Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:11

Hier wisselen de slaapplekken ook.

Dapper de sneeuw bekijken.

Azula wilde niet naar buiten en Beifong was binnen 2 minuten weer binnen.

Het is druk op mijn schoot.

Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:27

luuntje schreef:
Hier wisselen de slaapplekken ook.

Dapper de sneeuw bekijken.

Azula wilde niet naar buiten en Beifong was binnen 2 minuten weer binnen.

Het is druk op mijn schoot.

[ [url=m/QoG5TW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Schoot spitsuur? :')

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:50

Ik ben opzoek naar een vriendje voor onze Moonie. :o

Afbeelding

Ons kleine blije ei word volgende maand een jaar, en we willen er graag een kitten bij. Hij is nog steeds super speels, (het ras is erg laat volwassen heb ik mij laten vertellen) en ik heb het idee dat hij zich af en toe toch verveeld.
Ivm allergie van mij en karakter van hem willen we er weer graag een exoot bij.
We zijn echt gevallen voor het ras.

Maar man! Die zijn moeilijk te vinden.
Ik ben nu bijna 3 maanden opzoek, en ik heb 1 poesje gevonden op 4 uur rijden, en 2 katertjes in Duitsland wat nog verder voor ons is. (Die vielen al af wat betreft te korte snuit)
Ik heb nu contact met een cattery in België. Zij verwachten volgende week een nest. En als de kittens er zijn, willen we gaan kijken.

Het duurt dus nog even, maar iemand nog tips om op te letten?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 19:27

:x
Ik kom thuis en vind dit.
Afbeelding
Een stukje elastiek. De rest is opgegeten door een van de katten. Ik vermoed dat George de schuldige is, want die kauwt echt op van alles. Ik heb ze gelijk extra natvoer gegeven, en straks weer een beetje extra. Het zal wel loslopen, maar ik heb hier toch zo'n hekel aan, want het levert me hoe dan ook spanning op. Maar dat hoef ik hier niet uit te leggen denk ik :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:36

Ik heb ze ook vaker gevonden zo :n

Ik kan het nog niet met zekerheid zeggen, maar ik denk dat onze Nina krols aan het worden is. Ze is constant geluidjes aan her maken en wel heeel knuffelig. Ze heeft ook al eens met haar kontje omhoog gezeten, dus moet even kijken hoe het morgen gaat lopen. De geluidjes die ze maakt zijn wel heel schattig :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 23:04

njiloj schreef:

[ [url=m/tgtN4W.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ons kleine blije ei word volgende maand een jaar, en we willen er graag een kitten bij. Hij is nog steeds super speels, (het ras is erg laat volwassen heb ik mij laten vertellen) en ik heb het idee dat hij zich af en toe toch verveeld.

Ik ben nu bijna 3 maanden opzoek, en ik heb 1 poesje gevonden op 4 uur rijden, en 2 katertjes in Duitsland wat nog verder voor ons is. (Die vielen al af wat betreft te korte snuit)
Ik heb nu contact met een cattery in België. Zij verwachten volgende week een nest. En als de kittens er zijn, willen we gaan kijken.

Even ik zou als ik bij een cattery kom echt vanalles willen weten.
Hoe worden de katten gehouden? Lopen ze in huis? zitten ze apart op een kamer? Zitten ze in hokken (en ja dit gebeurt nog steeds)?

Zijn er andere dieren in huis? Hoe lopen die erbij? Schone ogen en oren? Zien ze er goed verzorgd uit?

Mama ook is ze niet heel mager? Is ze met de kittens bezig?
Hoe is ze naar jullie toe? Komt ze op je af? Of is ze bang?

Hoe gaat de fokker om met de katten? En hoe reageren de katten (volwassenen en kittens daarop).

Staat er voer? Staat er water? Ruikt het fris?

Ik zou ook willen weten wat ze voeren. Hoe ze werkeb met entingen en chip.

Zijn er testen gedaan? Zo ja mag je die zien of krijg je die ook mee?

Met hoeveel weken mogen de kittens het nest verlaten? Krijgen ze voer mee?

En dan persoonlijk je gevoel. Heb je een goed gevoel bij die fokker?

