En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 09:19

Bij hem zit er nog een knik in toch op de foto....?

Niet van die lange rechte poten die in hun geheel de grond raken?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 09:30

als je ze met dit weer nat spuit met de tuinslang gaan ze ook in onmogelijke houdingen liggen, de onze lieten zich gewoon op hun rug vallen, de eerste keer schrok ik me rot, dacht dat ze dood neervielen ^) maar ze vonden het heerlijk, als iemand de tuinslang pakte om bv planten te sproeien, kwamen ze al aan gerend en gingen ze bij het hek staan klieren......

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 10:00

pmarena schreef:
Bij hem zit er nog een knik in toch op de foto....?

Niet van die lange rechte poten die in hun geheel de grond raken?

Ja maar ze steken ook naar achteren, de eerste keer dat ik het zag leek het echt alsof hij z'n poten gebroken had :=

@Morrie: klinkt heerlijk!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:30

Solleke_Noah schreef:

er liepen ook emoe's bij, die hielden dan weer niet van water, maar van schroefjes en spijkers..... als je de omheining ging repareren (die sloopten zo ook :roll: ) en je lette niet op, vraten ze zo je emmertje met spijkers en schroefjes leeg..... die beesten hadden magen van schokbeton, vraten echt alles!

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:34

EmptyWords schreef:

Dat zijn inderdaad net dino’s!
Als je die op de set van een slechte dinofilm laat rondlopen heeft niemand het in de gaten.

Maar ik vind het er niet heel gezond uitzien. Ik hoop dat daar niet mee gefokt wordt. Maar de mensheid kennende…

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:48

axel_1997 schreef:
EmptyWords schreef:

Dat zijn inderdaad net dino’s!
Als je die op de set van een slechte dinofilm laat rondlopen heeft niemand het in de gaten.

Maar ik vind het er niet heel gezond uitzien. Ik hoop dat daar niet mee gefokt wordt. Maar de mensheid kennende…

Van wat ik kan vinden op deze pagina zijn dit de enige kale die bekend zijn. Ik verwacht niet dat ze ermee fokken. Het is een sanctuary

josien_m_

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 11:32

Ach... als ik die kuikens zie! Zo jammer dat ons koppel emoes nooit eieren heeft gehad in die 25 jaar. Ze waren vijf jaar toen ze bij ons kwamen. De haan is de eerste jaren wel twee keer broeds geworden, maar hij gaf het gauw op zonder eieren.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 14:06

Morrie schreef:
Solleke_Noah schreef:

er liepen ook emoe's bij, die hielden dan weer niet van water, maar van schroefjes en spijkers..... als je de omheining ging repareren (die sloopten zo ook :roll: ) en je lette niet op, vraten ze zo je emmertje met spijkers en schroefjes leeg..... die beesten hadden magen van schokbeton, vraten echt alles!

Idd alles wat glim heeft word getest op eetbaarheid ( niet of het goed verteerd / gezond is) hier houden pa en ma ook niet van water uit de sproeier
En qua op staan ze trekken de poten gewoon weer onder hun met die knik die je op de andere foto zag en gaan staan

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 07:45

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 13:40