De arme verschoppelingen in Turkije

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rayoow

Re: De arme verschoppelingen in Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 16:11

Ik heb niet hele topic doorgelezen hoor..
Maar jij woont zelf in turkije?

Mijn ouders werken internationaal samen met WSPA en andere organisaties..

Ook doen ze zelf TNR projecten..dat helpt ook veel tegen zwerfdieren
Je castreert de honden en laat ze weer vrij..
Zolaat je de populatie niet te groot worden..Maar hoe raar t ook klinkt..zwerfdieren zijn nodig!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 16:12

Kon hij niet tijdelijk bij Yamcha? Ik dacht dat ze dat met haar hubbie ging bespreken.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 19:45

Nee ik woon niet in Turkije. Ze doen daar inderdaad ook aan catch, neuter and release, maar dat mag nog wel veel meer.
In Roemenie waar we ook wel eens helpen doen ze het ook, daar werkt het supergoed.

easygoing, ik heb niks meer gehoord, maar ik kan ook wel begrijpen dat het niet gaat, ik weet dat Yamcha al 2 herders heeft, dus ik snap ook wel dat het al aardig druk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 21:33

En er is privé nogal veel gebeurd hier. Maar heb het besproken, maar lief ziet het niet zitten ;( helaas.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 21:34

Geeft niks hoor, ik moet gewoon nog even doorzoeken.
Maar tis niet zo makkelijk om een hond te plaatsen helaas.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 21:35

He wat jammer, had het zo gehoopt maar begrijp het wel.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 14:12

Lucky is ook inmiddels in NL, hij zit nu bij mijn kennis, moet even in de paardenstal logeren, maar daar zitten er nog 3, dus hij is niet alleen.
Hij loopt ook gewoon op het erf los, en hij speelt lekker met de andere honden.
Alleen hij is graatmager helaas, maar vanaf nu moet het voor hem beter gaan. Krijgt lekker eten en knuffels.

Even wat foto's van Geo.
Afbeelding
Hij heeft zo'n superlief koppie
Afbeelding
Beetje spelen
Afbeelding

lovehorses7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 14:20

Aaah dat kun je je hond toch niet aandoen hem zo dumpen? Echt super werk wat jullie doen!!!!!!!!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 14:28

ik ben zelf afgelopen jaar ook in turkije geweest (en dan niet alleen in de badplaatsen, maar ook echt door het binnenland),
maar wat ik daar zag was juist iets heel anders. Natuurlijk zagen we soms zwerfhonden langs de kant van de weg die er wat mager uitzagen, maar nooit erg slecht, en in de steden kwamen we juist erg gezonde zwervers tegen. Allemaal heel vriendelijk en die liepen dan een stukje met ons mee, ze hadden allemaal oormerken en waren gecastereerd, dus er word wel degelijk rekening met deze honden gehouden (de betreffende stad was Antalya). Toevallig liepen de honden met ons mee naar de supermarkt (en bleven keurig voor de deur staan, en daar lag ook een klein harig hondje aan een paal (daar had de eigenaar hem net neergezet omdat hij zelf naar de supermarkt moest), maar het arme diertje zag helemaal onder de klitten en was echt vies, de zwervers zagen erzoveel beter uit. En eigenlijk heb ik meer medelijden met de honden die hier in Nederland de hele dag binnenzitten omdat de baas moet werken... Al gaat dit alleen over de zwerfhonden die in de steden tegenkwam. Sommige in de buitengebieden zagen er inderdaad niet uit. Maar niet zo erg als van jouw foto's en de meeste Turkse inwoners voerde de honden ook gewoon eens iets lekkers ipv ze met zuur te overgooien, dat is net als hier in Nederland gewoon een uitzondering (stel gekken :( ), Heel goed dat je dit doet voor die hondjes!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 14:39

Ja kijk wij krijgen natuurlijk vooral de slechte dingen te zien, omdat die de hulp hard nodig hebben, de dames waar wij mee werken in Turkije zitten vooral in Istanbul en daaromheen.
Wel fijn dat wat jij gezien hebt vooral een stuk positiever is. Het is ook niet overal zo, maar helaas in grote stukken wel.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 17:19

