Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 01:05

Volgend nest kittens gaan inderdaad gesteriliseerd weg, maar dat zal niet voor de 14/15 weken zijn dat die weg gaan. En dus rond de 12/13 weken steriliseren mits minimaal 1 kg. Nu was Amelia met 12 weken ruim de 1,5 kg gepasseerd.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 10:54

Mijn dierenarts castreert geen kittens.
Ik heb het gevraagd.
In Belgie moeten kittens wel gecatreerd verkocht worden dacht ik.

Tancreda wat een knuffelkont.
Je oude kat zal enorm gemist worden.

Ik roep weleens Doortje tegen de poezen.
Doortje staat in een urn, die roept niks meer terug.

Brengt mij gelijk op dierennamen.
Gebruiken jullie een naam van een overleden/verkocht huisdier voor nieuwe huisdieren?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:10

Mijn dierenarts doet het wel. Ik heb tot nu toe in overleg met nieuwe eigenaren de katers allemaal gecastreerd verkocht. Alleen de poezen niet.

Ik kan geen namen dubbel gebruiken. Kan maar 1 naam op stamboompapier laten zetten en die mag in combi met mijn cattery naam niet dubbel gebruikt worden als ik het goed heb. Ik kan er wel een dubbele naam van maken.
Ik gebruik geen namen van overleden dieren tot nu toe.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:26

Ik ben blij met mn kater, maar mocht ik een poes ooit krijgen, zal ik proberen de 6 maanden aan te houden. Al hoop ik dan toch echt dat ze dan al niet krols is geweest.

Cash is met 5 maanden gecastreerd. De prul. Hij begon ineens zo te gillen, krijsen en rennen en wist echt niet wat tie met zichzelf aan moest. Begon ook naar ons vals te doen. Die rare hormonen. Gelukkig was de dierenarts t met me eens dat t gewoon zielig was zo voor mn en daarom is toen op 5 maanden gecastreerd ipv op 6 maanden waar ik m graag op wilde castreren.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:39

Ik laat ook weer even van me horen. Half februari hebben wij een angstig poesje uit het asiel gehaald. Al snel ontdooide ze, wilde ze knuffelen en spelen. We hebben de deur naar de tuin al eerder even open gehad, maar ze had weinig interesse. Gisteren is ze wel naar buiten gegaan en was ze al snel het dak op. Nu is ze kwijt... Rond 11 uur speelde dat. In de avond hebben we haar geroepen en kwam ze, vanaf een ander dakje, even kijken. Maar naar ons toe komen wilde /durfde ze niet en ze was daarna ook weer weg. Wij waren al lang blij dat ze zich even liet zien. Kattenbak staat buiten en overdag ook voer en water. Als bezorgde kattenmoeder hoop ik dat ze zich redt en wel weer laat zien. Als jullie nog tips hebben om haar weer richting ons te lokken... Of moeten we haar een beetje laten? Ze komt van de straat, maar kan zich goed verstoppen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:59

Ik wilde origineel ook ze in december laten steriliseren. Ze waren toen 6 en 7 maanden. Maar het kwam niet uit met geld :D

Hoewel ik de dames kan betalen hebben we het evengoed niet breed, dus qls we dit soort dingen kunnen uittellen, doen we dat liever. En het feit dat ze toen ook nog niet krols waren geweest was ook een factor. Het is gewoon echt een zekerheids dingetje met mij. Meer niet :=

Ik heb vandaag iets vrij triests moeten doen. Toen ik vanmorgen naar dagbesteding reed, zag ik een kat op een oprit liggen. Ik ging er al meteen vanuit dat het was overleden. Toen ik terug kwam van dagbesteding lag hij er inderdaad nog. Dus ik heb hem even met alle respect in het gras gelegd zodat hij niemand in de weg ligt, en hopelijk nog opgemerkt kan worden door de baasjes. Ik heb het wel even met mijn rijhandschoenen gedaan die zometeen direct de was in gaan, want je kon wel al zien en een beetje beginnen te zien ruiken dat zijn lichaam af aan her breken is. Maar het kan geen dagen geleden zijn geweest. Je zag het alleen bij zijn ogen. Hij was verder nog helemaal intact, hartstikke stijf dat wel en ook nog ietsje aan de warme kant. Ik vond het zo sneu om hem daar maar midden in het ding zo te zien liggen. Hij heeft nu in ieder geval een betere rustplek :)

