De fantastische Dobermann *Is geplaatst!! zie pag. 18*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: De fantastische Dobermann *Uitslag second opinion*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:59

Het is nu maar wachten en hopen op dat constantijn en miro en dat er een klik tussen hun is..

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:18

Wanneer komt die beheerder dan weer terug?
Enneh... Heeft ze geen gsm mee? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:42

Gerbenfroh schreef:
Wat gaat dit raar allemaal. Scheve mond

Het is geen gedoe, het is je aan de regels houden of anders je baan verliezen. Weet je hoe vaak er GEVOCHTEN wordt tijdens vergaderingen, mensen van het asiel tegen de directeurs/hoofden whatever van de dierenbescherming, óm dit soort dingen.

In het asiel hebben ze deze regels echt niet zelf bedacht. Daarvoor heb je die directeurtjes die alles regelen maar alleen achter hun kantoor zitten en de praktijk nooit meemaken.

*heeft nog steeds geen tijd gehad om pb's e.d. te beantwoorden*

Sorry maar ik word er een beetje flauw van dat sommige mensen nu doen alsof het de schuld van het asiel is, terwijl het in régels is vastgelegd dat het zo moet. En dat de beheerster nu op cursus was en vakantie had, dat is puur toeval, een samenloop van omstandigheden.
Het zijn geen stelletje beulen hoor in het asiel.

Ok, míj had je mogen wakkerbellen voor een geval als dit, en óók op mijn vakantie. Maar ík ben geen beheerster.

Ik ben zelf óók gefrustreerd dat het zo lang moet duren. Ik vind het vervelend voor Constantijn. Ik vind het ook fantastisch dat Constantijn zo geduldig is! Ik kan hem daar niet genoeg voor bedanken. Voor Miro zelf is het ook vervelend. Niet dat hij het slecht heeft in het asiel, hij heeft het wel naar zijn zin en wordt goed verzorgd, maar het is natuurlijk veel beter als hij bij iemand thuis woont en eindelijk een eigen plekje heeft!

Maarja, ik kan er gewoonweg niets aan doen!! En wanneer ik dat gezeur hier dan lees, dan raak ik daar alleen nog maar gefrustreerder door, sorry. Bloos
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-03-08 17:58, in het totaal 4 keer bewerkt

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:54

Je heb gelijk hoor wuis!!
Vind het ook wat irritant worden nu !!

Komt ook nog eens bij dat miro het op het moment hardstikke goed daar heeft ( aan zijn figuur te zien)
dus die 2 weken langer zitten kan er ook wel bij Knipoog

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:52

Vandaar mijn reactie hierboven,
De mensen kunnen beter even niks zeggen als het alleen maar over het asiel gaat ..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:14

Iedereen kan nu wel zeggen 'ja, wat een gedoe, blablabla', maar zo zijn de afspraken eenmaal!
Daar kunnen hun, hoe graag ze ook willen, niet tegen in.
Het komt vast allemaal wel goed Haha!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 01:29

Ik heb Wuis een PB gestuurd, ik weet wel, dat het op dit moment beter is voor Miro, om ons aan de regels te houden,. Zo niet, houdt alles op! Ik wacht op de dag, dat ik hem kan zien, en (nou ja, dat moet je ook niet zo letterlijk nemen "een klik", die homd zit wel in en asiel, ja, en dan kan hij natuurlijk nooit echt "zichzelf" zijn. Ik ken ook wel mensen, hoor, uit het Westen, die daar een hond uit het asiel gingen halen (o.a. mijn eigen broer!) en die honden leken half gek. Maar daar mocht je dan een wandelingetj mee maken. Hele andere honden. Maar sommigen, zoals klaarblijkelijk Miro, zijn WEL DEGELIJK gevaarlijk, met andere honden. Nou ja, daar moet je ook geen grapjes mee maken, asl dat zo is,dan is dat zo, daar is somd niks (meer)aan te doen.Ik heb zelf (vn mijn eigen nest, nota bene) een reutje gehad, die met GEEN EEN ANDER MANNETJE (ook niet op een afstand buiten) op een redelijke manier kon omgaan. Hoe heb ik dat opgelost? NIET! Dat was niet op te lossen. Kun je nagaan! Hoe moest die hond dan naar buiiten? Mijn achterferf en DE GROTE AGRARISCVHE VELDEN hier achter.Daar zie je alles van kilometers afstand al aankomen. Het valt wel mee, ik KEN dat soort types heus wel .... Zijn moeder (bruine Dobermann-teef) was ook zo'm lastig pakketje. Heerlijk, eigenlijk. Ik wil wel, weer. Even kijken nu nog, waar HIj dan zo moieilijlk in is . hahaha, moet ik mijn hele "Dobermann-doopceel" gaan lichten? Als deze Miro een lastige knaap is, ik alleen maar zeggen" hee, hier nog en. Kom thuis vent, als je wil. Wil je niet? En absoluut niks? Heb ik het toch geprobeerd... Meer heb ik echt niet aan te bieden .... Dus: absoluut geen gezwets van "Constantijn houdt het zo lang vol, of Wat geweldig dt C.... Hou op zeg! Voor hetzelfde gllukt er NIKS. Voorlopoig heb ik de bewuste hond NOG NIET EENS GEZIEN, alleen mar op een aantal foto's en een filmpje. Maar oed. Voor mij was dat een aanleidig om, ( in al mijn arrogantie, ) te denken:Misschien is dat iets wat ik wel aan kan, en ook wel aan il (gezien zijn Wobbler-toestand),