Hier hebben we Lucky, die lekker geniet van een Nederlands zonnetje op zijn koppie. Hij loopt dus gewoon lekker op het erf en hij speelt zelfs met de andere honden. Hij is toch wel superleuk. Mogen nog wat kilo's bij, maar dan is het nog best een hele knappe man.
Afbeelding

En hier de kleine clown Geo, heerlijk smoeltje heeft die hond.
Met een beetje geluk hebben we een hele lieve bokster bereid gevonden hem voorlopig op te vangen, maar eerst kijken of het klikt met haar honden.
Afbeelding
Hij heeft het heeeeel druk met spelen.
Afbeelding
Maar af en toe is er ook echt wel tijd voor een knuffel.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MCRL6HLU-D.jpg
Issie leuk of issie leuk.
Afbeelding
Even kennis maken met Lucky, neus aan neus.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RWNE3ALZ-D.jpg
En dan gauw weer verder met spelen, het hondje wat je ook ziet op de foto (nou ja een stukje hond) is Yunos, ook een Turk.
Afbeelding
Pfoei even uitblazen in de schaduw.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OQ7EBMT6-D.jpg
Met Bobby (kleine zwarte) en Yunos de tuin onveilig maken
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IEZHE7FL-D.jpg
Hij is echt heel agressief, hier heeft hij Yunos in de houtgreep :P 8-)
Die 2 hebben dus echt uren gespeeld met elkaar.
Afbeelding

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 21:10

Geo is naar de nieuwe opvang, had het helemaal naar zijn zin met de andere honden daar. Dus nu nog op zoek naar een vast adres.

Lucky is vermoedelijk niet helemaal blind, want hij kan zelf gewoon tussen 2 auto's doorlopen zonder zich te stoten. Hij loopt wel eens ergens tegenaan, maar hij schijnt te gaan kwispelen als je naar hem kijkt, dus helemaal blind zal hij niet zijn.
Hij is superlief, speelt, rent door de bak, wil graag bij je liggen en zodra je aan hem zit gaat zijn staart tekeer. Echt een lieverd dus en nog mooi ook.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 19:04

Geo is nu aan het uitproberen bij een mogelijk vast thuis, moet wel goed gaan, het is een leuk hondje.

Nu zitten we nog met Suzy, die is tegelijkertijd met Lucky gekomen, zit bij iemand in de opvang, was even geplaatst, maar Suzy is een jonge actieve hond en dat matchte dus niet met de gene. Dus nu is ze weer terug bij dat opvang adres, maar die vind haar eigenlijk te druk, Suzy kan haar energie nu niet kwijt, want ze zit op een appartement, dat is op zich niet erg, maar het is dus gewoon een hondje wat bij een actief baasje moet komen. Nu begint ze veel te blaffen, maar ik denk zelf dat als zij lekker haar ei kwijt kan buiten en met spelen, dat dat wel over zal gaan.
Dus nu moeten we voor haar een leuk actief baasje vinden. Het is wel een heel geinig hondje om te zien en superlief verder.
Afbeelding

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 22:09

Oh, we hebben weer een verhaal via de mail gehad.
Een Amerikaanse vrouw was bij haar opa in Italie waar een pup haar de hele tijd is gevolgd.
Toen ze uiteindelijk weer weg moest en in de auto zat richting vliegveld is het hondje achter de auto aangerend, maar haar familie wilde niet stoppen voor het hondje, dus het brak haar hart, maar ze moest het hondje achter laten.

