nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 10:10

ik heb het er ook bijna elke dag over met mijn vriend,we zeggen ook,Do heeft werkelijk geleeft als een god in frankrijk...hij heeft alle vrijheid gehad,vriendjes,goed en lekker eten,hij is zijn hele leven geadoreerd enz enz...

maar pff wat had ik hem graag een oud mannetje zien worden,voor mijn gevoel stond hij nog zo in het leven,hij was nog zo Do...nog zo mooi en zo blij...

nee,dat gaat er niet in,plus ik mis hem echt verschrikkelijk,ik mis zijn gewaak ( hij waakte heel erg,lag ie in zijn stoel naar buiten te kijken en te grommen en te blaffen als ie wat zag) ,als ik met mijn vriend klier kwam ie er altijd hoog piepend bij staan,en nu is het stil...geen do meer..

ik mis zijn gespring om eten,als ik lekkertjes gaf dat ie helemaal druk reikhalzend naar zijn lekkertje smachtte...

het had zo nog niet Do moeten zijn...

|(

Shirley

Re: nee niet jij...lieve lieve donnie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:21

;(

Kan me het helemaal voorstellen, Femke, Do was gewoon een deel van jou en dat deel is nu afgesneden en de wond blijft gewoon heel, heel zeer doen ... maar dat wordt minder, ook al kun je je het nu niet voorstellen ...

Knuffel :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:21

Oh, wat mooi om Joes te zien zwemmen <3 :(:) .

Een dikke knuffel, is ook zo'n groot gemis, zo leeg en pijnlijk, is gewoon niet zoals het zou moeten zijn, thuis :(:) :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 12:49

Las al een tijdje mee, maar had de moed niet om te reageren. Aangezien ik paar weken geleden mijn kleine lieve hondje dood in de achtertuin vond. Heb daar en nog steeds veel moeite mee gehad. Aangezien het gewoon mijn hondje was. 12 jaar geleden opgehaald uit het nest. Zelf opgevoed en beestje luisterde perfect naar mij.

Maar vandaag heb ik toch wel een van de moeilijkste beslissingen ooit genomen. Wij hadden nog 3 hondjes. 1 grote berner en 2 kleintjes. We wisten dat 1 van de kleintjes al oud was. Maar was tot zaterdag kern gezond. Had en toe wel eens een paar dagen dat hij niks wou eten. Maar zaterdag was hij anders. Kon het niet goed plaatsen. Maar toch nog even afwachten. Gisteravond kreeg hij opeens benauwd, maar deed later ook wel weer normaal en at toch weer wat. Vanochtend was het helemaal mis. Hij gierde er over zo benauwd dat hij had ;( Dus ik mee naar dierenarts. Eigenlijk met de gedachte dat hij een spuitje kreeg. Maar DA wou toch nog proberen om hem vocht afdrijvers te geven en nog wat andere medicijnen. Hij leek op te knappen. Maar naar 2 uur was het toch weer mis. Mams was intussen naar school gegaan (ze studeert) dus daar zat ik alleen. Niet goed wetende wat ik moet doen. Mijn zus lag boven in bed, want die heeft haar enkel gekneusd. Dus heb haar jankend wakker gemaakt ( ik ben 18 en zij 13) met de vraag wat ik moest doen. Samen zijn we bij kleine Boeb wezen kijken. En zij zei ook dit kan niet langer. Heb toen mams ingelicht dat het beter was om hem uit zijn lijden te verlossen. Maar ik had geen vervoer en heb belangst. Dus afgesproken dat mijn zusje onze oma ging bellen. En ik de dierenarts. Dus ik met heel veel angst de telefoon gepakt. En kreeg helaas te horen dat de DA er even niet was en dat ik spoedig terug zou worden gebeld.

