Die zijn leuk.Je hebt toch ook naaktslakken met "printjes".
Daphne__
Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-16 04:44
Ik heb ze zelf niet, maar er zijn wel soorten met printjes. In Nederland al Limax Maximus, Deroceras Reticulatum etc. Maar buiten Nederland is ook veel moois te vinden, blauwe en groene naaktslakken bijvoorbeeld. Zit nu via mobiel op bokt dus kan even geen foto laten zien, maar ze zijn prachtig.
Vanavond betrapte ik Choco op het leggen van eieren!
Britta31
Pfoe, ik zou het niet weten wie dat zou kunnen zijn Ik weet dat er naast degene die hier reageren er nog wel wat meer zijn met slakken, maar of er meer zijn met naaktslakken dat weet ik niet.
Leuk artikel, ik zal het op FB al passeren Hier hebben de ukjes een proper bakje gehad, straks foto's dus!
Daphne__
Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-16 16:04
Grappig die reactie's op het artikel.. Slakken worden al jaren als huisdier gehouden en nu opeens zijn ze bang voor een plaag van reuzenslakken in nederland. Maargoed, afrikaanse slakken houden niet bepaald van het nederlandse weer, dus die kans is wel heel erg klein
Leuk Tessyke! Ben benieuwd hoe groot ze alweer zijn
Ik ben ondertussen bezig met informatie opzoeken over een bepaald soort slak... Het is een hele moeilijke soort om te houden en veel informatie is er niet te vinden over ze, maar heb er een goed gevoel over, dus er komen er deze maand 3 of 4 mijn kant op. Spannend En het is zo'n mooie soort, pfoe
Ze zijn er al langer bang voor, het gezeur begon al toen Californië (dacht ik) in het nieuws kwam ivm een reuzenslakkenplaag omdat er een paar pipo's zo leuk waren geweest hun slakken te dumpen en de dumpertjes zich vervolgens flink hadden voortgeplant. Ik meen dat ze complete akkers hebben kaalgevroten en door muren heen hebben gevroten.
Gerrit en Okki zijn weer wakker, van de 8 kleintjes zijn er 2 nog bij mij. De andere 6 zijn als reptielen voer weg gegaan en dat was toch beetje slikken..
We hebben de deksel van t aquarium gevonden dus de bak blijft nu veel vochtiger! 17 april naar de beurs als het goed is, kijken voor andere slakken!
Welke soort komt erbij dan Daphne? Nieuwsgierig!! Hihi
Daphne__
Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-16 01:48
Wat fijn dat ze weer wakker zijn!
De slakken die erbij komen zijn van de soort Amphidromus, Atricallosus. (Foto's zijn van http://www.Scales-Reptiles.com)
Ik hoop dat de groentjes nog oranje krijgen op hun lijf, maargoed ze zijn nog niet volwassen, dus het kan nog komen... De oogjes hebben iig kleur.
Ze blijven mooi. Gister op het nieuws dat een meisje in de buurt van Den Haag ook erge slakgek is. Die heeft ook zeldzame soorten en koopt soms slakken in overleg met een instantie. Weet niet meer welke dat was. Zij doet nu ook verkoop van slakken. Ik weet niet of je haar kent?
Als ik eenmaal weet waar ik kom rondhangen en hoe mijn leven eruit gaat zien kwa stabiliteit kan het best zijn dat er een paar komen. Ik vind ze zo leuk.
Kim bedoel je denk ik? Die heeft veel contact met de kweker in Almelo waar TS laatst slakken heeft gehaald.
tessyke
Geplaatst: 10-03-16 16:59
wauw mooi hoor!!! Karuna: ze zit op de FB groep; Kim Jonkmans
Hier mijn pareltjes, ze doen het zo goed en groeien als kool de foto's zijn wat minder dan gewoonlijk maar ik moet nog wennen aan mijn nieuw programma en het licht was niet super
Wij hebben sinds maandag een hele familie appelslakken. Het is de bedoeling om een aantal grote te houden om te kweken. Het nageslacht moet dienst doen als vissenvoer voor onze botia's. We hebben er dicht bij huis kunnen vinden, was 20€ kwijt voor 6 grote (huisje groter dan een muntstuk van 2€) en heel veel kleinere. De kleinste kunnen nu nog een paar maand door groeien. Voor de rest worden ze goed verzorgd met 2 keer in de week vers voedsel en dagelijks pleco tabs. (tja is een aquariumslak he)
Kim ken ik idd! Nouja kennen.. Via internet, niet in het echt
Wat hebben ze een mooi donker lijfje Tessyke! En zoveel gegroeid al!
Fijn dat je toch appels gevonden Keandra!
Panthera
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 11-03-16 18:36
Mooie kleur Daphne.
O ja verhip ik heb wel slakken al waar ik trots en blij van word. Poelslakken in de vijver. Deze komen bij Pluttersput vandaan. Die hebben we toen in een paar jampotjes vanaf vakantie meegenomen om hier los te laten. Deze doen het heel goed en hebben best wat jongen al grootgebracht. De grootste heeft nu een huisje van denk ik6 cm minstens.
Kan daar zomers zo van genieten. Ze bewegen vaak inderste boven tegen het wateroppervlak aan. Best knap eigenlijk, je ziet dan zo duidelijk hoe ze bewegen en waar hun mondje zit.