Mijn egeltje eens ITP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Mijn egeltje eens ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 17:21

Het ligt natuurlijk ook gewoon aan het dier zelf, wie weet is hij van zichzelf al gewoon lekker rustig :) Ben benieuwd, kijk uit naar meer foto's. En hij zal straks ook nog wel gaan verstekelen (als hij dat al niet doet) dat kan ook nog wel een beetje invloed hebben op het gedrag :j

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:31

ja ik zag al wat stekeltjes helemaal verkeerd staat dus misschien vallen die eraf. tot nu toe is het een super lief kereltje ! weet jij toevallig ergens waar ze grote radjes verkopen maar dan in nederland? ik zag dat jij ze van uit amerika (?) haalde? maar ik vind dat toch net wat te duur voor een radje .. ik heb er nu een ietsjes kleinere in staan waar hij nu nog prima in past maar als hij groter word heeft hij echt een grotere rad nodig .. het liefst wel een beetje stil maar hoeft niet muis stil te zijn aangezien hij in de woonkamer staat dus ik heb er snachts geen last van. en meer foto's volgen zeker als hij een beetje op zn plekje is ! nu is alles nog eng ... stiekem ook wel heel schattig want dan trekt hij zn stekeltjes over zijn oogjes <3

is er trouwens niet een egel forum ofzo ? :')

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:38

o en nog een vraagje .. ik heb een gras huisje gekocht voor hem en vroeg aan de dieren winkel is het erg als hij er aan gaat knagen ? nee zei de man het is gewoon helemaal safe.. maar nu twijfel ik toch een beetje het zou prima zijn als je cavia dat doet maar ook de egel ? mag die wel gedroogd gras eten?
het is deze
http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... nen/212403

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 18:45

Egels zijn geen knaagdieren dus die knagen niet :) Het enige wat ze doen is ergens in bijten/kauwen om te anointen, maar dat doen ze meestal niet lang. En als ze dat al zouden doen met zo'n huisje zou dat niet heel veel kwaad moeten kunnen.

Ik heb mijn loopwielen idd uit Amerika, je kan ze overigens ook zelf maken en normaal ben ik daar ook wel van maar had er toen even geen tijd voor :+ dus de makkelijke (maar duurdere) weg gekozen.
Het wiel moet zo'n 30 cm doorsnee zijn. Een andere veilige in NL te verkrijgen optie is de Flying Saucer. Verder zijn er eigenlijk niet echt geschikte wielen hier. Je hebt nog het Comfort Wheel maar die zijn totaal niet stevig en rammelen behoorlijk dus zeker met een wat grotere egel valt hij makkelijk om.
Silent Spinner is groot genoeg maar daar zit een spleet in het midden die de teennagels uit kan trekken (is vaker gebeurd). En ik heb zo'n houten Karlie wiel gehad maar dat is echt NIET schoon te maken. Ze poepen waar ze lopen dus ook op hun wiel, zo'n houten wiel is dus in no time smerig en dat krijg je er echt niet meer af.

Er is een egelforum idd, een Nederlandstalige (heeft wel amper leden want er zijn nu eenmaal weinig egeleigenaren hier) en een Amerikaans/internationaal forum wat actiever is en waar vooral veel informatie op staat en waar een aantal zeer ervaren mensen zitten. En er zijn nog verschillende FB groepen.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:56

ik hoorde hem net aan het huisje knagen/bijten .. dus ik heb zo een groen bruine egel ? haha :)
bedankt voor je nuttige info ! in nederland hebben ze er idd niet zo heel veel voor helaas.. gelukkig ben ik wel van het zelf maken dus dat moet wel goed komen
tnx!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 18:59

Met een beetje pech wel :') Als hij ineens onder het speeksel zit weet je iig waar het van komt :+

Graag gedaan hoor, als je nog wat wil weten moet je het maar vragen. En hier in het topic had ik nog een linkje geplaatst met een gratis e-book, dat kan ik aan iedere (nieuwe) eigenaar aanraden :j daar staat echt alles in wat je moet weten.

Geloof dat er op YT wel tutorials staan voor die wielen! Als je zoekt op bucket of cake topper wheel of iets in die trant.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:18

Wat zijn ze toch leuk! Altijd leuk die foto's :))
Als ik er plek voor had, had ik er ook eentje willen hebben :)) Nu een beetje druk in huis voor zo'n beestje haha.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:53

hij is nu op mn schoot in slaap gevallen <3

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:54

Haha een instabiel comfort wheel ken ik, omdat Sheldon al eerder bij ons kwam dan verwacht heb ik snel een rad in NL moeten bestellen...Maar hij stampte zo hard in zijn rad dat we er snachts wakker van werden . Nu heb ik een handige man en die heeft er een houten frame om weten te bouwen en nu is ie wel superstevig.
Hoe is het met het jullie egeltjes met dit weer? Sheldon mag s'avonds als het zo warm is als vandaag in zijn buitenren s'avonds, vind ie helemaal geweldig (en voor mij ook handig dat ik hem niet zo in de gaten hoef te houden als dat ie in huis rondloopt.
Enne wat een schatje JustAshley. geniet ervan. Ik had laatst trouwens een boel foto's van Shelly gemaakt maar weet niet hoe ik ze kan uploaden.... :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 15:11