Intussen was oma al aangekomen, zodat we meteen heen konden gaan als wij gebeld zouden worden. En daar ging de telefoon. Ik met trillende stem opgepakt. En voelde opeens zo'n kracht van binnen. Dat ik opeens alles duidelijk kon vertellen wat er aan de hand was. En dat ik hem niet langer wou laten lijden. De Da wou nog even aankijken. Maar de blik wat Boeb in zijn ogen had, zei voor mij genoeg. Dus kon gelijk terecht.

Maar onze klein Boeb moest nog wel even laten merken dat hij vechtlust in zich had ( het is en blijft een pekingees) door mij nog even flink te bijten. En was niet plat te krijgen. Pas na 2 verdovingspuiten viel hij in slaap. Had de DA er al voor gewaarschuwd. Omdat hij met de castratie 3 nodig had. Daarna is het vrij vlot gegaan. En ademde steeds rustiger, totdat het stopte.

Vind het toch 'prettiger' om ze gewoon dood aan te treffen. Dan dat je de keuze voor ze moet maken. Bang dat je achteraf toch verkeerd hebt gedaan. Normaal laten we altijd mijn vader heen gaan met de dieren. Maar ik kon en wou hem niet langer laten lijden. Was blij dat mijn zusje mee is geweest. Die is een stuk nuchterder dan ik. Ik ben een emotionele trut.

Dit heb ik op FB geplaatst:
Citaat:
Vandaag 1 van de moeilijkste beslissingen ooit gemaakt. Gelukkig goed gesteund door mijn zusje en oma. Boebie, lieve kleine lelijke opdonder. Rust zacht. Je hebt gelukkig geen pijn meer. Je bent vanuit een hel terecht in een hemel gekomen bij ons. Je kon bij ons echt hond zijn. Spelen,slapen, spelen en languit op de bank liggen en er waren weinig regels. En nu maak je je laatste reis over de regenboogbrug en kun je weer heerlijk spelen met Sasja. En lekker achter de katten aanvliegen. Zonder het benauwd te hebben. Ja, we hebben wel eens flink op je gevloekt als je de katten weer opjaagde. Maar wat ik zal dat gedrag van je missen. Ik ga het zelf missen als je weer eens in mijn tenen hapte, omdat we perongeluk je achterkant aanraakte en dan hysterisch kon gillen. Want daar was je goed in. Daarnaast was je gewoon mooi van lelijkheid. Met je scheve dopoogjes en scheef bekkie en uitstekende hoektanden en je tongetje klein beetje naar buiten. Ik ben blij met de keuze die ik voor jou hebt gemaakt. En doe de groetjes aan Sasja
[ Afbeelding ]

Arme schat is ernstig mishandeld geweest, voordat hij bij ons kwam. Je mocht in het begin geen vinger naar hem wijzen en hij schoot al in paniek :(:)
Ik wens jullie ook allemaal sterkte met het verlies van jullie trouwe vrienden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 16:09

love_western wat een dappere beslissing heb je gemaakt,maar jij bent nu ook 2 hondenvriendjes in hele korte tijd verloren ;( ,heel veel sterkte met het verlies...

net hier de uitslag van joesjes bloed gekregen,de ontstekingswaarden zijn nog heel hoog,maar de rode bloedplaatjes zijn te laag...

het vermoedden nu is toch ergens een tumor,ze kan en wil nu niets doen aan de ontstekingswaardes daar door de medicijnen de rode bloedplaatjes nóg verder omlaag kunnen gaan...

vrijdag moet joesje op controle komen,dan wil ze haar nog een keer zien...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:35

o bah kimmie, wat een k*t bericht, geen ander woord voor....
Dit kan je nu niet gebruiken, arme Joesje. Heel erg veel sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:44

kimmie261 schreef:
love_western wat een dappere beslissing heb je gemaakt,maar jij bent nu ook 2 hondenvriendjes in hele korte tijd verloren ;( ,heel veel sterkte met het verlies...

net hier de uitslag van joesjes bloed gekregen,de ontstekingswaarden zijn nog heel hoog,maar de rode bloedplaatjes zijn te laag...

het vermoedden nu is toch ergens een tumor,ze kan en wil nu niets doen aan de ontstekingswaardes daar door de medicijnen de rode bloedplaatjes nóg verder omlaag kunnen gaan...

vrijdag moet joesje op controle komen,dan wil ze haar nog een keer zien...