Ja ik ben zo iemand die dat gewoon doet. Ik weet het :+

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:10

Ik zou dat ook doen hoor! Je kan daar ook de dieren ambulance voor bellen, dan halen ze hem op en kunnen ze wellicht een eigenaar vinden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:13

Idd ook de dierenambulance even bellen waar hij ligt. Die halen hem op, kijken of hij een chip heeft en plaatsen hem vaak ook op amivedi als gevonden. Zo kan een eigenaar worden getraceerd misschien. Mogelijk rijdt een eigenaar nooit die ene bepaalde weg, waardoor ze hem nooit zullen opmerken. Of is de kat erg ver uit z'n buurt...

Wel zo naar om te zien... Goed dat je hem aan d ekant hebt gelegd!

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:19

ahh mijn vader heeft ooit ook eens zo'n kat gevonden. Plat lijfje, maar hij ademde nog. Mn vader is echt een mega dierenvriend ook, en heeft m uit zn leiden verlost...
T was echt mega triest, maar die had t nooit meer overleefd en m laten liggen om nog een keer platgereden te worden kon tie ook niet aan.
Ik heb helaas ooit een kind aangereden. Althans, die knalde op mij, en ik vond dat serieus minder erg dan wanneer ik een aangereden dier zie.
Mindf#ck idd, maar zo denk ik erover. #unpopulairopinions

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:31

luuntje schreef:
Mijn dierenarts castreert geen kittens.
Ik heb het gevraagd.
In Belgie moeten kittens wel gecatreerd verkocht worden dacht ik.

Tancreda wat een knuffelkont.
Je oude kat zal enorm gemist worden.

Ik roep weleens Doortje tegen de poezen.
Doortje staat in een urn, die roept niks meer terug.

Brengt mij gelijk op dierennamen.
Gebruiken jullie een naam van een overleden/verkocht huisdier voor nieuwe huisdieren?

In België is het inderdaad verplicht, maar niet alle dierenartsen doen dat. Ben er zelf ook geen voorstander van, zoals vele fokkers. De meeste geven dus kittens ongesteriliseerd mee, maar met een contract dat je de kitten laat steriliseren/castreren op 6 maanden. Zo hebben wij onze kittens ook meegekregen. Mijn nicht ook, die kreeg zelfs pas de stamboom als de kitten gecastreerd was.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:33

Sting wat naar dat de kat niet terug wil komen.
Zou een vangkooi kunnen werken?
Ik zou er veel stress van hebben. Sterkte.

Aangereden dieren mag je de dierenambulance voor bellen.
Die kunnen dan controleren of er een chip in zit en of die chip geregistreerd is.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:50

Ik heb net de dierenambulance even gebeld. Maar de gemeente zou daar voor ingeschakeld moeten worden. Ik vind het sowieso heel akelig om te bellen, dus nu ook nog de gemeente te bellen is nog enger :=

Vind her al knap dat ik het toch even heb geprobeerd. Ik zit nog even na te rillen nu :brr:

Btw. Wat betekend het als een krolse kat haar kont likt en erbij loopt te grommen? Is dat een vorm van zelfbevrediging ofzo? Sinds deze week doef ze dat vaker :')

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:22

@glovelove; misschien kan je het ook via internet doorgeven? Facebook of eigen site, soms kan je daar ook melding doen. Komt denk ik omdat hij langs een grote weg ligt, daar mag een dierenambulance niet zomaar stoppen. Ik heb ook eens gebeld voor 1 die midden op de weg lag, daar gingen ze ook hulp bij inroepen om de weg af te zetten.

Ik wil nog geen vangkooi, ze is ook zonder vangkooi meegenomen en we hebben haar gisterenavond nog gezien. Maar vind het wel spannend ja!

