De laatste drie dagen gedroegen de eendjes zich raar. Flaps en Nutsy (de twee wildkleur) bleven vaak weg en kwamen enkel 's avonds een hapje eten. Trigger (de witte) daarentegen kwam juist erg vroeg, vaak al rond 5u-5u30 (dat weet ik omdat ik dan meestal al op ben met een zeer wakkere baby

Gisteren vond ik een kapot eendenei op ons gras. Raar, want de eitjes van onze loopeendjes daar kan geen roofdier of kraai bij, die zitten achter heel stevig gaas. En dit ei leek bevrucht te zijn. Ik dacht er toen nog niks van, vast een eendennest in de buurt waar de kraai passeerde en die had het ei dan bij ons laten vallen..
Deze ochtend ging ik wat op onze mesthoop gooien en..... Trigger is dus blijkbaar toch een dame

Helaas dus al wel één geroofd ei, misschien zelfs twee.. Zou ik het nest op één of andere manier kunnen beschermen? Ik heb nu het eten en drinken op een metertje van haar afgezet, zodat ze het nest niet lang in de steek hoeft te laten. Langs de andere kant ben ik bang dat ik zo misschien ratten naar haar nest aantrek? Geniale ideeën welkom, want ik zou het sneu voor haar vinden als haar hele nest geroofd wordt