Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 07:47

Oh nee wat een spanning, Love. Blij om te lezen dat ze weer terug is. :knuffel:

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:56

Glove wat fijn dat ze thuis is.
Je schrikt je wezenloos.

Hoe zijn Fred en George de nacht doorgekomen?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:04

Nou volgens mij heeft Nina hiet spierpijn :')
Ze loopt een beetje stijfjes :=

Nu wil ik wel wat beter uitleggen wat er is gebeurd. Ondanks dat her natuurlijk vreselijk was vond ik het ook wel heel bijzonder.

Ik was de plastic afval aan de straat aan het zetten omdat die vandaag wordt opgehaald. Ik had de laatste zak aan de straat gezet en Huug moest me alleen nog even binnen laten. Maar Nins was er ook en ondanks dat we haar wilde tegenhouden glipte ze zo weg en ging ze er vantussen. We hebbeen half uur in de buurt rondgelopen. Daarna zei ik tegen mijn vriend, ga jij naar bed en neem Blacky mee. Dan laat ik alle deuren en de poort open en blijf ik onder. Ik was ook nog van plan om laterna nog even rond te gaan zoeken.

Toen ik alleen onder was kwam de paniek er even uit. Toen had ik ook het bericht hier geplaatst. Ik was met een vriendin uit Canada ook aan her praten. We hebben allebei een gave (paranormaal) dus we besloten om te kijken of we die samen konden gebruiken. Ik even zorgen dat ik weer wat rustiger was en weer op pad gegaan. Het was echt bizar. Ze heeft dingen genoemd in ons dorp die ze niet kon weten. Ze is nog nooit in ons dorp geweest. We zagen ook de hele tijd dezelfde dingen door Nina's ogen. Ze is best ver weg gegaan, helemaal naar de andere kant van het dorp. Uiteindelijk kwam ze weer dichter bij huis wat we konden voelen en vanuit daar ben ik de hele tijd heel dicht bij haar geweest. Maar ze kon merken dat ik wist dat ze in de buurt was, en daar ging ze een spelletje van maken. Ze was me constant in de gaten aan het houden terwijl ik haar niet kon zien. En niet alleen zagen we dat ze dat deed, ik voelde het ook heel sterk. De katten hier staren me vaak genoeg een half uur aan zonder reden dus ik ken het gevoel. Ik voelde dat heel sterk. Er waren ook constant bepaalde kenmerken van her dorp en dingen waar Nina of ik langsliepen die mijn vriendin zo kon noemen. Heel bizar. Ook elke keer als ik zei: ik word deze kant op getrokken, zonder de specifieke richting te noemen zei ze daarna: ik voel dat je rechts moet.
Of, ik voel dat je moet oversteken.
En dat was dan ook precies dezelfde richting waar ik naartoe werd getrokken.

Uiteindelijk was ik terug naar huis gegaan, gezien ze toch niet naar me toe kwam en ze wel naar ons beiden duidelijk was dat ze de weg naar huis wist en we merkten dat ze moe aan het worden was. Dus dan zou ze uiteindelijk toch komen.

Ik kwam dus thuis en ben heel even gaan zitten. Toen voelde we allebei heel sterk dat ze richting huis aan het lopen was. Zogauw we voelden dat ze in de straat was, liep ik weer naar buiten. We liepen allebei te zeggen dat ze op een van de hoeken van de straat moet zijn. En dit vind ik zelf het meest indrukwekkende moment van ze allemaal. Ik had al die tijd een zaklamp (mijn telefoon) in de hand voor het geval dat haar ogen het licht zou reflecteren. Her was maar goed dat ik hem aan had staan. Op dat moment, inderdaad aan de hoek van de straat, 20 meter van me vandaan, zag ik ineens 2 groene oogjes oplichten van mijn zaklamp die onder een hek door aan het kijken waren. Ze was me dus nog steeds in de gaten aan het houden. Hoewel ik wist dat het Nina was, het leek echt even op zo'n horror film. Zo eng waren die oogjes :=
Zogauw ze door had dat ik haar zag ging ze weg natuurlijk. Maar het feit dat ik wist dat ze in onze straat was liet me toe om gewoon naar binnen te gaan en te wachten totdat ze binnen komt. Ze was sowieso moe. Uiteindelijk toen mijn vriendin vertelde dat ze op dat moment richting huis liep en de voordeur binnen zou komen zag ik inderdaad ineens Nina's kopje bij de voordeur verschijnen. Ik heb haar meteen kipjes gegeven, gezien ze op eigen houtje alsnog thuis is gekomen. Alle deuren gingen dicht en de tranen kwamen er zo uitstromen.

