En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:32

Solleke_Noah schreef:
Bedankt voor alle lieve woorden. Hoef jullie niet te vertellen dat ik heel verdrietig ben. De arme lieve beestjes... had ze echt zo een leuk, lang leven gegund.

Hoe lang ze leven heb je niet in de hand. Natuurlijk kun je er alles aan doen om ze zo gezond en blij mogelijk te maken, zodat hun levensverwachting hoger wordt. Dat heb je ook gedaan.

Iedereen hier is het erover eens dat de doodsoorzaak redelijkerwijs niet aan jouw handelen of gebrek daaraan is.

Wat jij wél hebt gedaan is hun, weliswaar korter dan gehoopt, levens leuk en gelukkig maken.

Alles wat je hebt kunnen doen heb je gedaan. Maar je hebt het niet allemaal in de hand, hoe rot dat ook is.

boyca

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:38

Vol verbazing en ongeloof lees ik dat ze er niet meer zijn. Wat verschrikkelijk voor jullie, wens jullie heel veel sterkte. Ik heb genoten en meegeleefd met de heren en dames nandoe.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 12:08

Wat een ontzettend verdrietig nieuws, ik kan me voorstellen dat dit zwaar voor je moet zijn. Het is absoluut niet te voorzien geweest, en het lijkt me erg moeilijk om te begrijpen wat er is gebeurd. Aan jou zorgen kan het duidelijk niet gelegen hebben.

Veel sterkte!

En tevens bedankt voor de afgelopen 2 jaar waarin we mee hebben mogen genieten van je Nandoe-avonturen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 13:25

Och jeetje .. ik krijg er een brok van in mn strot. Wat ontzettend naar om ze zo aan te moeten treffen.
Je bent zo goed voor ze geweest :(:)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 16:02

Jeetje zeg wat heftig voor jou om mee te maken zo. Snap heel goed dat je zegt het stopt nu hier voor mij. Maar 1 ding hoop ik echt. Dat je weet dat je echt zo goed voor je beestjes hebt gezorgd en je gewoon ontzettend veel pech ermee hebt gehad. Heel veel sterkte met het verlies.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 16:06

Oh wat erg.... Allereerst heel veel sterkte. Wat triest zeg.

Maar ook heel vreemd. Zeker als ze allebei zowat tegelijk in hun slaap zijn overleden. Wat zou dat dan kunnen zijn... Hopelijk komt je daar nog achter, ook voor je eigen gemoedsrust.

Misschien vogelgriep? Er zijn ook varianten die niet vooraf lang zichtbare ziekteverschijnselen geven.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 16:11

ach, wat verdrietig :(:) heel veel sterkte. Ze laten een grote leegte achter.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 16:13

Oh wat jammer :( .. Als ze lekker in hun slaapplekje lagen, denk ik wel dat ze rustig gegaan zijn. Dat is een schrale troost... Sterkte

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 16:14

Ik dacht weer een leuke update te treffen.. nooit verwacht! Je hebt alles voor ze aangepast etc, dit kan toch niet natuurlijk zijn? Je hebt ze al begraven, maar toch: Is het een idee om toch nog iets van weefsel op te sturen om te kijken of ze vergiftigd zijn?

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 16:54

Wat een triest einde van het nandoe avontuur, begrijpelijk dat je niet meer wil.
Wat vreselijk om ze zo te vinden, sterkte!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 20:04

En dan heb je opeens geen nandoe in je wei lopen...... :(:)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 20:20

Ach, wat jammer zeg!
En wat een schrik ze beide zo aan te treffen!
Ik kan me voorstellen dat je dan even niet goed snapt wat je overkomt. Beide, en in slaaphouding. Dat verwacht je niet en is ook ‘raar’.

Eerste wat in mij opkwam, zou het een bunzing hermelijn of wezel kunnen zijn geweest. Die ze kan hebben gebeten in de keel.. maar nee dan had je toch wondjes gezien.
Of dat de storm sporen van giftige paddestoelen in de wei heeft geblazen ofzo.

Zijn de andere vogels (ik las iets over loopeenden) in orde?

Heel veel sterkte, het is een abrupt einde van je nandoe avontuur. Maar je hebt die diertjes een prima leven gegeven. Dat is echt heel fijn en daar gaat het uiteindelijk toch om.

Gefeliciteerd met jullie zoontje.
Geniet ervan!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 20:55

Ach wat een verdriet.. je hebt je zo met hart en ziel voor ze ingezet, ik kan mij niet voorstellen dat jij er een oorzaak van kan zijn.