Wat mij betreft zouden de regels wat betreft sterilisatie wel strenger mogen. Ik werk in de zorg en veel bewoners hebben katten én bewindvoering… die hebben niet altijd zin om een sterilisatie te vergoeden. Terwijl wij het vanuit de organisatie verplichten, ook bij binnenkatten.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:51

Sting schreef:
@glovelove; misschien kan je het ook via internet doorgeven? Facebook of eigen site, soms kan je daar ook melding doen. Komt denk ik omdat hij langs een grote weg ligt, daar mag een dierenambulance niet zomaar stoppen. Ik heb ook eens gebeld voor 1 die midden op de weg lag, daar gingen ze ook hulp bij inroepen om de weg af te zetten.

Ik wil nog geen vangkooi, ze is ook zonder vangkooi meegenomen en we hebben haar gisterenavond nog gezien. Maar vind het wel spannend ja!

Wat mij betreft zouden de regels wat betreft sterilisatie wel strenger mogen. Ik werk in de zorg en veel bewoners hebben katten én bewindvoering… die hebben niet altijd zin om een sterilisatie te vergoeden. Terwijl wij het vanuit de organisatie verplichten, ook bij binnenkatten.

Zou kunnen. Moet ik even kijken hoe ik dat het beste kan doen. Ik vind het ook vrij knap dat ik de enige ben die er wat naar heeft gedaan. Hoewel hij achteraf ligt, komen er toch vrij veel auto's langs die weg. In de 5 minuten dat ik bezig was met het beestje kwamen er al 2 auto's langs. Das voor een weg achteraf best druk. Ik kan ook bijna nooit die hele weg door rijden zonder op zijn minst een, meestal meerdere auto's tegen te komen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:52

Steeds meer fokkers. Thans fokkers die ik ken zijn er steeds meer die juist wel vroegcastraties doen. Ik vind het wel prettig. Ze herstellen met hun broers en zussen en zijn er zo weer boven op. Maar ik denk dat we het hier nooit over eens worden.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 17:09

xoranlover schreef:
Steeds meer fokkers. Thans fokkers die ik ken zijn er steeds meer die juist wel vroegcastraties doen. Ik vind het wel prettig. Ze herstellen met hun broers en zussen en zijn er zo weer boven op. Maar ik denk dat we het hier nooit over eens worden.

Nee te veel meningen. Dat denk ik ook. Ik denk wel dat, wanneer je kat gefixt, wordt effect kan hebben op de ontwikkeling kan hebben van het beestje, maar dat hoeft niet slecht te zijn. Dat is naar iedereens voorkeur.

Ik zag ook al iemand zich afvragen waarom ik Blacky hier doorheen wil laten gaan als het ook voorkomen kan worden. Tja, klinkt even cru wat ik nu zeg. Maar als Blacky in het wild was geboren en had geleefd was ze ook gewoon krols geworden. Het is eenmaal de natuur van het beestje. En jazeker kunnen we zeggen dat we ze laten fixen voordat ze de kans krijgen om krols te worden om maar hun frustratie te voorkomen. Maar de beestjes zijn er ook op gebouwd om door zoiets heen te gaan. Wij vrouwen moeten ook elke maand ongesteld worden en een hoop buikkrampen voelen en een tig aan andere symptomen en frustraties. Niet te vergeten dat we net voor die tijd net zo gefrustreerd kunenn worden als een krolse poes om dezelfde redenen :')
En ook de meeste vrouwen kiezen ervoor om er doorheen te gaan om een paar keer kindjes te krijgen. En zelfs nadat ze kindjes hebben gekregen zijn er nog steeds een hele hoop die kiezen om nog steeds ongesteld te worden. Borstkanker komt bij mensen ook ner zo goed voor als mama tumoren bij dieren.

Dan zou ik me afvragen waarom we allemaal kiezen om door die drama heen te gaan als we her stelletje er bij ons ook mooi uit kunnen laten halen.

En hoezeer we in deze situatie ook voor onszelf kiezen en niet voor een ander, gok ik dat dezelfde hormonen in dieren op vergelijkbare manieren werken in dieren. Als ze zelf de keuze hadden kunnen maken waren er vast een tig tal dieren geweest die niet gefixt zouden willen worden. Het hoort eenmaal bij de natuur. Maar omdat hun die keuze nier aan ons kunnen communiceren maken wij de keuze voor hun, voornamelijk omdat her veel makkelijker is voor de mens. En dar her makkelijker is voor het dier staat bij de meeste mensen op de tweede plek. Zo zit de mens eenmaal in elkaar :')

Nou is bokt wel wat diervriendelijker dan dat hoor. Daar ben ik me van bewust. Maar de meeste mensen zijn dat dus niet zozeer als veel bokkers dat zijn.