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:52

Ik heb enkele PB's gekregen: ook van WUIS: we moeten wachten. a de Pasen is er pas weer nieuwe uitzicht, vrees ik. In de tussentijd, mag Wuis absoluut haar PB"s die ik haar gestuurd heb, openbaar maken, dat verhel;dert misschien wer het een en ander. Dus: Wuis: gooi ze op het Net. Mensen hier zitten mischien ook te wachten, op meer info omtrent jouw oproep. Verder: niets is veranderd: ik wacht op en telefoontje van de beheerster, dat ik kan komen kijken. En DAN hoop ik natuurlijk, dat ik hem mee mag nemen.... maar inderdaad ... wat en gedoe, zeg.... ZUCHT. Je zou denken dat ze van zo'n "probleemgeval wel snel zouden af willen", maar ja, ook wel weer te begrijpen, dat ze wel willen weten, of jij dat wel aan kan, niet alleen de hond, maar ook de medische rompslomp en kosten die daarbj in de (eventueel nabije) toekomst komen kijken. Nu, kan ik niets, in elk geval. Ik ben van goede wil, nu is het echt aan de andere partij, die alles weet, inmiddels.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:02

Dat is weer een tegenslag, Constatijn. Helaas maar je kan er zo weinig aan doen he...

Wuis schreef:
Sorry maar ik word er een beetje flauw van dat sommige mensen nu doen alsof het de schuld van het asiel is, terwijl het in régels is vastgelegd dat het zo moet. En dat de beheerster nu op cursus was en vakantie had, dat is puur toeval, een samenloop van omstandigheden.
Het zijn geen stelletje beulen hoor in het asiel.

@Wuis; Ik snap dat je alle reacties over de procedure zat bent, echt. Maar dat is, in elk geval van mijn kant, geen kritiek op jou. Jij kan zo te horen verder ook niks doen om de zaak te bespoedigen. Maar wat ik zo jammer vind is dat deze hond, die al genoeg pech heeft gehad, straks misschien geen kans meer heeft op het gouden mandje omdat de weinige tijd die hem wellicht rest, zo anders ingevuld had kunnen worden. (Wilde ik je nog even uitleggen Knipoog )

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 00:01

Moe? Opgeven? In het aangezicht van een mogelijke oplossing/kandidaat/tehuis? Daar geloof ik niks van, Wuis heeft vast niet zo lang zich het vuur zowat uit d sloffen gelopen om te proberen voor haar lieveling uit het asiel een oplossing te vinden, om het nu er bij te laten. Kom op zeg! Wat, denk ik, voor "Wuis" best frustrerend is, is, dat nu er licht an het einde van de tunnel schijnt, het zo moeizaam en regeltjesachtig moet gaan. Maar ja, Wuis weet beter dan wij, denk ik, wat die asielregels zijn, en ik raad haar bij deze dan ook met nadruk aan: spreek er alsjeblieft NIEMAND boos op aan, want, je weet dan maar weet niet hoe die mensen reageren! Laat mij nou gewoon wachten, tot de bewuste beheerster terug is. elemaal niet iemand ergens op aan gaan spreken (dat kan evtl. daarna toch nog?), mar anders worden er misschien weer onbedoeld mensen kwaad, en krijg ik het hele beest niet eens te zien. Het gaat niet om die regels (die er nou eenmaal zijn, dat overkomen we ook wel, na al die tijd!) maar om die hond. Laten we vooral in onze frustratie en impulsiviteit, NIKS doen, om dit nou weer aan het wankelen te brengen, mensen, hoe goedbedoeld dan ook! Nee, Wuis, niet bellen en zeggen, nee, niemand anders ook, alsjeblieft niet..... Het laatste waar we in dit stadium op zitten te wachten is, lijkt mij, dat we de mensen die over deze hond kunnen beslissen tegen ons in het harna jagen. Geduld, tijd, hoe moeilijk ook. Al het andere gaat hem niet helpen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:24

