En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 11:18

Ja, wel natuurlijk de lange bodybuilderpoten aan het lijf vastknopen voordat je het geheel in de tas stopt. Paardenmensen hebben gelukkig altijd wel strotouwtjes in huis voor dat soort gelegenheden.

pmarena

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 21:21

Dat lijkt me nog een hele onderneming met een onwillige Nandoe.....

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 21:36

( zie een nandoe voorbij komen met een strotouwtje aan een poot en een mens er aan) _O-

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:48

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 15:56

Ik gok zomaar dat het enthousiasme daarvoor wat laag is bij de trouwe meelezers _O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 16:09

Nee joh, als ik de ruimte had! :))

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 16:45

Ja inderdaad. Sinds dit topic vind ik Nandoes juist fantastisch. Ook om zelf te houden lijken ze me leuk.

Je krijgt er veel voor terug, haha.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 17:20

Heel veel :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-25 17:23

Geen idee of jullie nu ironisch zijn of niet O:)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 17:30

Solleke_Noah schreef:
Geen idee of jullie nu ironisch zijn of niet O:)

Jij dan? :D

Een clustertje nandoes live voor je eigen deur lijkt me nóg vermakelijker dan de belevenissen die jij in dit topic deelt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 17:31

Ik ben al bang voor een fladderende duif.

Ik laat die advertentie even aan mij voorbijgaan

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 18:29

Ik kan geen nandoes in mijn tuin zetten dus ik pas ook.
En ik denk dat ik alleen maar veel stress zou krijgen ervan en dat lijkt me voor beide partijen geen goed plan. Lees liever hier mee naar hoe het bij jouw gaat.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 18:44

Haha, mij lijkt het echt wel heel leuk. En zou het ook wel kunnen denk ik. Maar bij gebrek aan tijd en plaats houd ik het maar bij een kat, kippen en een paard (die op een pensionstalling staat).

Met kippen kun je ook wel lachen trouwens hoor. Beetje Nandoehumor, maar dan in het klein. Had laatst een nieuwe en die was na een uur door de hele buurt gaan zwerven. Om na een week uiteindelijk weer bij haar collega's in de ren te landen en daar voorgoed te blijven. Tenminste, van dat laatste ga ik uit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 19:25

Of ze zit nog aan de tekentafel voor een plan om de rest ook mee te nemen :=

Vrienden van mijn ouders hadden ook allemaal beesten en daarbij 1 eend die jarenlang elke winter "op wintersport" ging en ook elk jaar weer terugkwam :?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 19:42

Bloodymary schreef:
Haha, mij lijkt het echt wel heel leuk. En zou het ook wel kunnen denk ik. Maar bij gebrek aan tijd en plaats houd ik het maar bij een kat, kippen en een paard (die op een pensionstalling staat).

Met kippen kun je ook wel lachen trouwens hoor. Beetje Nandoehumor, maar dan in het klein. Had laatst een nieuwe en die was na een uur door de hele buurt gaan zwerven. Om na een week uiteindelijk weer bij haar collega's in de ren te landen en daar voorgoed te blijven. Tenminste, van dat laatste ga ik uit.

Zo, dat is wel de overtreffende trap van why did the chicken cross the road.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 19:54

Ik zou echt veel dieren nemen maar geeen nandoes.

Hoe leuk ze er ook uitzien. Is het mij iets te avontuurlijk als ze in die aparte paniek stand zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 20:53

Ik vind Nandoes echt een typisch voorbeeld van Superleuk!!!!

...... bij een ander :=

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 23:36

pmarena schreef:
Ik vind Nandoes echt een typisch voorbeeld van Superleuk!!!!

...... bij een ander :=

Ik trap er bijna in na al.die spaties:d

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 14:05

_O-

Colette blijft ook in standje paniek, heel vreemd hoor :\ net was ik nog brokjes gaan geven, dan gaat ze dus enorm paniekerig heen en weer rennen langs de draad vanachter (gelukkig gekozen voor 1m80 hoog want pffff). Madelief komt gewoon rustig afgewandeld om brokjes te eten.

Denk dat ze echt een mega tik gehad heeft van de ontsnapping en achtervolging. Zal uiteindelijk hopelijk wel goed komen, maar wat een verschil met daarvoor! Zie de filmpjes dat ik haar gewoon kon aaien, nagels knippen, dat ze enthousiast brokjes kwam halen. Heb echt met haar te doen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 14:09

Ja zeg. Wil je het laten om zo te prikken in onze toekomstige-nandoe-droom-bubbel >;)

Maar arme Colette toch. Wat een impact heeft het allemaal op haar gehad. Het is ook wel erg veel allemaal: jaarwisseling, onrust op de wei, de ontsnapping, de kamer binnen (die ook onbekend was voor haar) en mogelijk dat jouw ongerustheid ook nog meespeelt. Ik hoop op rustiger tijden zodat ze weer wat relaxter kan worden.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 17:30

Welkom in de wereld van een nandoe.. ivm overlijden van de man ( was tammer als mevrouw ) een nieuwe tamme man gekocht via via bij bekenden was prima aaibaar.. tot dat hij hier was dat aaibare hebben we vergeten mee te nemen denk ik ding is zo wild als wat... 8)7 dus we hopen dat we hem nooit hoeven te vangen want in de buurt komen vergeet het maar minimaal 2 meter uit de buurt en als we kijken vast wegwezen..
( ja was ook door ons aaibaar bij vorige eigenaar) dus zeg het maar.. gekke maar leuke beesten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 20:51

snorkel1986 schreef:
Welkom in de wereld van een nandoe.. ivm overlijden van de man ( was tammer als mevrouw ) een nieuwe tamme man gekocht via via bij bekenden was prima aaibaar.. tot dat hij hier was dat aaibare hebben we vergeten mee te nemen denk ik ding is zo wild als wat... 8)7 dus we hopen dat we hem nooit hoeven te vangen want in de buurt komen vergeet het maar minimaal 2 meter uit de buurt en als we kijken vast wegwezen..
( ja was ook door ons aaibaar bij vorige eigenaar) dus zeg het maar.. gekke maar leuke beesten

Best een geruststelling eigenlijk om dat te lezen. Niet leuk/handig voor jullie natuurlijk! Eenmaal die paniekmodus zijn ze zo lastig te bereiken he..

@koper: Ik heb wel goeie hoop dat Madelief haar nuchtere karakter uiteindelijk een positieve invloed zal hebben en ze opnieuw wat meer zichzelf wordt zoals in het begin :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 20:53

Ik vind het wel heel knap van zo'n tiener dat die zo relaxed kan blijven met als enige steunpilaar zo'n kip zonder kop.... die heeft echt wel een heule degelijke basis gehad dan :j

Zou dat adresje koesteren als je nog eens uitbreiding wilt....

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 11:28

Ik heb een klant en die vrouw heet Colette. Moet nu iedere keer zo lachen als die mij belt of mailt. Zie dan meteen die paniekerige nandoe voor me.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 12:43

Mocht je nog andere gevleugelde vriendjes overwegen: een zwaan is blijkbaar makkelijker te vangen hoor. In Brugge werd deze week een zwaan opgepakt door de politie wegens verkeershinder. Het dier zat super relaxt op de achterbank en werd teruggebracht naar zijn vriendjes. Hij is vrijgelaten zonder aanklacht :D

https://focus-wtv.be/nieuws/zwaan-opgep ... xeO9z_1gdQ