Nou ja zeg. Dat verwacht je ook niet. Heel veel sterkte!
Koper
Geplaatst: 09-02-25 15:45
Jeetje, ik ben er helemaal stil en verbaasd van. Alletwee tegelijk, en dan zo kort op de overlijdens van eerst Maurice en dan Antoine... ik snap heel goed dat het nandoeverhaal hier voor jou ophoudt. De komst van Colette en Madelief was juist om het verlies van de mannen wat te verzachten en niet om er zo gauw al een verdriet bij te krijgen.
Ik kan mij goed voorstellen dat je je voelt alsof je gefaald hebt. Is weliswaar niet de waarheid maar ik heb de indruk dat jij nogal veel denkt en dan vooral over wat jij allemaal volgens jou verkeerd doet. Weet dat je het goed gedaan hebt. Je hebt alles gedaan om goed voor de aan jouw zorgen toevertrouwde nandoes te zorgen. Door ze voedsel, liefde, gezelschap, een geschikte weide enz enz enz te geven.
Ik begrijp dat je een verklaring zoekt voor wat er gebeurd is. Zou ik ook doen. Een onderzoek naar de oorzaak zal je mogelijk wat kunnen helpen, al is het maar zodat je verstand weet dat dit echt niet aan jou heeft gelegen.
Heel veel sterkte, wat een zware dobber zul je hieraan hebben. Dank je wel voor het grappige en vaak ook ontroerende topic wat dankzij Maurice veel bokkers heeft verblijd. En reken het jezelf niet aan wat zijn opvolgsters is overkomen. Sommige dingen gebeuren nou eenmaal helaas, en we kunnen niet altijd begrijpen waarom.
Ach, wat een vreselijke domper. Ik kan me goed voorstellen dat je na zoveel pech niet opnieuw voor nandoes durft te gaan. Naar mijn idee heb je er alles aan gedaan ze een fijn leven te bieden, maar zijn het gewoon lastige dieren om voor te zorgen. Dikke knuffel voor jou, je bent een topper
Jet
Geplaatst: 09-02-25 16:28
Wat een verschrikkelijk nieuws zo kort na de zo blije geboorte van jullie kleine vent!
Verwijt jezelf niets, jij hebt altijd het beste met ze voorgehad en ze naar beste weten verzorgd! Ga je ze nog laten onderzoeken of denk je dat dat ( ook voor jezelf) geen nut heeft? Heel veel sterkte met het verlies van dit jonge stel!
Bootsiebob
Geplaatst: 09-02-25 16:29
Ik sluit me aan bij alle lieve woorden. Heel veel sterkte
friezenfan2
Geplaatst: 09-02-25 16:31
Ik dacht al de hele dag ik ga dadelijk dit topic lekker doorlezen om weer bij te zijn maar dit had ik niet gehoopt te lezen. Heel veel sterkte met dit verlies. Ik geloof niet dat dit jouw schuld is. Jij bent juist heel goed geweest voor al deze nandoes.
Bedankt allemaal voor de lieve woorden. We hebben ze net naast elkaar begraven... heb ze nog helemaal bekeken, maar echt niks aan hen te zien... puntgaaf, mooie verzorgde pluimen, niet mager, geen parasieten, geen wondes. Ik snap er helemaal niks van. Ik vind het zo enorm erg van zulke lieve, jonge beestjes.
1810naomi
Geplaatst: 09-02-25 16:49
Jeetje, wat onwijs verdrietig zeg! En dan ook nog eens allebei tegelijk… heel veel sterkte! Ik heb nooit een seconde tijdens het lezen van dit topic het idee gehad dat je niet goed voor ze zorgde. Je schreef zo liefdevol over ze. Die woorden maken het verdriet uiteraard niet minder, maar hopelijk wel je schuldgevoel.
Zou het koude weer van de afgelopen tijd er mogelijk nog iets mee te maken kunnen hebben?
FemkeRoosje
Geplaatst: 09-02-25 16:53
Oh nee wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte!
