Onze huisspin is weer terug.. hoe groot is die van jou?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Re: Onze huisspin is weer terug.. hoe groot is die van jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:32

Bij mij krijgen ze alleen zwemles als ze in de badkuip zitten. Anders zet ik ze braaf buiten.
Kruipen ze weer naar binnen dan zet ik ze gewoon weer buiten.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:34

Nemurin schreef:
Kruipen ze weer naar binnen dan zet ik ze gewoon weer buiten.
:))

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:39

Tja, ik ben niet zo van het insecten platstampen hoor. Het maakt rommel in je huis en aan je voet!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:27

Ennn Hubert en Herbert zijn onmisbaar in de vlieg-en mugbestrijding hier op de boerderie!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:30

Jade schreef:
papagroom schreef:
Hoeveel spinnen kruipen er gemiddeld door één woning?
In een normaal huis dat geregeld schoongemaakt wordt, kruipen er gemiddeld 1500 spinnen. Stofzuig je zelden, dan breidt hun aantal snel uit want elke spin legt per keer meer dan honderd eitjes. Bang moet je er niet voor zijn, want spinnen in huis steken of bijten niet

hm ik heb in een ver verleden op animal planet oid toch gehoord dat ze wel bijten, maar niet door je huid heen komen waardoor je er niks van voelt. Sinds die tijd kan ik de grotere spinnen toch wat minder waarderen en krijgen ze zwemles als ik ze vind...

die heb ik inderdaad ook gezien :D alleen is het niet altijd waar dat ze niet door je huid heen komen als je de echte grote hebt voel je toch echt wel wat :j maar verreweg van pijn en je houdt er ook niks aan over :) ik pak spinnen nog steeds beet met mn blota hand,, zolang je ze niet bedrijgend oppakt gebeurd er verder weinig :)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:45

Elke spin kan bijten en heeft gif :)*
Echter de meesten hebben zo weinig dat je er niks van zult merken. En zolang je ze niet al te erg treitert zullen ze ook zeker niet bijten.
Ik ben laatst door een lieveheersbeestje gebeten. Terwijl iedereen die zo schattig vind -O-

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:14

Heb jij het lieveheersbeestje gepest dan? :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:21

lieveheerstbeestjes ben ik vroeger wel door gebeten,, en niemand geloofte me dat ze dat deden :P
sommige hebben een nogal kort londje en dan ist hap :P

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:23

Stouteheersbeestje!
Ik ben ook is gebeten door een lieveheersbeestje hoor ;-)!

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:29

IMJ schreef:
Heb jij het lieveheersbeestje gepest dan? :)

Nee, tenminste ik had hem op mijn vinger.... Opeens deed-ie hap! Ik was behoorlijk verbaast eigenlijk. Misschien smaakte mijn vinger naar luis? :9

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:49

Ik ben wel eens gestoken door een hommel, en mij wordt al mijn hele leven verteld dat hommels niet steken.
En ik had 'm niet eens gepest...

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:09

Nemurin schreef:
Ik ben wel eens gestoken door een hommel, en mij wordt al mijn hele leven verteld dat hommels niet steken.
En ik had 'm niet eens gepest...

Ik ook.. alleen ik drukte hem per ongeluk plat met mijn hand.. was 5 ofzo en had hem niet gezien.. :(:)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:11

Wij hebben hier ook regelmatig van die joekels. Brrrrrr... Kleine spinnen vind ik niet erg maar die grote zijn mij iets té.
Aan mijn vriend heb ik ook niks. Zat een keer een megaspin aan het plafond. Kzeg: 'schaaaaaaat, kan jij Bas even weghalen, Loopt ie de deur uit en komt even later terug met zijn moeder (woont hiernaast) die vervolgens Bas gevangen heeft'

Held.... :\

Ze heten hier overigens Bas en Charlotte (voor de oplettende kijker, van het liedje van Dorus, 2 motten in mijn oude jas ;) :=)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:17

Leuk topic :\ ik verander in een spastische neuroot zodra ik een spin spot!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:21

Ik geef ze ook altijd een naam :D Dat helpt met relativeren.
Gister op stal zat zo'n grote.... als ik hem had gezien voor ik ging plassen, dan had ik niet meer gehoeven.
Thuis ben ik niet zo loyaal naar ze toe zolang ze niet mee betalen in de hypotheek.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:42

Zo dacht ik ook ooit eens heel stoer om een spin te vangen, en hoppa met bakje richting het plafond.

Valt die spin in dat bakje ik werd daar zo para van dat ik het bakje liet kantelen... spin op mijn pols...

Nou ik heb staan gillen en springen..
Toen heeft mijn vriend me verlost..

