De natuur in eigen omgeving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Biks2

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 22:39

@janoek, spectaculaire foto's van de reiger en kikker :wow:

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 13:10

Wauw Janiek, wat een mooie foto van jou met je hond <3
De tweede foto springt er uit, die oude knoestige bomen, prachtig!

Lunterse Buurtbos
Afbeelding

Afbeelding

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 15:02

Janouk prachtig weer, de foto's van de reiger & kikker. Heel mooi.
Vandaag is het perfect weer vind ik. Ik hou erg van dit soort herfstweer. Het is overal zo mooi buiten :)

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 16:00

Wow, Nikass <3.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 17:55

Waar is dat Nikass?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 18:13

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nikass op 28-06-23 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-21 18:46

anca: oh wat ontzettend sneu zeg ;( . Kan mij voorstellen dat je er van geschrokken bent!
En wat is het een prachtige Spreeuw <3 . Hier zitten ze met regelmaat in de wei en zit te wachten op het moment dt er een besluit weer op mijn pony te gaan zitten.
De Kauwen heb ik al gevraagd, maar die weigeren. Vinden de schapen veel leuker, zucht.

Nikass: Wat een onwijs mooie paddestoelen <3 . En ook al zo'n prachtige landschapsfoto <3 !

janouk: prachtige foto's weer janouk <3 . Je boft maar met de omgeving waar je in woont! En wat een prachtige foto's van het landgoed/bos <3 . De herfst is op zijn mooist nu!

amber15: wat onwijs leuk om te horen dat we jou zo motiveren! Heel veel plezier en hopelijk heb je genoten vandaag! En wat zijn de foto's prachtig geworden!

Hier goed nieuws! Een week na het overlijden van ons vaste mannetje Grote Bonte Specht hoorde ik gisteren ineens wat geroep van de Specht in de boom die tegenover het weiland staat.
Nieuwsgierig dat ik ben pak ik de camera, zoom in, maak wat foto's en tot mijn grote verbazing ontdekte ik dat het een nieuw mannetje is die even wilde laten weten dat hij was gearriveerd, zo leuk! Verzacht de pijn toch weer een beetje <3 .
Heel benieuwd naar alle avonturen die we mee mogen maken met deze knapperd!

Even voorstellen. Man Grote Bonte Specht. Leeftijd en ouders onbekend, maar meer dan welkom hier!

Afbeelding

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 18:49

Een week verschil

Afbeelding

Afbeelding

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 20:37

Leuk idee om zo een paar weken achter elkaar een foto te maken

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 21:15

Wow, wat een verschil!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:39

Afbeelding

Klopt die kleur? Of zit er paarse verf op de paddenstoelen?

Deze zijn ook schattig :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:10

Vannacht onze wildcam voor het eerst geprobeerd. Het filmpje is te groot, dus bij deze een still :D
Afbeelding

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:24

Dat is gaaf, een das in je tuin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:25

janouk schreef:
Dat is gaaf, een das in je tuin

Niet in de tuin hoor, ik woon aan het bos.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 14:28

Ooohhh een das. Wat leuk *\o/*

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:15

anca schreef:
Een week verschil

[ [url=m/t8dZ9x.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/s27Xin.jpg]Afbeelding[/url] ]

wauw, gaaf dit verschil!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-21 17:42

anca: prachtig dat verschil! Echt zo mooi om te zien!

Nikass: Prachtige foto's van de paddestoelen! Zou zeggen donkerpaars richting zwart qua kleur die er op zit?

Mindim: Wat ontzettend gaaf van de Das! Dat is nog eens leuk om op de wildcamera te zien!

Mijn grote vriend de Roek liet zich vandaag weer in de wei zien. Keek mij zo doordringend aan dat ik niet anders kon doen dan wat foto's van hem te maken. Hij is ook al zo vertrouwd bij mij dat hij zich op 1 a 2 meter afstand durfde te wassen en zichzelf ging schoonmaken terwijl ik hem fotografeerde.

Ik vind ze nog best lenig (en ze zijn zo ontzettend leuk en zo slim <3 ). Of deze houding comfortabel is vraag ik mij af :')

Afbeelding

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 11:02

De diertjes laten zich bij mij niet altijd zien omdat ik met de honden wandel. Maar paddestoelen hier te over :)

Afbeelding

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 08:17

Vanochtend vroeg een prachtige ontmoeting met het Ransuil vrouwtje Betty in onze tuin.
Ze is veel schuwer dan het mannetje.
Maar vanmorgen was ze zo nieuwsgierig.

Ik deed vanochtend vroeg 6 u de honden en katten naar buiten en loop met ze mee de tuin in.
En dan hoor ik vleugel geklap en een hoog geluid en kijk omhoog.
Nog geen 2 meter boven de honden klapt ze met haar vleugels en bekijkt ze ze indringend. Ze blijft een tijdje vlak boven ons rondcirkelen en vertrekt dan achter de heg naar de wei om verder te jagen.

Ik blijf zulke ontmoetingen zo mooi vinden als ze zo dichtbij komt.

Foto van vorig jaar, toen ze "per ongeluk" in de schuur terecht was gekomen. The Lady with an attitude: BettyAfbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 19:23

janouk schreef:
Vanochtend vroeg een prachtige ontmoeting met het Ransuil vrouwtje Betty in onze tuin.
Ze is veel schuwer dan het mannetje.
Maar vanmorgen was ze zo nieuwsgierig.