Dankje. Heb er nog gigantisch veel moeite mee, dat ik de keuze moest maken voor hem. Bij Sasja had ik er snel vrede mee, die is op haar plekje waar ze altijd lag gestorven. Het gemis is nog steeds groot, maar ik vond het fijn dat ze gewoon gestorven is aan een hart stilstand. Geen pijn gehad of ziek geweest. En bij haar zag je het aankomen. Omdat ze de laatste paar dagen al iets afweziger was als normaal. En achteraf had Cai de berner het al langer door. Want die was al een week aan het joelen.

Maar Boebie had het vanochtend zo benauwd, dat het zagende ademhaling door merg en been ging. En toen moest ik hem weer een stressvolle autorit aandoen. Maar hij heeft rust en vooral geen pijn meer. En daar ben ik blij mee. Het verwerken moet nog komen. En nu word het dubbelop ;( En het is nu zo kaal en stil in huis. Hij en Sasja waren toch wel de lawaaimakers van de 4 honden. En nu hebben we er nog maar gewoon 2. De kleine ligt depri buiten. En de Berner jankt en piept aan 1 stuk door. En wil alleen maar aandacht.

En hopelijk kun je Joesje nog een poos bij je houden. Vind het een prachtige hond om te zien.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 17:46

nu moet ik zeggen dat dit niet echt een verrassing is ,deze uitslag bij joesje...,11 maanden geleden was er botkanker + uitzaaiingen naar de longen geconstateerd ,alleen joes bleef het zo goed doen,dat de DA in januari zei "als ze over 2 maanden er nog is en er zo goed uitziet,vergeet het woord kanker dan maar"

goed ze is er nog steeds ,en ja wat mij betreft gaat ze het jaar nog wel overtreffen ,maar ik weet ook dat ze ( zeker ook gezien haar leeftijd) een hond is van de dag..

dat was eigenlijk ook mijn zorg,joes die zou komen te overlijden,en wie glipt er tussendoor...Do!!!

echt zo onmogelijk,totaal onvoorbereid,onverwacht en zo niet goed dat hij dood is gegaan...

Do zijn urn:
Afbeelding

en joes heeft nog gezwommen vandaag..
Afbeelding

maar het water was zo koud...dus na het zwemmen maar weer helemaal ingepakt ,ze lijkt wel ET zo :D

Afbeelding

Afbeelding

tis zo'n lief wijffie :+:

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 17:49

love western... ;(

wat is het dan stil he in huis...áls joesje komt te overlijden hebben we nog 'maar' 5 honden...dat is echt weinig,we zitten normaal op minimaal 6 en de laatste maanden steeds op 7 honden...

5 is maar zo'n klein ploegje dan...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:49

Haar koppie staat wel op standje genieten zo te zien in het water :j

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 17:52

:) ja,de DA vroeg hoe het met haar was verder,nou ja,ip is ze gewoon joes...en ze zwemt nog graag,en eet als een dijker..

dus ze zei,zolang ze geniet...lekker laten gaan...alleen toch vrijdag even langs komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:02

kimmie261 schreef:
love western... ;(

wat is het dan stil he in huis...áls joesje komt te overlijden hebben we nog 'maar' 5 honden...dat is echt weinig,we zitten normaal op minimaal 6 en de laatste maanden steeds op 7 honden...

5 is maar zo'n klein ploegje dan...