Het was echt zorgwekkend maar ook heel bijzonder hoe onze gave zo samen ontzettend sterk was en ons heeft bewezen dat het echt een gave is en niks wat we verzinnen :=

Natuurlijk ben je zelf vrij om te geloven wat je wilt. Ik respecteer dat gewoon. Dit is gewoon hoe wijhl het hebben ervaren. Nu is ze in elk geval weer lekker thuis en ik denk ook wel nogal moe :=
Maar dat heeft ze toch echt zelf gedaan _O-

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:43

Wat een bijzonder verhaal, Love. En bovenal gewoon enorm fijn dat ze weer heelhuids - zij het wat stijfjes - is teruggekomen.
Ik herken het horror-gezicht van die oogjes in het donker ook wel, dat heb ik wel eens als ik 'snachts naar de WC moet. :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:34

marley93 schreef:
Wat een bijzonder verhaal, Love. En bovenal gewoon enorm fijn dat ze weer heelhuids - zij het wat stijfjes - is teruggekomen.
Ik herken het horror-gezicht van die oogjes in het donker ook wel, dat heb ik wel eens als ik 'snachts naar de WC moet. :')

Ja ik ken ze ook hoor. Maar her is echt nog enger als je ze buiten ziet :')

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:38

Ja dat geloof ik

Ik schrik altijd als ik hier de rode buurtkater zie rondsjouwen in de tuin. De mijne mogen namelijk niet naar buiten, maar als ik zo'n flits rood zie (terwijl ik gewoon zeker weet dat Fred en George binnen zitten), voel ik echt zo'n schrikgevoel in mijn maag. En dan nog eens als die kater me aankijkt, want hij heeft dezelfde ogen als Pennywise van IT. Creepy kat. :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 20:39

Glove wat een bijzonder verhaal.
Fijn dat je dit samen met een vriendin hebt kunnen doen.
Hopelijk is de avontier nu even klaar met reizen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 21:55

luuntje schreef:
Glove wat een bijzonder verhaal.
Fijn dat je dit samen met een vriendin hebt kunnen doen.
Hopelijk is de avontier nu even klaar met reizen.

ja inderdaad. Ik hoop het ook

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 09:25

Onze achtertuin met netten gedaan.
Omapoes wist er toch uit te komen.
Nu maar opletten hoe ze dat doet. Of een camera erop gaan zetten.
Azula en straks Beifong mogen echt de tuin niet uit.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 18:22

Ik mag hier ook weer mee lezen! Al mag mee lezen natuurlijk altijd :D .

Afgelopen oudejaarsdag Roos opgehaald bij het asiel, die wij helaas 2 weken later alweer hebben moeten laten inslapen wegens vocht achter de longen..l ;(
We zijn inmiddels wat bijgekomen van dit verdriet en gisteren hebben we dan ook een bezoekje aan het asiel gebracht. Er was een stuk minder keuze, maar gelukkig zat er nog een passend poesje tussen. Een klein bang ding, maar met een goed hart <3 . Ze zit nu vanaf gisterenmiddag onder de vaatwasser als wij thuis zijn/in de kamer rondlopen. Maar, ze is vannacht wel op verkenning geweest, gezien de haren op de vensterbank en andere plekken. We laten haar nog met rust, ze was in het asiel ook net verhuisd en dus veel stress achter de rug :knuffel: . Het enige dat ze nu vooral ‘moet’ doen is eten, drinken en naar de kattenbak. Alledrie nog niet gedaan voor zover wij weten :\ . Mocht iemand daar tips voor hebben, dan graag! Juist meerdere bakken neerzetten, zowel qua voer als water? Of vind ze het vanzelf?
Het is zooo verleidelijk om haar te knuffelen, maar we zitten braaf op onze handen :j

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 18:39

Voer en water niet bij elkaar zetten en op looproutes bakjes met eten bij voorkeur lekker ruikend vlees of vis. En water ook op looproutes. Als je ziet dat ze ervan eet kun je dan minder neer gaan zetten tot je daar waar je wilt voeren bent. Ook daar geen water naast voer. Niet te dicht bij de krabpaal en niet te dicht bij de kattenbak.

