Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ben zo benieuwd! Had op de website van het asiel al echt een knapperd gezien met een kort staartje die heel sociaal zou zijn met andere katjes, maar ze hadden nog veel meer zitten die nog niet online stonden. Heb er zin in om alle liefjes te ontmoeten! Ik weet nu al dat ik het moeilijk ga krijgen om ze niet allemaal mee te nemen.. Maar 1 is de afspraak en dan natuurlijk degene waarvan ik denk dat het de beste match is 

Echt knap wat zij allemaal doet voor de dieren. Ze vangt ook zwerfkatten enzo, en moest na onze afspraak een kat vangen maar stond er helemaal alleen voor dus brutaal dat ik ben, heb ik mezelf aangebonden en ben ik mee geweest en samen hebben we de kat kunnen pakken 
En de kat.. Arm dier, die was er zo slecht aan toe.. Het is nu bij de dierenarts, maar ben bang dat zij ook niet veel meer kunnen doen. In ieder geval kunnen ze hem uit zijn pijn halen 
Wie weet vang ik binnenkort het perfecte katje voor ons! Letterlijk haha.
In dit asiel zit een obesitas patient die me aan spreekt 

Dat is een dagelijks iets wat maar niet gaat vervelen 

nafkedemi schreef:Aangezien Dikkie Dik in het begin nogal terughoudend was...zal zij het personeel wel willen delen met een soortgenoot? Zou zonde zijn als zo'n opgefleurd poezebeest terugvalt.

Flevolander schreef:ik volg je nog steeds, maar heb al een tijd niet meer gereageerd op de nieuwe avonturen.
Echter lees ik dat je overweegt om een tweede kat er bij te plaatsen. Als zij voorheen in haar asiel verleden sociaal bleek naar andere katten moet dat zeker kunnen. Houdt echter wel rekening met het leeftijdsverschil. Een kitten bij een kat van 8+ is vaak een minder groot succes omdat het energie level enorm uit elkaar licht. Verder is je introductie enorm belangrijk, een kat is namelijk ten alle tijden territoriaal op hun huis. Zet daarom een nieuwe kat nooit zomaar in dat territorium en kies er voor om de nieuweling vanuit een aparte ruimte langzaam aan te introduceren.
op onderstaande link staan goede tips:
https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl ... ieuwe-kat/
Ik ben op zoek naar een leeftijdsgenootje van 8 tot 16 jaar met een soortgelijk energieniveau. Dus iemand die nog wel wil spelen, maar ook lekker rust houd en in een mandje of in het zonnetje gaat liggen snurken. Sociaal naar andere katten en mensen, maar er niet constant bovenop.
Ik wil eigenlijk bij voorkeur ook nog een vergelijkbaar formaat. Ze is maar 2-2,5kg, dus een kat erbij van 4-5 kg vind ik dan wel heftig mocht er toch eens een aanvaring zijn. Verder dan dat, als er wat mankementjes zijn, slechtziend, missend oogje, oortje, pootje oid. gaan we niet moeilijk om doen
Madam is immers ook niet helemaal heel en dat maakt haar alleen maar charmanter.

katten kiezen hun baasje zelf uit. En dan hopen dat het onderling ook klikt.
Bloemetje75 schreef:Alleen zijn leeftijd is de overweging? Rest alles “ja”?
Volgens mij is die jongedame van jou weerbaar genoeg om gewoon te gaan slapen als ze geen zin heeft in spelletjes.
Onze jongste kat heeft een zelfbewegende, oplaadbare vis. Als niemand met hem wil spelen, gaat hij daar mee spelen (en nu is hij druk met een afwasteil met water en wat balletjes etc.) ze hoeven niet de hele dag elkaars voorbeeld te volgen.
Ik zou hem ook op voer voor urinewegen willen hebben omdat hij blijkbaar van de stress bij terugplaatsing in het asiel wat bloed bij zijn urine had. Dit lijkt geen groot aanhoudend probleem, maar beter het zekere voor het onzekere denk ik dan 
Hij probeerde steeds bij me op schoot te komen maar werd eraf gebeukt door de andere katten die ook interesse hadden haha.
Ik wist al dat ik spijt had van het niet direct reserveren voor ik in de auto stapte, maar moest echt even wokken en wegen voor de definitieve beslissing. Bij het maken van dit bericht had ik al een keus gemaakt, maar moest het even relativeren en voor mezelf bevestigen dat het goed gaat komen. Ik kan hem volgende week ophalen. Morgen heel het huis kuisen zodat hij daar de eerste dagen niet mee hoeft te dealen en een mooi wen plekje voor hem inrichten

Gelukkig zijn huis en tuin groot genoeg dat ze niet op mekaar geknoopt zitten
, maar denk dat af en toe borstelen geen overbodige luxe gaat zijn om klitten te voorkomen).

Ik ga alles op alles zetten om de introductie soepeltjes te laten verlopen!
Hopelijk kan mijn hart het aan