De natuur in eigen omgeving

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 12:52

_Karlijn schreef:
Ik heb overigens een dubbele achillespeesontsteking, kon er ook nog wel ff bij, dus van wandelen komt momenteel toch niks. Ik ben er nog wel even zoet mee, volgens de huisarts (6-12 maanden |( ).

Wat een ellende toch, dat klinkt heel pijnlijk.

Mag je helemaal niet belasten? Misschien tijdelijk met een rolstoel de hort op? Misschien kun je ergens een kek outdoormodel huren/lenen. Zonder dollen, want het lijkt me echt ruk om er niet op uit te kunnen.

Yavanna

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 09:59

Beterschap Karlijn, een troost, het weer is nu zo bar dat het niet eens leuk is om naar buiten te gaan..

Kijken jullie toevallig Lubach? En ook het item gezien over het bijvoeren van vogels? Naast dat het echt een grappig stukje was, zit er ook een kern van waarheid in.
Ik moet zeggen, ik maak me ook schuldig aan het overboord gooien van restanten brood..
En ik zie er helemaal mijn moeder in terug, die gaat 2x pw naar de hema om daar broodafsnijsels te halen, ondanks dat we vaak herhalen dat dat niet goed is voor vogels.. Zij gooit het altijd in de tuin op de grond.

Gelukkig komt de lente er weer aan, maar het is nu niet echt fotoweer… Volgend weekend vertrekken wij weer naar de Plas :) Kijken of Kippiekip ons nog kent…

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 17:33

Ik mag wel belasten (wandelen op geleide van pijn en oefeningen) maar wandelen gaat bijna niet. Ik heb ook een pijnlijke bult op mn rechterachillespees die precies op de rand van mn wandelschoenen en sneakers zit, dat gaat natuurlijk niet, en UGGs zitten wel comfortabel maar zijn niet de beste schoenen om op te wandelen haha.

Overigens, mochten jullie het interessant vinden, de kraanvogeltrek is begonnen. Helaas zijn er al ongeveer 40,000 kraanvogels door vogelgriep getroffen, maar dit is wel een leuke site als het je boeit https://analytical.sensingclues.org/cranes/

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 16:23

Leuke middag gehad (ondanks vieze miezerregen) met mijn moeder, we zijn langs de IJssel aan de overkant van Deventer gaan rijden over de dijk, daar zaten een hoop vogels. Fotograferen kon mooi vanuit de auto en af en toe even uitgestapt.

We hebben oa koppeltjes smienten, een paar futen, een zaagbek, een roek en kolganzen gezien. Ik zal straks wat fotos plaatsen!

Edit: ohja en vanochtend vanaf m'n bank had ik mooi zicht op 4 (!!) eekhoorns in de boom voor mn raam, die het opnamen tegen 2 kraaien, maar de eekhoorns waren geen partij voor ze want ze zijn veel te snel en behendig. Maar wat een treiterkopppen die kraaien :D

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:56

Afbeelding
Dit was 's ochtends vanaf de bank gemaakt

Afbeelding
Roek

Afbeelding
Één kolgans

Afbeelding
Slobberende grauwe ganzen

Afbeelding
Smient man

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:02

Werkelijk prachtig, Karlijn! En fijn dat je er toch op uit kunt.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:19

Ik ben helaas erg bijziend en daarbij ook nog slecht in fotograferen dus ik kan niet veel bijdragen, maar ik geniet met volle teugen van dit topic. De natuur is echt prachtig en het zit vaak in de kleine dingetjes. Door mijn slecht zicht ontgaan deze details me vaak en daarom ben ik blij met jullie foto's. Bedankt voor het delen!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:57

Ik had het topic per ongeluk ontstipt, vond het al zo stil :oo

Gelukkig weer gevonden. Mooie foto's Karlijn! En beterschap :(:) . Welkom Soesita!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:05

Dank je, Prompter.

Op mijn manier probeer ik bij te dragen aan de natuur. Door milieubewuste keuzes te maken, maar ook door mijn tuin diervriendelijk te maken met inheemse planten, vijvers, verwilderde hoekjes en katten die een mooie kattenren in de tuin hebben en niet vrij mogen rondzwerven.

Mijn ouders hebben me veel liefde voor de natuur meegegeven, maar op wandelingen was ik altijd de enige die de haas (het hert, de specht,...) niet zag. Ik ben altijd al sterk bijziend geweest maar weet niet of het alleen daar aan ligt? Gelukkig blijven alle plantjes wel mooi wachten tot ik ze heb kunnen bekijken. :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:08

Welkom Soesita

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:13

Helpen visuele hulpmiddelen je niet Soesita? Ik ben ook bijziend ( ruim min 10), maar mijn lenzen en verrekijker helpen wel.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:40

Dankjewel, Janouk! Ik vind het fantastisch waar jij mee bezig bent en vind vooral de verschillende uilen erg indrukwekkend.

prompter schreef:
Helpen visuele hulpmiddelen je niet Soesita? Ik ben ook bijziend ( ruim min 10), maar mijn lenzen en verrekijker helpen wel.

Dan zitten we redelijk in hetzelfde schuitje: ik zit op min 10,5 en min 10,75. Tendens slechter wordend. Maar ik verdraag helaas geen lenzen en de combinatie van bril met verrekijker is niet optimaal. Maar ik denk ook dat het mijn manier van denken en waarnemen is. Ik zie meestal het totale plaatje, letterlijk en figuurlijk, en heb moeite met het waarnemen van de details.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:46

Ik heb een kleine verrekijker van Zeiss waarmee ik ook zonder lenzen/bril kleine vogeltjes kan zien, en je kunt de scherpte van de twee lenzen afzonderlijk regelen :j. Misschien heb je daar iets aan?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:47

Dat klinkt interessant, ja. :j Heb je meer informatie over welk model? Anders ga ik zelf wel eens op zoek.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:50

soesita schreef:
Dat klinkt interessant, ja. :j Heb je meer informatie over welk model? Anders ga ik zelf wel eens op zoek.

Het is de Zeiss Terra ED 10 x 42, ik heb hem bij Kamera Express vandaan. We hebben er zelfs twee, mijn man vindt hem ook heel fijn, hij is klein genoeg om in je jaszak te stippen.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:09

Fijn! Ik zet hem op mijn verlanglijstje.