Van twiet naar tok.

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:32

black_kelpie schreef:
[naam] schreef:
:(:) hard maar het kan niet anders , je hebt hem op laten groeien en een warm huis gegeven . Puur en eerlijk vlees

Precies, en ik moet zeggen dat ik er (nog?) niet zo heel veel moeite mee heb. Ik wil het ook zelf doen morgen. Niet leuk, wel het beste stukje vlees wat ik voorlopig zal eten.

Haantje is maar klein, weet niet of het de moeite is om hem te grillen. Als ik er 400 gram vlees van krijg is het veel denk ik :=

De soep in :P , op zorgboerderij hadden we ook kleine hanen en daar is toen soep van gemaakt

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:12

Indd van die kleintjes kun je lekkere soep maken. Sterkte, ik heb er nooit zoveel moeite mee, maar ik snap dat het voor jou wat lastiger gaat zijn

-Namiro-

Berichten: 1980
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 22:16

Ooow -O- snap je keuze, maar moet er niet aan denken om dat zelf te moeten doen..

Sterkte morgen!

black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 00:08

Mossel schreef:
Indd van die kleintjes kun je lekkere soep maken. Sterkte, ik heb er nooit zoveel moeite mee, maar ik snap dat het voor jou wat lastiger gaat zijn

Mwo, lastiger weet ik niet. Ik heb eerder ook wel dieren gefokt (en gedood) om aan andere dieren te voeren. Dit was niet de insteek met de kuikens, maar voor mijn gevoel niet veel anders. Daarbij vind ik het een mooi idee dat hij het heel goed heeft gehad. Ik weet alleen niet hoe het moet met een kip, dus daar krijg ik hulp bij zodat er geen onnodig lijden bij komt kijken :j

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 02:15

Ohh kijk dat scheelt alweer. Ook als je al “ervaring” er mee hebt ( met andere dieren dan) kan er gelukkig niet heel veel fout gaan, ik moet er met een paar weken ook weer aan als de kuikens groot genoeg zijn aangezien we al 2 hanen hebben lopen. Vind het uiteindelijk ook altijd wel interessant op te zien hoe het er van binnen altijd uit ziet ( Grappig ook dat de haan met de grootste bek meestal de kleinste testikels heeft :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 07:11

Fijn dat je er hulp voor hebt gevonden! Als je het doet, dan wel goed inderdaad. Hij heeft een mooi leventje gehad, helaas zijn haantjes gewoon lastig kwijt te raken.

Ceetje_bokt
Berichten: 5209
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:07

Hij heeft hoe dan ook een mooi leven gehad en ik denk dat hij daardoor ook erg lekker is. Maar ik snap heel goed dat je het liever anders had gezien.

Barramundi

Berichten: 1868
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 07:20

Ben ik heel raar als ik stiekum een beetje jaloers bent dat je dit gaat leren?
Mijn opa slachtte vroeger de kippen thuis en heeft mijn oudere neven allemaal leren slachten. Als meisje (en de jongste) mocht ik niet helpen, "dat kwam later wel". Helaas is het er nooit meer van gekomen en opa is inmiddels overleden.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 20:49

Mossel schreef:
( Grappig ook dat de haan met de grootste bek meestal de kleinste testikels heeft :') )

Stik, die ga ik onthouden... _O-

Maar lijkt me best pittig om je eigen haan te slachten. Mooi ergens ook wel, je weet immers zeker waar het vlees vandaan komt, dat 't dier het goed gehad heeft en wat er naar binnen is gegaan, maar toch...als 't een naam heeft gehad lijkt het mij moeilijk. Al lijkt het me weer wel gaaf om te leren. Zegt iemand die tijdens eieren rapen sorry zei toen één van de kippen zat te kijken...
(ja, ik ben een hypocriete muts :o beetje, die keer dat er koploze eenden in de badkuip rond dobberden was ik bezorgder om mijn geestelijke gesteldheid dan dat er lijken in het water lagen)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 22:41

En... hoe was de soep?
Jammer maar realistisch. Soms is het gewoon niet anders.

black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 23:24

sanso schreef:
En... hoe was de soep?
Jammer maar realistisch. Soms is het gewoon niet anders.

De hulp was ziek, dus hij loopt hier nog rond :')


Barramundi schreef:
Ben ik heel raar als ik stiekum een beetje jaloers bent dat je dit gaat leren?
Mijn opa slachtte vroeger de kippen thuis en heeft mijn oudere neven allemaal leren slachten. Als meisje (en de jongste) mocht ik niet helpen, "dat kwam later wel". Helaas is het er nooit meer van gekomen en opa is inmiddels overleden.