Ik andersom als fokker vind het heel belangrijk om een goed gevoel te hebben over een koper dus ben open en eerlijk. Vertel over je huidige kat. Hoe het karakter is en wat je belangrijk vind in het karakter van een kitten.

Ik laat mensen in principe altijd zelf kiezen maar ik geef wel advies als er andere katten in het spel zijn. Ik ken ze tenslotte en zij zien ze maar eventjes.

Tot zo ver mijn epistel haha. Als je nog vragen hebt dan mag je ze altijd stellen.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 23:29

xoranlover schreef:
njiloj schreef:

[ [url=m/tgtN4W.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even ik zou als ik bij een cattery kom echt vanalles willen weten.
Hoe worden de katten gehouden? Lopen ze in huis? zitten ze apart op een kamer? Zitten ze in hokken (en ja dit gebeurt nog steeds)?

Zijn er andere dieren in huis? Hoe lopen die erbij? Schone ogen en oren? Zien ze er goed verzorgd uit?

Mama ook is ze niet heel mager? Is ze met de kittens bezig?
Hoe is ze naar jullie toe? Komt ze op je af? Of is ze bang?

Hoe gaat de fokker om met de katten? En hoe reageren de katten (volwassenen en kittens daarop).

Staat er voer? Staat er water? Ruikt het fris?

Ik zou ook willen weten wat ze voeren. Hoe ze werkeb met entingen en chip.

Zijn er testen gedaan? Zo ja mag je die zien of krijg je die ook mee?

Met hoeveel weken mogen de kittens het nest verlaten? Krijgen ze voer mee?

En dan persoonlijk je gevoel. Heb je een goed gevoel bij die fokker?

Ik andersom als fokker vind het heel belangrijk om een goed gevoel te hebben over een koper dus ben open en eerlijk. Vertel over je huidige kat. Hoe het karakter is en wat je belangrijk vind in het karakter van een kitten.

Ik laat mensen in principe altijd zelf kiezen maar ik geef wel advies als er andere katten in het spel zijn. Ik ken ze tenslotte en zij zien ze maar eventjes.

Tot zo ver mijn epistel haha. Als je nog vragen hebt dan mag je ze altijd stellen.

Thanks! Het meeste had ikzelf ook al bedacht (gelukkig).
Ik heb nu contact met een vrouw die hobby matig een nestje per jaar doet, (lid van de NLKV, en ze hebben een stamboom) die op dit moment toevallig een nestje heeft. (In Nederland dus)

Ik had zoals gezegd ook contact met iemand uit België, maar dit voelt toch niet helemaal lekker. (Ik hoefde niet van te voren langs te komen en het kitten evt gelijk meenemen, geen stamboom, wel stamboom prijs) ik weet t niet, kan m’n vinger er niet op leggen.

Maar ik kan volgende week komen kijken bij de kittens! Ze zijn nu 8 weekjes, en ze mogen weg bij 14 weken. Ben benieuwd..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:45

Xoran schrijft het duidelijk op.
Ik zou wel voor stamboom gaan. Stamboom aanvragen is €15.
Maar dan weet je wel dat moeder en vader getest zijn. Zonder stamboom is dat onzeker.

Stiekjes eten is niet handig.
Katten stelen ook als de raven. Katten wel gezond?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 13:01

Vanmorgen liep alles nog zeer actief te jengelen om eten, en ze hebben allebei goed gepoept. Moest vanmorgen naar mijn werk maar ben inmiddels onderweg naar huis. Komt nu even mooi uit dat ik nog in mijn opbouw zit :') Maar ik houd ze allebei even scherp in de gaten de komende dagen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 19:52

Marley hopelijk loopt het met een sisser af.
Je zou denken, niet eetbaar dus eet het dan ook niet.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:00

Volgens George is alles eetbaar. :') Ik vermoed ook dat hij de dader is van de stiekjes-moord, en ik houd hem het scherpst in de gaten. Maar nog steeds geen afwijkend gedrag dus ik moet zeggen dat ik steeds meer ontspan. Ze zijn allebei nog super speels, slapen op hun normale schema, en George is nu volgens het boekje een uur te vroeg om zijn laatste ronde eten aan het jengelen. Helemaal zoals het hoort. :))
Ik heb er gisteravond ook wel gelijk extra natvoer ingepropt, en vanmorgen en tussen de middag ook. De katten hebben van schrik al twee keer extra gepoept, dus alles blijft lekker in beweging daarbinnen.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:52

