Geen ervaring mee, maar de oogjes horen nu echt wel open te zijn. 2,5 week is echt laat hoor, 10-14 dagen vind ik al een laat gemiddelde. Ik zou er eerder 8-14 van maken want ik ken genoeg kittens die ze open hebben/hadden voor de 10 dagen. Deze hummeltjes zijn ook vrij veel in handen geweest, wat het proces normaal versnelt. Kortom: ik zou de DA bellen.
Ik moest toch nog langs de dierenarts om melk te halen, dus meteen geinformeerd. Ik mocht ze zelf voorzichtig proberen iets te openen, mocht ik iets van pus of andersoort irritatie zien, dan langs komen voor antibiotica. Vanavond even aan het "peuteren" geweeest. Met lichte druk boven en beneden op het ooglid een heel klein spleetje gemaakt, gewoon net even de randjes van elkaar. Hij vond het niet prettig, maar het was duidelijk ook niet pijnlijk. Wat ik daaronder zag was gewoon rustig om te zien, geen gekke dingen tegen gekomen. Een half uurtje later stonden ze zelfs alweer iets verder open. Lijkt net alsof ze gewoon net iets te stevig dicht geplakt zaten.
Amable
Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-14 17:14
Ondertussen trouwens ook nog eens goed naar de geslachten gekeken, blijken toch meer mannen tussen te zitten dan we eerst dachten. Ik weet dat ik het zelf nooit zo heel goed zie als ze nog heel klein zijn, maar nu is het gelukkig goed te zien
En dus, fotospam! met de geslachten goed erbij
1. Knappe zwarte kerel, 1 die weet wat hij wil, nu al gek is op aandacht en super nieuwsgierig
2.
3. De zwaarste kerel van het stel, ons papzakje Lekker gemoedelijk met een knap koppie. Hij vind alles wel best
4.
5. Deze grijze kerel is momenteel een beetje mijn favorietje Hij vind het heeeeerlijk om lekker te knuffelen, helemaal als hij net gedronken heeft, en valt dan uiteindelijk vaak heerlijk in slaap in mijn hand/arm. Hij is helemaal oke in je armen, echt een kroelkipje Zoals jullie zien is dit ook het ventje met de dichte ogen. Voor de foto's had ik voorzichtig gepeuterd dus je ziet mooi dat de ogen nu wel een kiertje hebben. Die was een half uurtje later ofzo al een stukje groter en vandaag was 'ie nog iets groter gelukkig
6.
7. Het knapste poesje van het nest, tenminste, als je het mij vraagt Het is zo'n poppetje! Een echt meisje- meisje
8.
9. Ons andere poppemeisje, hoewel zij net iets pittiger lijkt te zijn. Ze laat zich iig de kaas niet van het brood eten! Als zij de tepel heeft, dan issie ook van haar en daar vecht ze voor hoor!
10.
11. Onze dramaqueen ehhh, king. Hoewel hij tegenwoordig al minder drama maakt Deze flinke grijze man doet zijn best de grootste van het nest te zijn, maar dat lukt hem net niet Hij vind het heerlijk om lekker over zijn buik gekriebeld te worden en zoekt graag je hand op voor aandacht.
12.
13. En de laatste man, ook 1 die graag je hand op zoekt om zijn koppie in te duwen. Maar ook op schoot zitten vind hij eigenlijk wel best. Makkelijk ventje, maar ook 1 die wel vecht voor zijn plekje aan de melkbar
14
15. En nog 2 gezellig op schoot
En nog een filmpje van katertje met de dichte ogen die heerlijk bij me ligt te pitten Uiteraard na een uitgebreidde knuffelsessie
Mijn huisgenootje wil er sowieso 1, dus er blijft er sowieso 1 wonen hier. Voor mezelf ben ik er nog niet helemaal uit wat ik wil. Ik ga vooralsnog opzoek naar nieuw personeel voor ze, maar mocht er 1 zijn die geen personeel gevonden krijgt dan mag 'ie blijven Op dit moment lichte voorkeur voor 1 van de meisjes omdat ik nou eenmaal liever een poes heb. Maar het grijze knuffelmannetje is wel erg geweldig hoor, die is echt zo ontzettend lief, net ook weer mee zitten knuffelen en spelen en dan issie zó gezellig! De persoon die hem mee naar huis mag nemen gaat er een wereld poes aan hebben, dat weet ik zeker!
