Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:13

LoveGlove schreef:
Freekieee schreef:
5 maart komt onze Maze.

Ben zo benieuwd hoe t gaat. We hebben thuis een teckel. Hoe zouden jullie het de eerste paar nachten doen?
Maze meenemen naar bed?
Aangezien we nergens deuren hebben :+ dus kan niks dicht doen.

Enige wat ik moet doen is een plank voor de trap zodat de hond niet naar boven loopt.

Het beste is dat ze wel allebei in hun eigen ruimte kunnen komen de eerste dagen. Ik zou beginnen met, of de hond die los gehoorzaam kan zijn, of de hond aan de lijn zodat de kat de eerste stappen tot kennismaking kan nemen. Meestal zijn het de katten die moeten wennen en de honden die er recht opaf rennen zonder te denken dat zo'n beest hrt dood eng vindt :=

En dan kun je gaan opbouwen als je de introductie hebt gezien. In jou geval zou ik beginnen met het eten en spelen. Eet samen in dezelfde ruimte, maar allebei aan de andere kant van de ruimte en elk eetmoment de bakjes steeds dichter bij elkaar zetten totdat ze langs elkaar kunnen eten. Met spelen doe je hetzelfde. In dezelfde ruimte spelen aan de buitenkant van de ruimte en steeds dichter bij elkaar. Als beiden dieren het ook fijn vinden om elkaar te bekijken van een afstandje als de ander speelt, is dat perfect. Daarmee kunnen ze elkaars lichaamstaal leren kennen.

Ga vooral niet te gehaast. Ga op het tempo van het dier wat het het langst nodig heeft :j

Super dankjewel voor je antwoord!
Word zeker wel even de hond vasthouden, want die is zo enthousiast

Ik denk dat ik de kitten toch ook maar “veilig” meeneem naar de slaapkamer zodat ze kan wennen.

Heb gelukkig een hoge krabpaal met een mand en alles in de woonkamer staan zodat ze veilig hoog zit

Marcella

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:24

In plaats van kattengras kan je ook tarwe zaaien. Is minder gevaarlijk en net zo smakelijk.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:34

@Freekie inderdaad, dan beter de hond vasthouden :=

Het is inderdaad ook goed om wat hoge oppervlaktes te hebben voor de kat. Kan de hond er lekker niet bij :P

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:26

Wij corrigeren de hond ook als hij te lomp op een kat springt.
Kat corrigeren we als ze de hond bijt.

Zo dag Beifong ophalen.
Ik ben zo benieuwd hoe Azula en zij het samen doen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:38

Wij doen altijd als we de kittens bij mensen met een hond plaatsen de hond even uit de woonkamer. Katten loslaten. Die kunnen dan verkennen. Dan hond erbij en gaan. Meestal gaat dat super goed. Natuurlijk wel de hond in de gaten houden. Maar als de kat weet waar die weg kan komt het meestal wel goed. Zorg dat de kat omhoog kan en weg kan kruipen waar de hond niet aan kan. En zet je kattenbak op een plek waar de hond niet bij kan. Anders heb je kans dat de kat overal gaat poepen en plassen als ie niet rustig naar de bak kan. Zelfde met voer. Zorg dat de hond niet bij het kattenvoer kan en andersom.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:41

Super dank voor jullie antwoorden.
Corrigeren doe ik ook indd als ze te hard handig met de kat van m’n schoonouder speelt, maar de kat wint altijd.

Maar dit is een kitten van 12 weken.

En xoranlover dat is een hele goeie ! Eerst even de kitten los laten alleen zonder hond!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:19

Azula zat dag 1 in de krabpaal.
Voer en water stond er ook en de kattenbak er naast.
Hond zat voor de nacht boven.

Ik ben naast de paal gaan zitten en Azula gaan aaien en even op schoot genomen.
Al snel liep ze door de woonkamer heen.

Ze is nu bezig om baas te worden over onze 10 jarige omapoes.
Omapoes is het er niet mee eens.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:38

Cash hebben we in een gigantische bench gehouden.
Elke dag haalden we m daar meermaals uit als we er echt even bij konden zijn om Johnny en Cash in de gaten te houden. Na een paar dagen had Johnny ook al door dat dat mini ding m niks ging doen en dat ermee spelen nog zelfs veel leuker was. Sindsdien heb ik m los gelaten in huis. De meeste honden zijn nog bang voor Johnny zo groot dat tie is dus t was echt ter bescherming van Cash die echt heel ieniemie was.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:58

Oke waarom? Ben ik de enige bij wiens kat altijd op je komt liggen net als je iets wil gaan doen? En opstaan als er een kat op je ligt is illegaal dus dan kun je niks :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 22:27

LoveGlove schreef:
Oke waarom? Ben ik de enige bij wiens kat altijd op je komt liggen net als je iets wil gaan doen? En opstaan als er een kat op je ligt is illegaal dus dan kun je niks :')

O bekend hoor zeker als je net wil eten. En dan ineens op schoot willen liggen en dan zwaar beledigd zijn als het niet kan. :')

Of als ik net naar de moestuin wil om de kippen te gaan doen. Dan springt er ineens een kat op schoot die er ook niet meer vrijwillig eraf wil.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 22:38

Marcella schreef:
LoveGlove schreef:

O bekend hoor zeker als je net wil eten. En dan ineens op schoot willen liggen en dan zwaar beledigd zijn als het niet kan. :')

Of als ik net naar de moestuin wil om de kippen te gaan doen. Dan springt er ineens een kat op schoot die er ook niet meer vrijwillig eraf wil.

