Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rambogirl schreef:Waar is het precies beter voor om eerst een keer krols te laten worden tegenover zodra mogelijk steriliseren?
Die snap ik nooit. Iedereen zegt dat is beter, maar waarom is het beter?
xoranlover schreef:@loveglove dat is wel heel vervelend. In mei de afspraak dan hoop ik voor je dat je geen poes hebt die elke 2 weken krols wordt
Rambogirl schreef:Waar is het precies beter voor om eerst een keer krols te laten worden tegenover zodra mogelijk steriliseren?
Annemiek73 schreef:Ik had altijd geleerd dat het beter is om ze te laten helpen voor de eerste krolsheid. Dit omdat dat de kans op mama tumoren verkleind. Na de eerste krolsheid is dat verschil niet zo groot meer
luuntje schreef:Glove kan ze aan de pil tot ze geopereerd gaat worden?
Emj_23 schreef:Wat waren andere mensen trouwens kwijt aan de castratie? Bij mijn dierenarts heb ik €127,50 afgerekend voor de castratie van mijn poes. Incl. Pijnstilling die ik meekreeg en de wondcontrole. Zelfs de extra medicatie en controles die daar achteraan kwamen door een complicatie zaten bij de prijs in. Ik vond dat verassend goedkoop, maar wat waren jullie kwijt voor de castratie van jullie kater of poes?
Smee__ schreef:Ja een kater castreren is niet zo'n spannende ingreep inderdaad. Heb het al eens gedaan bij een biggetje dat we daarna gingen ontleden, is echt zo gepieptEen poes castreren is gewoon een open buikoperatie dus niet gek dat dat duurder is.
Bij mijn DA is een kater castreren 40 en een poes 120. En dan heb ik echt wel een van de goedkopere dierenartsen hier in de stad
luuntje schreef:Laatste poes is 10 jaar geleden gecastreerd en gelijk is er een chip ingegaan.
Maar geen idee wat dat gekost heeft.
Zie online op een site van een dierenarts staan:
Castratie kater €85
Sterilisatie poes €165