Op dit filmpje kun je zien waar de eitjes uit komen. Het witte puntje onder z'n rechter oog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Daphne__ schreef:Ja, zo werden ze in Zwolle ook aangeboden. Vond dat niet zo fijn, omdat je van boven op de bakken kijkt en de deksels vaak golfend zijn, waardoor je weinig ziet. Dan moet je zowat op je knieën of de bakjes allemaal optillen om via de zijkant te kijken, maar ik til nooit bakjes op. Zou dat dus ook willen voorkomen bij mijn slakken, vertrouw er wel op dat mensen voorzichtig doen, maar is niet zo fijn voor ze.. Denk dus dat ik aan de knutsel ga, heb al wel een ideetje![]()
Haha nou iddDe meeste eitjes waren al aangevreten, dus heb degene die nog heel zijn er uit gehaald en de rest mogen ze verder op eten. En de volgende eitjes ook
![]()
Ah wat fijn Robynn!
Ik heb niet echt moeite met slakken als voederdieren. Ik kweek er niet voor en bepaalde soorten doe ik er niet voor weg, maar als ik jongen heb en merk dat er geen interesse is, dan doe ik ze liever weg als voer dan dat ik straks 100 volwassen slakken heb, die er barslecht bij zitten. 2 Weken geleden heb ik nog voederslakken aan Kiwiwitje gegeven. Had ze overgenomen van iemand die eitjes over het hoofd gezien had en er vanaf moest, heb geprobeerd goed huisje voor ze te vinden, niet gelukt en nu zijn ze nog nuttig
Daphne__ schreef:Dat verschilt. De ''Gewone'' reuzenslak word rond de 8 jaar, de Sloanei ongeveer 3 jaar, misschien in gevangenschap wat ouder en de Helix Pomatia zou tot 30 jaar oud kunnen worden![]()
Ja heBen zo blij met die soort. Hoorde toen ik ze net had van iemand anders dat ze bij haar na 2 weken al dood waren, dus ik werd even bang, maar gelukkig doen ze het nogsteeds super
![]()
Als jullie gaan, dan kom ik even langs Kiwiwitje! Ik denk iig dat ik wel ga om slakjes te kopen, maarja even m'n zus overtuigen mee te gaan en dat valt niet altijd mee als het om het uitbreiden van mijn slakkenhobby gaat![]()
Er komen deze maand sowieso 3 nieuwe slakjes bij van de soort Laevicaulis alteEn dan eind Maart komen er meerdere slakken van verschillende soorten, daar wacht ik al zo lang op