Onze huisspin is weer terug.. hoe groot is die van jou?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:47

:)* Wij hebben ook klimop...... :oo

Rinske

Re: Onze huisspin is weer terug.. hoe groot is die van jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:48

Dat zijn echt spin-aantrekkers := . Die moesten allemaal weg van mij, no way dat ik die griezels wil in mijn tuin/huis. Ze moeten allemaal hemelen :o .

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:49

Citaat:
Hoeveel spinnen kruipen er gemiddeld door één woning?
In een normaal huis dat geregeld schoongemaakt wordt, kruipen er gemiddeld 1500 spinnen. Stofzuig je zelden, dan breidt hun aantal snel uit want elke spin legt per keer meer dan honderd eitjes. Bang moet je er niet voor zijn, want spinnen in huis steken of bijten niet

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:50

ik zit hier dus met een bonkend hart dit topic te bekijken en ben helemaal naar en koud.
ik heb een spinnenfobie en niet zon beetje ook terwijl vroeger ik elke spin oppakte en net zoals jullie ze nog een naam gaf ook.
we zijn eens op vakantie geweest ergens en daar zaten zulke joekels.
we zijn eerder terug gekomen van de vakantie omdat ik gewoon helemaal panish er van was van die 2 joekels.
ik heb ook eens een insect in de auto gehad , geen idee wat het was maar ik was aan het autorijden ik heb als een idioot mijn remmen ingetrapt, dat beest eruit gegooid ben als een gek verder gereden achteraf dacht ik ik had mezelf goed kunnen verongelukken .
ik ren nog net niet weg voor vliegen maar als ik niet zeker weet of het een vlieg is ren ik bij voorbaat weg.
ik zit dus ook nergens op mijn gemak buiten in de zomer.
laat mij maar binnen zitten met de deur dicht.
volgens mij heb ik dus een serieus probleem.
en toch moest ik dit topic kijken *zucht*

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:50

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 08-11-24 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:52

Ik vindt het absoluut onnodig ze dood te maken, ze zijn heel nuttig en doen geen mens wat. Ik wil ze dan wel niet in mijn huis(nouja, zolang ik ze maar niet hoef te zien mogen ze best in mijn huis zijn) maar dood hoeven ze echt niet. Ik zet ze netjes buiten.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:53

Mas schreef:
O getver, waarom klik ik dit topic nu weer aan???

Ik ben als de dood voor spinnen, als ik er één zie mag vriendlief hem vangen+afvoeren. Brrr ik heb nu al de kriebels, net nu mn vriend niet thuis is.

Idd, je haalt de woorden uit mijn mond! Zo groot zou verboden moeten worden in NL... Ik zou daar echt niet relaxed mee om kunnen gaan. Ik zit nu met mijn nekhaar omhoog rond te kijken of er hier geen zit... :=
Ik ben er één keer één tegengekomen die ook minstens even groot was, maar gelukkig heb ik ze hier nog niet gezien. Ze schijnen er wel te zitten volgens de buurman. :oo

Mijn zoontje is er ook bang voor. Ik maar uitleggen, dat mannen dat niet hoeven te zijn. Hierin lijkt hij helaas niet op zijn vader...

Mij is wel eens uitgelegd, dat de angst voor spinnen voortkomt uit de angst voor ziektes. Ik ben daar ook niet happig op idd.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:55

Mindfields schreef:
Ik vindt het absoluut onnodig ze dood te maken, ze zijn heel nuttig en doen geen mens wat. Ik wil ze dan wel niet in mijn huis(nouja, zolang ik ze maar niet hoef te zien mogen ze best in mijn huis zijn) maar dood hoeven ze echt niet. Ik zet ze netjes buiten.

Citaat:
Komt een spin die je buitenzet weer naar binnen?
Ja. Er is namelijk een verschil tussen huisspinnen en buitenspinnen. Als je een huisspin buitenzet, zal die ongelukkig worden en sterven. De huisspin zal er dus alles aan doen om terug naar binnen te komen

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:56

Jaaa dat weet ik wel ppg, maar dan zoekt ie maar lekker een ander huis :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:56

Aaargh! Ja en dát is dus de reden, dat ze hier doodgemept door de plee gespoeld worden... Zelfs de stofzuiger is verboden hiervoor. Ik ben veel te bang dat ie er alsnog weer uit komt wandelen, ook al zweert mijn lief dat dat echt niet kan gebeuren.

Dat van de klimop wist ik! Dé reden, waarom ik die niet heb...

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:59

Maar die grote huis/wolfspinnen zitten ook vaak gewoon buiten hoor.
Tussen je open haardhout of zoiets.

Volgens mij vinden die stofspinnen het buiten niet leuk.
(Die met kleine lijfjes met hele lange dunne pootjes die aan je plafond hangen)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:00

Die van ons is helaas overleden. Laatst 's nachts door de poes gevangen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:07

Grace schreef:
nou dan zou ik de volgende dag de sok er niet meer af durven halen hoor,
te bang dat hij daar dan in zit :+

Eerst stofzuiger aan, dan pas sok er uit, voor alles een oplossing he :D

Mindfields schreef:
Jaaa dat weet ik wel ppg, maar dan zoekt ie maar lekker een ander huis :D

Aaaaah dat is pas echt sielugh!!!! :D
Zal tegen hubs zeggen dat ie de volgende bij buren door brievenbus moet duwen :D

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:12

HAHHAHA Ellen, das een goeie, gewoon gelijk bij de buren door de deur kieperen! :))

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:13

Leuke buren zijn jullie := :') .