Volgens mij is ze gister of vandaag teruggekomen. Ik ben benieuwd wanneer je gebeld wordt.... Lachen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:55

Ik ben ook erg benieuwd zeg Lachen

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 21:10

Ben ook benieuwd, Wuis.... We zitten nu natuurlijk weer met die Paasdagen, maar goed, mijn tel.nr. is bekend, wat is er trouwens NIET over mij bekend, inmiddels, hahaha? Ik wacht af. Hoor ik niks, ga ik zelf maar weer in de foon klimmen. Aan de ene kant is zulk oponthoud natuurlijk ergens wel goed: dan kun je er nog eens over nadenken. En aangezien ik in de afgelope drie dagen een zooitje narigheid had met mijn dieren (KATTEN! JA! DIE HEB IK DUS!, maar niet meteen schrikken, mijn broe heeft vier katten in zijn huis op het achtererf, die kiomen nooit buiten, maar dat was ineens weer: groo gezwel aan kaak, dierenarts, kies getrokken, abces, andere wilde weer niet eten, wormenkuur, nmierenprobleem....geldgeldgeld kost het !). Maar de crisisis nu weer min of meer bezworen (er moeten nog wel vijf dagen 2 x per dag 2 pillen in, wat een soort van woest hanengevecht is (zie je het voor je: ik met een in handdoek gewikklede woedende kat, mijn broer met die pilletjes in zijn hand, om dat achter op die tong te krijgen ... ZUCHT). Maar ja, alsof we nooit eerder met dat soort van bijltjes hebben gehakt ...En dan dat paard ook nog, o ja, je Shet moest nog weer ingeeent worden ook: HELP, mag ik met vakantie naar een oord waar niemand is? Ja, dat hou je dan een halve dag vol. Hoe gaat het met mijn beesten? Niet te doen dus.
Goed, Miro, we wachten, we duimen, we hopen. Ik heb het erg druk met mijn schilderswerk (atelier op achtererf), dus ben thuis, thuis en thuis. Ik zou ook niet anders willen. Nou Miro nog een thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:41

Er is nieuws! Vanmorgen ben ik namelijk in het asiel geweest. Tot mijn grote verbazing was de beheerster er dus niet. Ik heb dus gevraagd waas ze was, aangezien ik dacht dat ze er al lang weer was. En dat klopte ook. Maar.. Ze ligt doodziek thuis op bed. Op haar vakantie is ze heel ziek geworden en dat is ze nu dus nog steeds.

De zoveelste tegenslag! Hopelijk is ze snel weer beter, en zodra ze in staat is om te bellen, zal ze dat ook zeker doen. Ik vond het al zo vreemd dat ze nog steeds niet gebeld had, dat is niets voor haar, stiekem was ik er dus wel boos om, maar zo zie je maar weer dat ik weer te vroeg conclusies had genomen... Bloos

Desalniettemin vind ik het heel vervelend, dit is de zoveelste tegenslag. Boos!