Zo ook mijn vriend met zijn acties..
Zat een spin op de slaapkamer muur, meneer zou hem wel doodmeppen alleen had ie wel al een redelijk sapje op... dus die beste vent haalt uit maar slaat echt finaal mis...

Nou zoek dan maar is een huge spin in donker vloerbedekking...
Gelukkig heeft ie net zolang gezocht totdat hij hem gevonden had...

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:59

Schrok me een ongeluk van de foto in de openingspost en de Camel Spider deed me helemaal walgen! Ik kreeg een aantal weken geleden trouwens de schrik van mijn leven toen ik mij na het douchen af wilde drogen en er een dikke huisspin op mijn been zat! Vervolgens een aantal dagen later een enorme huisspin op de vloer voor mijn bed gevonden. Volgens mij had die wel ongeveer de afmetingen van de spin in de openingspost, want hij paste maar nauwelijks in het glas waar ik hem mee probeerde te vangen, zo groot. Hopelijk vertoont ie zich niet weer, want ik slaap toch niet prettig met het idee dat er zo'n dikke spin in mijn slaapkamer zit.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:05

Onze huisspin die ik toen heel stoer gevangen had, paste ook niet geheel onder het glas, arme beest zat met zijn pootjes vast onder de rand van het glas :+ Ik heb er gelukkig nog geen (bewust meegemaakt) op me gehad.. Wat er in m'n slaap gebeurd wil ik niet over nadenken :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:28

Ik lag een keer s'avonds in bed te lezen tot ik opeens getippel hoor over de dekens := Toch even kijken en ja hoor: aan het voeteneind zat zo'n enorme renspin. Pfff, ik ben nog nooit zo snel uit bed gesprongen. Het was daarna nog lang zoeken voor ik hem gevonden had trouwens, want ik had hem gelanceerd nadat ik de dekens van me af had gegooid :=

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:43

Oh - my - god, dat is echt mijn nachtmerrie hoor Cayenne :o .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:52

Cayenne schreef:
Ik lag een keer s'avonds in bed te lezen tot ik opeens getippel hoor over de dekens := Toch even kijken en ja hoor: aan het voeteneind zat zo'n enorme renspin. Pfff, ik ben nog nooit zo snel uit bed gesprongen. Het was daarna nog lang zoeken voor ik hem gevonden had trouwens, want ik had hem gelanceerd nadat ik de dekens van me af had gegooid :=

_O- _O- :')

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:47

Op vakantie ben ik ooit wakker geworden met zo'n grote huisspin vlak naast me op de muur. Ook al was het 6 uur 's ochtends, meteen naar de kamer van mijn ouders gerend. Mijn vader dacht dat ik me aanstelde, m'n moeder was zo lief om mee te gaan en durfde hem (nouja, waarschijnlijk haar) ook bijna niet dood te maken. Toen we het lijk aan mijn vader lieten zien, vond hij het nog steeds meevallen. :+

Valt me trouwens op dat nog niemand zijn spin Sebastiaan genoemd heeft. :D Zo noem ik elke wat lievere, kleinere spin die gerust mag blijven. Zolang ze maar lekker rustig in hun web blijven zitten, ben ik heel blij met ze. Ook in het bos haal ik ze rustig van me af, zolang het maar niet van die grote huisspinnen zijn.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:17

Ooooh Stumper dat doet me denken aan toen ik klein was!

Ken je van die vierkante witte briefjes, die je dan in zo'n houder stopt en dan heb je altijd briefjes bij de hand? Nou zo'n briefje hing dus op mijn prikbord aan de andere kant van mijn kamer. En ik werd ergens om 3 uur 's nachts ofzo zomaar wakker.
En ik keek toevallig die kant op, en daar zat een spin die meer dan de helft van dat blaadje in beslag nam.

Ik dacht nog: "Huh maar ik teken nooit spinnen...?" En toen bewoog hij een poot.

PAPAAAAAAAA!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:21

Ach gut, da's gewoon een trauma, ieks :))

Ik heb laatst een vermmoord hier, nou zijn hele familie neemt wraak door mijn voordeur te bezetten :( Heb ze van een afstandje geteld, er zitten er 11 variërend van een stevige huisspin tot een kruisspin ter grootte van zo'n megaknikker :oo (het LIJF alleen al welteverstaan!) Hele deuringang is een groot web....ik ga morgen als het licht is door de achterdeur naar buiten, haal een bezem en jaag ze allemaal weg, want nu durf ik echt mijn voordeur niet meer in of uit! :o
Laatst bijgewerkt door Vientje op 20-09-11 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:22

Nou Vientje ik ben van mezelf niet bang van spinnen, ik vond alleen die eng, dus ik heb er geen trauma's aan over gehouden. :)