Plant leeft nog.. voor nu... :') Ergste is nog, hij stond bovenop de eettafel (waar mevrouw sowieso al niet op mag - en dat weet ze) omdat ik hem nog aan het verpotten was maar de aarde op was... :+

Wat fijn al die knuffelige schootkatten <3 Lilly doet dat helaas (nog?) niet. Ze komt wel kroelen en aaitjes halen - wanneer het haar uitkomt - en slaapt bij mij op bed, maar op de bank op schoot liggen doet ze niet.

Hier geen sneeuwavontuur, balkon is nog niet kat-proof dus ze kan nog niet naar buiten.

Oeps Marley! Gelukkig wel iets wat ze vrij makkelijk weer uitpoepen inderdaad, maar toch niet helemaal de bedoeling!

Succes met het vinden van een nieuw maatje, Njiloj!

Ik ben een beetje zenuwachtig -O- :') Lilly haar oorontsteking blijft aanwezig/terugkomen. Nu gaat ze maandag onder narcose om te spoelen & otoscopie + keelonderzoek (ivm evt. poliepen oid). Omdat ze dan toch al plat ligt, gelijk besloten haar meteen te laten steriliseren (stond anders voor volgende maand op de planning). Hoop zo dat alles goed verloopt en de uitkomst meevalt!
Ik zal nog eens een katje redden... _O- :$

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 23:21

Het is officieel. Nina is krols. Ze lijkt er minder last van te hebben dan Blacky. En gelukkig is ze niet zo lawaaierig :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 11:06

Glove sterkte met krolse kat nummer 2.

Marley, grote kans dat het elastiek eruit komt met de ontlasting.

Yinthe,spannend maandag.
Ik hoop dat de dierenarts snel belt met goed nieuws en dat ze snel opknapt.

Hier mogen de dames niet op het aanrecht en op de tafels.
Omapoes doet dat braaf.
Siamezen staan op tafel als er iets anders op ligt of staat, want dat heeft inspectie nodig.
Zoon zat laatst te eten en kon Beifong bijna uit zijn bord vissen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 12:43

luuntje schreef:
Glove sterkte met krolse kat nummer 2.

Marley, grote kans dat het elastiek eruit komt met de ontlasting.

Yinthe,spannend maandag.
Ik hoop dat de dierenarts snel belt met goed nieuws en dat ze snel opknapt.

Hier mogen de dames niet op het aanrecht en op de tafels.
Omapoes doet dat braaf.
Siamezen staan op tafel als er iets anders op ligt of staat, want dat heeft inspectie nodig.
Zoon zat laatst te eten en kon Beifong bijna uit zijn bord vissen.

Dankje. Het zal wel goedkomen. Ze is niet zo erg als Blacky :')

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 13:30

Oh jee, sterkte Love! Hopelijk synchroniseren ze een beetje zodat je niet constant met een krolse kat in huis zit :') Nou ja... krolse poes.

Yinthee, ik duim mee voor je plant. :') En dat het maandag allemaal goed verloopt en de uitslag ook oké is. Ik snap je spanning daarvoor!

Met de elastiekvreters hier is alles goed. Ik denk dat het is uitgepoept vanmorgen, maar dan is het wel helemaal draderig geworden. Ik weet het niet, ik kijk vooral naar hoe ze zich gedragen, en dat is normaal. (Ten minste... normaal gestoord. _O- )

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 15:15

Spannend Yinthee! Hopelijk verloopt alles goed.

Hier eten ze gelukkig geen gekke dingen op. Een vriendin van me heeft een kat met pica en dat is echt niet grappig :n

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:04

Ik kom even fotospammen met hele schattige foto's van Nina <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:10

Ik heb een probleempje. Mijn jongste kat kwam bij de vorige eigenaar van jongs af aan in een kattenren. Momenteel constant ontsnappen en met een Brit is dat niet handig. Ik heb een kleuter die in en uit loopt. Ik weet nog niet hoe ik dit moet oplossen -O-

@ luuntje een kat zonder stamboom kan ook uit geteste stamboom ouders komen en zelf getest zijn. Ik heb er nl zelf 1.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:19

Caro, misschien rigoreus, maar is het bij jou geen mogelijkheid om een kattenren te maken?

