Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Freekieee

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 19:51

Op Facebook zit een groep, natuurlijke katten.

Die hebben een hele lijst met goed voer :)

Die vond ik wel erg fijn

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 19:53

Ja ik zit ook bij die groep idd!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 19:53

LoveGlove schreef:
marley93 schreef:
Gaaf gedaan, Love! :j En leuk dat ze het gelijk gebruiken ook. Hier had ik ook een kartonnen krabding zodat ze niet alleen aan de muur een krabpaal hadden maar ook beneden, maar de voorkeur ging toch uit naar de bank. En momenteel mijn yogamat. Nou ja, goed excuus om binnenkort een nieuwe aan te schaffen. :D

Ik had bij Zooplus eindelijk matatabisticks besteld. Vooral omdat George de neiging heeft om op zijn speeltjes te knauwen. Dus ik dacht, misschien dat hij zo'n stokje lekker vindt.
Nou.
Mijn god.
Ik zette de gesloten doos op tafel, draaide me om om de gangdeur dicht te doen en toen ik me een seconde later terug omkeerde, zat hij de doos praktisch al uit te pakken. Ik heb hem toch maar even geholpen met een schaar, want plakband, en het moment dat de eerste flap open ging, dook hij er al in. Toen zijn hoofd weer uit de doos popte, stonden zijn ogen op standje zwart gat.
En dan zaten de stokjes nog in de verpakking. :')

Krassen ze liever horizontaal of verticaal? Die van mij waren ook op de bank aan het krassen. Op die plek staat de krabber nu. Zo kunnen ze evengoed hun geur dichtbij de bank delen met ons, omdat we veel op de bank zitten. Ons die de bank veel gebruiken geefr onze geur aan de bank af. Dus de katten willen hun geur ook aan de bank kwijt om het samen te delen zet maar. Krassen dus :')
Zo'n krabding er in de plaats van tegenaan zetten laat ze toe om het ook te doen :j

Ik heb het idee dat ze niet echt een voorkeur hebben eigenlijk. Ze krabben op de deurmatten en mijn yogamat, en aan de bank en krabpaal. Moet zeggen dat de bank me niet heel erg boeit; je ziet het bijna niet.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 20:06

Ohhh dan :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:40

Freekieee schreef:

Die vond ik wel erg fijn

Ik was lid van die groep maar ben eruit gegaan :=

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 07:36

Nou jeetje zeg. Ik ben blij als die twee gefixt zijn. Lijkt me echt niet fijn om zo gefrustreerd te zijn met jezelf en niks te kunnen.

Gelukkig is Blacky tot nu toe vrijwel stil geweest snachts. Maar jeetje, ooverag is het echt feest. Ze mauwt erop los en zit de helff van de tijd klaar om dingen tr doen zeg maar :')

Ben blij als ze straks weer rustig is :j

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:13

xoranlover schreef:
Freekieee schreef:

Die vond ik wel erg fijn

Ik was lid van die groep maar ben eruit gegaan :=

Haha ik kan begrijpen waarom.

Maar de lijst welke brokken wel goed zijn enzo vind ik wel fijn

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:25

Krolse kat is slecht voor je zenuwen.
Ik hoop dat ik Beifong voor de eerste krolsheid op de pil mag zetten.
Even vragen aan de dierenarts.

Mijn man had gisteren weer iets.
Hij laat altijd de deksel van onze grote prullebak openstaan.
Hij was boven, komt weer in de keuken en ziet Azula tegen de vuilnisbak opstaan.
Vervolgens kwam ereen raar geluid uit de vuilnisbak.
Beifong was erin gesprongen.
Man heeft haar eruit gevist en doet dedeksel nu dicht.

Azula heeft het druk met haar zusje verzorgen.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:23

Ik ben heel blij dat Fred geholpen is voor d'r eerste krolsheid. Al is haar broertje alsnog een enorme kwebbelkont, dus rust is er sowieso niet bij :))

Hahaha, ah, die arme Beifong! Goed dat Azula een beetje op haar past. Ze is duidelijk een betere zus dan haar naamgenoot van Avatar :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:24

Ik zou dat niet doen een poes voor de krolsheid op de pil zetten.
A je weet niet wanneer ze krols worden.
B je jaagt zoveel hormonen door dat lijfje.

