Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 17:16

Tancreda wat naar.
Hoe gaat het nu met je kat?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 23:01

Gelukkig was hij de nacht goed doorgekomen en stabiel gebleven zonder in de zuurstofkooi te zitten. Vanmiddag naar een andere kliniek gereden voor verder onderzoek maar pffft wat was dat een nare reis... Hij was zo gestrest en ging zo enorm hijgen, ik dacht echt dat hij er in ging blijven... Zo naar om te zien... Daar trok hij gelukkig weer bij. Z'n hart is niet goed, een aangeboren afwijking (verdikte hartspier iig en nog wat dingen noemde hij). Nu op medicatie om te kijken of hij stabiel kan worden en blijven.

Zo bizar hoe snel dit is gegaan. Van niet helemaal zichzelf naar aan een zijde draadje. Hij is nu weer thuis en z'n ademhaling is oké, maar als hij even inspant zit hij wel een tijd bij te komen. Net een stok oude opa... Zo sneu. Ik hoop dat hij zich komende dagen weer meer de oude gaat voelen met de medicatie, maar het is nog even spannend. Arm ventje.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 09:55

Spannend dus nog Tancreda! Beterschap, hopelijk knapt hij een beetje op komende dagen, anders wordt het ook een onrustig weekend voor jou…

Hier is gisteren een matatabi stokje binnengekomen toen ik toch vlooien en ontwormingsspul moest bestellen. Dat is een hit, geweldig! Dikke lol heeft Suus ermee, tolt over de grond met haar stokje 8)7 .
Ik zit momenteel in quarantaine thuis, dus heb de mogelijkheid om steeds de deur voor haar open en dicht te doen. Ze blijft dan voor de pui langs wandelen tot ik de deur open. Ze heeft me al goed afgericht _/-\o_

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 09:58

Tamcreda wat naar.
Ik hoop dat de medicatie goed en snel aanslaat.
Ik ga duimen.

Sting je ben goed afgericht.
Suus vermaakt zich wel.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 13:49

Jeetje Tancreda, wat zuur. Is dat dan HCM, zoals ik het uit je verhaal opmaak? Hoe dan ook is het heel verdrietig, ik hoop dat de medicatie zijn werk snel gaat doen en jullie kat zich snel weer meer zichzelf voelt.

Sting, lachen he als ze zo gek zijn met die stokjes. Hier heeft George ze ook helemaal ontdekt. Kan er echt een uur mee bezig zijn. En in ruil voor het stokje krijg je dus dagbesteding van haar _O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 14:27

Bedankt allemaal :) Ik vind het zo moeilijk om hem zo te zien. Ene kant wil ik niet weg van hem, andere kant word ik alleen maar heel verdrietig om hem zo te zien. Hij is duidelijk niet zichzelf. Ik hoop dat de medicijnen wel z'n werk gaan doen komende dagen. Hij is gelukkig qua ademhaling wel oke, ik moet dat om zoveel tijd even tellen als hij slaapt. Maar verder doet hij erg weinig en is hij als hij iets heeft gegeten misselijk, dan zit hij een tijd suf voor zich uit te staren. Niets geen blije jonge kat zo. Maandag heb ik overleg weer met de DA en kijken we dan verder...

Het is idd HCM wat ik begreep van de DA.
Helaas is zijn vermoedelijke moeder waarschijnlijk ook weer drachtig. We proberen haar te vangen, maar het is een wilde kat.

Haha Sting, zo te horen doe je het allemaal heel braaf idd. Katten kunnen ons zo goed opdrachten geven, en we zijn zo gek het voor ze te doen haha :))

Hij ligt nu eindelijk even goed te slapen, ipv alleen maar rechtop (zal wel fijner zijn voor z'n lijfje). Omdat ik hem wat kouwelijk vind aanvoelen heb ik er een kruikje bij gelegd. Normaliter ligt hij of op de bank, of in een hangmandje, maar hij doet liever niet springen. Dus heb maar een vachtje op de grond gelegd <3
Afbeelding

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 16:04

Hmm, lastig van de moeder. 'Gelukkig' kan het ook aan de vader liggen, en is moeder helemaal gezond. Maar jee, hoe dan ook... Het is gewoon naar voor jullie. Heel veel sterkte. Hij ligt wel op een topplekje in ieder geval, en in een fijn huisje. <3

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 18:21

Tancreda je ben een goede zuster.
Het is erg naar om je dier ziek te zien.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 19:12

Sterkte.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 12:09

Mijn man en ik gaan binnenkort samen met de hond een week op vakantie.
Ik maak mij nu al druk over de katten.
Zoon is 21,die red zich wel.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 12:36

Tip: sluit je kat niet snachts op in de keuken. Dit zal ongeveer het eindresultaat zijn:

