puppy's geboren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:28

het is en blijft een heerlijk stel, ga vd week gauw een keer met Sarin knuffelen

Otti1977

Re: puppy's geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:51

nog 1 nachtje......

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:08

Whaaaa *\%/* nog 12 dagen en dan komt Zavijah!!!! Heb er echt zo'n zin in. Puppy cursus is ingeschreven en van de week beginnen met de tuin puppy-proof te maken ^___^.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:14

Kaisa is er! Wat een schatje! Heeft tot nu toe alles buiten gedaan nog geen ongelukje in huis. Nu zit ze even in de bench zodat ze kan slapen. Ze is moe heeft net buiten in het bos met mijn andere hond gespeeld. Ze is het niet eens met de bench en Gilt de boel bij elkaar. Hopelijk stopt ze zo de gaat ze lekker slapen.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:25

wij willen foto's *\o/*

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:43

Kaisa:
Met het touw spelen wat ik 2 weken geleden mee had naar haar toe, ze herkende de geur erin denk ik ze pakte hem meteen:
Afbeelding
Lekker slapen bij mijn man zijn voeten:
Afbeelding
Hongerig na de lange reis:
Afbeelding

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:54

<3 leuk zeg!!! Updates blijven plaatsen hoor!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:55

zal ik zeker doen.
Ze is zo'n schatje, we zijn erg blij met haar. Vandaag nog geen ongelukje in huis. Netjes alles in het bos naast huis gedaan. Hopelijk gaat het vannacht ook zo goed!

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:50

AAhhhww <3 Wat zijn het een schatjes geworden :D

Van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 15:53

Hadar
Afbeelding

Afbeelding

Zavijah (Pollux)
Afbeelding

Afbeelding

Mimosa
Afbeelding

Afbeelding

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:08

Wauw wat worden ze ook leuk. Hier gaat het erg goed. Met de bench nu ook. Ik ga bij de bench staan als ze moe wordt ze gaat er dan zelf inliggen de ik kan dan deurtje dicht doen en ze gaat eventjes zachtjes jammeren en dan slaapt ze. Voor ze wakker wordt of als ze wakker wordt doe ik deurtje open en begroet haar uitbundig. Ze slaapt het liefst bij mijn benen en op deze manier gaat ze er vrijwillig slapen. Nu vannacht even afwachten. Mijn andere hondje vind haar nu ook geweldig en rennen geregeld samen het huis door. En rollen samen over de grond. Ik ben erg moe door afgelopen nacht dus hopelijk gaat het nu beter op deze manier.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 12:08

we zoeken onverhoopt toch nog weer een nieuw huisje voor Sarin
dus nu zijn er hier weer 4 <3

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:54

beter 4 als 9 van die druktemakers. Moet je zeker deze week weer naar de da voor de 2e enting?Wij gaan donderdag.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 12:55

scheelt heel wat :P
ja we gaan donderdag ook voor de 2e enting

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:50

En heb je opnieuw foto's van Sarin? Ik vind dat de pups steeds meer richting duitse herder gaan of vergis ik mij?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:10

Oh het is dat ik hier al een (vreselijk lieve maar dominante) forse reu heb maar wat vind ik ze mooi! Prachtig echt! Ben zo benieuwd hoe ze uit groeien!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 21:15

nog geen nieuwe foto's van Sarin
je ziet de duitse herder uiteraard terug maar de meesten lijken toch meer op paps dan verwacht
Mimosa heeft echt papa's dikke kop :D
en als je na gaat dat dit een volle Tamaskan is(zonder recent herderbloed), dan zullen de pups daar niet veel van afwijken :P

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 01:21

Wauw die is leuk! Daar zie ik Kaisa wel in.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 07:34

Kom per toeval dit topic tegen. Wat een gave oeps, Lynn! Je ziet eigenlijk beide invloeden terugkomen. Sommige met wat Duitsere oren. :D En wat is Ravi mooi geworden. Het is dat we vrij klein wonen anders had ik me graag gemeld, hihi. Voor jouw Ravi had ik nog nooit van de Tamaskan gehoord, maar ze spreken me zeker aan. Trouwens...
Van schreef:
groendaelers <3 er is wel eens gesproken over een uitkruising met een groenendaelers in de Tamaskan, hoop nog steeds dat dat ooit ook gebeurt daar wil ik dan zeker een pup van :D
ik weet wel een leuke, vreselijk sociale Groenendaeler teef... <<) :P

Van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 11:31

Atent schreef:
Wauw die is leuk! Daar zie ik Kaisa wel in.

