Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 10:34

Hans Kazan is er niets bij, Luuntje! :D

Marcella, hopelijk is alles oké met Alexia. :knuffel:

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 10:44

Favo plekje ook van Alexia. :D

Die heeft zeer waarschijnlijk een beestje in haar mond gehad waarop ze reactie gegeven had, maar geen plekjes of wondjes in haar mond. Alleen een beetje veel speeksel. Met iets verhoging dus voor de zekerheid een klein beetje AB gekregen. Ze ging bij thuiskomst gelijk eten.

En DA is echt groot fan van haar. Ze was trouwens 2,1 kg. Lieve kat die gewoon hoofd bij baas erin parkeert en DA die alles kan doen.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 11:17

Ah fijn dat het meevalt, Marcella! En wat lekker dat Alexia zo'n voorbeeldpatiente is. Ze mag mijn van Oranjes wel even een lesje komen geven :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:04

Nounja in europa mag ook maar dan volledig vrije lijn. Zoek samen met een andere cattery dus gaat lukken :D

Gelukkig niks ernstigs marcella.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:31

Had haar even toegesproken dat ze geen beestje meer moest pakken. Nog geen 5 minuten buiten en ze had alweer wat. :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 19:07

Marcella fijn dat ze niks ernstigs heeft.
Ja hoorproblemen wantze eet toch weer beestjes ondank jouw waarschuwing.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 20:45

Oef, George kan ik af en toe wel wurgen. Ik heb onder de waterbak een silliconen placemat liggen (van Simon's Cat) en sinds een x aantal weken geleden heeft hij besloten dat hij af en toe op dat hoekje moet kauwen. Ik wil dat niet hebben, want A) hij bijt het natuurlijk stuk en B) hij trekt die hoek dan ook wat omhoog zodat het bakje wiebelt en morst. Liefst doet hij het in de avond, en dan is mijn energieniveau meestal op z'n laagst en mijn lontje het kortst, wat ook niet leuk is. Niet dat ik sla of schreeuw, maar ik vind het gewoon extra vervelend.
Nou heb ik laatst die placemat erondervandaan getrokken en aan de kant gegooid. Gewoon totaal ergens anders in de kamer. En hij zit er niet aan. Vanmorgen de mat terug onder de waterbak gelegd en hij zit er direct weer mee te kloten. Het zal dus wel gewoon extra leuk zijn door het wiebelen en morsen van het bakje ofzo, anders weet ik het ook niet, maar getverdemme. Dat ding ligt er niet voor niks, want wanneer Fred in één van haar 'ik verzuip mijn speeltje' fases zit, ligt de bak regelmatig op z'n kant en zou mijn laminaat al twintig keer de klos zijn geweest.

Ik twijfel of ik iets vies op het hoekje zal smeren, zoals we anti-nagelbijt voor mensen hebben zeg maar. Alleen dat vind ik dan voor bij het water weer wat minder. Ze moeten wel willen blijven drinken.

Katten zijn leuk |o Katten zijn leuk |o Katten zijn leuk |o

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 20:53

Daarom dus zo wie zo 1 waterbak in de badkamer ook voor mevrouw die doucheputje eruit trek monster.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:12

marley93 schreef:
Oef, George kan ik af en toe wel wurgen. Ik heb onder de waterbak een silliconen placemat liggen (van Simon's Cat) en sinds een x aantal weken geleden heeft hij besloten dat hij af en toe op dat hoekje moet kauwen. Ik wil dat niet hebben, want A) hij bijt het natuurlijk stuk en B) hij trekt die hoek dan ook wat omhoog zodat het bakje wiebelt en morst. Liefst doet hij het in de avond, en dan is mijn energieniveau meestal op z'n laagst en mijn lontje het kortst, wat ook niet leuk is. Niet dat ik sla of schreeuw, maar ik vind het gewoon extra vervelend.
Nou heb ik laatst die placemat erondervandaan getrokken en aan de kant gegooid. Gewoon totaal ergens anders in de kamer. En hij zit er niet aan. Vanmorgen de mat terug onder de waterbak gelegd en hij zit er direct weer mee te kloten. Het zal dus wel gewoon extra leuk zijn door het wiebelen en morsen van het bakje ofzo, anders weet ik het ook niet, maar getverdemme. Dat ding ligt er niet voor niks, want wanneer Fred in één van haar 'ik verzuip mijn speeltje' fases zit, ligt de bak regelmatig op z'n kant en zou mijn laminaat al twintig keer de klos zijn geweest.

Ik twijfel of ik iets vies op het hoekje zal smeren, zoals we anti-nagelbijt voor mensen hebben zeg maar. Alleen dat vind ik dan voor bij het water weer wat minder. Ze moeten wel willen blijven drinken.

Katten zijn leuk |o Katten zijn leuk |o Katten zijn leuk |o

Soms vraag je je echt af of ze het expres doen := wij hebben ook 1 watermonster dus wij hebben een hard plastic dienblaadje onder de drinkfontein staan. Wellicht dat dat nog een idee is ipv siliconenmat? Overigens hadden wij ook een waterfestijn vanmorgen, de hoek van het gordijn was in de fontein terecht gekomen dus die was finaal overstroomd :=

Over anti-nagelbijtspul vraag ik me wel eens af of dat schadelijk is voor katten? Ons watermonster is tevens ook een kabelknager.. super vervelend wat hij heeft al dure kabels kapot gebeten en ook nog eens gevaarlijk want er staat natuurlijk soms spanning op. Vraag me wel eens af of byte-x zou kunnen werken maar ik weet natuurlijk niet of dat wel veilig is voor katten..