En als je ze laat dekken zul je de na de pil ook een krolsheid overheen moeten laten gaan voor je ze naar de kater brengt. Dus dan heb je het ook.
En niet elke kat is hetzelfde met krolsheid. Nishi is vervelend en gaat gillen. Lanah is goed de te hebben die vind vooral alles heel lief.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:28

xoranlover schreef:
Ik zou dat niet doen een poes voor de krolsheid op de pil zetten.
A je weet niet wanneer ze krols worden.
B je jaagt zoveel hormonen door dat lijfje.

En als je ze laat dekken zul je de na de pil ook een krolsheid overheen moeten laten gaan voor je ze naar de kater brengt. Dus dan heb je het ook.
En niet elke kat is hetzelfde met krolsheid. Nishi is vervelend en gaat gillen. Lanah is goed de te hebben die vind vooral alles heel lief.

Daarom wilde ik ze ook allebei krols hebben gehad voor een operatie. Ik weet dat het geen kwaad kan voor krols zijn, maar zo weet ik wel dat hun hormonen goed zijn ontwikkelt.

Ondertussen lijkt het hier alsof ik mijn eigen alarmcentrale heb die de hele dag op oefenstand staat. Jeezus wat kan ze zingen. Dat wist ik niet :')
Ik kan haar ook niet normaal knuffelen. Daar wordt ze meteen gek van :(

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 19:17

Dan wordt het afwachten en hopen dat Beifong zich gedraagt als ze krols is.
Azula laten we nadat we stoppen met de pil krols worden en dan 2e krolsheid dekken.
Tenminse als alle testen goed zijn.
Anders gaat ze onder het mes.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 19:19

@LoveGlove wat een gave grabwal/muur heb je gemaakt zeg! Ze maken er vast goed gebruik van :D

Hebben jullie buren er geen last van dat de katten de hele dag aan het miauwen zijn?

Afgelopen woensdag op donderdag heeft Eevee bij mij geslapen. Ik wilde even kijken of ze weer zo erg zou gaan mauwen. Gelukkig heeft ze dat totaal niet gedaan.

Als ik de slaapkamer inkom schiet ze nog wel achter het bed. Als ik op het bed ga liggen en ze ziet me, blaast ze eerst nog. Als ik mijn hand dan naar beneden doe, komt ze na een paar seconden toch nieuwsgierig op mijn hand af. Ik kan haar dan aaien en ze gaat heerlijk lopen spinnen. We zijn nu zo ver dat ze al op bed springt en dat ze er dan soms ook bij komt liggen. Heel lang lukt dat niet, want ik denk dat ze door het hele stilzitten de afgelopen dagen erg veel energie heeft. Zo ook donderdag nacht :Y) Ze klimt dan op bed en gooit uit enthousiastme haar hele lichaam tegen me aan en gaat dan rollen en knuffelen. Dat houdt ze een paar seconden vol, staat weer op, loopt een rondje op bed en gaat dan weer helemaal tegen mij aan liggen. En zo ging het nog wel even door. :D Ze vindt het ook nog erg lastig om zachtjes met mijn handen om te gaan. Ze raakt snel overprikkelt en bijt dan iets te hard in mijn handen en gaat met haar nagels in mijn handen en armen melken. Omdat haar nagels nog niet geknipt zijn, zit mn hele arm onder de nagels _O- . For a greater purpose zeggen we dan maar :P

Ze durft nu ook wat meer de kamer te onderzoeken als ik er ben. Maar owee als ik beweeg. Dan schiet ze weer achter het bed. Hier wat foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Begin deze week ben ik na veel geuruitwisselen begonnen met het introduceren. Ik ben er toch achter gekomen dat het lastiger is dan ik dacht. Vooral Chloe is erg boos. Eevee gedraagt zich heel onderdanig en gaat de confrontatie niet aan. Ik heb nu 2x gehad dat ik samen met ze in de gang zit (ik er tussen) en dat Eevee ligt en haar hoofd wegdraait en dat Chloe als een soort pitbull op haar af komt. Ik moet er echt nog tussen zitten. Ik heb snoepjes mee (die Eevee eet maar Chloe van spanning niet) en een hengeltje wat ze beide interessant vinden. Hieronder een paar video's hoe het gaat. Ik heb de deur nu altijd op een kier staan zodat ze elkaar kunnen zien. Eevee zit vooral in de slaapkamer en die laat zich niet zien. Misschien gaat het toch nog wat te snel voor haar. We hebben de tijd :) Zet vooral even je geluid aan. Buitenaardse geluiden inbegrepen :j :')

