Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:16

Agossie, en Beifong ook helemaal out. :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:20

luuntje schreef:
Glove, sterkte.
Bij Azula heeft de krolsheid 10 dagen geduurd.

Zo trots op Azula en Beifong, samen op schoot.
[ [url=m/UbYlNQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankuu. Ze heeft ook nog niet veel geslapen vandaag. Ze is echt hartstikke onrustig. Ik weet wel wie de slaapkamerdeur vannacht dicht doet :')

Dit is voor Blacky dag 3. Dus ben benieuwd hoelang her duurt. Mijn vriend moet met een krolse kat en een ongrstelde vriendin dealen. Zielig mens _O-

Awww <3

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:01

Kn8rretje schreef:
xoranlover schreef:
Och Minty weer een beetje bijgekomen.
Nu ben ik wel nieuwsgierig naar je logé.

Hier hebben we eindelijk de nieuwe krabpaal voor de kattenkamer.
Opzetten is wel een ding met 3 nieuwsgierige dames. Vooral Elani zat er al in voordat ik iets vast kon zetten :')
[ [url=m/cNZGZM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ymodzc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aGsfnK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vPBYEr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/G6Uu25.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie krabpaal, ik heb er helaas geen plek voor. Maar ach hier liggen ze toch liever op de kussens voor de honden of op de bank haha.

Ik heb een vraagje aan jou, ik geef ze nu Wild Freedom qua eten. Maar ergens heb ik voorbij zien komen dat jij ook wel Happy Cat adviseert?

Ik wil graag het beste voor mijn katjes qua droogvoer, dus vandaar dat ik jou om advies vraag.

Happy cat is prima voer maar wild of freedom ook. Ligt een beetje aan wat je belangrijk vind met voeren en dan ook wat je katjes goed eten. Graanvrij vind ik belangrijk. Hoog vleesgehalte (geen slachtafval) en flink wat eiwitten. Als je daar naar kijkt en dan een aantal voeren selecteert en kijkt wat je katten lekker vind dat zit je wel goed.

Nu is droogvoer niet mijn hoofdvoer en krijgen ze hier voornamelijk vers vlees en dergelijke. :)

@tancreda4 heel veel sterkte nooit leuk. Ik zou even wachten met een nieuwe kat. Kijk hoe je andere kat reageert (katten rouwen ook) en dan beslissen. En ik vind het heel moedig van je dat hier nu al over na denkt, hoe moeilijk het is.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:31

Ik heb George net per ongeluk opgesloten in de voorraadkast toen ik de boodschappen aan het uitpakken was. Hij moest er met zijn dikke hoofd weer bij natuurlijk, en ik dacht dat hij alweer in de kamer was toen ik de deur dicht deed.
Paar minuten later hoorde ik het gekraak van de zak met hun voer. :') Gelukkig had ik die al dichtgedaan, maar hij was er ijverig mee aan de gang. Hij heeft zich dus niet verveeld in ieder geval. _O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:42

Bedankt allemaal. Idd wel ech moeilijk. Maar ik troost mij met de gedachten dst hij toch 7 maanden een warme mand en liefde heeft gekend. Van oude knar die alleen sliep zien opbloeien naar een wannebee jonge God die achter balletjes aan rende, of ging stoeien met z'n jonge vriend <3

Oh katten in kasten, hier ook zoo vaak. Heel irritant, die kleine is zo snel haha.

Wat een lieve foto luuntje <3

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:44

Glove sterkte voor je vriend. Marley zo is opsluiten dus best leuk.
Tenminste voor de kat.

Azula heeft ook weleens in de hal/slaapkamer/gangkast/wc opgesloten gezeten.
Tja dat krijg je bij nieuwsgierige aagjes.

Dank jullie wel, lieve zusjes op schoot.

