Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nafkedemi schreef:Aangezien Dikkie Dik in het begin nogal terughoudend was...zal zij het personeel wel willen delen met een soortgenoot? Zou zonde zijn als zo'n opgefleurd poezebeest terugvalt.
Flevolander schreef:ik volg je nog steeds, maar heb al een tijd niet meer gereageerd op de nieuwe avonturen.
Echter lees ik dat je overweegt om een tweede kat er bij te plaatsen. Als zij voorheen in haar asiel verleden sociaal bleek naar andere katten moet dat zeker kunnen. Houdt echter wel rekening met het leeftijdsverschil. Een kitten bij een kat van 8+ is vaak een minder groot succes omdat het energie level enorm uit elkaar licht. Verder is je introductie enorm belangrijk, een kat is namelijk ten alle tijden territoriaal op hun huis. Zet daarom een nieuwe kat nooit zomaar in dat territorium en kies er voor om de nieuweling vanuit een aparte ruimte langzaam aan te introduceren.
op onderstaande link staan goede tips:
https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl ... ieuwe-kat/
Bloemetje75 schreef:Alleen zijn leeftijd is de overweging? Rest alles “ja”?
Volgens mij is die jongedame van jou weerbaar genoeg om gewoon te gaan slapen als ze geen zin heeft in spelletjes.
Onze jongste kat heeft een zelfbewegende, oplaadbare vis. Als niemand met hem wil spelen, gaat hij daar mee spelen (en nu is hij druk met een afwasteil met water en wat balletjes etc.) ze hoeven niet de hele dag elkaars voorbeeld te volgen.