Smee, eet de kat van je vriendin van alles op? Dat lijkt me echt verschrikkelijk stressvol zeg. Fred heeft het in een lichte vorm dat ze op haar broertje gaat sabbelen. Toen ze hier net een paar weken waren begon ze er ineens mee, geen idee wat de trigger is geweest. Gelukkig doet ze het maar één keer per dag en vallen ze dan samen zoet in slaap, of George gaat ergens anders liggen als hij er geen zin in heeft, dus ik laat het maar.

Love, naaaahw, lief! <3 Helemaal out.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:43

Glove, heerlijke foto’s.

Caro klopt dat een kat zonder stamboom ook geteste ouders kan hebben.
Heel slim om te doen, testen alvorens te gaan fokken.

Ik ken veel verhalen van katten die naar zeggen, echt wel ras X zijn alleen vergeten stamboom aan te vragen.
Als ouders getest zijn en je fokt volgens de rasvereniging kost een stamboom maar €15.
Ik denk dus dat er dan waarschijnlijk niet getest is en gewoon vermeerderd.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:48

@luuntje als je binnen 2 jaar meer dan 3 nesten fokt krijg je ook geen stamboom bij de vereniging. (En terecht ook).

Ik moet ook heel vaak uitleggen hoe het zit met abessijn en somali fokken. Heel veel mensen denken dat ik kruisingen fok. Wat niet klopt. Genetisch gezien zijn de somali en abessijn hetzelfde. (Net als Brits langhaar en Brits korthaar.) Maar dat snappen mensen niet.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 08:16

@ luuntje ik ben dus opgelicht. “Fokkers” staan regelmatig op internet met nesten. Zij fokken teveel. Hebben toen Corona begon gezegd dat ik het stamboom kon krijgen maar moest ik dubbel betalen oftewel genaaid. Ik kies ook alleen voor een geteste kater met stamboom die aan mijn eisen voldoet en zet er niet zomaar op. Ik heb er nu een poes bij met stamboom maar die moet ik nog testen en is nog geen jaar

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 09:04

Ik vind dat zo’n raar verhaal dubbel betalen om een stamboom te krijgen, stamboom pas opsturen of brengen als het kitten gecastreerd is.
Ik adverteer eigenlijk alleen maar bij de rasvereniging en heel soms via kittentekoop.nl.
Mensen vinden mij wel. Of via andere fokkers of via fb en mijn website. Het enige waar ik niet voor schroom is mensen een nee verkopen als het me niet aan staat. Of als het gewoon niet klopt.
Ik heb met alle kitten kopers een goed contact en ze komen nog steeds met vragen, foto’s en verhalen naar me toe. De ene wat meer dan de andere maar dat is helemaal prima.
Ik heb al mensen die wachten op een kitten van Elani of die wachten op een kitten van Nishi d’r laatste nestje. Dat is nu nog helemaal niet aan de orde maar ze willen er wel op wachten. Ik kan je verhalen vertellen van mensen die een kitten willen en dan zulke rare ideeën hebben…

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 11:00

Je mag max 3 nesten per 24 maanden fokken.
En dan krijgen de kittens een stamboom, als het volgens de regels gegaan is met testen en ouders die een stamboom hebben.

Fokster van mijn Siamezen vertelde ook dat er mensen zijn die meer geld vragen voor hun siamees zonder stamboom dan dat zij deed met stamboom.

Bij Mundikat is een stamboom aanvragen €15.
Chippen van de kittens en vaccineren kost wel geld.
Fokster was voor nest van 6 zo’n €450 kwijt.

Dekkater kost zo’n €500-€550.
En dan alle testen en vaccinaties voor de poes nog.

Xoran jij ben mijn voorbeeld qua fokken.
Prachtige katten. Ze leven als godinnen in Frankrijk.