wat een gave foto's zeg! kan je niet een keer bij mij foto's maken van mn marmerkreeftjes?hahaha echt, ik vind dat je de foto's heel mooi hebt gemaakt! zelfs de kleinste details kan je goed zien, goed hoor
Fenrir
Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-12 21:23
Nog een voor de fans!
Enne, lies1994, die zitten in water toch? Is een beetje lastiger fotograferen
Dat zwarte stipje is een illusie, dat zit er in het echt helemaal niet. Daarom lijkt het alsof hij je aankijkt soms zitten er ook 2 in één oog, ligt er een beetje aan hoe het licht valt.
Weird! Vast een stomme vraag, maar: hoe kan dat een illusie zijn? Ik snap wel dat het geen pupil is of iets dergelijks. Zijn het dan gewoon pigmentvlekjes die langzaam 'ronddwarrelen' over de oogbol? Of is het echt helemaal 'niets'?
Fenrir
Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-12 22:38
Het is gewoon een reflectie van het licht, dus het is niet iets dat op het oog zelf zit.
Edit: is niet alleen bij bidsprinkhanen zo, bij veel insecten
Wat apart! Ik dacht altijd dat die facetogen alleen een glansplek zouden kunnen hebben zoals het witte plekje dat je bijvoorbeeld op de laatste foto ziet. Ben toch benieuwd wat voor reflectie-effect dat precies is waardoor die plekken juist donker lijken. Echt een Willem-Wever vraag volgens mij!
Fenrir
Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-12 18:42
Ja, ik weet ook niet hoe het kan. Ben ook wel benieuwd hoe het nu precies zit.
Jojoju
Geplaatst: 31-01-12 11:21
ZEG! waar blijft Nero nou?! Ik wil hem weer eens ziehiennn.... *jaja ik ben een echte groupie!*
Fenrir
Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-12 17:35
Met Nero gaat het nog steeds prima, ik heb net wat nieuwe plantjes voor hem gekocht want de varen ging niet zo lekker (die is een beetje bruin aan het worden ). Met al die sneeuw is het alleen niet zo handig om nu de boel te gaan vervangen, dus ik wacht nog even.
En ik heb een witbuikegeltje (zijn huisdiergefokte egels) overgenomen van iemand, die komt vanavond dus ik moet maar uitkijken met waar Nero los loop straks, want egels zijn insecteneters maar dat komt wel goed, ze komen niet dicht bij elkaar in de buurt te staan.
Oh leuk!die zal ik dan zeker ook gaan volgen. Hahaha lijkt net alsof nero uitgehongerd is en na een paar maanden overleven ineens een te groot buffet voorgeschoteld krijgt (zoals ie grijpt naar de krekel). ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel?haha Eetsmakelijk nero!
Fenrir
Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-12 20:33
Volgens mij kan Nero altijd wel eten op dat is ook het gevaar, je moet goed opletten dat ze niet te dik worden, omdat ze zelf niet stoppen met eten. Dus ik voer hem met mate.
En ze is inmiddels aangekomen
Topic volgt misschien later nog, maar ze mag eerst even bijkomen en wennen.