Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 08:53

Ik vind het voer echt lastig. Ik heb er 2 en de grote kater eet mini beetjes hele dag door en prima op gewicht. De kleine wordt echter echt te dik. Ging snel na zijn castratie. Ze krijgen sensible van royal Canin ivm de darmen van de grote. Porties voeren vind ik lastig want ik ben ook wel eens een dag weg.

Maar toch maar eens kijken voor voer voor dikke katten. En dan de grote porties bij geven eventieel als ik er ben.

Mocht er iemand nog tips hebben voor brok voor dikke katten.....

luuntje

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:24

Tancreda een Surefeed kopen?
Nou ja 2 zodat beide katers hun eigen voer en porties hebben.
Moet je wel willen en kunnen enzo.

Mijn vorige hond, golden retriever, heb ik op vers vlees gehad. Die werd zo mager.
Daar ben ik weer mee gestopt.

Zoals gezegd zoveel dieren en mensen en zoveel wensen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:05

Vandaag zakje hills gedaan. Maira haalde haar neus op, maar Alexia die ik al een poosje geen natvoer heb zien eten viel erop aan en flink wat gegeten. Blue een beetje om samen met Maira verder te gaan met de animoda.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:37

Tancreda4 schreef:
Ik vind het voer echt lastig. Ik heb er 2 en de grote kater eet mini beetjes hele dag door en prima op gewicht. De kleine wordt echter echt te dik. Ging snel na zijn castratie. Ze krijgen sensible van royal Canin ivm de darmen van de grote. Porties voeren vind ik lastig want ik ben ook wel eens een dag weg.

Maar toch maar eens kijken voor voer voor dikke katten. En dan de grote porties bij geven eventieel als ik er ben.

Mocht er iemand nog tips hebben voor brok voor dikke katten.....

Er is van Royal Canin ook speciaal dieetvoer. Mijn hond krijgt dat ook omdat ze gevoelig is om aan te komen. Stukje genen (labradoodle) en stukje sterilisatie. Die brokken zijn dus echt voor beesten die gevoelig zijn om aan te komen.

Dat is wel het voordeel van Royal Canin. Ze hebben superveel soorten voor superveel situaties :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 17:14

Gewone normale portie neergezet. Alexia is alle bordjes afgelopen om mij daarna vragend aan te kijken. Toen nog maar een schoteltje erbij gepakt en beetje hills erop gedaan en mevrouw gelijk eten. Baal een beetje ervan eigenlijk.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:29

xoranlover schreef:
Vers mag je ook niet laten staan. Max 20 minuten. Maar nogmaals iedere kat is anders en iedereen heeft een ander budget en visie op voeren.

Ik zie liever meer vlees. Maar applaws is een prima brok. En als het goed gaat is het toch prima :)

Ooh dacht dat deze al aardig hoog in vlees zat, en graanvrij. Zal het toch nog eens naast elkaar zetten.
Bij de vorige eigenaar waren er zoveel katten, dat ze de dag door wel konden blijven vullen met vers, maar goed dat is met werk niet haalbaar. Vind door de dag kleine beetjes wel fijner.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:29

Nou Blacky is goed bezig hier

Van de week besloot ze boven op de douche te springen:
Afbeelding

Vanavond besloot ze om zomaar even op deze kast te springen:

Afbeelding

Zelfs Nina stond ervan te kijken >;) :

Afbeelding

:')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 00:05

maessie schreef:
xoranlover schreef:
Vers mag je ook niet laten staan. Max 20 minuten. Maar nogmaals iedere kat is anders en iedereen heeft een ander budget en visie op voeren.

Ik zie liever meer vlees. Maar applaws is een prima brok. En als het goed gaat is het toch prima :)

Ooh dacht dat deze al aardig hoog in vlees zat, en graanvrij. Zal het toch nog eens naast elkaar zetten.
Bij de vorige eigenaar waren er zoveel katten, dat ze de dag door wel konden blijven vullen met vers, maar goed dat is met werk niet haalbaar. Vind door de dag kleine beetjes wel fijner.

Hier krijgen ze ‘s morgens en ‘s middags vers en ‘s avonds brok. En ‘s morgens ene beetje brok.

@loveglove wat ene acrobaat.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 08:25

Zo, Blacky kan pittig hoog springen dan zeg! :wow: niks is veilig voor haar }:)

Ik heb een zoekplaatje. Èrgens zit George verstopt.
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 09:56

marley93 schreef:
Zo, Blacky kan pittig hoog springen dan zeg! :wow: niks is veilig voor haar }:)

Ik heb een zoekplaatje. Èrgens zit George verstopt.
[ [url=m/HhijmP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh ik zag hem meteen. Wat doet hij daar? >;) :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:57

Blacky zoekt het hoger op. Waaghals.

Handig om je kat goed op te ruimen Marley.
Alles heeft een eigen plek nodig.

Wij hadden een naaktslak binnen vannacht.
Azula is er mee in de weer geweest.
Azula is niet ziek, slak wel denk ik.
Alles maar afdichten want slakken zijn niet gezond.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 12:41

Even goed in de gaten houden, want ze kunnen er geloof ik wel aan overlijden of dit geld alleen voor honden weet ik alleen niet zeker.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:36

Oh bah Luuntje, hopelijk loopt het met een sisser af.

Love, hij kon mij zo op ooghoogte aanstaren, want het was bijna etenstijd. :') Hij zit er wel vaker, vindt het wel een lekker plekje geloof ik :))

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 13:52

Sorry dat ik even kom inbreken, en zo gelijk mijn vraag stel, maar
kunnen jullie kittens ook zo vreselijk miauwen :+

Ik weet niet meer wat ik moet doen, hij is helemaal nagekeken bij de DA vorige week, niets aan de hand. Inmiddels is hij 6,5 maand, maar hij kan praten .... niet normaal!