Ze heeft toen ze terug was gehoord dat hondenvangers zo'n beetje alle honden uit dat dorp hebben gevangen en naar een asiel hebben gebracht, maar dat is een asiel waar het echt een hel is. Gelukkig heeft ze iemand gevonden die naar het asiel is gegaan en die heeft het hondje gevonden die haar zo bezig heeft gehouden.
Dus nu wil ze proberen om een baasje voor dit hondje te vinden, zij mag in haar appartement in Manhatten geen huisdieren, dus nu zoekt ze ergens anders een plekje.
Het is ook echt serieus een grappig hondje.
Afbeelding
Afbeelding

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 14:38

We hebben nou weer wat. Een blinde Golden Retriever teefje van een maand of 6. Met de vraag of we daar een opvang of vast tehuis voor kunnen vinden, tis wel een plaatje trouwens.
Afbeelding
Afbeelding

We hebben echt een hoop aanvragen vanuit Turkije voor verschillende honden, maar goed vanwege gebrek aan opvang en baasjes kunnen we even niet echt honden laten komen, is nu zowiezo een vervelende tijd, binnekort natuurlijk de zomervakantie enzo, dus dan is het zowiezo moeilijker, want dan gaat iedereen op vakantie.

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:44

Maar, mag ik iets vragen? Als je nou honden wilt opvangen, blijven ze dan bij je tot ze een nieuw huis hebben? Zijn deze honden vaak agressief of gemeen naar kinderen, en moeten de opvangplekken dit een beetje verhelpen, of is dit al 'gedaan' ?? Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen, sorry :o

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 19:48

De mensen die opvangen houden de honden in principe tot ze zijn geplaatst, tenzij er door omstandigheden iets is waardoor dat niet kan, maar liever blijven ze gewoon bij dat opvangadres, anders blijft ermee gezeuld worden, ze moeten daarna toch ook weer wennen in hun definitieve huis.
Eigenlijk zijn de honden nooit gemeen of agressief naar kinderen, we hebben er al een heleboel in gezinnen geplaatst en dat gaat prima.
Bij sommigen weten we dat die beter niet bij een gezin geplaatst kunnen worden omdat ze wat angstig zijn, dan hebben we liever een rustig thuis voor ze, maar ik moet zeggen dat soms de wat bange honden het prima doen in een gezin.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 11:48

Nou iemand die ervaring heeft met Shar-Pei's? Mijn kennis was in Istanbul, ze hebben een klein hondje van nog geen 5 kg mee genomen die zit nu in de opvang, maar bij een van de vrouwen daar zitten 6 Shar-Pei pups van een maand of 3, die moeten dus eigenlijk best wel snel een eigen huis hebben, nu zitten ze nog in een kennel, worden hardstikke goed verzorgd, maar ja ze hebben wel een baas nodig, maar ik ken verder niemand die al eerder Shar-Pei's gehad heeft. Misschien kan ik de vereniging ofzo mailen, of zij me kunnen helpen.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:54

Mijn zus heeft Sharpei's, ze zit ook op een forum met allemaal sharpei eigenaren.
Zal even vragen welk forum dat is.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 11:56

Ok graag, ik denk dat ik ook nog wel foto's krijg.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:18

Het forum is Sharpeipalace.nl, je moet je wel dan wel registreren daar maar er zijn dan heeeul veel mensen die alles van die rimpels afweten ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 20:05

Ik heb de foto, maar zo te zien zijn ze niet helemaal shar pei. Er zit nog duidelijk wat anders doorheen.
Afbeelding

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:14

Hoi hoi! Ik weet niet of er behoefte aan is? maar wij zouden op korte termijn wel een sharpeikruising pup kunnen opvangen? wanneer kan zo'n hondje komen dan? en moeten wij haar van het vliegveld halen? en kost het ook geld om op te vangen?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 20:15

Wanneer de hondjes kunnen komen weet ik niet, we zijn nu aan het orienteren of het haalbaar is om ze over te laten komen.
Je mag haar zelf van het vliegveld afhalen, maar is dat op een moment dat het voor jou totaal niet uitkomt, dan kunnen we wel wat anders regelen.
Het kost je geen geld, alleen het voer dan, maar op zich verder niet.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:15

Ik krijg echt de kriebels om zo'n hond in huis te nemen voor tijdelijk. Maar ik werk fulltime en heb 3 katten. Toen ik 2 weken terug in Turkije was was er een bruine labrador die eigenlijk de hele avond bij mij gezeten heeft. Hij zag er errug goed uit anders was die mee naar huis gegaan.