Mijn hobby; Slakken!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 08:23

Op dit filmpje kun je zien waar de eitjes uit komen. Het witte puntje onder z'n rechter oog :)

tessyke

Re: Mijn hobby; Slakken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:09

Op beurzen kom je meestal maar 1 of 2 standen tegen die ze heeft dus je zou er zeker wel verkoop hebben denk ik :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:35

Houten! In april! :) daar zijn wij als het goed is ook. En afgelopen keer (december) stond er maar 1 slakken stand..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 09:16

Ja idd, in Zwolle stond er ook maar 1. En daar was ook nog veel commentaar op omdat hij zo duur is...

Houten had ik ook in gedachten, maar 17 April is wel al heel snel denk ik... Ben er nog niet helemaal over uit hoe ik de dieren wil aanbieden zegmaar, wat het handigst is, maar ook voor de slakken het gezondst en fijnst. Ik denk dat ik wel als bezoeker ga, kan ik meteen ideetjes opdoen die ook voor de slakken werken... En slakken kopen natuurlijk :+

Mijn Isabella's zijn verslaafd.... Vanochtend zag ik ze weer paren en er lagen ook alweer eieren :oo

Zoooo mooi vind ik hun hoofd <3
Afbeelding
Oogje lijkt er half af te liggen, maar hij deed een oogdansje *\%/*
Afbeelding

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:10

Meestal staan ze per soort in curverbakken met een foto en een prijs bij.
Kleintjes verkopen ze meestal per 5 ofzo.

Die isabella's zijn goed op dreef bij jou :P

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 14:10

Het topic was ineens weg uit mijn lijst :+

Dank je wel voor de tip van de Brinta! :)) Ze zijn veel meer wakker nu en groeien ook weer veel beter :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 14:17

Ik heb nog steeds wel interesse maar het wordt hier wel (deels) voer. Dus dat moet je dan als kweker ook maar net willen/niet erg vinden natuurlijk.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 14:46

Ja, zo werden ze in Zwolle ook aangeboden. Vond dat niet zo fijn, omdat je van boven op de bakken kijkt en de deksels vaak golfend zijn, waardoor je weinig ziet. Dan moet je zowat op je knieën of de bakjes allemaal optillen om via de zijkant te kijken, maar ik til nooit bakjes op. Zou dat dus ook willen voorkomen bij mijn slakken, vertrouw er wel op dat mensen voorzichtig doen, maar is niet zo fijn voor ze.. Denk dus dat ik aan de knutsel ga, heb al wel een ideetje :))

Haha nou idd :+ De meeste eitjes waren al aangevreten, dus heb degene die nog heel zijn er uit gehaald en de rest mogen ze verder op eten. En de volgende eitjes ook :Y)

Ah wat fijn Robynn! *\o/*

Ik heb niet echt moeite met slakken als voederdieren. Ik kweek er niet voor en bepaalde soorten doe ik er niet voor weg, maar als ik jongen heb en merk dat er geen interesse is, dan doe ik ze liever weg als voer dan dat ik straks 100 volwassen slakken heb, die er barslecht bij zitten. 2 Weken geleden heb ik nog voederslakken aan Kiwiwitje gegeven. Had ze overgenomen van iemand die eitjes over het hoofd gezien had en er vanaf moest, heb geprobeerd goed huisje voor ze te vinden, niet gelukt en nu zijn ze nog nuttig :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 14:51

Daphne__ schreef:
Ja, zo werden ze in Zwolle ook aangeboden. Vond dat niet zo fijn, omdat je van boven op de bakken kijkt en de deksels vaak golfend zijn, waardoor je weinig ziet. Dan moet je zowat op je knieën of de bakjes allemaal optillen om via de zijkant te kijken, maar ik til nooit bakjes op. Zou dat dus ook willen voorkomen bij mijn slakken, vertrouw er wel op dat mensen voorzichtig doen, maar is niet zo fijn voor ze.. Denk dus dat ik aan de knutsel ga, heb al wel een ideetje :))

Haha nou idd :+ De meeste eitjes waren al aangevreten, dus heb degene die nog heel zijn er uit gehaald en de rest mogen ze verder op eten. En de volgende eitjes ook :Y)

Ah wat fijn Robynn! *\o/*

Ik heb niet echt moeite met slakken als voederdieren. Ik kweek er niet voor en bepaalde soorten doe ik er niet voor weg, maar als ik jongen heb en merk dat er geen interesse is, dan doe ik ze liever weg als voer dan dat ik straks 100 volwassen slakken heb, die er barslecht bij zitten. 2 Weken geleden heb ik nog voederslakken aan Kiwiwitje gegeven. Had ze overgenomen van iemand die eitjes over het hoofd gezien had en er vanaf moest, heb geprobeerd goed huisje voor ze te vinden, niet gelukt en nu zijn ze nog nuttig :)

:D Ze vielen hier in de smaak! :D
Klinkt heel gek, maar als je curvers niet handig vind, is voor de kleine(dus niet die handgrote slakken ) een krekelbakje ook prima.. Of bakjes van de chinees.
Al kun je er natuurlijk ook voor gaan om een paar terra's oid neer te zetten en ze alleen mee te geven in zo'n plastic bakje

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 14:53

Is het alweer mogelijk slakken te verzenden of is het nog te koud? Was afgelopen nachten toch nog behoorlijk fris hier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:51

Fenrir heb je voorkeur voor een bepaald soort en hoeveelheid? Heb er namelijk een flink aantal agaat kleintjes over. Legsel over het hoofd gezien en eenmaal uit gekomen vind ik invriezen geen optie meer. Als voerdieren heb ik er minder moeite mee, dus mocht je interesse hebben mag je een pb sturen!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 17:42