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:14

sheela schreef:
Die van ons is helaas overleden. Laatst 's nachts door de poes gevangen.

:(:) Sterkte en gecondoleerd....

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:18

HAHAAAA dan komt hij vast terug als ZOMBIESPIN!
Afbeelding

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:18

Rinske schreef:

Niet van elkaar, dus no problema O:)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:19

IKbenEllen schreef:
Rinske schreef:

Niet van elkaar, dus no problema O:)

In dit geval, beter een verre vriend dan een goeie buur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 00:15

IKbenEllen schreef:
Grace schreef:
nou dan zou ik de volgende dag de sok er niet meer af durven halen hoor,
te bang dat hij daar dan in zit :+

Eerst stofzuiger aan, dan pas sok er uit, voor alles een oplossing he :D

Ik doe dat met een een grote prop keukenrolpapier. En ik heb een speciale stofzuiger voor insecten/vieze spinnen, die lucht die hij er achteruit blaast... dooie beestenlucht :r
Daar ga ik niet nog eens mijn hele huis mee doen.
(heb verder voor het huis 2 robot stofzuigers, wie weet wat die nog meer vangen, ik durf nooit in de opvangbakjes te kijken :brr: )

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 01:14

Citaat:
Komt een spin die je buitenzet weer naar binnen?
Ja. Er is namelijk een verschil tussen huisspinnen en buitenspinnen. Als je een huisspin buitenzet, zal die ongelukkig worden en sterven. De huisspin zal er dus alles aan doen om terug naar binnen te komen

* ziet een Fred Flintstone spin voor zich, bonkend op de achterdeur, 'Wilma, let me in!' :') *
En o, verdorie, zit weer met natte oogjes...arme ongelukkige spinnetjes :(:) . En als je nu een eigen huisje voor ze maakt, met een bankje, een lampje en een straalkacheltje?

justkid schreef:
Maar die kun je heel leuk wegpokken;
zo met duim en wijsvinger; pok...... pfffffieuw..... weg :j

Wel verstandig om eerst te kijken aan welke kant ze zitten, anders werkt het niet helemaal, zeg maar. ;)
Je kunt kruisspinnen trouwens ook heel leuk aaien over hun ruggetjes. Dan gaan ze als verdedigingsmechanisme heel hard in hun web heen en weer in de hoop dat je ze niet kunt vangen. Behalve die ene bij stal. Die is het al zo gewend dat ie gaat 'slaan'. Dus kir ik nu heel vrolijk tegen de eigenaar dat ik Joost heb geleerd voetjes te geven. :D

Ze zijn trouwens perfecte fotomodellen, spinnen. In tegenstelling tot paarden (die zetten telkens een ezelskop op als ze niet al verkeerd gaan staan) en katten (die telkens ongegeneerd zich in het kruis gaan wassen) blijven spinnen meestal netjes hangen en kun je zo lekker experimenteren met lichtval en flitslicht. Heb al heel wat mooie plaatjes weten te schieten van spinnen.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 01:32

ik heb onze bep laatst buiten gezet nadat ze heel brutaal op mijn zoontje zijn kamer zat.. ik had haar nog zo gewaarschuwd.. }>

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 01:36

papagroom schreef:
Citaat:
In een normaal huis dat geregeld schoongemaakt wordt, kruipen er gemiddeld 1500 spinnen. Stofzuig je zelden, dan breidt hun aantal snel uit want elke spin legt per keer meer dan honderd eitjes. Bang moet je er niet voor zijn, want spinnen in huis steken of bijten niet

En bedankt pap, nou slaap ik niet vannacht :+

:')

Wij hebben hier ook al weer een aardige invasie met van die joekels uit de OP gehad.. Eentje heb ik heel stoer zelf durven vangen, met een glas en een papiertje (hoe toepasselijk, met een acceptgiro van de huur naar buiten gedonderd := ) Was overigens nog een hele opgave, mijn katten vonden 'm ook errug interessant, waarop dat kreng nog harder ging rennen! De andere 3 zijn door mijn hubbie gevangen en ritueel begraven. Eehh andere 4.. Al zou het dus ook zomaar kunnen zijn dat die ene die ik gevangen heb weer naar binnen is gekomen, als ik de posts zo een beetje doorgelezen heb hier...

Die dunnetjes mogen blijven zitten, die vind ik niet erg. Maar die joekels... Ze rennen zo hard! :=

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:13

Pluizebolpum... _O- Geweldig!

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:20

papagroom schreef:

hm ik heb in een ver verleden op animal planet oid toch gehoord dat ze wel bijten, maar niet door je huid heen komen waardoor je er niks van voelt. Sinds die tijd kan ik de grotere spinnen toch wat minder waarderen en krijgen ze zwemles als ik ze vind...