Tancreda, je hebt hem een wereldhuis gegeven.
En hij had nog veel langer mogen blijven.
Helaas mag dat niet zo zijn. Heel veel sterkte.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:17

Ik hoop dat ik de kattenkrabber af ga krijgen vanavond. Het zou nog best wel eens kunnen lukken. Ben er al weken mee bezig

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:25

Kattenkrabber?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:35

Tancreda4 schreef:
Bedankt allemaal. Idd wel ech moeilijk. Maar ik troost mij met de gedachten dst hij toch 7 maanden een warme mand en liefde heeft gekend. Van oude knar die alleen sliep zien opbloeien naar een wannebee jonge God die achter balletjes aan rende, of ging stoeien met z'n jonge vriend <3

Heel veel sterkte! Heel verdrietig. Het is wel heel fijn voor hem dat hij nog lekker heeft mogen genieten van een liefdevol huisje.
Wat heeft hij precies aan het gebit? Is het verwijderen van de tanden en kiezen geen optie meer?
Echt heel erg sneu! Heel veel sterkte!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:38

xoranlover schreef:
Kattenkrabber?

Ja. Mijn vriend heeft een maand geleden een nieuwe zaag achtig iets gekocht waar we 2 mega dozen aan over hielden. Ik heb die doos in stukken gesneden. Gezien her zo groot is kan ik er een mooie hoge krabber van maken voor de dames. Ik heb er ook een plat stukje tegenaan gedaan zodat ze beiden horizontaal en verticaal kunnen krabben. Ik zal het wel laten zien als ik klaar ben. Hijs best wel groot. Ik denk dat de dames zich er wel mee vermaken :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:55

eilleen333 schreef:
Heel veel sterkte! Heel verdrietig. Het is wel heel fijn voor hem dat hij nog lekker heeft mogen genieten van een liefdevol huisje.
Wat heeft hij precies aan het gebit? Is het verwijderen van de tanden en kiezen geen optie meer?

Nee helaas geen optie meer, die zijn er al grotendeels uit. Evenals een operatie aan de speekselklieren gehad. Het zijn niet alleen de tanden, maar het gehele bekje en de keel. Antibiotica, en andere medicatie , niets helpt meer helaas :(:)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:15

Tancreda4 schreef:
eilleen333 schreef:

Nee helaas geen optie meer, die zijn er al grotendeels uit. Evenals een operatie aan de speekselklieren gehad. Het zijn niet alleen de tanden, maar het gehele bekje en de keel. Antibiotica, en andere medicatie , niets helpt meer helaas :(:)

:knuffel:

Ik heb hem af! Hij zal geen schoonheidsprijs winnen, maar ik ben er best wel trots op :=

Afbeelding

Afbeelding

Zometeen mogen de dames hem uitproberen :j

Edit: had er wat kattenkruid in gedaan. Ze hebben hem allebei goed gekeurd. Zijn allebei meteen flink wezen krabben *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:39

Glove wat een slim idee.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 14:43

luuntje schreef:
Glove wat een slim idee.

Ja he :j

Recyclen noemen we dag :P

Het kostte me vooral veel karton, heel veel lijm en 2 lijmpistolem _O-

Ik heb een andere kartonnen krabber die ik heb gemaakt al in her begin eens. Die gebruiken ze ook veel. Ik maak ook veel speeltjes zelf. Die hebben al een langere levensduur dan het speeltje wat ik van de action had _O-

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:50

Gaaf gedaan, Love! :j En leuk dat ze het gelijk gebruiken ook. Hier had ik ook een kartonnen krabding zodat ze niet alleen aan de muur een krabpaal hadden maar ook beneden, maar de voorkeur ging toch uit naar de bank. En momenteel mijn yogamat. Nou ja, goed excuus om binnenkort een nieuwe aan te schaffen. :D

Ik had bij Zooplus eindelijk matatabisticks besteld. Vooral omdat George de neiging heeft om op zijn speeltjes te knauwen. Dus ik dacht, misschien dat hij zo'n stokje lekker vindt.
Nou.
Mijn god.
Ik zette de gesloten doos op tafel, draaide me om om de gangdeur dicht te doen en toen ik me een seconde later terug omkeerde, zat hij de doos praktisch al uit te pakken. Ik heb hem toch maar even geholpen met een schaar, want plakband, en het moment dat de eerste flap open ging, dook hij er al in. Toen zijn hoofd weer uit de doos popte, stonden zijn ogen op standje zwart gat.
En dan zaten de stokjes nog in de verpakking. :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:19

Hahaha geweldig _O- Hier reageren ze niet zo op matatabi. Valeriaan daarentegen is echt top spul volgens Bowie _O- Marley reageert nergens echt heel erg op eigenlijk.