Idd erg stil. Helemaal omdat deze 2 ook echt de gangmakers waren. Wel hebben wij besloten om voorlopig geen honden meer aan te schaffen. En als er een hond komt, dan word het wel een grote. Hebben het momenteel allemaal erg druk. En hebben geluk dat Cai weinig beweging nodig heeft. Hij heeft 3 jaar geleden een ongelukje gehad. Waardoor er 2 ruggenwervels waren verschoven. En hij hierdoor verlamd is geraakt. Na veel revalidatie en een goede DA ( die zijn wervels weer recht heeft gezet) is het weer voor 90 % goed gekomen. Maar hij is wel happy en kan alles weer. Behalve lang lopen.

Wij hebben ooit ook 5 honden gehad, dus dan lijkt 2 opeens zo raar.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:29

Wat een mooie foto´s kimmie261, ook die van de urn van Do. Is een mooi rustig gedenkhoekje zo.

Die Joes, dat oude koppie en die poten onder de deken uit, zo lief.

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:52

Mooie urn kimmie. Ik wil een urn laten maken door een kunstenares die ook de urnen van mijn ouders heeft gemaakt. Maar ik ben er nog niet over uit wat het moet gaan worden.

Ik blijf duimen dat Joes voorlopig nog lekker bij je blijft hoor, je hebt wel even genoeg te verduren gehad..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 10:52

mijn lieve lieve joes,mijn koningin...mijn grote trots...wordt vanavond ingeslapen...

ik ben echt helemaal stuk,hoe kan ik nou afscheid nemen van mijn aller liefste meisje??

|( |( |( |(

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:02

Ach jeetje toch nog sneller dan verwacht. Ondanks dat je er niks mee kan, niks aan hebt wil ik toch laten weten om aan je te denken.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:03

Waaaat :oo
Neeee -O-
Pfff..

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen..
Heel veel sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:09

Heel veel sterkte :(:)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:13

Och neeeeeee Fem, ook al je lieve Joes, wat verschrikkelijk. Ik heb er geen woorden voor, heel veel sterkte..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:14

Ooch jeetje, heel veel sterkte!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:24

Heel veel sterkte Femke, wat een verdriet zo kort achter elkaar......dikke knuffel.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:29

Och jee kimmie toch.... nog meer verdriet.. de Koningin ook al.. arme mooie Joes.

Heel veel sterkte.xx

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:33

Dat was niet echt het bericht wat ik had verwacht. Wat moet je weer snel afscheid nemen zeg, dat is niet meer menselijk hoor. Heel veel sterkte vanavond ..

En je kunt er weinig mee maar weet dat de bokkers in dit topic je verdriet heel goed begrijpen dus blijf je hart luchten...

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:35

Tjee... Ik weet niet wat te zeggen...
Ik wens je heel veel sterkte!!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 11:36

ja vreselijk,dacht dat mijn tranen op waren,maar niet dus...

vanmorgen had joes op de bank geplast,doet ze nooit dus ik nam haar mee naar buiten en achter de deur ging ze gelijk liggen en heel erg krampen met haar buik...

dus ik meteen DA gebeld en kon meteen komen,daar gelijk een echo gemaakt ze verwachte een gesprongen tumor,maar haar buik zag er helemaal goed uit,dus eerst dacht ze dat het door de pijnstiller zou komen..

maar omdat ik had gezegd dat ze zo mankte op haar voorpoot ( daar is 2 weken geleden een rontgen foto van gemaakt om botkanker uit te sluiten en dat had ze toen niet zichtbaar) heeft ze aan haar poot gevoeld en wilde toch nog een keer een rontgenfoto maken...

deze keer was het wel duidelijk...botkanker...en ja dan kunnen we maar 1 ding doen en dat is haar van de pijn afhelpen...

maar hemel,die hond slaapt al ruim 11,5 jaar naast mij,lig ik halve nachten mee te tutten..die is er vanavond gewoon niet meer...

ik word gewoon gek geloof ik...

|( |( |( |( |( |(