Ik moet bij zulke plotselinge sterfte wel denken aan vogelgriep waar loopvogels ook gevoelig voor zijn. Ik weet of er ook meer uitbraken zijn bij jullie in de buurt?
Echt idioot..... hoe kan dit nu...? Je doet verdorie àlles voor die beesten. En dan allebei tegelijk ook....??
Zo koud is het toch niet, dat ze doodvriezen ofzo....? Of brokjes met een productiefout? Iemand die rarigheid voert.....?
Ik vind het zo enorm rot voor je, je verdient dit echt niet!! Heel begrijpelijk dat je er klaar mee bent, dit is teveel ellende zo
BusyMissy
Geplaatst: 09-02-25 17:01
Jeetje wat erg! En niet te bevatten ook. Neem jezelf niets kwalijk, als er iemand zijn uiterste best heeft gedaan voor deze dieren ben jij het wel! Begrijp helemaal dat je hier niet mee verder durft. Je zou inderdaad bijna gaan denken dat iemand in de buurt iets tegen de nandoes heeft. Vooral omdat je ze gewoon in hun slaaphouding hebt gevonden. Sterkte met het verlies. Intens triest dit.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 09-02-25 17:28
Iemand uit de buurt tegen nandoes hoeft niet. Misschien wel uit goede bedoeling per ongeluk iets giftig gegeven.
miereneter
Geplaatst: 09-02-25 17:36
Ik denk dat ieder dier zich gelukkig mag prijzen als het bij jou terecht mag komen. Vogels zijn zo enorm kwetsbaar. Hoop dat je achter de oorzaak komt en dat die je wat rust kan geven .
Je hebt er niets aan, want je hebt ze al begraven en je gaat geen nieuwe loopvogels nemen. Maar was het niet de moeite waard geweest om de dierenarts te laten kijken naar de doodsoorzaak? Ik had dat in jouw plaats wel willen weten.
Marcella
Geplaatst: 09-02-25 18:25
DuoPenotti schreef:
Iemand uit de buurt tegen nandoes hoeft niet. Misschien wel uit goede bedoeling per ongeluk iets giftig gegeven.
Hier dacht ik aan. Je ziet het ook steeds meer bij paarden.
Wat ontzettend verdrietig, en heel vreemd.. Veel sterkte!
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 09-02-25 18:40
nee wat afschuwelijk en wat raar ook. Twee j́onge dieren, gezond die "zomaar" doodgaan in hun slaap. Dat klinkt als niet helemaal normaal. Heel erg vreemd. En heel erg verdrietig.
Ik snap dat jullie er helemaal klaar mee zijn nu. Zo dieren houden is niet leuk meer
Temeraire
Geplaatst: 09-02-25 18:58
Wat een narigheid, ik schrik ervan Was juist zo leuk die 2 bij elkaar. Heel sneu om ze dan onverwachts zo te vinden. Bizar ook, zo zonder aanwijsbare reden. Veel sterkte!
Lukasje
Geplaatst: 09-02-25 19:02
Oh nee, ik zat nog in het verhaal dat je zoontje geboren was. Ik moet je daarvoor nog van harte feliciteren!
En dan lees ik dit?! Wat verdrietig! En zo raar! Ocharm jij, wat heb jij allemaal niet gedaan om ze een fijn leven te bieden. Dit heb je helemaal niet verdiend! En, begrijpelijk dat het hier stopt voor jou! Veel sterkte
Mando
Geplaatst: 09-02-25 19:11
Ach nee wat verdrietig. Dan ook nog zo samen in een keer. Niet te begrijpen.
Verwijt jezelf niets, je bent de liefste Nandoe fluisteraar geweest voor allemaal. Het boek sloot en ik snap dat je het dicht wilt laten.
Ik wil je bedanken voor je mooie verhalen en de lach die ze hier brachten. Ze moesten eens weten wat ze teweeg hebben gebracht.
Ik hoop dat je het een plekje kan geven en dat je nu ga genieten van je kraamtijd.