Samen met ze in de gang;

Hebben jullie misschien raad voor mij hoe ik het introduceren verder kan doen? Ik heb eten geprobeerd, maar zodra Eevee gaat eten wordt Chloe boos, terwijl er toch een paar meter tussen zit. Er moet een keer een moment komen dat Chloe en Eevee gaan neuzen, maar ik ben echt bang dat het op vechten uit gaat komen. Chloe blijft monsterlijke geluiden maken. Het is nu wel zo dat ik samen met ze op de grond kan zitten terwijl Chloe geen dikke staart en kuif meer heeft. Maar zodra ik Chloe wat meer naar Eevee laat gaan, is de dikke staart er weer. Ik ben vooral bang dat ze elkaar naar de dierenarts vechten... Hebben jullie tips?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 19:24

Maureen95 schreef:
@LoveGlove wat een gave grabwal/muur heb je gemaakt zeg! Ze maken er vast goed gebruik van :D

Hebben jullie buren er geen last van dat de katten de hele dag aan het miauwen zijn?
Oh ze vinden dat ding geweldig :j

Geen idee. Maar ik denk dat het wel meevalt. Ze hebben zelf een keffert van een hond waar ze van bewust zijn dat hij luidruchtig is. Hun andere hond is rustig :+
Dan hebben ze nog 2 katten en soms 6 kinderen. Dus als hier eens een kat een week mauwt moet dat kunnen vergeleken met hun kabaal soms _O-
Ik vind het niet erg. Daar hebben ze veel gekuk mee. En ze zeiden ook dat wij ook niet alleen maar zachtjes hoeven doen als dat daar ook niet gebeurt.
Dus het zou vreemd zijn als ze er moeite mee hebben :=

Afgelopen woensdag op donderdag heeft Eevee bij mij geslapen. Ik wilde even kijken of ze weer zo erg zou gaan mauwen. Gelukkig heeft ze dat totaal niet gedaan.

Als ik de slaapkamer inkom schiet ze nog wel achter het bed. Als ik op het bed ga liggen en ze ziet me, blaast ze eerst nog. Als ik mijn hand dan naar beneden doe, komt ze na een paar seconden toch nieuwsgierig op mijn hand af. Ik kan haar dan aaien en ze gaat heerlijk lopen spinnen. We zijn nu zo ver dat ze al op bed springt en dat ze er dan soms ook bij komt liggen. Heel lang lukt dat niet, want ik denk dat ze door het hele stilzitten de afgelopen dagen erg veel energie heeft. Zo ook donderdag nacht :Y) Ze klimt dan op bed en gooit uit enthousiastme haar hele lichaam tegen me aan en gaat dan rollen en knuffelen. Dat houdt ze een paar seconden vol, staat weer op, loopt een rondje op bed en gaat dan weer helemaal tegen mij aan liggen. En zo ging het nog wel even door. :D Ze vindt het ook nog erg lastig om zachtjes met mijn handen om te gaan. Ze raakt snel overprikkelt en bijt dan iets te hard in mijn handen en gaat met haar nagels in mijn handen en armen melken. Omdat haar nagels nog niet geknipt zijn, zit mn hele arm onder de nagels _O- . For a greater purpose zeggen we dan maar :P

Ze durft nu ook wat meer de kamer te onderzoeken als ik er ben. Maar owee als ik beweeg. Dan schiet ze weer achter het bed. Hier wat foto's.

[ [url=m/rYm38s.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4btti9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wgSmFQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ Video ]

Begin deze week ben ik na veel geuruitwisselen begonnen met het introduceren. Ik ben er toch achter gekomen dat het lastiger is dan ik dacht. Vooral Chloe is erg boos. Eevee gedraagt zich heel onderdanig en gaat de confrontatie niet aan. Ik heb nu 2x gehad dat ik samen met ze in de gang zit (ik er tussen) en dat Eevee ligt en haar hoofd wegdraait en dat Chloe als een soort pitbull op haar af komt. Ik moet er echt nog tussen zitten. Ik heb snoepjes mee (die Eevee eet maar Chloe van spanning niet) en een hengeltje wat ze beide interessant vinden. Hieronder een paar video's hoe het gaat. Ik heb de deur nu altijd op een kier staan zodat ze elkaar kunnen zien. Eevee zit vooral in de slaapkamer en die laat zich niet zien. Misschien gaat het toch nog wat te snel voor haar. We hebben de tijd :) Zet vooral even je geluid aan. Buitenaardse geluiden inbegrepen :j :')

