En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 22:56

Solleke_Noah schreef:
'Helaas' is ze daarnet denk ik vertrokken met de baby's. Net zoals in het verhaal van Lys_PPA. Ze is de hele paardenwei door gelopen en dan in de wei van de buren verdwenen. Ik denk onderweg naar waar ze altijd met Flaps en Nutsy ging overnachten. Stiekem ben ik er wel een beetje emotioneel van. Misschien komen ze nog eens langs in de toekomst, of wie weet voor haar volgende nest :j

Wel mooi dat je dat iig mee hebt gemaakt, die schattige kuikentjes aan het zwemmen.

Als ze 'onze' eend na doet dan is ze volgend jaar gewoon weer terug. Ik weet bijna zeker dat het dezelfde eend was in ons geval. We wonen namelijk in de bebouwde kom, best ver van beekjes etc. Die boom moet je maar net weten te staan :+ of is dit geen eendenlogica? :P

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 23:12

En ach, wellicht komt ze, net als onze madame, regelmatig met de pullekes wat eten bietsen

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-25 09:48

Rocamor schreef:
En ach, wellicht komt ze, net als onze madame, regelmatig met de pullekes wat eten bietsen

[ Afbeelding ]

Ahww hoe lief is dat <3

Ik heb toch even op google maps gekeken waar ze naartoe kan zijn. Achter de wei van de buren is een grote vijver, grote kans dat ze daar nu zit! Is ook wel veiliger met baby's op een grote vijver. Ik ben er even naartoe gefietst na het afzetten van mijn zoontje (jaja mijn hormonen doen nog gekke dingen :') ) maar ik kon de vijver niet zien met de huizen ervoor. En om nu te gaan aanbellen om naar een eend te vragen is ook een beetje gek _O-

We gaan er dus maar vanuit dat ze daar veilig zit met de kuikentjes.

pmarena

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:04

Heb je de mannen nog gezien...? Of is iedereen nu vertrokken :=

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:28

Wie weet is er in die vijver ook wel een klein, veilig eilandje wat je op google maps niet kunt zien. Ze zal er vast een fijne plek weten.

Misschien even een tochtje er overheen met een drone, als jullie die hebben?

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:56

Jaja, gewoon doen, de buren vinden het vast niet erg als je even spiekt in hun achtertuin met een drone :') .

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:59

Die vijver is niet van de buren toch?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-25 11:01

Haha ik waardeer het enthousiasme maar dat gaan we maar niet doen :D

De mannen hebben zich niet meer laten zien sinds Trigger was beginnen broeden. Mannen >;)