Onze huisspin is weer terug.. hoe groot is die van jou?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:24

Dat vind ik knap :j

Mijn trauma begon toen ik uit een boomhut viel vanwege een spin die hard op me af rende (achteraf bezien rende hij ws vooral weg van mijn broertje :(:) := ). Is nooit meer weg gegaan, helaas :P

Maggie_Eddy

Re: Onze huisspin is weer terug.. hoe groot is die van jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:44

En omdat ik het natuurlijk over de duvel heb hier, lag er dus vanavond toen we terug kwamen van stal, een inmiddels door mijn katten (jaja de wonderen zijn de wereld nog niet uit :') ) geplette Miep de huisspin... Arme beest moet wel geleden hebben overigens, ze hadden d'r geplet en een paar poten uitgetrokken := :(:)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:49

Ach gerum! Zo'n kat wil ik echter heel graag hebben! Mijn hundje maakte ze altijd dood, maar die is inmiddels 16 en ziet het allemaal niet zo scherp meer...

Kennen jullie dat nummer van de Who? Die spin heette Boris... Ik krijg al rillingen als ik het nummer hoor en die zanger volgens mij ook..

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 23:00

Ik krijg echt de kriebels van dit topic :') .

Trouwens ook leuk... Fiets onder het afdakje zetten 's avonds en 's ochtends vrolijk er opstappen en wegfietsen om er vervolgens na een paar minuten achter te komen dat er zo'n vies monster op je been zit :\ .
Nog bijna een lantaarnpaal aangereden omdat ik enerzijds met een noodduik van m'n fiets wilde springen en anderszijds dat beest van m'n been wilde tikken :') .

Heb eerst nog 10 minuten m'n hele fiets grondig staan nakijken voor ik er weer op durfde, bleek trouwens dat er nog een stuk of drie onder m'n zadel zaten - heel fijn := .

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 23:02

Vriendlief herinnerde me eraan dat ik nog eens zo'n schatje op de foto had gezet.. Ernaast is een velletje wc papier, ter illustratie hoe groot 't kreng is :=

Afbeelding

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 23:11

HALLO!!!! Willen jullie zulke foto's in link zetten ja?! Gooide net bijna mn laptop door de woonkamer!
Mijn grote nachtmerries die gasten, dat rennerige en dat aanwezige gedoe... Brrr

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 23:19

_O- _O- Deze vriend rent niet hard meer hoor, die heeft zwemles gekregen en heeft z'n diploma niet behaald :+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 23:21

Bonita erg hè? Ik ben er ook als de dood voor en blijf ook kijken... Heel dom als je net naar bed wil gaan en je moet nog even in de keuken je tanden gaan poetsen... Manlief ligt al te knorren en ik ga fanatieker rondkijken na zo'n foto...

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 23:42

Ik krijg er een soort achtervolgingswaan van; zie na het kijken van dit soort topics overal in iedere schaduw, sok, kattenhaar, stofje op het tapijt een potentieele spin!
Waarom kijk ik dit soort topics toch, soort sado-masochisme denk ik.. Torture

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:56

aaaah mijn vriend verklaart me voor gek :+

ik werd vannacht ''wakker'' en kroop helemaal bang tegen mijn vriend aan.
dus hij vroeg wat er was, waarop ik antwoorde: ''er zit een lichtgevende spin langs me'' :oo
Dus hij dat beest zoeken, maar hij kon hem niet vinden. en ik ineens ook niet meer :+

ik weet ZEKER dat ik dat beest heb zien zitten := hij liep onder een zwarte spin vandaan.. een soort van uit de zwarte spin :j
en ik was echt wakker :P ik kan het me ook nog echt herrinneren :P

maar vanmorgen heeft hij gezegd dat lichtgevende spinnen echt niet bestaan :j
en hij zei ook: jij kunt trouwens ook helemaal niks zien snachts _O-
ik ben nachtblind

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:35

Bonita_Bon schreef:
Ik krijg er een soort achtervolgingswaan van; zie na het kijken van dit soort topics overal in iedere schaduw, sok, kattenhaar, stofje op het tapijt een potentieele spin!

