En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 00:23

Christiene schreef:
Vogelgriep heerst, zou me echt iks vernbazen.
Zeker weten doe je het nooit, maar dit acht ik waarschijnlijker. Vogels kunnen daar heel snel aan doodgaan.
Nogmaals sterkte met het verdriet TS.
Hoe gaat het met kleine Hector?

8nnemiek

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 05:59

Solleke_Noah, ik kan me echt werkelijk niet voorstellen hoe het aan het management zou liggen. Dan zouden ze langzaam aftakelen en vooral niet allebei tegelijk zo snel overlijden. Jij hoeft je echt niet schuldig te voelen.
Ik denk ook dat vergiftiging of vogelgriep de enige twee mogelijkheden zijn. Zeker vergiftiging kan heel snel gaan. Nandoes zijn blijkbaar erg gevoelig.. misschien is een vergiftigde muis die toevallig de wei in liep al voldoende.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 07:54

Christiene schreef:
Vogelgriep heerst, zou me echt iks vernbazen.

Dit was ook mijn gedachte.
Wilde alleen niet doorgaan op een oorzaak omdat het voor TS de uitkomst niet veranderd. Hopelijk lukt het TS om de gedachte te krijgen dat ze ontzettend goed voor de dames en heren heeft gezorgd en dat het fantastisch is wat ze allemaal gedaan heeft voor deze gekke beestjes waar ze zo van is gaan houden.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 21:01

Wat een vreselijk nieuws, heel veel sterkte....

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 21:03

Wat afschuwelijk voor jullie!!! Heel veel sterkte gewenst

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:46

Ach wat een vreselijk nieuws. Wat erg om ze dan zo aan te treffen met z'n tweeën :(:)

Heel veel sterkte voor jullie.

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 15:03

Sterkte TS, verschrikkelijk jammer. Hier heerst vogelgriep sterk, sta je machteloos tegen

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 20:56

Pff wat een heftig nieuws. Ik heb genoten van je nandoe verhalen.

Wat moet deze tijd een enorme emotionele achtbaan voor jouw zijn. Van de stress van de ontsnapping, de blijdschap van de geboorte van Hector, weer naar het verlies en schuldgevoel. Zorg goed voor jezelf. Je hebt heel veel in een korte tijd op je bordje gekregen.

Ik hoop dat je het schuldgevoel snel van je af kunt schudden. Zoals iedereen al aangeeft: jij hebt niks verkeerds gedaan! Je hebt elke dag gezocht naar manieren om zo goed mogelijk voor hun te zorgen en hun te geven wat ze nodig hebben. Sterkte met dit verlies.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 23:09

Wat een verdrietig nieuws! Heel veel sterkte….ik kan me voorstellen dat je vol vragen zit maar verwijt jezelf niets

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 12:24

Oh jemig wat een verdrietig nieuws.

Heel veel sterkte met het verlies van je twee schatten.
Je hebt je altijd voor 200% ingezet voor je dieren, dus daar ligt het echt niet aan.
Dikke knuffel.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 18:57

Wat ontzettend verdrietig :( zo plotseling en allebei tegelijkertijd… dat kan echt niet aan jouw handelen of gebrek daaraan liggen… je hebt alles op alles gezet om ze alle vier een mooi leven te bieden…

Heel veel sterkte

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-25 10:22

Bedankt voor alle lieve reacties, dat geeft echt troost <3

Vogelgriep begint steeds waarschijnlijker te worden, in de Belgische pers de laatste dagen verschillende artikels verschenen dat er weer meerdere uitbraken zijn hier, oa ook op een pluimveebedrijf. Blijkbaar zijn loopvogels er trouwens extra gevoelig voor :\ Onze loopeendjes en kippen daar merk ik niks aan, maar die zitten in een volledig afgesloten ren (tegen vos/marter) dus daar kunnen geen wilde vogels bij komen.

Ik heb het er nog steeds erg moeilijk mee. De kleine gewoontes, niet meer dagelijks langs hun wei om brokjes te geven, niet meer die 'grote witte kippen' langs zien lopen als ik een blik naar achteren werp ;( ik mis ze ook echt, de leuke grappige dames :+:

Mijn vriend zei al, wie weet over een paar jaar dat we terug de (mentale) ruimte hebben om opnieuw voor loopvogels te gaan. Maar nu echt even niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 10:48

Nee het is gewoon te veel. Te vaak. Te jong :(:) .......