Ja dat had ik dus net ook :')

Nu zit ze voor de raam omdat de buurvrouw schreeuwend buiten stond te bellen van woede :=

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 00:07

Minty is voor het eerst krols. Het begon vanmorgen om precies 3:23 uur… :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 00:16

Alexia is ook erg gezellig/plakkerig met een zacht roepje. Zo blij dat de volume knop nog niet gevonden is. :')

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 00:44

Oh fijn.. Lekker tijdstip ook Eilleen :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 00:55

Waarom zijn die van jullie zo duidelijk krols en die van mij laten het amper merken :')

Ik hoef geen sxhreeuwende poes hier, maar wat duidelijkheid zou fijn zijn. Ze zijn 9 maanden :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 01:08

LoveGlove schreef:
Waarom zijn die van jullie zo duidelijk krols en die van mij laten het amper merken :')

Ik hoef geen sxhreeuwende poes hier, maar wat duidelijkheid zou fijn zijn. Ze zijn 9 maanden :')

Kan ook zijn dat het nog komt. Ik twijfelde een tijdje terug en hoopte dat Minty het niet zo goed zou laten zien. Maar vandaag was ‘drama’. Ze brult de hele boel bij elkaar. Zal vannacht even een filmpje maken als ze weer losgaat.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 07:12

Ik ben zo blij dat Fred nooit krols is geweest voor ze werd geholpen.
Ik moet straks mijn bed uit, en George kruipt net onder de dekens om languit tegen mijn rug te gaan liggen. Nu wil ik blijven liggen :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 07:21

eilleen333 schreef:
LoveGlove schreef:

Kan ook zijn dat het nog komt. Ik twijfelde een tijdje terug en hoopte dat Minty het niet zo goed zou laten zien. Maar vandaag was ‘drama’. Ze brult de hele boel bij elkaar. Zal vannacht even een filmpje maken als ze weer losgaat.

Blacky is al krols geweest. Zij is gewoon een dag of 2 extra knuffelig en gaat na een knuffel sessie klaarzitten met haar kont omhoog richting jou :')

Nina aan de andere kant weet ik dus nog niet zeker. De meeste beestjes worden krols tussen de 6 en 9 maanden. Dus Nina is dan wel een laat kind :=

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 08:19

Ik hoop dat Lilly ook nog even te gaan heeft :') die zou nu ongeveer een maand of 5 moeten zijn. Nog een reden waarom ik eigenlijk geen poesje, maar katers wilde _O-
Ach het zij zo, we wachten het wel af.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:15

Ik vind het best als de volume knop maar laag blijft. :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 11:06

Azula is bijna 10 maandenen krols.
Helaas met de volumeknop open.

Hoef je er niet uit voor een hond met blaasontsteking schreeuwt Azula alles wakker.
Schijnt 4-8 dagen te duren.
En anders slaapt ze een nachtje voor in het halletje. Nu schreeuwt ze voor de slaapkamer.
Opentrap in de woonkamer.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 11:13

luuntje schreef:
Azula is bijna 10 maandenen krols.
Helaas met de volumeknop open.

Hoef je er niet uit voor een hond met blaasontsteking schreeuwt Azula alles wakker.
Schijnt 4-8 dagen te duren.
En anders slaapt ze een nachtje voor in het halletje. Nu schreeuwt ze voor de slaapkamer.
Opentrap in de woonkamer.

Vannacht was goed te doen. Ze zit wel een beetje met zichzelf in de knoop. Maar ik heb iig een fatsoenlijke nacht kunnen maken.
Heb de afspraak voor sterilisatie al wel staan, t moet toch een keer gebeuren. En de laatste operatie is inmiddels maanden geleden, dus ik durf het wel aan. Collega gaat het doen, ga echt niet zelf staan opereren :=

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 16:19

Eileen ik zou ook niet zelf opereren.
Ja in geval van nood, anders niet.

Azula is nu even rustig.
De bedoeling is in juli verder laten testen en als die goed zijn dit najaar naar de kater.
Dus helaas voor Azula en ons blijft ze even hormonen houden.
Gaat het niet dan gaat ze wel voor een operatie naar de dierenarts.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 18:25

Waarom zet je haar niet op de pil of melatonine? Als een poes van nu tot het najaar elke keer krols moet worden is dat ook niet goed.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:16

Pil las ik slechte dingen over.dus dat durf ik niet zo goed.

Melatonine werkt dat ook? Dat ken ik wel van mensen.
Ik ga het googlen.