Gelukkig... ben ik niet de enige..
Een plukje haar (van mezelf nota bene) is een spin tot het tegendeel bewezen is..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:38

Als ik dit allemaal zo lees echt heeeeerlijk dat ik niet bang ben van beestjes. :')

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:41

nee Nemurin, jij wil dr in snijden zeker :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:47

Zoiets kleins? Eeeeecht niet.
Vind 'n kat al priegelen.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:48

nou klein wil ik die harige monsters hier niet noemen.. of zo'n camelspider, das wel formaat cavia hoor := Maar snap dat grotere dingen handiger zijn :D

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:51

MrUlbe schreef:
aaaah mijn vriend verklaart me voor gek :+

ik werd vannacht ''wakker'' en kroop helemaal bang tegen mijn vriend aan.
dus hij vroeg wat er was, waarop ik antwoorde: ''er zit een lichtgevende spin langs me'' :oo
Dus hij dat beest zoeken, maar hij kon hem niet vinden. en ik ineens ook niet meer :+

ik weet ZEKER dat ik dat beest heb zien zitten := hij liep onder een zwarte spin vandaan.. een soort van uit de zwarte spin :j
en ik was echt wakker :P ik kan het me ook nog echt herrinneren :P

maar vanmorgen heeft hij gezegd dat lichtgevende spinnen echt niet bestaan :j
en hij zei ook: jij kunt trouwens ook helemaal niks zien snachts _O-
ik ben nachtblind

hahah dat heb ik ook heel vaak! Spring ik snachts ineens uit bed omdat ik een spin heb gezien. Maar dat beest zit er dan niet. Dat heb ik gedroomd :+ zo heb ik ook al vaker mensen in mijn slaap geslagen :=

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:51

Cavia's zijn nog steeds kleiner dan katten... :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 13:16

En een spin is echt al gauw te groot hoor! :=

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 13:29

Bonita_Bon schreef:

Ja, helemaal herkenbaar! Verander niks in huis bij ons want ik zie dat gegarandeerd. Mijn lief is ook altijd zeer verbaasd dat ik spinnen altijd weet te zitten. Langpoters vind ik niet eng meer, die zuig ik wel op, maar een spin als deze op de foto's, nou, dan ga ik zitten kijken en ik ga mijn hele vriendenbestand bellen, tot er iemand komt, die haar wil vangen voor me. Eerder heb ik geen rust. Ik ga ook niet weg, want ze moet eerst gevangen worden en dan moet ik weten waar ze zit... :P

Ik ben eens midden in de nacht wakker geworden, dat er wel één zat. Blijkbaar voelde ik me zelfs in mijn slaap bekeken. Was zo mijn bed uit! Is ze verdikkeme in mijn bed gevallen! En ik had een heleboel knuffelberen in mijn bed... Daar zat ze onder! Dus één voor één die beren mijn bed uit en met de vliegenmepper beest doodgeslagen. Ik snap nog niet waar ik dat lef vandaan heb gehaald! Ik durfde mijn pa er niet voor wakker te maken. Daarna bed afgehaald en op de grond geslapen... _/-\o_
Je begrijpt daarna waren de knuffelberen in mijn bed exit!

Edit: En mijn bed staat sindsdien niet meer tegen de muur...

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:06

ik heb ook een soort spider-sense, ik weet ze feilloos te zitten en dat gevoel van bekeken worden herken ik. Zo zat ik jaaaren geleden op de wc en opeens moest ik gewoon omkijken, zat er zo'n harige engbek op de muur achter me, ik voelde het gewoon!

En inderdaad, ik rust niet voordat de spin in kwestie, dood, buiten of gevangen is. Ik houd het monster nauwlettend in de gaten en wacht net zo lang tot ik zelf het lef heb om er een vaas/emmer/iets overheen te zetten of tot iemand hem voor mij komt elimineren.

Ooit kwam mijn katje van buiten met iets in zn bekje... heel blij legde ze het naast me op de bank... SPIN!! (levend tevens rennend) Heb poeslief even uitgelegd dat ik daar niet zo van gedient ben, doe volgende keer maar weer een dooie muis ofzo..

