Oh ik dacht al. Wilde niet te betweterig overkomen haha. Maar goed, vos is toch een soort van mini wolfje. Als ik ze in het echt zie valt het me op dat ze zo klein zijn, al oogt deze wel iets groter
Je bent absoluut niet betweterig hoor! Deze was idd vrij groot! Ook grappig om te zien dat ze in de winter een stuk bruiner van kleur zijn, net als de reeën.
Goof: Ja, ik ben blij dat ik hem in ieder geval wazig op beeld heb Als ik mijn camera niet bij me had gehad, was ik not amused geweest
De zwerfkei is ook weer op pad en ligt te wachten op een nieuw tijdelijk logeeradres
Wauw! Die Ree die uitsteekt zo over de paars/roze planten! die vos! Gaaf!
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-21 14:21
Dat is eigenlijk gewoon oud lang gras van vorig jaar Door de ochtendschemering lijkt de kleur wat roze op de foto Dank je wel! Helaas was de sneeuw vanochtend alweer weg, anders had ik er nog graag een vroege wandeling aan gewaagd!
Ja, Roodborstjes zijn superleuk! En ook nergens bang voor. Wat kunnen die brutaal zijn zeg Een soort rottweiler in chihuahua verpakking onder de vogels
Hier in de tuin zat er laatst eentje achter een merel aan. Dat zag er echt heel stom uit
Cayenne
Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-21 13:19
Vanochtend vroeg weer even op pad Ik had enorme ruzie met mijn camera dus de foto's stellen niets voor, maar om een beeld te geven van al het moois van vandaag, toch even wat kiekjes
Dit bedoel ik met ruzie Zo donker was het echt niet meer, maar mijn camera wilde blijkbaar heel flitsen (en joeg daardoor meteen een kudde reeën weg )
Of dit soort foto's omdat de sluitertijd niet mee werkte of hij gewoon helemaal weigerde om te knippen
Maar na een kort pittig gesprek besloot ie toch maar mee te werken en kwam er nog iets uit wat op een foto leek
De reeën trokken zich blijkbaar weinig aan van het samenscholingsverbod, want het Vossenbos in de Kampina was "The place to be" Terwijl ik stond te emmeren met mijn camera sprongen ze links en rechts vrolijk om ons heen Ik denk dat we er toch wel een stuk of 10 hebben gezien.
Deze prachtige bok wilde gelukkig wel even stil staan om te poseren
Grote bonte specht
En dit kleintje zat er zo leuk voor
Er liep een nieuwe kudde met jonge koeien in het bos. Wat een prachtige dieren en klein Geen idee welke soort, maar als iemand het weet? Er lopen wel kuddes met oa Blonde d'Aquitaine in het gebied, maar deze leken wel anders?
Deze had prachtige grote ogen
En nog een sfeerplaatje. Het was koud maar zo mooi!
Deze foto maakte manlief nog met zijn mobiel
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 31-01-21 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Waar ga je heen? Wij gaan tegenwoordig het liefste zo vroeg mogelijk. Niet alleen vanwege de kans om wild te spotten, maar idd ook vanwege de drukte! Een paar weken geleden wilden we 's middags nog even op pad en stonden ze gewoon langs de weg geparkeerd. Er werd toen ook opgeroepen om niet meer naar het gebied te komen, zo druk was het Echt bizar! Normaal gesproken is de Kampina helemaal geen druk bezocht gebied
Anoniem
Geplaatst: 31-01-21 14:01
Naar de Binnenveldse hooilanden. Kunnen we op de terugweg gelijk eten afhalen, daarom toch smiddags op pad. Maar de meeste mensen gaan naar het bos, dat scheelt. En het zijn graslanden, dus de groep reeën spotten is altijd wel te doen als je maar het gebied helemaal door gaat
Cayenne
Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-21 14:05
Oooh superleuk! Ik ben benieuwd of je nog wat tegen komt! Hier zijn laatst beversporen gesignaleerd, dus binnenkort wil ik daar ook eens naar op zoek. Een bever spotten staat toch wel heel hoog op het verlanglijstje
Anoniem
Geplaatst: 31-01-21 20:50
Oh bever zou tof wezen! Ik weet hier een burcht wel te vinden, maar nog nooit echt gaan zitten om te proberen spotten
Ze stonden beetje ver weg.. en hadden geen tijd om via de weg erachter nog te fietsen. Verder vooral heel veel ganzen, spreeuwen, zwanen, reigers en krakeenden. En mogelijk een waterral, maar we gaan nog keer langer zitten.. hopelijk laat ie zich dan beter zien.