[ Video ]

[ Video ]

Samen met ze in de gang;
[ Video ]

Hebben jullie misschien raad voor mij hoe ik het introduceren verder kan doen? Ik heb eten geprobeerd, maar zodra Eevee gaat eten wordt Chloe boos, terwijl er toch een paar meter tussen zit. Er moet een keer een moment komen dat Chloe en Eevee gaan neuzen, maar ik ben echt bang dat het op vechten uit gaat komen. Chloe blijft monsterlijke geluiden maken. Het is nu wel zo dat ik samen met ze op de grond kan zitten terwijl Chloe geen dikke staart en kuif meer heeft. Maar zodra ik Chloe wat meer naar Eevee laat gaan, is de dikke staart er weer. Ik ben vooral bang dat ze elkaar naar de dierenarts vechten... Hebben jullie tips?

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 21:54

Ik zou ze uit elkaar houden wanneet je van huis bent.
Wanneer je thuis bent en tijd hebt, laat ze gewoon los en hun gang gaan. Blijf ik de buurt en straf niet, maar beloon vooral wanneer ze toenadering tot elkaar zoeken.

Zo heb ik t opgelost met Johnny en Cash toen we Cash in huis haalden.

Kn8rretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 07:58

Freekieee schreef:

Die vond ik wel erg fijn

Thanks ga ik mij daar aanmelden, als ik door de aanmeld procedure kom .

Gisteren sinds tijden koos Henk er weer voor om bij mij op de bank te liggen s'avonds, maar dan wel met de taak om zijn lieve buikje te aaien:

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 12:02

Zo’n buik is dan ook onweerstaanbaar.
Lekker gaan aaien.

Ik zou net als Rambogirl schrijft doen.
Uit elkaar als je er niet ben. Bij elkaar als je er wel ben.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 19:33

Rambogirl schreef:
Ik zou ze uit elkaar houden wanneet je van huis bent.
Wanneer je thuis bent en tijd hebt, laat ze gewoon los en hun gang gaan. Blijf ik de buurt en straf niet, maar beloon vooral wanneer ze toenadering tot elkaar zoeken.

Zo heb ik t opgelost met Johnny en Cash toen we Cash in huis haalden.

Dat doe ik idd sowieso. Anders zit ik niet met een fijn gevoel op werk.

Ik had de deur net per ongeluk onbeheerd opengelaten en Chloe is toen als een pitbull op Eevee gesprongen -O- Gelukkig kreeg ik ze uit elkaar. Misschien toch maar eens kijken naar een feliway.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:50

Maureen dat is naar.
Gelukkig kreeg je ze uit elkaar.

Weet je het hoeven geen vrienden te worden. Maar elkaar gedogen zou fijn zijn.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 23:56

Oke ik ben door het chip registreren gedoe heen :n
Ik was het vergeten te doen, dus ik wilde het doen. Maar de website bleef constant rare dingen invullen en dingen bleven maar fout gaan. Ughh -:(-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 13:38

Glove dat is frustrerend.
Beifong heb ik net als mijn andere dieren aangemeld bijBackhomeclub en NDG.

Beifong is 30 gram afgevallen.
Staan onbeperkt kittenbrokken. Ik voer 4x per dag vlees met wat brokjes erin.
Nu brokjes laten weken,vlees erbij.
Zeiswel aan hetwisselen met haar tanden.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:27

LoveGlove schreef:
Oke ik ben door het chip registreren gedoe heen :n
Ik was het vergeten te doen, dus ik wilde het doen. Maar de website bleef constant rare dingen invullen en dingen bleven maar fout gaan. Ughh -:(-

Ooooh ik bedenk me dat ik dat misschien ook nog moet doen. Ten minste, ik dacht dat de DA zei dat ze het gelijk al hebben gedaan, maar ik wilde nog even checken en toen ben ik het vergeten.

Ik heb nog een zoekplaatje voor jullie. Ergens zit Fred naar haar balletje in mijn hand te kijken. :')

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:35

1 Paar ogen zie ik bij de stoel. :+

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 15:03

Ding ding, door voor de koelkast! :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 15:18

Haha goed verstopt.