Ik vind het niet raar :D Ik wil het ook al heel lang leren, maar heb er nooit de mogelijkheid voor gehad.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 23:55

Hahha een geluk bij een ongeluk

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 00:00

Pluizebolpum schreef:
Mossel schreef:
( Grappig ook dat de haan met de grootste bek meestal de kleinste testikels heeft :') )

Stik, die ga ik onthouden... _O-


Haha :') tot nu toe altijd het geval geweest, zal over een paar weken zien of het nog klopt

black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 15:04

Vandaag zijn 2 zusjes uitgevlogen naar een leuk adresje in de buurt. Huisvesting klonk allemaal prima, dat vind ik dan ook nog weer een ding :o Ze komen bij een paar andere krielen, mevrouw vond ze helemaal leuk.

Edit; ik kreeg net al foto's van de muppets in hun nieuwe huis. Mevrouw dacht dat ik dat wel fijn zou vinden om te zien, dat zou ze zelf ook hebben. Ziet er super uit *\o/*

Barramundi

Berichten: 1868
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:36

Fijn dat je er twee hebt kunnen onderbrengen!!
En wat lief dat ze even een fotootje stuurde.

black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 10:16

Heel lief :j Zonder gekheid, ik draai ze nog liever de nek om dan dat ze jaren ergens in een klein rothokje moeten zitten :=

Ik heb deze week de granenmix die ik erbij voer eens een keer gefermenteerd, idee van een artikel uit de Landleven. Was wel een succes vanmorgen, gezond ontbijtje :j


Afbeelding

Afbeelding

https://vimeo.com/288850075

Ceetje_bokt
Berichten: 5209
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:58

Mooie voerbak!

Anoniem

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:01

Ik vind de hanen qua kleur wel erg mooi! Maar begrijpelijk dat er 1 de soep in gaat ;)
De kippetjes mogen er ook zijn!

black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 12:06

Bubblewrap schreef:
Ik vind de hanen qua kleur wel erg mooi! Maar begrijpelijk dat er 1 de soep in gaat ;)
De kippetjes mogen er ook zijn!

Ik vind vooral het contrast binnen de kleurslag zo leuk, zo verschillend! Het lijkt bijna of je 2 rassen hebt lopen.


Ceetje_bokt schreef:
Mooie voerbak!

6 euro bij de Action, teakhout decoratieding :')

Ceetje_bokt
Berichten: 5209
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:11

Haha, cool... ik ga ook eens kijken bij de action

black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 14:42

Vandaag was ook einde oefening voor het haantje. Een anatomieles, een goed stukje vlees en een ervaring rijker.

Na 5 maanden heb ik dan eindelijk precies het toompje dat ik wilde hebben :')

Ik ben benieuwd hoe Victor zich verder ontwikkeld. Het andere haantje was hem in alles de baas en nu moet hij de boel gaan regelen. Overdag hoor je Vic ook amper, ik hoop dat dat zo blijft :j

Anoniem

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:29

Eigen vlees smaakt het best!
Wel 'stoer' dat je het zelf hebt gedaan, denk dat veel er moeite mee zouden hebben ;)

Haha, wie weet is Victor straks ook luidruchtig als hij de baas is :P

black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 15:35

Dan mag hij wel eens gaan oefenen want dat kraaitje van hem lijkt nergens op :+

-Namiro-

Berichten: 1980
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:14

Victor heeft jou waarschijnlijk gehoord en gedacht: ‘Ik hou het voorlopig bij een bescheiden kraaitje’!! Nu kunnen alle register open. Haha
Knap dat je het zelf gedaan hebt hoor!

Ik ben het plezier in de kippen een beetje kwijt moet ik zeggen.
Twee cochinnen zijn in de vakantie gesneuveld. Afgelopen zaterdag twee nieuwe cochins gehaald. Zondag hoorde ik eentje snotteren en niezen en maandagochtend was ze dood. Maandagavond begon de andere te niezen en daar ben ik dezelfde dag mee naar de dierenarts gegaan (iedereen verklaart me voor gek! :o ) en ze hebben snot.. nu zit het ene kippetje in quarantaine aan de antibiotica en het is hopen dat de faverolles het niet ook hebben nu. Anders moeten zij ook aan de antibiotica.

Ineens heb ik ook bloedluis in het hok, dus ik ben er een beetje klaar mee. Meteen roofmijten besteld en hopelijk gaan die nu hun werk doen.. bloedluizen zijn echt vreselijk! -O-

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 08:03

Ohja, bloedluizen. Heb ik al jaren. Al vanalles geprobeerd. Maar als je een keer 2 dagen te laat bent dan ist weer om zeep.

Ons faverolles haantje begint zich man te voelen. Als je in de buurt komt markt bij zich groot en begint te trappelen. Als je dan zelf bij gaat dan loopt hij wel nog weg. Hoop dat het niet erger wordt..

Zondag 3 geitlammetjes naar de nieuwe baasjes gebracht. Een daar 3 antwerpse baardkrieltjes gekregen. 2 kipjes en een haantje. Zitten nu nog apart in een stal tot mijn grote kippznhok af is. En dan maar hopen dat dat goed gaat. 2 hanen.. Scheelt dat ze overdag 1/3 hectare hebben voor te lopen en dat elk zijn eigen kipjes heeft..