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:57

engbek :')
volgens mij hebben spinnen ook een hele rits ogen op een rijtje. B-)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:27

ik heb ook echt zo'n ingebouwde spinnensensor geloof ik :')
ik weet die dingen áltijd te vinden _O-

oh en als ik ze eenmaal gezien heb, heb ik ook geen rust voordat ze dood zijn :=
zeker niet als ze op mn kamer zitten.

Zo was ik ook een keer net mijn bedje ingestapt, wekker aan, licht uit.
Afijn, ik lag nog geen 5 minuten toen ik het gevoel had dat ik even het licht aan moest doen.
En jahoor, precies toen ik mijn licht aanklikte wandelde daar vrolijk onder mijn schilderijtje een enorm grote, harige suzan vandaan.
Pfff... zo snel heb ik nog nooit gerent :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:32

Eigenlijk ben ik wel erg. Op de weide vind ik het geen ramp om even tussen wat spinnewebben door te lopen, om eens een kruisspin weg te meppen, om er soms eentje dichtbij m'n handen te zien spurten (kleintjes weliswaar). Dikke kom ik niet ann ga er ook met boogje om heen, maar geen ramp.

Thuis daarentegen kan ik de kleintjes wel aan maar de rest? helleup!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 20:34

Nou ze lijken dus niet alleen groter, ze zijn dat ook nog.... :D

http://nieuws.nl.msn.com/gallery-sectio ... pinnenjaar
Citaat:
Perfecte leefomstandigheden

Voor degene die regelmatig in de tuin zit, mag het geen verrassing zijn dat het een goed spinnenjaar is. De meeste weten zich echter goed te verstoppen. De warme lente en de natte zomer creëren de perfecte leefomstandigheden voor de achtpotige beestjes.

Er zijn namelijk meer insecten dan anders, wat vanzelfsprekend meer voedsel betekent voor de spinnen. Je moet dan ook niet verbaasd zijn als je plots oog in oog staat met een dikke spin.

De plotselinge toename in het aantal spinnen heeft in Groot-Brittannië al tot een lichte paniek gezorgd. Velen bellen in paniek de plaatselijk de dierentuin dat ze een gevaarlijke spin hebben gevonden. De paniek is volgens spinnenkenner Angela Hale onterecht: “Plots zien mensen overal grote spinnen en vaak denken ze (onterecht) dat ze een exotische soort gevonden hebben.”

De reden dat de spinnen groter zijn dan anders, komt omdat de vrouwtjes eitjes dragen. De medewerkster van een Britse dierentuin legt uit: “Rond deze tijd van het jaar paren ze en zijn de vrouwtjes zwanger. Dus je ziet de mannetjes rondlopen, terwijl de vrouwtjes dik lijken door de eitjes die ze dragen.”

Hale weet waar ze het over. De Britse beziet maar liefst tussen de 150 en 200 spinnen als huisdier. Hoewel ze begrijpt dat sommige mensen bang zijn voor de beestjes, zou ze graag willen dat men begrijpt hoe nuttig spinnen zijn.

“Zonder spinnen zouden we overspoeld worden door vliegen en al het andere ongedierte dat ze voor ons opeten. En dan heb je de vogels die de spinnen op hun beurt opeten. De overvloed aan spinnen van dit jaar komt dus wel goed,” aldus de deskundige.

Met een paar prachtige foto`s erbij:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:41

Zo ben ik ook een keer wakker gemaakt door m'n moeder, toen ik nog thuiswoonde. Enige was alleen, het eerste wat ik zag, was een dikke kruisspin. Beest zat dus ook op mijn kussen te slapen :+ En kan je zeggen, 't was geen kleintje := En dat op 10 cm afstand van m'n gezicht... Snap nog niet dat ik zo rustig ben gebleven op dat moment, waarschijnlijk omdat ik deels nog slaapdronken was ofzo.. :o De nacht erop heb ik mijn bed grondig doorzocht, kon 't ding natuurlijk nergens meer vinden en ben helemaal opgekrult op mijn kussen gaan liggen. Voor zover dat paste natuurlijk :')