Gelukkig! :D
Ja, zulke bakjes zouden wel heel erg handig zijn! Ik zat er aan te denken een soort mini stelling te maken, 3/4 bakjes naast elkaar, 2 op elkaar... Beetje als van die spinnenbakjes (Straatjes??), maar dan wel een beetje anders, want een schuif ruitje is met slakken echt niet leuk... Moet nu al steeds de ruitjes uit het terrarium halen, omdat er een slak op beide ruitjes zit en hij dus niet meer open kan. Als je dan maar 1 ruitje hebt die omhoog geschoven moet worden en er zit een slak op, dan word het wel heel lastig :+

Daar dan de grotere soorten in en de kleinere in chineesbakjes, per 5 stuks oid. Of het stellinkje alleen gebruiken om soorten te laten zien, dus per soort een bakje inrichten. En dan verder alle slakken in bakjes, passend bij hun formaat en grotere soorten per 2. Dan hoeven de slakken ook niet steeds opgetild te worden.

Fenrir; Ja, het weer is raar! Vanochtend was onze vijver bevroren... >;) Dus vandaag zou ik het niet doen, maar eerder deze week had ik het zonder problemen aangedurfd! Ik verzend niet als het vriest, maar als het niet vriest dan vrijwel altijd... En dan bekijk ik de dag waarop ik verzend en de verwachting voor de nacht en volgende dag of het met heatpack gaat of zonder.

Deze is zooo mooi gekleurd. Dat gouden streepje op z'n hoofd <3
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 17:47

Precies, wij willen ook iets gaan doen zodat de luipjes niet meer vanaf de tafel opgepakt kunnen worden. Maar wel goed zichtbaar zijn. Dus daar gaan we mee aan de slag. Of dat voor de eerste x houten dit jaar af is weet ik niet. Maar de kans dat we daar zijn is heel groot! :)

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:53

Blijft leuk om de fotootjes te kijken hihi. Hoe oud worden de meeste slakken nou eigenlijk?

En Daphne, die laatste is zeker mooi!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 23:16

Dat verschilt. De ''Gewone'' reuzenslak word rond de 8 jaar, de Sloanei ongeveer 3 jaar, misschien in gevangenschap wat ouder en de Helix Pomatia zou tot 30 jaar oud kunnen worden :j

Ja he :D Ben zo blij met die soort. Hoorde toen ik ze net had van iemand anders dat ze bij haar na 2 weken al dood waren, dus ik werd even bang, maar gelukkig doen ze het nogsteeds super *\o/*

Als jullie gaan, dan kom ik even langs Kiwiwitje! Ik denk iig dat ik wel ga om slakjes te kopen, maarja even m'n zus overtuigen mee te gaan en dat valt niet altijd mee als het om het uitbreiden van mijn slakkenhobby gaat :')

Er komen deze maand sowieso 3 nieuwe slakjes bij van de soort Laevicaulis alte *\o/* En dan eind Maart komen er meerdere slakken van verschillende soorten, daar wacht ik al zo lang op :):)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:21

Daphne__ schreef:
Dat verschilt. De ''Gewone'' reuzenslak word rond de 8 jaar, de Sloanei ongeveer 3 jaar, misschien in gevangenschap wat ouder en de Helix Pomatia zou tot 30 jaar oud kunnen worden :j

Ja he :D Ben zo blij met die soort. Hoorde toen ik ze net had van iemand anders dat ze bij haar na 2 weken al dood waren, dus ik werd even bang, maar gelukkig doen ze het nogsteeds super *\o/*

Als jullie gaan, dan kom ik even langs Kiwiwitje! Ik denk iig dat ik wel ga om slakjes te kopen, maarja even m'n zus overtuigen mee te gaan en dat valt niet altijd mee als het om het uitbreiden van mijn slakkenhobby gaat :')

Er komen deze maand sowieso 3 nieuwe slakjes bij van de soort Laevicaulis alte *\o/* En dan eind Maart komen er meerdere slakken van verschillende soorten, daar wacht ik al zo lang op :):)

Hihi het is wel de planning. Dan staan we waarschijnlijk nog tegen over die Voedsel/koffie corner! :D Makkelijk te vinden dus!

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:42

Spam <3

Afbeelding

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:56

<3

Hier nog een spam, voor de grap zou je eens een kijkje moeten nemen naar de foto die ik een maand geleden postte. Ze zijn al 3(!) cm gegroeid.
Afbeelding

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:55

leuke spam hoor! :D
die 3 verschillende grootte's zijn wel leuk bij elkaar :D

Desty: ja ik zie het verschil al zonder terug te moeten kijken, Die gaan goed! :D

Hier groeien ze ook echt als kool.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 22:20

Zo, de slakjes groeien goed idd! +:)+ Blijven spammen! :))

Hier gaat het ook lekker. Vrijdag verhuizen er weer 10, 5 Subulina Octona's en 5 Pleurodonte Isabella's *\o/* Ondertussen ook alweer een paar eitjes uitgekomen, een paar staan op het punt om uit te komen en er zijn weer eitjes op komst.
Afbeelding

<3
Afbeelding

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:27

gaat hard :P

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:51

Flink veel gezinsuitbreiding dus. :D

Vond net een 'babyfoto' van Choco:
Afbeelding

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:56

ach wat lief :D

Hier worden ze te snel groot!
Ik zie ze gewoon groeien :')
Zal straks nog eens foto's maken, het is tijd voor nieuwe bodembedekking.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:10

Wauw die is mooi!
Benieuwd naar jouw foto's tessyke :D

Hier hebben ze net een bad gehad.
Afbeelding

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:13

aw :+:
ik heb nog geen foto's kunnen maken maar die komen wel, veel werk :p