Hij is overigens nog niet geholpen, kunnen katers ook gaan miauwen net als krolse poezen?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 14:42

luuntje schreef:
Blacky zoekt het hoger op. Waaghals.

Handig om je kat goed op te ruimen Marley.
Alles heeft een eigen plek nodig.

Wij hadden een naaktslak binnen vannacht.
Azula is er mee in de weer geweest.
Azula is niet ziek, slak wel denk ik.
Alles maar afdichten want slakken zijn niet gezond.

zeg dat wel :')

Ik ben benieuwd of ze daar vaker gaat zitten. Daar kan wel niemand anders bij dus lekker rustig daar :')

marley93 schreef:
Oh bah Luuntje, hopelijk loopt het met een sisser af.

Love, hij kon mij zo op ooghoogte aanstaren, want het was bijna etenstijd. :') Hij zit er wel vaker, vindt het wel een lekker plekje geloof ik :))

Lol :')

BloemBloem schreef:
Sorry dat ik even kom inbreken, en zo gelijk mijn vraag stel, maar
kunnen jullie kittens ook zo vreselijk miauwen :+

Ik weet niet meer wat ik moet doen, hij is helemaal nagekeken bij de DA vorige week, niets aan de hand. Inmiddels is hij 6,5 maand, maar hij kan praten .... niet normaal!

Hij is overigens nog niet geholpen, kunnen katers ook gaan miauwen net als krolse poezen?

Volgens mij wel. Katten kunnen elkaar roepen :=
Moet ik er wel bij zeggen dat die van mij ook spraakzaam kunnen zijn. En ze worden steeds spraakzamer. Ik vind het wel leuk :')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 14:49

Ik word er echt moe van .... hij zingt werkelijk bijna. DA adviseerde mij hem pas met 8 maanden te laten helpen, dus we zullen nog even uit moeten zingen :+ Letterlijk :))

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 14:59

Waarom wachten? Ik zou er gewoon op staan dat ie nu gecastreerd wordt. Er zit hem duidelijk wat in de weg. Dadelijk heb je een gefrustreerde kater die begint te piesen en alles.
Wat heb je voor kat? Een raskat? Want oosterse katten zingen / praten behoorlijk veel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:05

Zo blij dat ik Alexia nog een keer echt gehoord heb, maar die heeft ook een zachte pur machine.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:11

xoranlover schreef:
Waarom wachten? Ik zou er gewoon op staan dat ie nu gecastreerd wordt. Er zit hem duidelijk wat in de weg. Dadelijk heb je een gefrustreerde kater die begint te piesen en alles.
Wat heb je voor kat? Een raskat? Want oosterse katten zingen / praten behoorlijk veel.

Op aanraden van DA, op jongere leeftijd zou een groter risico hebben
op blaasgruis. Ik weet ook niet zeker of het door zijn hormonen komt he, dat praten, ik
hoop het wel, want hij kan het echt heul hard :+

Het is een spynx, mijn vorige deed het amper.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:39

Mijn dierenarts raadt juist aan om kittens vroeg te laten helpen. Het hele idee van zo laat mogelijk castreren is best wel achterhaald.
Hier ook zo'n enorme prater, trouwens. Het katertje, de poes is een stille. Komende donderdag gaan ze voor de snip, dan zijn ze bijna vijf maanden. En net op tijd, want ik zie dat George zijn zus al aardig begint te bespringen. Niet als in rijden, maar echt dat nare dominante neerhouden. Fred vindt het helemaal niks.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 16:06

Wat gek he, dat ze allemaal wat anders zeggen :?

De Baron rijdt ook wel eens op zijn dekentje, maar dat is echt nog maar een paar
keer voor gekomen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 16:17

Ik castreer katers met 14 weken….

Dat is allemaal achterhaald dat vroegcastratie schadelijk kan zijn. Maar goed.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 16:21

xoranlover schreef:
Ik castreer katers met 14 weken….

Dat is allemaal achterhaald dat vroegcastratie schadelijk kan zijn. Maar goed.

Volgens mij is het nog wel eens zo dat dierenartsen niet héél vroeg willen castreren omdat het (bij katertjes dan) wat makkelijker te zien is als de zaak iets groter is. Maar met 14 weken zie je toch ook al ontwikkeling van de testikels geloof ik?

Mijn persoonlijke mening: hoe vroeger, hoe minder last van de hormonen, hoe beter.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:54

Ik kan mijn vorige bericht niet meer wijzigen om het toe te voegen, maar: gaan jullie katten ook meer los op het stokje dan het speeltje eraan? :')
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:57

marley93 schreef:
Ik kan mijn vorige bericht niet meer wijzigen om het toe te voegen, maar: gaan jullie katten ook meer los op het stokje dan het speeltje eraan? :')
[ [url=m/IsHn04.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja Blacky vindt het stokje helemaal geweldig :')

Voor mij her is wat persoonlijker Kwa laten helpen. Bij katers zou ik het rond de 16 weken al doen. Maar ik heb 2 poezen. Ik wacht of totdat er duidelijk te zien is dat ze allebei krols zijn geweest (de klok begint wel te tikken. Ze zitten tegen de 9 maanden aan te hikken) of bij dr volgende controle als ze een jaar zijn.

Het is bij mij gewoon een gevoelsdingetje. Ik vind her fijn als hun hormoontjes op deze leeftijd nog van nature kunnen ontwikkelen zonder dat er ergens een mes heeft gezeten om het zo te zeggen. Bij katers lijkt het me vervelender dan bij poezen als ze last hebben van hormomen. Ik heb liever schreeuwende katten dan piesende katten :')