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 10:58

Och TS, had even dit topic niet gevolgt en lees net bij.

Van het ontzettend mooie nieuws dat jullie een zoon hebben gekregen, gefeliciteerd <3

Naar het vreselijke nieuws dat je de beide vogels dood aan hebt getroffen. 'Fijn' dat ze zo rustig er bij lagen samen. Maar wat een nachtmerrie. Sterkte :(:)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 11:45

Ik zie in elk geval dat je er een beetje rust van hebt. Je accepteert tenminste dat het waarschijnlijk vogelgriep was en voor zover ik kan merken geef je niet meer innerlijk jezelf de schuld.

Gewoon tot rust komen nu en het onderwerp 'nandoe' laten rusten. Als jullie eraan toe zijn, komt het vanzelf wel weer naar boven. :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 11:54

musiqolog schreef:
Ik zie in elk geval dat je er een beetje rust van hebt. Je accepteert tenminste dat het waarschijnlijk vogelgriep was en voor zover ik kan merken geef je niet meer innerlijk jezelf de schuld.

Gewoon tot rust komen nu en het onderwerp 'nandoe' laten rusten. Als jullie eraan toe zijn, komt het vanzelf wel weer naar boven. :)

Mooi gezegd :j

Sluit ik mij helemaal bij aan

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 15:19

Het loopt ook niet weg.

Of is het nog te vroeg voor dit soort grapjes... Excuses dan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 15:43

Bloodymary schreef:
Het loopt ook niet weg.

Of is het nog te vroeg voor dit soort grapjes... Excuses dan.

:')

Ik wist niet dat ze extra gevoelig waren voor vogelgriep. Je kan ze moeilijk altijd opsluiten natuurlijk.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 17:25

Ja dat is heel moeilijk. Als je in het buitengebied woont is er altijd wel kans op vogelgriep. voornamelijk door overvliegende wilde ganzen e.d.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 17:38

Daarom is er ook de afschermplicht nu. Maar de meeste particulieren houden zich daar niet aan.
niet dat je daarmee geen kans hebt op vogelgriep bij je dieren met het verkleind wel

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-25 13:09

Al even geleden, maar omdat het het beste past bij dit topic, haal ik het nog even naar boven. De nandoes worden ontzettend gemist, hun lege wei zien blijft ook confronterend. Voorlopig blijf ik wel echt bij het besluit van geen nieuwe nandoes helaas. Hier in de buurt hebben ze laatst nog een witte nandoe man gevangen en naar een asiel gebracht, de eigenaar is ook nooit komen opdagen!

Sinds een week hebben we hier ineens drie nieuwe gevederde vrienden, drie eendjes zijn komen aanlopen en besloten dat ze het hier wel gezellig vinden <3 Wat ik extra speciaal vind, is dat er een spierwit eendje bij zit. Lijkt wel een klein knipoogje van Colette en Madelief...

Geen idee of ze echt gaan blijven hangen, maar ze zijn welkom alleszins en ze zijn heel gezellig en tam <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 13:11

Gezellig +:)+

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 13:20

Blijkbaar heeft jouw huis een aantrekkingskracht op gevogelte. Dat lijkt me best een compliment.

Maar als er nu weer een nandoe in de buurt gevangen is dan moet er toch iemand nandoes houden ergens in de wijde omgeving.

Toevallig gingen ze in de aflevering van Bed and Breakfast van deze week kijken bij een struisvogel fokker en toe werd er nog gezegd dat er geen stroom op het hek stond omdat die struisvogel niet zou kunnen onthouden dat hij niet aan het hekwerk moet komen. De eigenaresse vond het wel een beetje zielig voor de vogels dat ze zo iets niet kunnen begrijpen. Moest wel meteen weer aan dit topic denken toen ik het zag.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 13:28

Ach, kijk die kleine eendjes. Inderdaad al dat gevogelte dat op jou af komt. Waarschijnlijk was die witte nandoe ook op weg naar jou. Dat gaat zo snel rond op die whatsappgroepen van die vogels.
Het begon tenslotte met Scampi. Dus nu deel drie, de familie Kwak.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 13:39

Nou, jouw huis heeft toch een speciale aantrekkingskracht lijkt me!