Ze is ook vreselijk blij met haar baby's! En ze doet het zo enorm goed! Met flessen merkte ik dat er eigenlijk nog maar weinig gedronken werd, dus ze krijgen heel veel van moeders. En waar je zaterdag nog echt over de ruggegraat aaide bij moeders zit er nu echt al meer vlees rond de ruggegraat, ik vind het ongelovelijk, zo ziek geweest en nu 7 baby's voeden en nog aankomen ook! Ik denk ook dat de Applaws kittenbrok daarbij helpt, maar desondanks ben ik onder de indruk van haar veerkrachtigheid. Gisteren besloten te stoppen met flessen, alle baby's waren flink aangekomen, meerendeel tussen de 15 en 20 gram. Lijkt me dat ze ook niet te hard moeten groeien... Moet wel eerlijk zeggen dat ik vanmiddag toch nog een flesje gemaakt heb, een paar van de trouwste drinkers waren zo bij mijn handen aan het zoeken Ook echt grappig om te merken dat er kittens zijn met dikke voorkeur voor moeders borst en dat er kittens zijn die net zo graag de fles hebben Het is ook grappig om te merken dat ze al heel erg gewend zijn aan aanrakingen door deze hele toestand, ze vinden het nu al heeeeeerlijk om geaaid te worden Proberen echt koppies in je hand te drukken en als je het ruggetje aait dan vleien ze zich helemaal tegen je aan, zo leuk Vooral het helemaal zwarte katertje kan er geen genoeg van krijgen, maar eigenlijk vinden ze het allemaal erg fijn Worden zeker weten hele leuk, fijne en lieve poezen, ze zijn nu al zo geweldig
wat kunnen we gelukkig worden van onze beestjes. Dat komt echt uit je bericht naar voren. Maar ook heel verdrietig als er iets met ze gebeurd, sterkte Seven!
Jeetje wat een heerlijk filmpje! En wat genieten ze van het knuffelen! En die gaapjes Ben heel benieuwd wat die donkere qua kleur gaan doen!
Amable
Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-14 08:24
Anders ik wel
Aangezien de baby's zonder flesje wel groeien, maar maar weinig ben ik toch weer een beetje mee aan het flessen. Had er gisteren bijvoorbeeld 1 die 8 gram gegroeid was, de rest allemaal minder waarvan 1 zelfs stil was blijven staan. Dus klein beetje mee flessen lijkt me geen overbodige luxe. Omdat ze elkaar nog wel eens van de fles afduwen deze keer de kittens uit de doos genomen om te flessen, dat ging eigenlijk prima. Ze kennen de fles ondertussen goed en kunnen dan ook echt even rustig drinken. 1 van de grijsjes die mopperde wel een beetje toen hij de doos uitging, maar eenmaal de fles in het bekkie was het ineens toch eigenlijk wel prima Na het drinken was 'ie helemaal zen en begon te genieten van het geaaid worden, wat kan zo'n klein poesje hard spinnen joh! Vooral zijn buikje vond 'ie heerlijk, het is nu al net moeders En uiteindelijk, toen ik steeds langzamer ging aaien, viel meneer in slaap en kon ik even mijn telefoon erbij pakken voor een plaatje
Kwaliteit is natuurlijk om te huilen, maar dat mag de pret niet drukken Hij heeft echt een tijd liggen pitten, zelfs de remslaap gehad. Moeders kwam nog even kijken en besloot maar naast me te komen liggen zodat ik dan met mijn vrije hand haar buik aaien kon, als baby zo rustig is zal het wel prima zijn
Frenka
Geplaatst: 20-10-14 08:26
je kunt wel zien dat zn buikje lekker vol zit en hij helemaal zen is
Ik maak me wat zorgen over 1 van de kittens, je ziet hem op de filmpjes ook, die heeft zijn oogjes nog niet open. De rest eigenlijk allemaal wel al, maar deze nog niet. Ze zijn nu natuurlijk 2,5 week oud, zo'n 17 dagen en ogen zouden tussen de 10 en 14 dagen open moeten gaan. Internet leert me dat het een oogonsteking kan zijn en dat ze dan van de pus dichtgeplakt zitten, maar ik zie eigenlijk niets wat daarop wijst, het ziet er heel rustig uit, alleen nog heel dicht. Wilde straks ook de DA bellen, maar wellicht dat er hier ervaringsdeskundigen zijn.
Enjoy_
Geplaatst: 23-10-14 12:04
Zoet!!
Hmmmm ik weet dan best veel van katten, maar deze vraag kan ik niet beantwoorden. Als het verder niet rood en ontstoken eruit ziet dan is het denk ik een laatbloeiertje. Ik bedoel 10-14 dagen is ook maar een gemiddelde lijkt me. Benieuwd wat je dierenartsenpraktijk zegt.
Edit: op site van een dierenkliniek zeggen ze: neem contact op, ook als het niet rood of pussig is, dan gaan ze ze alsnog zachtjes openen.