Heel veel sterkte

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-25 10:24

Bedankt voor alle troostende woorden. Ik blijf de oorzaak inderdaad in het management zoeken (schuldgevoel is gigantisch hier) maar ik kan oprecht gewoon niks bedenken. Alles was echt gewoon in orde, en opeens liggen ze allebei dood... Mijn vriend en vader (die kwam helpen ze te begraven, ik kan fysiek nog erg weinig door de keizersnede) vonden ze er ook heel ontspannen bijliggen, alsof ze heel rustig overleden zijn. Ook lagen overal nog verse kakjes...

Om vooral emotionele redenen geen onderzoek gedaan, misschien krijg ik er later nog spijt van, geen idee.. Maar kon het idee niet verdragen dat ze een autopsie zouden ondergaan, wou ze gewoon samen naast elkaar begraven in hun "gave" staat.. Ben sowieso wel een emotioneel wrak momenteel door de bevalling en alles (kraamtranen)

Ik heb het er ontzettend moeilijk mee, zie constant die beelden voor me dat ik ze dood vond.. het is gewoon zo verbijsterend. Vind het zo erg van zulke lieve leuke dieren. Ondanks alle soms stresserende avonturen vond ik nandoes zulke leuke huisdieren, had er echt een klik mee, rare grappige beesten :+: dat vind ik ook mega jammer, dat het houden van nandoes hiermee ook stopt.. wou Colette en Madelief echt nog wel jaren bij ons hebben ;(

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 11:05

Het lijkt me goed om tijd te nemen voor je verdriet. Hopelijk komt er in de toekomst ook weer wat meer plek voor de leuke en grappige herinneringen :(:)

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 11:21

Neem inderdaad de tijd om te rouwen :(:) :knuffel:

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 11:37

Wat ontzettend verdrietig. Is er niet iemand in de buurt die ze niet kan uitstaan? Het is wel gek dat ze samen naast elkaar zo vredig overleden zijn.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 11:53

Och die kraamtranen er ook nog bij en bijna niks kunnen door je KS. Dan komt ook alle tesamen. Maar moet je even kijken naar wat jullie de afgelopen tijd voor ze hebben bewerkstelligt terwijl je ook nog eens hoogzwanger was.
De uitkomst veranderd helaas niet als je het wel laat onderzoeken. Probeer je te troosten met dat ze vredig naast elkaar lagen en ook "ontspannen". En dat is zo op schrift makkelijker gezegd dan gedaan dat weet ik. Hopelijk zijn je kraamtranen snel voorbij want die maken het nu nog even extra zwaar erbovenop.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 18:49

Dikke virtuele knuffel voor jullie. Neem er de tijd voor om te rouwen, en, heel controversieel, niet vergeten van je kind te houden en te genieten.

Met wat je beschrijft, neig ik steeds meer naar de opvatting van sommigen hier dat er vergiftiging in het spel is geweest.
Gezien jouw inzet ben je daar redelijk kansloos tegen, zelfs al zou het komen door iets wat gewoon in je wei zou groeien, dan heb je dat niet geweten en dan kun je er ook niet naar handelen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:37

Ja maar dan moeten ze wel beiden tegelijk van dat giftige iets gegeten hebben. Het is wel bizar dat ze beiden tegelijk hun slaap dood zijn gegaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:51

Daarom denk ik aan mensen die iets hebben gevoerd.
Zoals bijvoorbeeld ook gebeurt met taxus voor paarden.

Ik denk niet aan gewoon ziek, dat lijkt het me zo onwaarschijnlijk dat ze beide tegelijkertijd dood gaan.
Zonder er iets aan te zien vooraf.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:03

Ahh gefeliciteerd met Hektor, en gelijk heel veel sterkte met het verlies van de dieren. Wat een bijzonder toppic is dit uiteindelijk geworden zeg!

Heel erg veel sterkte~! <3

Ginny135

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:26

Heel veel sterkte!

Vogelgriep kan helaas zorgen voor snel en plotseling overlijden. In ieder geval, je kon er niets aan doen en je hebt niets fout gedaan.
Sterkte!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:30

DuoPenotti schreef:
Daarom denk ik aan mensen die iets hebben gevoerd.
Zoals bijvoorbeeld ook gebeurt met taxus voor paarden.

Ik denk niet aan gewoon ziek, dat lijkt het me zo onwaarschijnlijk dat ze beide tegelijkertijd dood gaan.
Zonder er iets aan te zien vooraf.

Hier dacht ik ook aan. Zeker ook omdat ts ook paarden heeft. Ze hoeven maar een mini stukje binnen te krijgen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:43

Vogelgriep heerst, zou me echt iks vernbazen.