Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
luuntje schreef:Mijn dierenarts castreert geen kittens.
Ik heb het gevraagd.
In Belgie moeten kittens wel gecatreerd verkocht worden dacht ik.
Tancreda wat een knuffelkont.
Je oude kat zal enorm gemist worden.
Ik roep weleens Doortje tegen de poezen.
Doortje staat in een urn, die roept niks meer terug.
Brengt mij gelijk op dierennamen.
Gebruiken jullie een naam van een overleden/verkocht huisdier voor nieuwe huisdieren?
Sting schreef:@glovelove; misschien kan je het ook via internet doorgeven? Facebook of eigen site, soms kan je daar ook melding doen. Komt denk ik omdat hij langs een grote weg ligt, daar mag een dierenambulance niet zomaar stoppen. Ik heb ook eens gebeld voor 1 die midden op de weg lag, daar gingen ze ook hulp bij inroepen om de weg af te zetten.
Ik wil nog geen vangkooi, ze is ook zonder vangkooi meegenomen en we hebben haar gisterenavond nog gezien. Maar vind het wel spannend ja!
Wat mij betreft zouden de regels wat betreft sterilisatie wel strenger mogen. Ik werk in de zorg en veel bewoners hebben katten én bewindvoering… die hebben niet altijd zin om een sterilisatie te vergoeden. Terwijl wij het vanuit de organisatie verplichten, ook bij binnenkatten.
xoranlover schreef:Steeds meer fokkers. Thans fokkers die ik ken zijn er steeds meer die juist wel vroegcastraties doen. Ik vind het wel prettig. Ze herstellen met hun broers en zussen en zijn er zo weer boven op. Maar ik denk dat we het hier nooit over eens worden.
Sting schreef:Heerlijk, die Katten die voor hun baasjes de spinnen opeten!
Ik was een beetje aan het kijken naar vlooienspul en ontworming: wat gebruiken jullie? En wanneer? Gaat om een kat die ook buiten komt (en dus weer terug komt, hopelijk, haha). Vanuit het asiel gaven wij milbemax en advantage, maar er was toen ook al wat resistentie