Wat fijn trouwens dat jullie weer een poesje hebben. Geef d’r nog even de tijd.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:39

Gefeliciteerd, Sting! Hopelijk warmt ze snel naar jullie op. De mijne waren ook best schuw en lieten zich niet aanraken, maar met een paar weken is dat helemaal goed gekomen.

Ik had gister de oppas over één van de hondjes van mijn ouders. Pietje. Super chill boomertje, ze negeert raar gedrag van andere beesten en is super gericht op mensen. Perfect om Fred en George te laten wennen dus.

George vond het machtig interessant allemaal. :')

Afbeelding
Eerst van een afstandje...
Afbeelding
"Pardon, hier lig ik altijd hoor, met Fred."
Afbeelding
En um... nou ja. :')

Fred heeft vooral op de wandmeubel de kat uit de boom zitten kijken, die vond het een stuk spannender.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:42

Net een supermooie foto van ingepakte Blacky op mijn schoot kunnen maken. Ik smelt helemaal <3
Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:00

Afbeelding
Met een beetje vers vlees is ze uit haar schulp gekropen <3. Nu ligt ze weer wat verstopt de indrukken te verwerken. Gelukkig ook gelijk de kattenbak uitgeprobeerd, dus die weet ze ook te vinden *\o/*.

Leuke foto's met de hond en de 2 rooien!
Blacky is ook cute!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:14

Dan gaat het helemaal goedkomen Sting. *\o/*
Blacky. <3
Fred en George hadden het ook maar druk zo te zien.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:25

Haha marley die blikken ook.

@ sting tip voor eventueel een volgende keer. Laat de kat los in de kattenbak en van daar uit het huis verkennen. Dan weten ze die al te vinden. En kunnen ze dan het huis verkennen.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 07:38

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 08:46

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:56

_O- _O-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:02

Sting wat naar dat de vorige poes zo ziek was en moest worden ingeslapen.
Jullie hebben nu een knapperd in huis gehaald. Hopelijk is ze snel gewend.

Haha Fred en George hebben bezoek.
Gaat heel goed voor zo’n eerste keer.
Zijn ze opgeknapt van hun operaties?

Blacky wam ingepakt, heerlijk.

Beifong. We halen haar 6 maart op.
Afbeelding

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:14

Fred en George zijn weer helemaal de oude. Achteraf ook weinig gemerkt van dat ze geopereerd waren, behalve dat ze iets meer hebben geslapen de twee á drie dagen na de castratie.

Wat een mooitje is Beifong toch <3 Ze wordt echt steeds donkerder in haar gezichtje hè, leuk om te zien!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:52

Marley wat fijn dat je rooien weer helemaal genezen zijn.
Het is een kleine ingreep. Maar als eigenaar maak je je toch zorgen.

Beifong is een choco point. Ze zal ook wel groter dan zus azula worden.
Azula is aan het puberen. Trut op 4 poten soms.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:15

Ik heb hier een trut op 4 poten om 05.00 uur slaapkamer afgegooid wilde graag slapen. En prima als ze wil stuiteren, maar dan wel in de woonkamer/hobby en niet in de slaapkamer.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:27

Een trut op 4 poten :')
Hier heb ik de gingers al de hele ochtend niet meer gezien. Er is iemand om een tegel te vervangen en een radiator op te hangen in mijn badkamer, en dat vinden ze niet tof. Maar ze blijven ten minste lekker uit de weg zo.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:46

Ik heb ook een trut op 4 poten hier :')

Ze is laatst weggelopen weet je nog? _O-

Heb haar inderdaad vannacht ook eens de kamer uit gegooid :D