Ja lief hea Het is elke keer Lieve en Bloom die zo lief op de foto staan samen
MadelonSunny
Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-15 21:51
Lieve heeft helaas 1 ontstoken tepel Een tepel die door de pups helemaal niet wordt gebruikt doordat de tepel naar binnen zit. Er kom nu allerlei troep uit, melk, bloed en 1 keer iets zwarts. Wat raden de ervaringsdeskundigen aan, leegmelken (lees ik op internet) of afblijven? Ik ben bang dat de pups er nu wel aan gaan zitten om hij zo dik is. Morgen maar even de dierenarts bellen.
Franciee
Geplaatst: 13-10-15 22:45
Bij koeien is het in ieder geval leegmelken en bij paarden volgens mij ook. Ik zou het wel doen omdat je anders kans hebt dat de ontsteking naar binnen slaat wanneer de speen verstopt zit. Ik denk ook dat de pups er instinctief wel vanaf blijven omdat er slechte melk uitkomt en (weer de vergelijking met koeien) kalfjes drinken ook niet uit de ontstoken speen...
Geen ervaringsdeskundige met honden (koeien alleen van een stage, maar ja dat zegt niet zoveel) en een telefoontje naar de dierenarts kan nooit kwaad!
De pupsels zien er trouwens mega lief uit!
MadelonSunny
Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-15 23:45
Ik heb het een beetje leeggemolken. Morgenochtend bel ik de da Morgen zal ik een filmpje plaatsen van de eerste speelpogingen, zo schattig!
jorika1986
Geplaatst: 14-10-15 05:33
Een ontstoken tepeltje lijkt mij niet fijn... Goed dat je de troep eruit hebt gemasseerd, dat lijkt mij wel het beste. Toch nog even een bezoekje aan de DA is niet onverstandig.
Ik denk dat het leegmelken goed heeft geholpen want er komt nu geen troep meer uit en het is ook niet meer rood en dik. Ik heb dus toch de dierenarts niet gebeld. Even in de gaten houden of het zo goed blijft
@Dallista Ja echt hea! Ze zijn ook al allemaal 3,6/3,7 keer zo zwaar als bij de geboorte. @JustJoyce Ja ze is echt prachtig! Ze is stiekem toch wel mijn favorietje
Afgelopen week zijn ze 36% (Bloom en Saar) en 35% (Guus gegroeid). Ze zijn gewoon al weer 3 weken!
Wat zijn het een leuke hondjes! Lieve doet haar naam ook echt eer aan, wat een lieve hond en lieve, zorgzame mama! We vonden het erg leuk om ze gisteren in het echie te zien Dank jullie wel voor jullie gastvrijheid.
Dank je wel Wij zien ook erg naar zijn komst uit! Voor jullie kunnen de laatste weken waarschijnlijk niet langzaam genoeg gaan en voor ons niet snel genoeg! Je zal als klein hondje maar zo geliefd zijn
Bloom was vandaag een beetje ziekjes. Ze is aan de diarree, denk te veel vlees gegeten gisteren. Ze drinkt wel, al is het wat minder dan normaal en speelt ook wel wat, maar ook minder dan normaal.