Ik heb laatst nog een topic gelezen over iemand wiens vriend het ook niet wilde, er kwamen nogal wat suggesties langs om van jouw idee zijn idee te maken
Ja maar ik weet niet of ik dat nu wel wil. We werken veel. Hebben er al 2 die eigenlijk prima gaan. Neemt niet weg dat deze echt mega cute zijn. Maar ja uhm...
JA Kito was eigenlijk al een overhaaste beslissing (lees vriend overgehaald en zelfde avond opgehaald) maar dan wel met een verhaal. Ach ik ben blij met mijn mannen geniet maar van jou katten kinders nu ze er nog zijn en vooral foto's blijven posten he
kaatje89
Geplaatst: 25-10-14 07:00
Ze zijn echt prachtig!! ga je ze alleen plaatsen bij mensen die je persoonlijk kent of?
Ik had je topic natuurlijk al regelmatig voorbij zien komen, maar heb ik mijn leven al zoveel kittens gezien en gehad dat ik dacht dat ik daar niet meer warm voor zou lopen...
Maar nu ik heb ik toch in één keer het hele topic doorgelezen en jeetje, wat zijn ze toch lief!! Fijn dat alles nu goed gaat, nadat het toch even spannend is geweest. Geniet ervan en hopelijk vinden ze allemaal een fijn nieuw baasje straks.
kaatje89
Geplaatst: 25-10-14 11:38
Amable schreef:
Nee hoor, daar ken ik te weinig mensen voor die nu een kitten zoeken Dus als je interesse hebt, let me know
Wat zijn ze leuk! Geniet er maar lekker van en hopelijk krijgen ze stuk voor stuk een geweldig baasje
_KiMbErLeY_
Geplaatst: 25-10-14 12:26
OCH WAT ZIJN ZE LEUK!!!!!!
Die eerste lijkt wel echt een prins, hoe hij er nu al bij ligt
Amable
Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-14 20:34
Kittens blijven leuk Jessix En inderdaad, ik ben ook ontzettend blij dat het momenteel allemaal gewoon goed loopt! Het zijn echte beertjes hoor, ze groeien super en de gewichten liggen bovengemiddeld. Morgen zijn ze 3 weken, de lichtste is nu 306 en de zwaarste is 365 gram. Norm ligt rond de 300 met 3 weken...
Het is ook een prinsje hoor, die zwarte! Heel leuk dier is het, maakt echt contact en zoekt je op
En genieten van ze doe ik zeke hoor! Zat zojuist weer met een heerlijk knuffeltje op schoot Echt hij is zóóó leuk, lief en schattig
De oogjes zijn al bijna helemaal open, alleen aan de zijkant zitten ze nog wat vast. Maar hij heeft iig zicht en het ziet er allemaal goed uit verder, geen ontstekingen of iets anders geks.
Ik ben gisteren echt gezwicht...
Ging workshop geven en zat me op de heenweg in de auto al te verheugen op de avond wanneer ik weer met de kleine man op de bank kon gaan zitten En ik was duidelijk niet de enige die zich zat te verheugen Want toen ik thuis op de bank zat liep hij in de doos recht op me af, ging zitten en mieuwde heel hard naar me, dus hem uit de doos gehaald en na even samen spelen en knuffelen nestelde meneer zich lekker in mijn nek.... Tja, ik ben om, ik wilde eigenlijk sowieso geen kater, maar hij mag blijven. Een kat kiest zijn personeel en ik ben gekozen Hij is het er ook niet echt mee eens als ik andere katjes uit de doos haal, hij wil En ook mijn huisgenootje heeft gekozen, ze twijfelde nog heel lang, maar het helemaal zwarte ventje wordt van haar. Dus er wonen straks 2 mannen in huis erbij, waar we eerst enkel dames in huis hadden