem niet vinden. en ik ineens ook niet meer
ik weet ZEKER dat ik dat beest heb zien zittenhij liep onder een zwarte spin vandaan.. een soort van uit de zwarte spin
en ik was echt wakkerik kan het me ook nog echt herrinneren
maar vanmorgen heeft hij gezegd dat lichtgevende spinnen echt niet bestaan
en hij zei ook: jij kunt trouwens ook helemaal niks zien snachts![]()
ik ben nachtblind
Bonita_Bon schreef:Ik krijg er een soort achtervolgingswaan van; zie na het kijken van dit soort topics overal in iedere schaduw, sok, kattenhaar, stofje op het tapijt een potentieele spin!
Waarom kijk ik dit soort topics toch, soort sado-masochisme denk ik.. Torture
Citaat:Perfecte leefomstandigheden
Voor degene die regelmatig in de tuin zit, mag het geen verrassing zijn dat het een goed spinnenjaar is. De meeste weten zich echter goed te verstoppen. De warme lente en de natte zomer creëren de perfecte leefomstandigheden voor de achtpotige beestjes.
Er zijn namelijk meer insecten dan anders, wat vanzelfsprekend meer voedsel betekent voor de spinnen. Je moet dan ook niet verbaasd zijn als je plots oog in oog staat met een dikke spin.
De plotselinge toename in het aantal spinnen heeft in Groot-Brittannië al tot een lichte paniek gezorgd. Velen bellen in paniek de plaatselijk de dierentuin dat ze een gevaarlijke spin hebben gevonden. De paniek is volgens spinnenkenner Angela Hale onterecht: “Plots zien mensen overal grote spinnen en vaak denken ze (onterecht) dat ze een exotische soort gevonden hebben.”
De reden dat de spinnen groter zijn dan anders, komt omdat de vrouwtjes eitjes dragen. De medewerkster van een Britse dierentuin legt uit: “Rond deze tijd van het jaar paren ze en zijn de vrouwtjes zwanger. Dus je ziet de mannetjes rondlopen, terwijl de vrouwtjes dik lijken door de eitjes die ze dragen.”
Hale weet waar ze het over. De Britse beziet maar liefst tussen de 150 en 200 spinnen als huisdier. Hoewel ze begrijpt dat sommige mensen bang zijn voor de beestjes, zou ze graag willen dat men begrijpt hoe nuttig spinnen zijn.
“Zonder spinnen zouden we overspoeld worden door vliegen en al het andere ongedierte dat ze voor ons opeten. En dan heb je de vogels die de spinnen op hun beurt opeten. De overvloed aan spinnen van dit jaar komt dus wel goed,” aldus de deskundige.