Afbeelding
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 12:41

_O- _O-

Feestje geweest. _O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 12:52

Owwww oeps hahaha

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 12:54

Marcella schreef:
_O- _O-

Feestje geweest. _O-

Echt he _O-

Ik vraag me af wie het laatst in de keuken is geweest gisyeravond. We weten het allebei niet. Want ze heeft de hele nacht in de keuken gezeten :')

Nina had geluk dat ik de ontdekking heb gedaan en niet mijn vriend. Die was boos geweest man. Ze voelde zich namelijk duidelijk schuldig. Ze bleef me kopjes geven toen ik de zooi aan het opruimen was :')

Ach, moeten we haar maar niet opsluiten en eieren op de aanrecht laten staan. Het heeft dan ook geen zin om boos te worden op haar

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 13:11

Wel even opletten als ze er veel van de eieren gegeten heeft dat ze niet aan de spuitpoep gaat. Anders ook even kijken of ze wat peterselie wil eten dit helpt bij buikpijn (mits je het heb staan).

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 13:26

Marcella schreef:
Wel even opletten als ze er veel van de eieren gegeten heeft dat ze niet aan de spuitpoep gaat. Anders ook even kijken of ze wat peterselie wil eten dit helpt bij buikpijn (mits je het heb staan).

Ze had niet veel van dat ei gegeten gelukkig. Ik heb haar ook in de gatrm gehouden, maar ze ziet er hartstikke fit uit. Heb haar nog niet naar de bak zien gaan.

Ze krijgen wel vaker wat rauw ei. Ze vinden het lekker. Ze kunnen het hebben. Ik houdt ze altijd in de gaten als ik ze rauw eten geef :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 13:37

Hier alleen interesse in een beetje gekookt eigeel. :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 13:48

Marcella schreef:
Hier alleen interesse in een beetje gekookt eigeel. :')

:')

Gelukkig zijn mijn katten niet zo kieskeurig

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 13:59

Haha oeps feestje in de keuken. Dat lukt hier echt niet. Ze gillen net zo hard tot je ze komt halen. En anders komt 1 van de andere je wel halen. Bovendien hebben wij een open keuken en dus al nooit spullen op de aanrecht liggen waar ze zo bij kunnen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 14:06

En dan zijn het hier ook nog verse eitjes van mijn eigen kippen. Trouwens supermarkt eitje dan zie ik ook geen kat.

Hier ook open keuken helaas soms. Helemaal als ik een kip aan het slachten ben. :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 14:10

Oh mogen ze ei? Ik geef eigenliik nooit mensenvoer aan de katten. Al zijn ze soms wel te snel als ik mors en iets laat vallen :')

Hier gaat het nog niet goed. Ademhaling is wel oké, maar hij is misselijk en eet slecht. Net een injectie tegen de misselijkheid gegeven. En hij heeft nu wat gegeten, hopelik blijft dat er in. Dat zou dan het eerste zijn dat binnen blijft vandaag. Fingers crossed.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 14:12

Mocht je echt problemen hebben met eten. Heb nog een flesje Nutribound staan die is speciaal voor zieke en herstellende katten. Mag je zo op komen halen.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 14:16

Ohhh nee, loveglove wat een bende!! :oo

Tancreda :(:) wat een pech zeg, hopelijk is hij er snel bovenop..

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 16:29

Tancreda4 schreef:
Oh mogen ze ei? Ik geef eigenliik nooit mensenvoer aan de katten. Al zijn ze soms wel te snel als ik mors en iets laat vallen :')

Hier gaat het nog niet goed. Ademhaling is wel oké, maar hij is misselijk en eet slecht. Net een injectie tegen de misselijkheid gegeven. En hij heeft nu wat gegeten, hopelik blijft dat er in. Dat zou dan het eerste zijn dat binnen blijft vandaag. Fingers crossed.

Ja rauwe ei en kip is zelfs heel goed voor ze. En groenten zoals broccoli, veel soorten bonen, komkommer etc kun je ze ook geven. Alleen dan wel in kleine hoeveelheden. Als je dat doet is dat zelfs ook goed voor ze. Zolang het maar kleine beetjes blijven. En je moet natuurlijk weten wat je kat wel en niet kan eten kwa groenten natuurlijk. Maar das een kwestie van opzoeken.

Alleen varkensvlees zou ik niet doen. En als je melk wilt geven, geef dan specifiek kattenmelk. Normale melk is slecht. Zelfs vis is populairder dan het zou moeten zijn. Vis in kleine beetjes is goed. Maar veel vis weer niet.

Aww, cherm kindje. Beterschap :(:)

Ik heb hier ook matatabi sticks gekocht. Het is een succes :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:04

Glove, leuk wakker worden zo.
Hopelijk had je geen zin in een eitje voor je ontbijt.

Tancreda sterkte. Arme kat.

Ik heb jaren geleden een kat met keelontsteking gehad.
Die heb ik met spuitjes, gevuld met catmilk gedwangvoederd.
Dit heeft hem wel geholpen.