Ik neem ze ook vaak even mee de tuin in met dit weer :j Is hier ook altijd een groot succes!
Wat betreft het foto's uploaden, dat kan op sites zoals bijv tinypic of imageshack. Moet je wel even aanvinken dat je je foto's wil verkleinen (800x600) anders zijn ze te groot. En dan gewoon de link kopiëren en tussen [ img ] *hier de link* [ / img ] zetten (zonder de spaties)

Nog een filmpje van Skaði ik was eerder dan normaal wakker en ze snapte er niks van _O-

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:23

<3

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:36

Dat tussen de img en img zetten hoeft bij tynipic niet, dan staat het er al bij :)

<3

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:08

<3 Hahaha schattig!

Volgens mij is het gelukt:

IMG]http://i62.tinypic.com/2ry21li.jpg[/IMG]

Afbeelding

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:09

Afbeelding

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:49

Kan er geen algemene egel topic komen kunnen we alles spammen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:10

Oh weer bijgelezen , Skodi (typ ik goed zo?) is echt een dotje haha en meneer hoe is het daar mee?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:34

Ik dacht dat ik hier al eens gereageerd had, maar dat bleek niet zo te zijn. :')
Echt kei cute! Die tandjes ook.Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 17:43

Leukerd hoor, die Sheldon! En wat een perfecte aftekening heeft hij. :D
Ik geloof dat er ooit wel eens een egeltopic is geweest maar die was al snel dood. Er zijn hier wel een aantal mensen met witbuikjes die er af en toe wat over plaatsen [BB] Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

@takkie_muis bijna, het is Skaði (of Skadi als je de ð niet kan vinden)
Met meneer gaat het ook goed hoor! Hij wordt echt steeds meer m'n vriendje <3

Afbeelding

En zijn tandjes blijven hilarisch :')

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:14

Hahaha die vampiertandjes blijf ik om lachen!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 17:23

Goed nieuws voor de egeleigenaren, de positieflijst is wederom uitgesteld (naar 1 jan 2015) en ze gaan opnieuw de onderzoeken doen, dus er is een kans dat de egels legaal blijven. Laten we het hopen!
Dit betekend ook dat het voor mij wel mogelijk zou zijn een nestje te fokken voor die tijd (iets wat ik al heel lang graag wil en de reden dat ik Skaði van een buitenlandse fokker heb gehaald, met het oog op bloedverversing)... maar ik zou eerst willen weten of er interesse zou zijn, zouden er hier mensen zitten die tegen die tijd een kleintje zouden willen overnemen? Meer info via pb.

Oh en Skaði doet mee aan een wedstrijd, ze is nummer 74. Dus wie wil kan op haar stemmen :D
Of gewoon naar alle leuke foto's kijken natuurlijk :Y) Je kan maar 1 x stemmen maar dan wel meerdere aanvinken. Vandaag is de laatste dag
http://www.carolinastormhedgehogs.com/2 ... ntest.html

Nog een filmpje van Týr in bad, hij vond het eerst maar niks maar blijft nu netjes zitten. Nog steeds niet zijn favoriete bezigheid en dat laat hij ook wel merken, dus ik doe hem echt alleen in bad als het nodig is
(Let niet op het awkwarde wassen met mijn linkerhand maar ik had een snee in de rechter :7 )

En zijn leuke snoetje <3

Afbeelding

Skaði wordt ook al steeds meer een echte dame, ze groeit flink!

Afbeelding

Als je dan kijkt naar toen ze hier net was.....

Afbeelding

En gisteren

Afbeelding

1 ding veranderd niet zoals je ziet, ze kan nog steeds overal in slaap vallen _O-

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 18:51

Wat een mooie foto....Ik heb op je gestemd

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:57

Ik ook!

Is er ook iets over egeltjes op facebook te vinden?
Ik ben wel een beetje verliefd geworden! <3

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 20:25

Omg als je gaat fokken wil ik er zeker een overnemen!

Edit: ook gestemd! Al 71 ^^

ZwerteJarig
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 20:32

Zo jammer dat ik al aan mijn max voor dieren zit, anders had ik zo eentje serieus overwogen! Nu moet ik het maar doen met die geweldige foto's van je!
Ik heb trouwens ook even op die kleine dame gestemd!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 20:42

Dankjewel voor de stemmen! Ik was het een beetje vergeten en zag ineens dat het vandaag al de laatste dag was... _O-

luckyboy5, wat bedoel je precies? Wat voor iets op Facebook?

Als mensen serieuze interesse hebben kunnen we het bespreken via pb, ik ben me momenteel nog een beetje aan het oriënteren. Zou ook pas deze herfst zijn ivm Skaði haar leeftijd, maar ik wil ze niet aan de eerste de beste weg doen vandaar dat ik eerst even wil kijken of er interesse in zou zijn...