Is het veel werk? Moet je het hok bijvoorbeeld één keer per week helemaal schoonmaken, ofzo?
Toen ik klein was, 'hield' ik ook slakken, uit de tuin. Vond het helemaal leuk, had ze in een plastic bak gedaan. Maarja, toen moest ik opeens met mijn vriendinnetjes spelen en liet de bak de hele middag in de volle zon staan, wist ik veel. Konden ze niet tegen.....
Ik maak ze nu eens per maand schoon. Wel iedere week een schone ruit, maar de aarde laat ik een maand zitten. En eten vul ik pas weer aan zodra het op is. Dus dat is voor mij nu eens in de 2 dagen een krop sla :p
Ik verwissel nu de aarde elke 2 maanden, omdat de slakjes nog zo klein zijn. Voeren doe ik om de dag, sproeien 1 á 2x per dag en 1x per week doe ik extra water op de bodem. Ruiten doe ik ong wekelijks, gewoon wanneer ik ze vies vind.
Ik ververs de aarde 1 keer in de maand, wel elke week de ruitjes schoonmaken, nieuwe stokjes erin en de steen schoonmaken =) Het voer ververs ik om de dag.
Neptunus
Geplaatst: 08-11-12 09:48
geweldig dit topic. wat ik me afvroeg, waar heb je ze vandaan ? ik heb ook al op marktplaats zitten kijken maar kan niks vinden helaas .
"Als slakken eitjes leggen zit er wit spul tussen ze in. Trek ze dan niet uit elkaar, want dat zorgt voor een ongeneesbare wond." bron:http://annefun.webklik.nl/page/slakken
Nadesh
Dit zijn mijn beebs , gok dat ze nu ong 2 cm zijn. Spijtig van de baggerkwaliteit , moet over een poosje echt eens kijken of ik een fatsoenlijke camera op de kop kan tikken.