Ik denk dat, als her erop neerkomt, het voor iedereen een voorkeurs dingetje is als je zelf de vrijheid hebt om te kiezen. En ik denk ook niet dat er perse foute keuzes zijn, behalve als er slechte bedoelingem achter zitten. Maar dat zie ik hier niet zo snel gebeuren :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:10

Suus, onze kat, is weer terecht +:)+. Na mijn rondje hardlopen ging ik nog even in onze overkapping uithijgen en kwam er een heel voorzichtig miauwtje. Na even bedenken of ze het een goed idee vond, kwam ze mee naar binnen <3.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:01

Sting schreef:
Suus, onze kat, is weer terecht +:)+. Na mijn rondje hardlopen ging ik nog even in onze overkapping uithijgen en kwam er een heel voorzichtig miauwtje. Na even bedenken of ze het een goed idee vond, kwam ze mee naar binnen <3.

*\o/* *\o/*

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:08

Volgens mij begint Blacky eindelijk weer een beetje haar oude zelf te worden. We zitten nu op dag 12

Edir: groot voordeel aan katten: ze eten spinnen _O-

Zat een langpootspinnetje aan de muur bij de trap waar ik super bang voor ben. Nina had hem ook opgemerkt en heeft hem voor me gevangen en is hem nu aan het oppeuzelen. Voor deze situaties zijn katten echt geweldig. Ik durfde niet naar ander :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:55

Wat fijn dat de kat weer thuis is.
Scheelt weer stress.

Ik vind spinnen geen pobleem. Muggen wel.
Dus blij alsde dames of hond die vangen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 15:07

Mijn da is ook schappelijk. Sterilisatie poes €95 en kater €58 incl stronghold.
Toevallig gisteren gesproken over vroegcastratie. Doet zij wel dus dat is fijn om achter de hand te hebben met kittens

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 15:50

Heerlijk, die Katten die voor hun baasjes de spinnen opeten!

Ik was een beetje aan het kijken naar vlooienspul en ontworming: wat gebruiken jullie? En wanneer? Gaat om een kat die ook buiten komt (en dus weer terug komt, hopelijk, haha). Vanuit het asiel gaven wij milbemax en advantage, maar er was toen ook al wat resistentie :?

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:25

Sting schreef:
Heerlijk, die Katten die voor hun baasjes de spinnen opeten!

Ik was een beetje aan het kijken naar vlooienspul en ontworming: wat gebruiken jullie? En wanneer? Gaat om een kat die ook buiten komt (en dus weer terug komt, hopelijk, haha). Vanuit het asiel gaven wij milbemax en advantage, maar er was toen ook al wat resistentie :?

Ontwormen doen wij met Milbactor, ontplooien met Vectra felis in de winter, wanneer de katten niet buiten komen. Vectra felis is alleen tegen vlooien en niet tegen teken. nu de katten weer in de tuin komen, wil ik ook weer preventief tegen teken druppelen maar heb het beste middel ook nog niet ontdekt? Dus lees even mee met de tips!

Edit: nu heb ik met de langharige katten wel het idee dat de teken nauwelijks door de vacht heen komen, gelukkig.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:52

Ik ontworm met Milbemax pillen, heb na morgen de 1x per maand periode erop zitten, en dan doe ik eens in de zes maanden. Ze blijven binnen, dus het risico op een wormenbesmetting is natuurlijk een stuk kleiner dan bij buitenkatten.
Ontvlooien heb ik een keer gedaan toen ik ze net had, moet even kijken wanneer dat weer moet.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:54

Die van mij zijn de eerste periode ontwormd met Milbemax ook. Ontvlooien heb ik nog nooit gedaan :D Maar mijn katten komen niet buiten. Ik kam ze wel elke week even met een vlooienkammetje maar tot nu toe niks.