Kn8rretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:35

xoranlover schreef:
Kn8rretje schreef:

Wat een mooie krabpaal, ik heb er helaas geen plek voor. Maar ach hier liggen ze toch liever op de kussens voor de honden of op de bank haha.

Ik heb een vraagje aan jou, ik geef ze nu Wild Freedom qua eten. Maar ergens heb ik voorbij zien komen dat jij ook wel Happy Cat adviseert?

Ik wil graag het beste voor mijn katjes qua droogvoer, dus vandaar dat ik jou om advies vraag.

Happy cat is prima voer maar wild of freedom ook. Ligt een beetje aan wat je belangrijk vind met voeren en dan ook wat je katjes goed eten. Graanvrij vind ik belangrijk. Hoog vleesgehalte (geen slachtafval) en flink wat eiwitten. Als je daar naar kijkt en dan een aantal voeren selecteert en kijkt wat je katten lekker vind dat zit je wel goed.

Nu is droogvoer niet mijn hoofdvoer en krijgen ze hier voornamelijk vers vlees en dergelijke. :)

@tancreda4 heel veel sterkte nooit leuk. Ik zou even wachten met een nieuwe kat. Kijk hoe je andere kat reageert (katten rouwen ook) en dan beslissen. En ik vind het heel moedig van je dat hier nu al over na denkt, hoe moeilijk het is.

Ik weet niet of het hier mag, maar ik ben wat op onderzoek uit geweest en ook een site gevonden die wat droogvoer op een rijtje heeft gezet.

Ik heb voor mezelf nu het volgende rijtje gemaakt:

Porta21
Thrive
Purizon
Feringa

Is dit wat of zeg jij van nee niet doen :). Graanvrij vind ik zelf ook heel belangrijk en ze moeten niet tonnetje rond worden omdat ze gecastreerd/gesteriliseerd zijn. Ik heb al een keer een kat gehad met suikerziekte, dat wil ik nooit meer meemaken.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:38

Purizon vind ik heel vet. Toen ik begon met voeren viel het nog mee maar met de zak die ik nu heb plakken de brokjes gewoon aan elkaar, zo vet is het. Mijn gecastreerde katten werden er echt dikker van.

Kn8rretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 17:28

Smee__ schreef:
Purizon vind ik heel vet. Toen ik begon met voeren viel het nog mee maar met de zak die ik nu heb plakken de brokjes gewoon aan elkaar, zo vet is het. Mijn gecastreerde katten werden er echt dikker van.

Dan valt die zeker van het lijstje af!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 17:55

Ik ben nu aan het overstappen naar Nutrivet Inne sterilised. Ook graanvrij, mooi hoog in eiwitten en voor een brok voor gecastreerde katten ook niet te hoog qua koolhydraten.

Voor de Purizon voerde ik Power of Nature en dan de meadowland mix. Op papier echt een super brok maar Bowie deed het er helaas niet goed op.

Kn8rretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 17:58

Smee__ schreef:
Ik ben nu aan het overstappen naar Nutrivet Inne sterilised. Ook graanvrij, mooi hoog in eiwitten en voor een brok voor gecastreerde katten ook niet te hoog qua koolhydraten.

Voor de Purizon voerde ik Power of Nature en dan de meadowland mix. Op papier echt een super brok maar Bowie deed het er helaas niet goed op.

