Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pillow schreef:Ik vraag me af hoe die man reist met die vogel. Auto? vliegtuig?
pillow schreef:Ik vraag me af hoe die man reist met die vogel. Auto? vliegtuig?
Citaat:De Sloveen trekt met het dier door Europa (in een auto met aanhanger) en geniet van de aandacht die hij overal trekt als hij het dier in steden uitlaat.
Citaat:“Eigenlijk wilde ik een giraf, maar dat is niet zo handig op een appartement of in huis."
Citaat:Nandus kommen ursprünglich aus Südamerika. Mittlerweile gibt es jedoch auch eine Population in Norddeutschland: Am Ratzeburger See an der Landesgrenze zwischen Mecklenburg-Vorpommern und Schleswig-Holstein leben laut einer jüngsten Zählung des zuständigen Agrarministeriums 144 Tiere auf den Feldern und Wiesen der Region.
Das waren 13 mehr als im Frühjahr und 23 mehr als im Herbst 2021. Die Nandus werden zweimal im Jahr gezählt. Im Herbst 2018 war die Rekordzahl von 566 Nandus gezählt worden, im Jahr darauf durften die ersten Tiere getötet werden. Im ersten kompletten Jagdjahr von April 2020 bis März 2021 wurden laut Ministerium 179 Nandus erlegt. Im Jagdjahr darauf waren es nur noch 79. Anwohner berichten, dass die Tiere wesentlich scheuer geworden seien, seit ihnen nachgestellt werde.
Citaat:Sinds twee jaar wordt er in Nandu-eieren geboord om minder nieuwe kuikens te laten uitkomen. Maar de hanen aan wie het broedbedrijf is toevertrouwd, vermoeden waarnemers, merken al snel wanneer er niets in de eieren gebeurt en bouwen nieuwe nesten waarin de hennen nieuwe eieren leggen.
gerlindie schreef:Zou zo'n nandoe net zo werken als eenden?
Dat als jij het eerste bent wat ze zien zodra ze uit een ei komen, zo op jou inprenten?
Ik kan me toch niet voorstellen waarom zo'n vogel anders rustig in de stad loopt te loopvogelen
Karin schreef:Ze leven aan de Ratzeburger See, net ten zuiden van Lübeck. Stammen af van een handvol nandoes die rond de eeuwwisseling zijn ontsnapt in de omgeving van Lübeck. Nou zeg, had ik het geweten, dan was ik even langsgegaanIk was afgelopen zomer in Mölln, dat ligt daar ook niet ver vandaan.
https://www.augsburger-allgemeine.de/th ... 75611.html
In het artikel staat dat er eieren onklaar worden gemaakt om het aantal vogels binnen de perken te houden. Even door Google Translate gehaald:Citaat:Sinds twee jaar wordt er in Nandu-eieren geboord om minder nieuwe kuikens te laten uitkomen. Maar de hanen aan wie het broedbedrijf is toevertrouwd, vermoeden waarnemers, merken al snel wanneer er niets in de eieren gebeurt en bouwen nieuwe nesten waarin de hennen nieuwe eieren leggen.
Tss, slimme dieren
Denk goed na voordat je Maurice een vriendinnetje geeft, Solleke
musiqolog schreef:fjordjes schreef:Dalijk wordt Maurice nog een BN'er, een bekende nandoe
In Vlaanderen spreekt men van een BV, een Bekende Vogel.
axel_1997 schreef:Is dat niet ook hoe de legkip ontstaan is? Steeds meer eieren gaan leggen omdat ze steeds weggehaald werden door mensen? Kijk maar uit. Als de bioindustrie daar lucht van krijgt heb je straks legbatterij nandoes.