Ik heb vanmorgen met hem gespeeld op de speelweide, hij heeft de voetbal vermoord. Haha! En daarna mocht hij mee het gebouwtje in waar het kantoor, de kantine en de vergaderruimte in zitten. Daar is hij al een paar keer geweest, en hij vindt het toch zó geweldig! *LOL*
Het lijkt natuurlijk een beetje op een huis. Knipoog

Ik heb hem op commando laten zitten en liggen, en blijven, zodat ik eens even foto's kon maken. Ik ga ze nu uploaden. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:51

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is toch zooooooo'n lieverd!!! Lovers

Hij heeft ook nog een stuk van de oranjekoek gekregen die op tafel stond. Schijnheilig

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:01

Hij ziet er blij uit!!
Hopelijk komt alles optijd rond Lachen

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:36

Nice pics!
Ik duim nog steeds!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:09

Ikm ben NIET blij. k zie die foto's, en dan denk ik: hier wordt die hond niet beter van, dat attente koppie, dat buskruitlijf.... Wat jammer dan toch weer, dat het leven en welzijn van zo'n dier afhangt van het wel en wee, en cursus, een vakantie, een ziek worden, van een mens. Terwijl "all the time" dit dier daar maar zit, het dar weliswaar goed heeft, mar waarom is er bijv. niemand, die met haar overleg kan plegen. Wat zegt ze er zelf over? Is ze ZO ziek dat ze bijvoorbeeld mij niet even kan bellen? Of iemand uit het asiel kan bellen, om instructies te geven, zo dat die iemand MIj dan kan bellen? Ik bedoel maar .....

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:31

Leuke foto's....wat een tegenslagen...ik hoop ook dat er zo snel mogelijk iemand is die met terpentijn in gesprek kan gaan. De dagen tikken maar door en dat terwijl hij al een thuis had kunnen hebben...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:08

Mooi, Shavira, je motto, maar Miro denkt vast wel eens: een dag zonder een echt thuis, is een dag niet ( of voor niks) geleefd ...

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:13

nou kijk heb jij gelijk een mooi motto voor je onderschrift tTerpentijn!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:27

Na regen komt zonneschijn ..
Dan moet er na deze lange regenbui toch wel een erg mooie zonneschijn tevoorschijn komen!

Edit:
Die foto's, ik smelt weer meteen voor dat mooie koppie Lovers

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 00:27

Lovers Het blijft ook zo een prachtige hond he! Hopen dat hij snel in een eigen huisje zit, in zijn eigen ruimte Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:52

terpentijn schreef:
Ikm ben NIET blij. k zie die foto's, en dan denk ik: hier wordt die hond niet beter van, dat attente koppie, dat buskruitlijf.... Wat jammer dan toch weer, dat het leven en welzijn van zo'n dier afhangt van het wel en wee, en cursus, een vakantie, een ziek worden, van een mens. Terwijl "all the time" dit dier daar maar zit, het dar weliswaar goed heeft, mar waarom is er bijv. niemand, die met haar overleg kan plegen. Wat zegt ze er zelf over? Is ze ZO ziek dat ze bijvoorbeeld mij niet even kan bellen? Of iemand uit het asiel kan bellen, om instructies te geven, zo dat die iemand MIj dan kan bellen? Ik bedoel maar .....

Ik ben het helemaal met je eens. Ze schijnt echt zo ziek te zijn dat ze echt niet kon telefoneren etc. Dat is mij verteld.

Ik vind ook dat iemand anders die dan nu de leiding heeft jou daar wel even van op de hoogte had moete stellen. Want jij wacht maar en wacht maar, en het is dus dat ik jou nu informatie geef, maar anders wist je helemaal niks! En dat hoort echt niet zo. Ik hoop dat ze snel in staat is om je e bellen en ik zal haar ook mailen, maar de eerstvolgende keer dat ik haar weer spreek (dat zal dan zijn nadat ze al met jou gebeld eeft waarschijnlijk) ga ik dit zéker bespreken. Ik vind deze hele situatie belachelijk, ik had het zelf ook hee anders gedaan. En ik vind dat dat wel gezegd mag worden.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:57

ik vind dit eerlijk gezegd echt slécht....
ik snap dat mensen ziek kunnen zijn, maar is er dan niemand die de dagelijkse leiding kan overnemen?

en wat als er in al deze tussenliggende tijd mensen waren geweest die andere dieren uit het asiel hadden willen adopteren? hadden die dan ook allemaal met lege handen naar huis kunnen gaan?

Mijns inziens moet een asiel ernaar streven de dieren in een goed huis te kunnen herplaatsen... niet ze daar zo lang houden omdat de ene persoon die erover gaat op vakantie is of ziek is...
in het bedrijfsleven werkt het zo ook niet.. dan waren alle klanten die je in de tussentijd niet hadden kunnen bereiken naar een andere leverancier gegaan... maw, in het bedrijfsleven betekend zulk gedrag je faillisement...