Ik deed vanochtend vroeg 6 u de honden en katten naar buiten en loop met ze mee de tuin in.
En dan hoor ik vleugel geklap en een hoog geluid en kijk omhoog.
Nog geen 2 meter boven de honden klapt ze met haar vleugels en bekijkt ze ze indringend. Ze blijft een tijdje vlak boven ons rondcirkelen en vertrekt dan achter de heg naar de wei om verder te jagen.

Ik blijf zulke ontmoetingen zo mooi vinden als ze zo dichtbij komt.

Foto van vorig jaar, toen ze "per ongeluk" in de schuur terecht was gekomen. The Lady with an attitude: Betty[ [url=m/ZgOK1y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf!! Prachtige dieren, ik hoor ze veel, maar zie ze weinig helaas.
Ik krijg vaak filmpjes van een meneer die in de buurt van landgoed de Eese woont, hij heeft overal cameras in en buiten zijn uilenkasten. Ook van een torenvalk Ria Valk heet ze :') met jongen. Ik wil de filmpjes liever niet publiekelijk hier plaatsen, want hij gebruikt sommige ook voor ROEG, een natuurprogramma hier in Drenthe, maar kan ze misschien per pb wel sturen als je belangstelling hebt? Het is een prachtig gezicht. Van nesten bouwen, tot de man naar buiten sturen en zelfs zijn aangeboden muis naar buiten gooien. Tis net een soap af en toe. Het gaat om bosuilen, steenuilen en kerkuilen en een torenvalk.

In het noorden van Groningen, in het Lauwersmeergebied, ben ik eens mee geweest grauwe kiekendieven ringen, een ervaring om nooit te vergeten, dat liep toen via iemand hier op bokt, een man. Hij woonde in Uithuizermeeden en had een pipowagen en tinkers, misschien zegt iemand dat iets.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-21 19:11

Nikass: wow, wat een prachtige paddestoelen op de boom zeg!

janouk: wow, wat een ontzettend gave ontmoeting zeg met Betty! Die kwam vast even goedemorgen tegen je zeggen!

Mindim: Heeft die meneer waar je het over hebt toevallig ook FB? Want ik volg op FB ook iemand die overal camera's heeft hangen van Bosuilen, Torenvalken etc., maar kan net zo goed iemand anders zijn natuurlijk :j . Er zijn meer mensen die hun camera beelden online delen.

Wat een bijzondere ontmoetingen vandaag zeg. Besloot om met Maria (een van mijn verzorgpony's en de moeder van mijn pony) vandaag te gaan wandelen. Doe ik regelmatig met haar. Camera zit altijd in de tas. Je weet maar nooit.... En had verwacht dat het gewoon een normale wandeling zou zijn zoals elke andere wandeling. Had ik dat even mooi verkeerd gedacht.
Halverwege de straat in een weiland van de schapenboer zie ik ineens iets groots en wits en vervolgens zwart aan de zijkant. Ja hoor, staat daar gewoon een Ooievaar!
Gelijk tas van mijn rug, camera eruit gepakt, Maria laten grazen (hield haar uiteraard wel goed vast aan het touw) en wat foto's kunnen maken. Het blijft toch zo bijzonder om ze te zien.
Fiets al 10.5 jaar in die straat. Loop er ook geregeld met de pony's, maar sinds dit jaar zie ik ze pas in ons gebied en dit is pas de 3de keer.
In het veld tegenover dit weiland zelfs nog een grote groep Hazen geteld. 9 tot 10 stuks! Grootste groep wat ik tot nu toe heb gezien.

Gelukkig is Maria zo braaf dat ik in alle rust foto's kon maken <3 .
Beetje jammer alleen dat dit de schaap net in beeld liep :') Maar hey, je kan niet alles hebben. Het gaat voor mij echt om de ontmoeting!

Afbeelding

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:39

Afbeelding

Herfst in het bos vind ik echt heerlijk <3

Afbeelding

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 15:58

Herfst is door de kleuren een pracht seizoen. Maar het frisse groen in het voorjaar ook vind ik

Afbeelding

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 17:46

Zeker! Herfst en voorjaar zijn wat mij betreft de mooiste seizoenen.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-21 00:00

Wat een prachtige foto's Nikass en anca <3 . Ja, de herfst is echt prachtig!

Vandaag met mijn familie een wandeling gemaakt door het Mastbos in Brabant. Prachtig bos om door heen te wandelen. Op het einde begon ik toch wat moe te worden en wilde naar de auto en terug naar huis, maar deze Reiger maakte mijn dag helemaal goed <3 .
Zat eerst in het riet en vloog daarna op en weg. Wij zijn verder gewandeld en iets verderop kwamen we hem weer tegen. Gevoel gevolgd en foto gemaakt.

En daar staat die dan, als een trotse Blauwe Reiger <3 . Ik wist gelijk dat ik mijn foto had. Foto is niet gecropt, want waar ik normaal de focus op de vogel of het dier leg vond ik dat nu gewoon niet passen. Heb alleen licht en contrast bewerkt. Verder niks.

Afbeelding

En nog een sfeerplaatje. Wat was het een prachtig gezicht om tussen de groene bomen deze prachtige bomen te zien die hun bladeren (eh, naalden geloof ik) aan het verliezen zijn <3 .

Afbeelding