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:22

Ze bijten daar onder andere op omdat er iets van visolie in zit. Dat houd alles soepel. Dat ruiken ze en vinden ze ontzettend interessant. Wij hebben gewoon alle kabels weg gewerkt.

Hier heb ik 3 fonteintjes in huis staan en Elani gaat notabene op het fontein staan om te drinken… als die niet vol genoeg zit gaat het fontein om. Zo had ik laatst een waterballet in de gang. Maar ja een open bak gaat dagelijks om. Want bang voor water zijn ze niet. Lamah spring mee in bad als ze de kans krijgt en Elani sprong laatst in de douche over de douchewand heen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:46

Hier heeft Nina uitgevogelt hoe de deksel van de waterfontein los moet. Oftewel we kunnen die niet meer gebruiken want dan gaat ze flink morsen. Is al tig keer gebeurt. Dus wij hebben nu weer waterbakjes.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:49

Visolie ja? Ik heb vooral het idee dat hij het gewoon heerlijk vindt aanvoelen, dan rubberachtige. Ze krijgen ook matatabistokjes voor de knaagdrang. Waar mogelijk hebben wij inderdaad de kabels weggewerkt, maar dit kan nou eenmaal niet overal.
Edit: autocorrect
Laatst bijgewerkt door Klis op 05-04-22 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:58

Klis schreef:
Visieloze ja? Ik heb vooral het idee dat hij het gewoon heerlijk vindt aanvoelen, dan rubberachtige. Ze krijgen ook matatabistokjes voor de knaagdrang. Waar mogelijk hebben wij inderdaad de kabels weggewerkt, maar dit kan nou eenmaal niet overal.

Ja iets wat ze aantrekkelijk vinden.

Hier doen vooral de jonge kittens dat. Maar als de oudere de kans krijgen dan proberen ze het wel eens.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:59

Klis schreef:
Visieloze ja? Ik heb vooral het idee dat hij het gewoon heerlijk vindt aanvoelen, dan rubberachtige. Ze krijgen ook matatabistokjes voor de knaagdrang. Waar mogelijk hebben wij inderdaad de kabels weggewerkt, maar dit kan nou eenmaal niet overal.

Die visolie zit in het meeste plastic. Ook elastiekjes en plastic tassen etc. Dat ruiken ze dus. Zo goed is hun reukvermogen dus

Smee__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:02

Bakjes water gaan hier ook om, maar mijn miaustore fontein krijgen ze never nooit niet om :)) Heb er inderdaad wel een siliconen mat onder liggen omdat Bowie het hilarisch vindt om z'n speelgoedmuisjes te verdrinken :')

Kabels zijn hier ook niet veilig. Dat van die visolie heb ik gelezen inderdaad!

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:08

Bijzonder joh! Dat wist ik helemaal niet. Zou het dan ook nog op een tekort kunnen duiden op het gebied van visolie/voedingsstoffen die in vis zitten?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:16

Neh denk gewoon dat ze het interessant vinden. Hier knauwen ze ook op plastic.

En ik weet bijna zeker dat ze hier niks te kort komen.

Smee__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:22

Nee volgens mij is het gewoon puur de geur ja. Ze krijgen hier ongeveer 1x per week wel vis dus een tekort lijkt me niet :P

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:24

Was even een hersenspinsel haha :D denk op zich ook niet dat die van ons iets tekort komen _O-

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:26

Hier dagelijks door de carnibest heen.

Mijn dames zijn niet zulke goede eters. Ja Nishi wel. Maar die andere 2 niet. Elani boeit heel dat eten niet. En Lanah vind d’r brok lekkerder. Maar ze zijn kerngezond. Dus geen zorgen maken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:26

Met dat katten soms behoorlijk eigenwijs kunnen zijn.

Alexia wil geen cosma vriesdroog snacks als ik ze niet weggooi. De voerpuzzel is saai. :')

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:27

Die mooie keramieken fontein van de miauwstore gaat inderdaad niet om. Maar die kunnen ze wel zo verbouwen dan al het water uit de fontein wordt gepompt. -O-
Xoran fokt echte ware Einsteins. :j

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:44

Emj_23 schreef:
Die mooie keramieken fontein van de miauwstore gaat inderdaad niet om. Maar die kunnen ze wel zo verbouwen dan al het water uit de fontein wordt gepompt. -O-
Xoran fokt echte ware Einsteins. :j

:') := _O-

Sorry haha. Nooit saai in ieder geval _O-

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 06:34

Smee__ schreef:
Bakjes water gaan hier ook om, maar mijn miaustore fontein krijgen ze never nooit niet om :)) Heb er inderdaad wel een siliconen mat onder liggen omdat Bowie het hilarisch vindt om z'n speelgoedmuisjes te verdrinken :')

Kabels zijn hier ook niet veilig. Dat van die visolie heb ik gelezen inderdaad!

En ook het speelgoed in water verdrinken is niet raar. Dat stamt af van wilde katten gedrag.

Als katten in her wild hun prooi hebben doen ze vaak hetzelfde om hun prooi te doden: hun prooi verdrinken. Niet raar dus dat katten het met hun speelgoed doen. Spelen staat gelijk aan jagen voor onze huiskatjes.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 08:56

Wat een brave katten heb ik. Ze klieren niet met water.
De hond doet dat wel. Speelgoed verdrinken en met zijn bek vol water door de kamer lopen.