Thanks, balen dat Bowie het er niet goed op deed. Ik neem het zeker mee in mijn overweging.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 18:16

Ik voer purizon (kitten), wildcat (karoo kitten), power of nature (fee's favorite) en taste of the wild (rocky mountain) door elkaar gemixt sinds kort. Gaat tot nu toe prima en ze eet het goed..
En normaal gezien geef ik ook natvoer diverse kwalitatieve merken, 50/50 brok/nat, maar Hare Majesteit heeft weer zo'n periode dat ze natvoer weigert te eten... :roll:

Matabi stokjes had ik laatst ook besteld, af en toe klooit ze er wat mee, naar niet overdreven. Catnip en valeriaan spray maakt ook weinig indruk :')

Lilly is gebeten door een van mijn tamme ratjes. Ze had al een gehavend oortje toen ik haar vond, en daar is nu nog een extra hapje uit.. :(:) En 2 tellen later gewoon wéér in de kooi klimmen... :n hardleerse tut...

Tancreda, sterkte! Nooit leuk dat soort dingen :(:)

Georga had plezier in de kast :')

Love, leuk gemaakt en fijn dat ze ee gelijk gebruik van maakten!

Luuntje, wat lief die 2 zo <3

Eileen, fijn dat het allemaal goed is verlopen met Minty! Blijft toch spannend altijd.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 19:01

Porta21
Thrive
Purizon
Feringa

Ik heb me in deze merken eigenlijk nooit verdiept behalve purizon. Ik heb zelf purizon gevoerd. Tot ze de samenstelling veranderde. Ze hadden (weet even niet meer wat het was) Maar normaal voer je dat aan katten met nierziekte. Dat zorgt ervoor dat de ph in de urine omlaag gaat (zuurder). Dit is alleen heel slecht voor katten die geen nierproblemen hebben. Nishi kotste ook echt alles uit als ze dat gegeten had. Ik heb geen idee of het verbeterd is maar ik heb die zak weg gegooid en direct ander voer gegeven.

Voor mij geen purizon meer. De rest zou ik even naar moeten kijken, maar daar heb ik nu geen tijd voor.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 19:29

marley93 schreef:
Gaaf gedaan, Love! :j En leuk dat ze het gelijk gebruiken ook. Hier had ik ook een kartonnen krabding zodat ze niet alleen aan de muur een krabpaal hadden maar ook beneden, maar de voorkeur ging toch uit naar de bank. En momenteel mijn yogamat. Nou ja, goed excuus om binnenkort een nieuwe aan te schaffen. :D

Ik had bij Zooplus eindelijk matatabisticks besteld. Vooral omdat George de neiging heeft om op zijn speeltjes te knauwen. Dus ik dacht, misschien dat hij zo'n stokje lekker vindt.
Nou.
Mijn god.
Ik zette de gesloten doos op tafel, draaide me om om de gangdeur dicht te doen en toen ik me een seconde later terug omkeerde, zat hij de doos praktisch al uit te pakken. Ik heb hem toch maar even geholpen met een schaar, want plakband, en het moment dat de eerste flap open ging, dook hij er al in. Toen zijn hoofd weer uit de doos popte, stonden zijn ogen op standje zwart gat.
En dan zaten de stokjes nog in de verpakking. :')

Krassen ze liever horizontaal of verticaal? Die van mij waren ook op de bank aan het krassen. Op die plek staat de krabber nu. Zo kunnen ze evengoed hun geur dichtbij de bank delen met ons, omdat we veel op de bank zitten. Ons die de bank veel gebruiken geefr onze geur aan de bank af. Dus de katten willen hun geur ook aan de bank kwijt om het samen te delen zet maar. Krassen dus :')
Zo'n krabding er in de plaats van tegenaan zetten laat ze toe om het ook te doen :j

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 19:31

Hier hebben ze nooit gekotst van de Purizon. Ze aten het ook echt met veel smaak. Zo erg dat ze net zolang door bleven eten tot het bakje leeg was :') Maar nu het zo vies vettig aanvoelt ben ik er ook wel klaar mee.