vanochtend onderweg kwam ik dus eerst zonder benzine te staan
gelukkig redde m'n moeder me uit de brand met een jerrycan benzine. Toen alsnog gegaan en het was heerlijk weer, heel rustig in het bos. Ik wilde de blauwe route lopen langs de grote vijvers en alle mooie gebouwtjes daar, veel meer park-achtig in de begroeiing ook, maar kennelijk was er nog een blauwe route die de compleet andere kant op ging
beetje jammer. Hier een impressie:
De 'laan' heet de Koningslijn, een km achter mij loopt hij door tot voor Paleis het Loo, en was ooit een directe verbinding tussen Paleis het Loo en Amersfoort, dwars door het Paleispark heen.

Heel mooi licht

Ook verschillende sprengenkoppen hier met schattige bruggetjes.

Een oud visschuurtje bij de forellenvijver. Hier werd vroeger afgeschoten wild te drogen gehangen en vervolgens gevoerd aan de forellen, die op hun beurt weer geserveerd werden aan gasten van de koninklijke familie.

Sfeerplaatje

Ik zag in eerste instantie niet wat dit was, maar deze boomklever was aan het tikken als een specht tegen de tak.

Vanaf een bankje (ik was in een poging bij de andere blauwe route te komen, helemaal verkeerd gelopen en m'n lijf had er niet zo'n zin meer in) zag ik in de verte aan het eind van een lange deur eindelijk een herkenningspunt; de Willemstempel, gebouwd (herbouwd eigenlijk) in 1830.

Heel gaaf enorm veel zwammen op deze dode boom, echt nog nooit zoveel op 1 boom gezien!

Mooie tekening

En aan het einde kom je nog langs het hertenkamp, een enorm groot weiland met damherten die lekker lagen te zonnen.
.
. Hier zijn de vogeltjes van vandaag die ik wél gezien heb