Ik heb sinds gister een vondeling hier zitten. Ze komt bij een dierenambu/huisdierenopvang vandaan, die hadden haar binnengekregen van iemand die haar in de tuin had gevonden. Ze hadden echter geen ervaring met witbuikegels en hadden een oproepje op FB geplaatst om te vragen wat voor egel het was, daar werd ik op gewezen door iemand die ik ken en ik heb contact met ze opgenomen. Na overleg besloten dat ze het diertje naar mij zouden brengen - ze konden haar tenslotte niet houden - en dat ik ermee naar mijn DA zou gaan, die heeft namelijk wel ervaring met deze soort. Ze dachten in de eerste instantie dat ze verlamd was oid omdat ze niet kan lopen dus ik was heel benieuwd wat ze zouden brengen...
Gisteravond is ze gebracht, verlamd leek ze me niet maar wel zwaar ondervoed en héél smerig. Geef haar nu Hill's a/d uit een spuitje en dat eet ze goed. Ben vandaag naar de DA geweest met haar en die vond haar er verder best oké uitzien op de zwakte en ondervoeding na; dat is wss ook de reden dat ze niet kan lopen. Ze zat onder de vlooien en mijten dus daar is ze voor behandeld en nu is het een kwestie van goed blijven voeden en hopen dat ze aansterkt. De ontlasting zag er vandaag al een stuk beter uit, dus ik heb hoop dat het goed met haar komt.
Het is wel echt een schatje, waarschijnlijk is ze gedumpt er is nog niemand geweest die zich gemeld heeft... Grote kans dat ze best een tijd buiten heeft gezeten.
Zo kwam ze gisteravond binnen;

Hier lijkt het nog wel wat door haar stekels, maar echt veel meer dan stekels is het ook niet...

Wat gegeten

En een filmpje van gisteravond. Wat eten en op het einde kun je zien dat ze niet kan staan/lopen.
Na ons DA bezoek ging ik haar wassen.... dit was nog voor ik begon met schrobben

Nog steeds niet 100% schoon, maar al een groot verschil

Filmpje vandaag, na haar bad en wat eten, ze viel bijna in slaap. Echt verbazingwekkend hoe lief en rustig ze is na alles!
Nu maar hopen dat ze goed aansterkt