Ik denk dat Kaisa er ook ongeveer zo uit zal gaan zien :j

JoSav schreef:
zeker niet geïnteresseerd in een nest? :P ik vraag zo goedkeuring aan hoor :Y)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:39

Wat een geweldige pups!! <3 Ik smelt!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:24

Van schreef:
JoSav schreef:
zeker niet geïnteresseerd in een nest? :P ik vraag zo goedkeuring aan hoor :Y)

:)) Ze is nog maar 1,5.
En ze heeft, heel fout, een wit pootje (maar dat vind ik juist extra leuk aan d'r, maar bij beide rassen wordt dat wit natuurlijk niet zo op prijs gesteld, ook al komt wat wit ook wel bij wolven voor - los van witte wolven. Hoe ze dat vererft weet ik verder ook niet; beide ouders waren overigens gewoon helemaal zwart). Vooralsnog ook nog niet extreem langharig, maar dat is misschien gewoon de leeftijd.
Qua karakter is ze echt heel stabiel, heel baasgericht, enorm sociaal en open (bijna ontypisch eigenlijk) maar desondanks absoluut waaks. :j
En met het inkruisen van wolfhonden en het aandeel husky bij de Tamaskan mag er best wel wat meer herder bewerkbaarheid in, denk ik. Of dat dan specifiek via mijn teefje zou moeten zijn is natuurlijk een ander verhaal. :Y) Maar mooi zwart... is zeker niet lelijk...
Groenendaelers zijn voor herders wel vrij zacht (al is pakwerk zeker niet onmogelijk). Dat kun je als iets positiefs maar ook als iets negatiefs zien natuurlijk. Een Groenendaeler is ook gevoeliger dan bijv. een Duitse herder is mijn ervaring.
De Tamaskan is nog een erg jong ras natuurlijk dus dat is sowieso nog volop in ontwikkeling (en ik moet dan altijd een beetje grinniken hoe sommige mensen dan heel hard roepen dat het gewoon een peperdure kruising is want niet FCI erkend etc, hihi). Lees ik nu goed dat 1 van je pups naar een Tamaskan fokker is gegaan voor eventuele outcross?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 15:56

nou dan zou het over een half jaar al kunnen, tijd genoeg om alle gezondheids testen te doen :))
een wit pootje zou geen probleem moeten zijn, komt ook voor bij de Tamaskan, heb je foto's van haar?
als jij daar echt open voor staat zou dat echt heel erg gaaf zijn, het is erg lastig om mensen te vinden die bereid zijn hun hond te 'gebruiken' voor zoiets en ik wil echt heel heel graag een pup uit zo'n combi :D

In principe is de Tamaskan ook nog gewoon een kruising. Je kunt het beter zien als een bepaald type hond, ze moeten nog heeel wat generaties verder zijn voor je het echt een ras kan noemen.
Atlas(nu Ylva) is inderdaad naar een fokker gegaan :j

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:18

Een niet-terughoudende Groenendaler zou wel heel tof zijn!
Plus dat zo'n wit pootje niet uitmaakt voor de Tamaskan toch?

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:49

Haha, ik weet nu niet of je een grapje maakt of het echt meent, maar zijn 2 filmpjes ook goed? :D
Puppies zitten er voorlopig sowieso niet in. Ik ben ergens erg bang ze niet kwijt te komen, ook al heb ik een vreselijk fijn hondje. En we wonen eigenlijk ook te klein. Maar wat de toekomst brengt weet natuurlijk niemand. Ik sta er in ieder geval in principe best voor open, mits het met goedkeuring en een passende reu gebeurt, anders is het gewoon lukraak kruisen natuurlijk. Heb bij haar wel nooit een stamboom aangevraagd, weet niet of dat een punt is. Ik ben daar nooit achteraan gegaan. Weet haar afstamming verder wel.

Niet super duidelijke foto van vanmiddag
Witte pootje zie je niet, maar de andere aftekening wel. Ze gaat altijd daar op het veldje zitten tot ik er ook ben (is een stukje omlopen voor mij omdat ik via de weg ga en zij via het gras).

De filmpjes zijn van afgelopen zomer.

Hier heb ik een twijgje in het lange gras gegooid en haar gevraagd die te zoeken. Ze stuitert en springt altijd zo als ze aan het zoeken is, vooral in hoog gras. Iets met overzicht ofzo. :))

Aan het zwemmen. Ze was al een tijdje bezig, maar is best fanatiek.
Je kunt iig goed zien dat haar vacht nog niet volledig is en dat ze dus niet helemaal zwart is. Qua karakter is het echt een gouden hond. Al heb ik wel al van fokkers de opmerking gekregen dat ze te open is naar vreemden. Tja, ik wilde een eenkennige hond en een eenkennig paard, beide van eenkennige rassen, maar beide zijn ze vreselijk open en sociaal naar vreemden (incl. kinderen en andere dieren). :+